13 دمنوش لاغری شگفت انگیز برای تناسب اندام و زیبایی

  13 دمنوش لاغری شگفت انگیز برای تناسب اندام و زیبایی

گیاهان دارویی معجونی خوش طعم برای کاهش وزن، بدون عوارض

دمنوش های گیاهی نوشیدنی هایی هستند که در سراسر دنیا از خواص آنها بهره می‌برند. معمولا خوردن به اندازه از دمنوش های گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی به دنبال ندارد. شما می‌توانید آن را با ریختن آب داغ روی برگ‌ها یا قطعات گیاه مورد نظرتان و اجازه دادن به آنها برای چند دقیقه، درست کرده تا با خوردن آنها ضمن لذت بردن از طعم بی‌نظیرشان از خواص بیشمار آن نیز بهره مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی عوارض چاقی به معرفی 13 دمنوش لاغری شگفت انگیز بپردازیم.

چه نوع بیماریهایی با اضافه وزن و چاقی ارتباط دارد؟

امروزه به دلیل سبک زندگی و وجود عوامل مختلف یکی از مشکلات اصلی ما افزایش وزن و چاقی است. دلایل زیادی وجود دارد که برخی از افراد در جلوگیری از چاقی مشکل دارند. معمولاً چاقی در نتیجه ترکیبی از عوامل ارثی، همراه با محیط و رژیم‌های غذایی شخصی و گزینه‌های ورزشی ایجاد می‌شود. برخی بیماریهای مرتبط با چاقی به شرح زیر است:

  • دیابت نوع 2
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • سکته
  • سرطان
  • آپنه خواب
  • آرتروز
  • بیماری کبد چرب
  • بیماری کلیوی
  • مشکلات بارداری

خبر خوب این است که حتی کاهش وزن متوسط ​​می تواند مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی را بهبود ببخشد یا از آن جلوگیری کند. تغییرات رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی و تغییرات رفتاری می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. 

حقایقی در مورد دمنوش های لاغری

دمنوش های گیاهی همه حاوی آنتی اکسیدان هستند که نوشیدن منظم آنها میتواند به کاهش خطر سرطان و سایر بیماری ها کمک کنند. مکانیسم تاثیر گذاری هر یک از این گیاهان برای ایجاد تناسب اندام متفاوت است که عبارتند از:

  • مهارکننده اشتها
  • مسدود کننده های چربی
  • تقویت کننده های متابولیسم
  • کمک به سرکوب اشتها
  • به بدن کمک می کند تا سموم را آزاد کند
  • کمک به سوزاندن کالری بیشتر

 

امروز، من دوست دارم چند مورد از محبوب ترین گیاهان دارویی را برای آرامش، سم زدایی و بیش از همه تناسب‌اندام معرفی کنم. اما اول بگذارید بگویم گیاهان نباید به عنوان یک راهکار جادویی در تلاش برای کاهش وزن کسی در نظر گرفته شوند! 

نکته: فقط مراقب باشید و در استفاده از گیاهان دارویی زیاده روی نکنید.

 

چای سبز و چربی سوزی

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین است. مملو از آنتی اکسیدان و ترکیبات مختلف گیاهی است که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند و حاوی موادی است که می تواند به شما در از دست دادن چربی کمک کند برگ چای حاوی ترکیبات مفید بسیاری است. 

 کافئین و تاثیر آن در چربی سوزی

یکی از ترکیبات چای سبز کافئین است. اگرچه یک فنجان چای سبز کافئین کمتری (24-40 میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100-200 میلی گرم) دارد، اما همچنان حاوی مقدار کافی برای داشتن اثر ملایم است. کافئین یک محرک شناخته شده است که در مطالعات بیشماری به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند. با این حال، چای سبز واقعاً در محتوای آنتی اکسیدانی خود می درخشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان چای سبز میزان آنتی اکسیدان های موجود در جریان خون را افزایش می دهد. این نوشیدنی سالم مملو از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین است. مهمترین آنها اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است، ماده ای که می تواند متابولیسم را تقویت کند. چای سبز حاوی مواد فعال زیستی مانند کافئین و EGCG است که می تواند تأثیرات مهمی بر متابولیسم داشته باشد. می تواند چربی سلولهای چربی را تحریک کند برای سوزاندن چربی، بدن شما باید ابتدا آن را در سلول چربی تجزیه کرده و به جریان خون منتقل کند.

 مطالعات  نشان می دهد که ترکیبات فعال موجود در چای سبز می توانند با تقویت اثرات برخی هورمون های چربی سوز مانند نوراپی نفرین (نورآدرنالین) به این روند کمک کنند. آنتی اکسیدان اصلی چای ، EGCG ، می تواند به مهار آنزیمی که هورمون نوراپی نفرین را تجزیه می کند، کمک کند وقتی این آنزیم مهار شود، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد و باعث تجزیه چربی می شود. در حقیقت، کافئین و EGCG که هر دو به طور طبیعی در چای سبز یافت می شوند، ممکن است اثر هم افزایی داشته باشند. در نهایت، سلول چربی شما چربی بیشتری را تجزیه می کند، که برای استفاده به عنوان انرژی توسط سلول هایی مانند سلول های عضلانی در جریان خون شما آزاد می شود.

چای سبز و چربی سوزی

زنجبیل و کارایی در کاهش وزن

از زنجبیل می توان به روش های مختلفی استفاده کرد: عصاره تازه ، خشک و نگهداری شده زنجبیل خشک دارای قوی ترین عطر و طعم و اثر قابل توجهی قوی تر از زنجبیل تازه است. عصاره زنجبیل  که از ترکیب پودر و آب زنجبیل بدست می آید، حاوی حداقل 5٪ از فنیل آلکیلفتون ها است و شکلی با قوی ترین عمل دارویی است. دلیل این امر در روند خشک شدن نهفته است. جینجرول با خشک کردن و گرم کردن زنجبیل تازه به شوگاول تبدیل می شود و این شوگاول علاوه بر عملکرد ضد التهابی، به عنوان ضد درد نیز عمل می کند.

همچنین نشانه هایی وجود دارد که zingerone ابزاری برای کمک به شما در کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است که زنجبیل تولید لیپاز حساس به نوراپی نفرین را افزایش می دهد و در نتیجه چربی سوزی را تحریک می کند. در سال 2013 ، اثر عصاره زنجبیل با داروی شناخته شده کاهش وزن در موش صحرایی مقایسه شد. این مطالعه نشان داد که زنجبیل تأثیر مثبتی بر کلسترول دارد، در لاغری م effectiveثر است و هیچ عارضه ای ندارد. یک مطالعه اخیر نیز نشان می دهد که عصاره زنجبیل به طور هم افزایی عمل می کند و نتیجه ورزش را در هنگام کاهش وزن تقویت می کند. بنابراین استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن یک رویکرد هوشمندانه است.

 

زنجبیل و کارایی در کاهش وزن

 

تناسب اندام با چای ترش

نوشیدن روزانه چای ترش یک روش عالی برای کمک به کاهش وزن است ، زیرا این گیاه حاوی آنتوسیانین ، ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است که می تواند به موارد زیر کمک کند: ژن های درگیر در متابولیسم چربی ها را تنظیم کرده و از بین بردن چربی را تقویت می کند.کاهش هیپرتروفی سلولهای چربی و کاهش اندازه سلولهای چربی. با این حال، به نظر نمی رسد که این گیاه بر اشتها تأثیر بگذارد 

صحیح ترین روش استفاده از چای ترش و گرفتن بهترین نتیجه مصرف آن به صورت کپسول است ، زیرا این تنها راه تضمین دوز دقیق آن است. با این حال ، می توانید چای را از گیاه تهیه کنید ، برخلاف چای سبز ، طعم مطبوع تری دارد اما همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از بیماری های قلبی و پیری زودرس جلوگیری می کند. بنابراین ، گزینه خوبی برای کسانی است که دوست ندارند چای سبز بنوشند.

طرز تهیه چای گیاه ترش

برای تهیه چای ترش و حفظ خواص گل ، باید آب را به جوش آورد و سپس آن را از روی حرارت خارج کرد. چای ترش را اضافه کنید ، لیوان را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه قبل از صاف کردن و نوشیدن، بماند. نسبت صحیح چای ترش و آب این است:  قاشق غذاخوری چای ترش خشک یا 2 کیسه چای ترش 1 لیتر آب تازه شروع به جوشیدن می کند

شما باید روزانه 3 تا 4 فنجان از این چای را بنوشید ، نیم ساعت قبل از وعده های اصلی غذایی. چای باید بدون شکر نوشیده شود تا هنگامی که با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش بدنی همراه باشد، نتیجه مورد انتظار و نتایج بهتر کاهش وزن را بدست آورد.

چه موقع چای ترش ننوشید

چای ترش در موارد بارداری، برای زنان در دوران سندرم پیش از قاعدگی منع مصرف دارد، زیرا می تواند علائم آنها و افراد با فشار خون پایین را بدتر کند. چای ترش همچنین می تواند باعث تغییرات هورمونی و کاهش قدرت باروری شود، بنابراین مصرف آن برای خانم هایی که قصد بارداری دارند منع مصرف دارد. مصرف بیش از حد چای ترش همچنین می تواند باعث مسمومیت بدن، تغییر فشار خون و ضعف عضلانی شود، بنابراین حداکثر دوز روزانه باید 2 تا 3 گرم یا حدود 6 فنجان چای باشد.

چای ترش یک روش خوب برای تلاش برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن است، اما شما همچنین باید غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید و تا آنجا که ممکن است از همه چیزهایی که حاوی قند و چربی هستند خودداری کنید. پیاده روی نیز بسیار مهم است، بنابراین هر کسی که هیچ نوع فعالیت بدنی را انجام نمی دهد، باید حداقل 3 بار در هفته به دنبال نوعی ورزش بدنی باشد.

 

تناسب اندام با چای ترش

مریم گلی و کاهش وزن

گیاه مریم گلی در بسیاری از غذاهای سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و جایی در بسیاری از وعده های غذایی آوانگارد که در رستوران های شیک امتحان می کنیم پنهان است. انواع مختلفی از مریم گلی در دسترس است ، اما انواع دیگر که برای اهداف آشپزی استفاده می شود، مریم گلی معمولی، باغ مریم گلی و مریم گلی (خانواده نعناع) است. این گیاه چند دهه است که به دلیل خواص دارویی بیشمار و مشخصات غذایی بالا از آن در گیاهان درمانی استفاده می شود. اکنون به راحتی در بازار موجود است، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که در میان مجموعه گیاهان موجود در قفسه های آشپزخانه ما جایی را بدست آورد. همان طور که میدانید افزایش اضطراب و استرس  باعث زیاد شدن اشتها در بسیاری از افراد میشود. مریم‌ گلی گیاهی است که ذهن و را آرام کرده و به انسان آرامش میبخشد. به همین دلیل دمنوش مریم گلی یکی از دمنوش‌هایی است که اثرات مطلوبی بر روی کاهش وزن دارد.

مریم گلی و کاهش وزن

وزنی ایده آل با دم‌نوش هل سبز

هل حاوی بسیاری از خواص غذایی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. آشپزخانه های هند گنجینه ای از ادویه ها و گیاهان است که نه تنها به غذاهای لذیذ ما کمک می کند ، بلکه مزایای شگفت انگیز برای سلامتی نیز دارد. یکی از معروف ترین ادویه ها هل سبز است که مدت هاست به دلیل خواص تقویت کننده سلامتی مورد ستایش قرار می گیرد. معروف است که ادویه غلاف شکل سبز رایحه شیرین خود را به غذاهای لذیذ و دسرهای سراسر کشور می بخشد. گفته می شود هل جدا از داشتن آنتی اکسیدان های قدرتمند و خواص آنتی بیوتیکی، به کاهش وزن نیز کمک می کند.

گنجاندن این ادویه در رژیم غذایی روزانه می تواند به تحریک روند کاهشی وزن کمک کند. هل یک “محرک هضم کننده و ادرار آور است” ، هل متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا چربی را به طور موثرتری بسوزاند. ” با حمله به چربی بدن ، هل ، ماده اصلی آیورودا ، می تواند سیستم هضم شما را افزایش داده و شرایطی مانند احتباس آب را کاهش دهد. بیایید بررسی کنیم که چرا این ادویه باید جزئی از کمد آشپزخانه شما باشد.

هل کمک می کند تا از تجمع چربی در ناحیه شکم خلاص شوید. برای بیشتر افراد، چربی تمایل دارد در اطراف شکم ته نشین شود و آنها را در معرض خطر طیف وسیعی از مشکلات متابولیک و قلبی عروقی قرار دهد. گفته می شود هل نفخ یا سوء هاضمه را کاهش می دهد. این ترکیبات مختلفی دارد که به مبارزه با باکتری های بد کمک می کند و باعث متعادل سازی بیشتر فلور روده می شود تا به عملکرد طبیعی برگردد و هضم سالم را امکان پذیر می کند.

 

وزنی ایده آل با دم‌نوش هل سبز

 

تاثیر دم‌نوش زیره در لاغری

دانه های زیره می توانند علاوه بر رژیم غذایی سالم، به کاهش اشتیاق، کاهش اشتها و تقویت کاهش وزن با حداقل تلاش مورد نیاز کمک کنند. طبق مطالعه ای که در سال 2013 در ژورنال  Evidence-based Complementary and Alternative Medicine منتشر شد، مصرف دمنوش زیره به مدت 90 روز منجر به کاهش قابل توجه وزن و چربی بدن شرکت کنندگان شد، حتی بدون تغییر دیگر در رژیم غذایی یا ورزش.

مطالعه دیگری نیز یافته های مشابهی داشت، گزارش می دهد که مصرف 30 میلی لیتر دمنوش زیره منجر به کاهش قابل توجهی در اشتها، دریافت کربوهیدرات و وزن بدن پس از فقط 90 روز می شود.

تاثیر دم‌نوش زیره در لاغری

با جیسینگ لاغر شوید

مقداری از این گیاه را در ظرف مورد نظرتان ریخته و با اضافه کردن مقداری آب جوش چند دقیقه صبر کنید.  این دمنوش سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. با افزایش سوخت و ساز بدن،  روند کاهش وزن سریع تر رخ می دهد. علاوه بر این، جینسینگ انرژی را افزایش می دهد و همین عامل باعث می شود، قدرت شما برای انجام فعالیت های فیزیکی بیشتر خواهد شد. بنابراین می توانید ورزش کنید و انرژی بسوزانید.

با جیسینگ لاغر شوید

بابونه، کاهش استرس و تناسب‌اندام

در صورت داشتن استرس دچار کم خوابی میشویم. خواب نامنظم سبب افزایش وزن می شود. دمنوش بابونه، حاوی آنتی اکسیدان بالایی است که به دفع چربی ها و بافت های مرده کمک شایانی می کند.این دمنوش یک آرام بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می شود. ضمن اینکه این گیاه در  کنترل اشتها بسیار موثر است.

بابونه، کاهش استرس و تناسب‌اندام

چای دارچین و کاهش وزن

وقتی نوبت به دستیابی به وزن مناسب میرسد، افراد سریع رژیم های غذایی مد و مکمل های کاهش وزن را امتحان می کنند. اما اهمیت خوردن صحیح را دست کم می گیرند. درک این نکته مهم است که سفر به سلامتی بهتر از یک رژیم غذایی سالم آغاز می شود و هیچ راهکاری سریع برای آن وجود ندارد. 

 دارچین چگونه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. اگر به دنبال راهی کاملاً طبیعی برای از دست دادن این کیلو های سرسخت هستید، وقت آن است که این ادویه شیرین و تلخ را در رژیم لاغری خود بگنجانید. دارچین خوش طعم نه تنها دارای مزایای سلامتی است بلکه می تواند به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن نیز کمک کند. این ادویه معطر دارای تعدادی از خواص دارویی است و مبارزه با چربی های لجبازی در راس لیست است.

 

چای دارچین و کاهش وزن

کارایی دم‌نوش گل محمدی در کاهش وزن و سم زدایی

از گلاب به طور مکرر در رژیم های زیبایی استفاده می شود گل سرخ دارای یکسری فواید سلامتی است که  منجر به کاهش وزن میشود. دمنوش گل محمدی یک ماده آرامبخش و تقویت کننده روحیه است. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، چای گل محمدی یکی از بهترین چای های گیاهی است که می تواند به رژیم روزانه شما اضافه شود. با این حال، این تنها مزیت چای برای سلامتی نیست. همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در آن به بهبود سلامت پوست و مو کمک می کند و همچنین برای هضم غذا نیز مفید است. این ماده همچنین یک استرس شکننده و تقویت کننده روحیه است زیرا رایحه گل سرخ گفته می شود که بر ذهن ما تأثیر می گذارد.

کارایی دم‌نوش گل محمدی در کاهش وزن و سم زدایی

نعنا و کاهش اشتها

. به هضم غذا کمک می کند: نعنا تقریباً برای همه مشکلات گوارشی شما معجزه می کند. طبق این کتاب، ‘Healing Foods’ توسط انتشارات DK ، منتول ، یک ترکیب فعال موجود در برگ های نعناع ، می تواند هضم شما را تقویت کند. گفته می شود هضم ضعیف باعث کاهش وزن شما می شود. اگر ما نتوانیم مواد مغذی خود را به درستی جذب و جذب کنیم ، ممکن است نتوانیم مواد زائد بدن را نیز به طور مثر از بین ببریم، این ممکن است باعث افزایش وزن شود.

. متابولیسم را تقویت می کند: نعناع آنزیم های هضم را تحریک می کند، که به تسهیل جذب بهتر مواد مغذی از غذا کمک می کند. وقتی بدن قادر به جذب صحیح مواد مغذی باشد، متابولیسم بدن بهبود می یابد. متابولیسم سریعتر به کاهش وزن کمک می کند.

 آب دم کرده نعناع: این شاید ساده ترین راه مصرف نعناع برای کاهش وزن و شادابی و انرژی در طول روز باشد. آب را در پارچ بریزید، 5-6 برگ نعناع اضافه کرده و یک شب در یخچال قرار دهید. در طول روز به این آب دم کرده بنوشید. در صورت تمایل می توانید یک تکه لیمو و خیار خرد شده نیز به داخل قوری اضافه کنید.

نعنا و کاهش اشتها

چای سفید مسدود کننده چربی های بدن

این چای حاوی کافئین و کاتچین های است که به چربی سوزی مرتبط است. به عنوان مثال، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره چای سفید قادر است تجزیه چربی را تحریک کرده و از تشکیل سلول های جدید چربی جلوگیری کند.  بررسی مطالعات همچنین نشان می دهد که چای سفید ممکن است به تقویت متابولیسم شما 5-4٪ کمک کند. این ممکن است برابر با سوزاندن 70-100 کالری اضافی در روز باشد.انسولین یک هورمون فوق العاده مهم است. این ماده به انتقال مواد مغذی از جریان خون به داخل سلول ها کمک می کند تا بعداً استفاده یا ذخیره شوند. با این حال ، در نتیجه عوامل مختلفی، از جمله مصرف زیاد قند ، برخی از افراد پاسخ به انسولین را متوقف می کنند. این مقاومت به انسولین نامیده می شود. جالب توجه است ، مطالعات نشان داده است که پلی فنول هایی مانند چای سفید ممکن است خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

 

چای سفید مسدود کننده چربی های بدن

قهوه سبز برای چربی سوزی

دانه های قهوه سبز دانه های میوه های قهوه است که برخلاف قهوه معمولی بو داده نمی شود. این دانه های قهوه مقدار بیشتری اسید کلورژنیک دارند که اعتقاد بر این است فواید بی شماری برای سلامتی دارند. با تفت دادن دانه های قهوه ، مقدار این ترکیب کاهش می یابد تا به شکل معمول ما مصرف شود. به گفته دکتر سیمران سائینی از بیمارستان Fortis ، “اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این ماده به کنترل فشار خون بالا کمک می کند، به کاهش وزن کمک می کند و سطح قند خون را در بدن حفظ می کند.”

قهوه سبز مخصوصاً به دلیل مزایای کاهش وزن مانند چای سبز محبوب شده است. این دم کرده رنگ روشن که بدون شیر و شکر از آن لذت می برند و دارای طعم بسیار ملایمی هستند از بسیاری جهات به شما در کاهش وزن کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیق و توسعه نوآورانه هند (IJIRD) نشان می دهد که ماده فعال معجزه آسایی به نام اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز به کاهش وزن کمک می کند. از آنجا که لوبیا تفت داده نمی شود ، این ترکیب خواص قوی خود را که برای بدن مفید است حفظ می کند. به ذوب شدن چربی ناخواسته کمک می کند و بنابراین به کاهش وزن کمک می کند.

 

قهوه سبز برای چربی سوزی

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 منبع:brightside.me

food.ndtv.com

healthline.com

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x