خواص پسته برای پسر دار شدن

خواص پسته برای پسر دار شدن

تابه‌حال به این فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توان جنسیت فرزند آینده خود را تعیین کرد؟ تابه‌حال چندراه را امتحان کرده‌اید؟ درست است که این موضوع یک راه مطمئن و صددرصدی ندارد اما طبق مشاهدات انجام‌شده می‌توان با تغذیه درست و مناسب به آن دست‌یافت. حال موضوع موردبحث ما باید در رابطه با نوع این تغذیه باشد. آجیل‌ها می‌تواند یک بخش مهمی از برنامه غذایی زنان باردار باشند و پسته برای پسر دار شدن توصیه می‌شود. در این مقاله از مجله کشاورزی پسته رفسنجان به بررسی صحت این ادعا و رژیم غذایی مناسب برای دوران بارداری خواهیم پرداخت.

محتوا پنهان

آیا خوردن پسته برای پسر دار شدن مؤثر است؟

نتایج حاصل از بررسی تأثیر مواد غذایی روی انسان توسط یک متخصص زنان کانادایی، طبق روش «استول کوسکی» از طریق رژیم غذایی تجویزشده، نشان داد در صورت پیگیری دقیق رژیم غذایی، باید 80 درصد موفقیت حاصل شود. در بعضی از بیمارستان‌های بزرگ کانادا، درمانگاه‌هایی اختصاصی برای انجام این کار به‌منظور کمک به زوج‌هایی که نسل آینده آن‌ها توسط بیماری‌های ارثی وابسته به جنس تهدید می‌شدند، دایر شده است.

اصول تغذیه برای پسر دار شدن

لازم است مواد غذایی انسان غنی از سدیم و پتاسیم و فقیر از کلسیم باشد.

اصول تغذیه برای دختردار شدن

لازم است رژیم غذایی فقیر از سدیم و پتاسیم و غنی از کلسیم باشد.

قیمت پسته

رژیم غذایی حاوی پسته برای پسر دار شدن

سدیم زیاد مصرف شود: هنگام تهیه غذا، به مقدار زیاد نمک اضافه کنید. ضمناً موادی مصرف نمایید که طبیعتاً نمک زیادی داشته و یا در هنگام تهیه به آن‌ها نمک زیادی اضافه‌شده است؛ مانند سوپ‌های آماده، بیسکویت شور، زیتون شور و غیره.

پتاسیم زیاد مصرف کنید: میوه‌های خشک (برگه زردآلو، آلوی خشک، انجیر، خرما و کشمش) و حبوبات (عدس، لوبیا، نخود و غیره) غنی از پتاسیم هستند. متخصصان تغذیه و پزشکانی که در این زمینه فعالیت دارند متقاعد شده‌اند که برای پسردار شدن می‌توانند توصیه به مصرف پتاسیم نموده و اینکه کلسیم به کمترین مقدار ممکن مصرف شود.

بنابراین در طول دوران اجرای رژیم، مصرف هر نوع فرآورده‌های لبنی ممنوع است. پسته ازجمله خوراکی‌هایی است که دارای پتاسیم زیادی می‌باشد و می‌توان از خواص آن به‌منظور پسر دار شدن استفاده نمود.

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای پسر دار شدن

ابتدا باید مطمئن باشیم که ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسر دار شدن در زیر آمده است و افراد مبتلا به بیماری‌های ذیل نباید این رژیم غذایی را رعایت کنند:

  • فشارخون بالا
  • ناراحتی‌های قلبی و عروقی
  • نارسایی‌های کلیوی
  • پس از اثبات بارداری

به یاد داشته باشید که زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست.

رژیم غذایی حاوی پسته برای پسر دار شدن

رژیم غذایی برای دختر دار شدن

پتاسیم مصرف نشود:  میوه‌های خشک، حبوبات و موز مصرف نشوند. نمک رژیمی که غنی از پتاسیم است نباید به‌جای نمک معمولی مصرف شود.

منابع کلسیم: مانند شیر، پنیر تازه بدون نمک (تمام پنیرهای تخمیر شده غنی از سدیم است) به مقدار زیاد مصرف شود. برای دختردار شدن می‌توان کلسیم تجویز نمود.

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای دختردار شدن

افراد مبتلا به بیماری‌های زیر نباید رژیم غذایی دختردار شدن را رعایت نمایند:

  • اختلالات عصبی
  • بالا بودن کلسیم خون
  • نارسایی‌های کلیوی

تأثیر پسته و خشکبار در دوران بارداری

همان‌طور که می‌دانید دوره بارداری یک دوره بسیار حساس در زندگی یک انسان است که باید توجه زیادی به آن شود. تغذیه و سلامتی یکی از مهم‌ترین اصل‌ها برای زندگی همه افراد است. در طول دوره بارداری باید یک رژیم غذایی قوی (آجیل، حبوبات، مواد مغذی و …) را در نظر بگیرید تا هم سلامت مادر و هم سلامت جنین تأمین شود.

همچنین طی دوره بارداری لازم است توجه زیادی به استراحت جسم و روح مادر شود تا بتواند این دوره را به‌خوبی پشت سر بگذارد و صاحب فرزندی سالم و زیبا شود. پسته یکی از آجیل‌هایی است که می‌تواند نقش بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. تأثیر پسته بر جنین به حدی است که اگر از آن باخبر باشید هیچ‌گاه آن را از برنامه غذایی خود و عزیزانتان حذف نخواهید کرد.

در ادامه بعد از ارائه فهرستی از مواد مغذی موجود در پسته به بررسی خواص این دانه مقوی خواهیم پرداخت.

تاثیر پسته و خشکبار در دوران بارداری

مواد مغذی موجود در پسته

توجه به مواد مغذی موجود در خوراکی‌هایی که در طول بارداری میل می‌شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طور قطعی نیز خواص پسته برای پسر دار شدن، به دلیل وجود همین مواد مغذی و ویتامین‌ها در این آجیل خوشمزه می‌باشد.

  • کالری:562
  • چربی کل: 32
  • فیبر: 6 گرم
  • آب: 37 گرم
  • پروتئین: 16 گرم
  • کربوهیدرات: 17 گرم
  • شکر: 66 گرم
  • آهن: 92 میلی‌گرم
  • کلسیم: 105 میلی‌گرم
  • منیزیم: 121 میلی‌گرم
  • پتاسیم: 1025 میلی‌گرم
  • روی: 2 میلی‌گرم
  • منگنز: 2 میلی‌گرم
  • فسفر: 490 میلی‌گرم
  • سدیم: 1 میلی‌گرم
  • مس: 3 میلی‌گرم
  • ریبوفلاوین: 160 میلی‌گرم
  • سلنیوم: 7 میلی‌گرم
  • تیامین: 870 میلی‌گرم
  • نیاسین: 3 میلی‌گرم
  • پانتوتنیک اسید: 520 میلی‌گرم
  • فولات: 51 میلی‌گرم
  • ویتامین B6: 1.7 میلی‌گرم
  • ویتامین A: 26 میلی‌گرم
  • ویتامین C: 5.6 میلی‌گرم
  • ویتامین E: 2.86 میلی‌گرم

خواص پسته در بارداری

شاید از خود پرسیده باشید که آیا پسته برای مادران باردار مفید است یا مضر؟ اگر همان‌طور که از خواص این دانه خوشمزه برای کودکان مطلع هستید، از تأثیر پسته بر جنین و خواص آن در بارداری آگاه باشید، هیچ‌گاه این آجیل خوشمزه را از برنامه غذایی در این دوران حذف نخواهید کرد. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به خواص این دانه مقوی برای زنان باردار پرداخته‌ایم.

خواص پسته برای پسر دار شدن و بارداری

کاهش قند خون زنان باردار با پسته

یک وعده پسته یا 49 دانه پسته، دارای ارزش غذایی تقریباً 8 گرم کربوهیدرات است و به مقدار 12 درصد از نیاز روزانه فیبر بدن را تأمین می‌کند؛ مانند اکثر آجیل‌های دیگر، پسته از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار می‌باشد. می‌توان گفت یک وعده پسته دارای 13 گرم چربی است.

از مقادیر گفته‌شده ثابت می‌شود که مصرف پسته بعد از خوردن غذاهای پر کربوهیدرات مانند برنج سفید، نان و سیب‌زمینی به کاهش قند خون کمک می‌کند. قند خون یکی از مواردی است که لازم است زنان باردار در طول بارداری به آن توجه کافی داشته باشند؛ بنابراین علاوه بر تأثیر پسته بر جنین خواهید توانست قند خون بارداری را نیز کنترل نمایید.

پسته و پسرزایی

آیا می‌دانید که می‌توانید با پسته برای پسر دار شدن خود تلاش کنید؟ یکی از اصول رژیم غذایی برای پسر دار شدن استفاده زیاد از پتاسیم است. پسته یکی از آجیل‌هایی می‌باشد که پتاسیم فراوانی را در خود جای داده است. با مصرف پتاسیم بدن شما به یک بدن قلیایی تبدیل می‌شود که به پسر دار شدن کمک می‌کند. برای دختر دار شدن لازم است که یک بدن اسیدی داشته باشید.

کنترل مصرف چربی در طول بارداری

تا همین اواخر، پسته و سایر آجیل‌ها به دلیل دارا بودن چربی زیاد، از شهرت بدی برخوردار بودند؛ اما با رشد علم تغذیه، مشخص گردید که نوع چربی موجود در مواد غذایی مهم‌تر از مقدار چربی است.در مقایسه با بیشتر آجیل‌های درختی، پسته حاوی کمترین میزان چربی می‌باشد. آن‌ها همچنین یک ماده غذایی بدون کلسترول هستند.

آجیل‌های درختی، ازجمله پسته، می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای سلامت قلب باشند. شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن 1.5 انس (هر انس برابر با 28 گرم) در روز از خشکباری که چربی اشباع کمی دارند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

تأثیر پروتئین پسته بر رشد جنین

یک وعده پسته تقریباً 6 گرم و هر 100 گرم از این دانه حدود 20 گرم پروتئین بدن را تأمین می‌کند. در مقایسه با سایر آجیل‌های درختی، پسته دارای اسیدهای آمینه ضروری بدن است و بیشترین درصد اسیدهای آمینه زنجیره‌ای شاخه‌دار را داراست.

پسته یک گزینه عالی به‌عنوان میان وعده برای افراد به شمار می‌رود. این موضوع حتی برای جنین نیز صادق است. پروتئین پسته برای رشد بافت‌ها و عضلات جنین بسیار مفید بوده و موجب می‌شود وزن نوزاد به دنیا آمده کمتر از مقدار طبیعی نباشد. همانطور که می‌بینید نه تنها پسته برای پسر دار شدن ، بلکه برای سلامت جنین نیز بسیار مفید است.

تأثیر پتاسیم پسته برای پسر دار شدن

 عناصر ریزمغذی در مغز پسته

این آجیل سبز کوچک با ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده پر شده است. درواقع، می‌توانید مواد مغذی را از طریق رنگ‌های مختلف موجود در پسته مشاهده کنید.

رنگ سبز و زرد آجیل از لوتئین و زاکزانتین، دو کاروتنوئید حاصل می‌شود که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد به جلوگیری از تخریب ماکولا (یک نوع بیماری چشمی) وابسته به سن کمک می‌کنند. پوست نازک بنفش اطراف دانه پسته با آنتوسیانین ها (همان نوع آنتی‌اکسیدان موجود در انگور و زغال‌اخته) پر شده است. پسته همچنین منبع خوبی از ویتامین B6، فسفر و تیامین و منبع عالی مس می‌باشد.

یک وعده پسته، پتاسیم بیشتری (290 میلی‌گرم) از نصف یک موز بزرگ (240 میلی‌گرم) دارد. همچنین این آجیل خوشمزه بیشترین میزان فیتواسترول (214 میلی‌گرم در 100 گرم) را در بین آجیل‌ها دارد. فیتواسترول ها، به دلیل اینکه ساختار مشابه کلسترول دارند، برای جذب بدن با کلسترول رقابت می‌کنند و درنهایت موجب کاهش کلسترول خون می‌شوند.

پسته دارای فولات، آهن، کلسیم و پتاسیم است که باعث رشد بهتر جنین در رحم مادر می‌شوند. پتاسیم موجود در پسته برای پسر دار شدن بسیار موثر است.

پسته و پیشگیری از کم‌خونی

همان‌طور که می‌دانید پسته دارای خواص خون‌سازی است و در زمان بارداری که بدن مادر حساس و کمی ضعیف می‌شود، می‌تواند کمک شایانی در بهبود وضعیت مادر و نوزاد کند. دلیل این امر وجود منابع عظیمی از آهن و مس می‌باشد. این دو عنصر برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون بسیار ضروری هستند.

ازآنجایی‌که مادران باردار به دلیل تقاضای بیشتر خون برای حمات از رشد جنین، مستعد کم‌خونی می‌باشند، بنابراین تأثیر مصرف پسته بر جنین و مادر مشخص می‌شود.

پسته و بهبود رشد مغز جنین

پسته داری اسید چربی مانند امگا 3 است که تأثیر فراوانی در رشد مغز نوزاد دارد و می‌توان گفت که موجب افزایش هوش نوزاد نیز می‌شود. ازجمله این اسیدها می‌توان به اسید اولئیک ولینولئیک اشاره نمود. به مادران بارداری که نگران رشد مغز و افزایش هوش کودک خود هستند توصیه می‌شود با توجه به توصیه پزشک از خوردن پسته غافل نشوند.

جلوگیری از عفونت در طول بارداری با پسته

باید گفت که مغز پسته حاوی ویتامین A و E  است که نقش آنتی‌اکسیدان دارد و باعث از بین رفتن عفونت احتمالی در بدن مادر می‌شود. علاوه بر آن آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و زنان باردار را از حمله رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارند.

تمامی این موارد موجب می‌‌شوند که احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و … در این دوران کاهش یابد.

جلوگیری از عفونت در طول بارداری با پسته

در روز باید چه مقدار پسته مصرف کرد؟

حالا به این نکته می‌رسیم که در روز باید چه مقدار پسته مصرف کنیم؟ یا مصرف زیاد مغز پسته برای مادر باردار می‌تواند مضر باشد؟ در جواب این سؤال باید گفت که هر چیز مفیدی که دارای خواص زیادی باشد، مصرف بیش‌ازاندازه آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. پسته نیز از این قاعده پیروی می‌کند.

اصولاً زنان باردار نسبت به یک فرد عادی باید در خوردن پسته و یا هر ماده غذایی دیگری احتیاط بیشتری کند. مقدار استاندارد مصرف پسته برای یک مادر باردار، تقریباً مصرف 24 عدد در روز است. مصرف این مقدار پسته در روز می‌تواند نیازهای شما و جنین را به‌خوبی برطرف کند.

مصرف پسته برای پسر دار شدن هم برای زنان و هم مردان توصیه می‌شود. از خواص پسته برای مردان نیز می‌توان به تقویت میل جنسی، بهبود اختلالات نعوظ و افزایش اسپرم اشاره نمود.

آیا خشکبارهای دیگر برای زنان باردار ضرر دارند؟

اصولاً مصرف پسته و یا خشکبارهای دیگر برای زنان باردار زیاد مشکلی ایجاد نمی‌کند و تأثیر منفی برای بدن زن باردار ندارد. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم باید از مصرف زیاد هر نوع ماده غذایی اجتناب کرد. خشکبار و پسته از این جمله هستند.

ازآنجایی‌که بدن افراد ازلحاظ قدرت و یا میزان کلسترول خون یا چربی و … متفاوت است پیشنهاد می‌شود در طول بارداری حتماً با پزشک تغذیه و یا متخصص خود در ارتباط باشید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

خشکبار و پسته برای پسر دار شدن

بایدها و نبایدهای تغذیه در دوران بارداری

شاید الآن هوس کرده‌اید که یک ساندویچ چرب و یا یک پیتزای بزرگ میل کنید ولی این یک غذای مناسب برای یک زن باردار نیست ولی اگر میل زیاد به خوردن دارید می‌توانید یک ساندویچ بوقلمون و یا یک‌لقمه ایتالیایی میل کنید.

خوردن گوشت برای یک زن حامله هیچ مشکلی ندارد ولی قبل از مصرف گوشت باید آن را به‌خوبی طبخ کنید یا باکتری‌های مضر آن از بین برود. زن باردار در طول دوره حاملگی و یا هنگام شیر دادن به نوزاد باید نهایت استفاده از مواد مغذی را ببرید و درواقع از آن‌ها زیاد استفاده کند تا نیازهای غذایی جنین و نوزاد به‌خوبی برطرف شود و نوزاد دچار سوءتغذیه نشود و بتواند به‌خوبی رشد کند و دوران نوزادی را به‌خوبی بگذراند.

اگر تغذیه نوزاد به‌خوبی و به‌صورت منظم صورت نگیرد موجب کمبودهایی در نوزاد (کمبود ویتامین، مواد معدنی و برخی از اسیدهای چرب امگا 3) می‌شود که در آینده و یا حال به آن ضربه می‌زند؛ بنابراین نه‌تنها پسته برای پسر دار شدن حرفی برای گفتن دارد بلکه برای جنین و نوزاد نیز بسیار مفید خواهد بود.

در بارداری چه مواد غذایی برای زن حامله مناسب نیستند؟

باید به این نکته توجه داشت مواد غذایی دیگری هستند که در دوران بارداری نباید مصرف شود و  مادر باید به این نکته‌ها توجه کند تا بعداً دچار مشکل نشود و احساس پشیمانی نکند:

  • مادر باید از خوردن مواد و یا نوشیدنی‌های کافئین دار (چای، قهوه، کوکاکولا) پرهیز کند و در خوردن آن‌ها نهایت دقت را داشته باشد.
  • سعی کنید از مصرف مواد غذایی که دارای سویا هستند دوری‌کنید زیرا دارای فیتواستروژن است و احتمال دارد اثرات منفی روی جنین داشته باشد.
  • بعضی موارد هستند که باید در دوران بارداری به‌شدت از آن دوری‌کنید و دور آن را خط قرمز بکشید. مصرف الکل و دخانیات در دوران بارداری موجب کاهش وزن نوزاد و یا زایمان زودرس می‌شود و در بعضی موارد حتی خطر سقط‌جنین نیز وجود دارد.
  • جگر نیز یک ماده غذایی است که باید در خوردن آن دقت کنید و زیاد مصرف نشود؛ زیرا دارای ویتامین A بوده که می‌تواند برای جنین مشکل‌ساز شود.
  • از خوردن مواد غذایی تند با ادویه زیاد و یا خیلی چرب دوری‌کنید.
  • لازم است در خوردن مواد غذایی که دارای شیرینی زیادی هستند مثل بیسکوییت، شکلات و… دوری‌کنید.
  • مادرهایی که دارای کلسترول خون زیادی هستند باید از خوردن کره‌های گیاهی که دارای مارگارین هستند پرهیز کنند.
  • از خوردن رنگ‌های خوراکی پرهیز نمایید.
  • اگر نسبت به بادام‌زمینی و یا بادام‌هندی دچار حساسیت یا آلرژی هستید از خوردن آن پرهیز کنید.

مواد غذایی برای زن حامله

زن باردار باید از چه مواد غذایی استفاده کند؟

با توجه به اینکه بارداری یک دوره بسیار حساس در زندگی یک زن محسوب می‌شود و در صورت توجه نکردن به نیازهای مادر و نوزاد ممکن است این دوران شیرین و لذت‌بخش  با مشکلاتی مواجه گردد، باید نیازهای مادر در این دوران به‌خوبی پاسخ داده شوند.

یکی از نیازهای مهم در دوران بارداری تأمین مواد غذایی مناسب برای مادر است. شما باید با مشورت با پزشک متخصص خود از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی مقوی که برای جنین مناسب است بهره ببرید تا در آینده صاحب یک نوزاد سالم و باهوش باشید.

لیست مواد غذایی که مادر در طول بارداری باید از آن‌ها استفاده نمایید را در ادامه می‌خوانید:

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • پروتئین
  • غلات کامل
  • محصولات لبنی

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات ازجمله مواد غذایی مهم برای بارداری است که پیشنهاد می‌شود در دوره دوم و سوم بارداری بیشتر استفاده شوند. سعی کنید روزانه مقدار کافی میوه و سبزیجات مصرف کنید. این مواد غذایی خوشمزه کالری کمی دارند و در عوض دارای فیبر زیادی هستند و سرشار از ویتامین.

پروتئین

همان‌طور که می‌دانید پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است که باید در دوره بارداری مصرف شود. از غذاهای سرشار از پروتئین می‌توان به گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، لوبیا، پنیر، شیر، آجیل و دانه‌ها اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان اهمیت تأثیر پسته بر جنین را دریافت.

غلات کامل

غلات (گندم، جو و چاودار)  یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده انرژی در بدن هستند که می‌توان با خوردن این محصولات فیبر، آهن و ویتامین‌های B بدن را تأمین کرد. باید به این نکته اشاره نمود که کربوهیدرات‌های  موردنیاز بدن زنان حامله باید روزانه و توسط دانه‌های غلات (بلغور، جو دو سر، پاستا، نان و برنج قهوه‌ای) تأمین شود.

لبنیات

هدف مصرف 3-4 وعده در روز از لبنیات است. لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر منبع غذایی خوبی از کلسیم، پروتئین و ویتامین D هستند.

زن بارد باید از چه مواد غذایی استفاده کند؟

سخن پایانی

دختر یا پسر دار شدن یکی از موضوعاتی است که برخی از والدین را به چالش می‌کشد. با مطالعه این مقاله متوجه می‌شویم که می‌توان با تغذیه مناسب احتمال پسر دار شدن را بیشتر نمود. با کسب آگاهی در ارتباط با آنچه باید خورد و آنچه نباید مصرف نمود می‌توان به این خواسته دست‌یافت. در این مقاله به بررسی نقش پسته برای پسر دار شدن پرداختیم. همچنین تأثیر پسته بر جنین را نیز موردمطالعه قراردادیم تا مادران باردار با خیال راحت‌تری از این دانه ارزشمند و مقوی استفاده نمایند. به یاد داشته باشید که پسته خام بهترین شکل پسته است که می‌تواند به مادران در این دوران کمک کند. ما در سایت فروشگاهی پسته رفسنجان مرغوب‌ترین آجیل‌ها ازجمله پسته خام را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x