بهترین زمان خوردن آجیل در طول روز

بهترین زمان خوردن آجیل در طول روز

زمان طلایی برای خوردن آجیل چه زمانی است!

آجیل‌ها دارای مقدار زیادی کالری، پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، فیبر و چربی‌های مفید هستند؛ و خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارند. برای بهره‌مندی از فواید آجیل‌ها دانستن بهترین زمان مصرف آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. چه زمانی که شما یک ورزشکار حرفه‌ای باشید. یا برای کنترل وزن دنبال رژیم غذایی اصولی و بی‌ضرر می‌گردید. توجه به بهترین زمان خوردن آجیل اهمیت فراوان دارد. در این مقاله به بررسی خواص و بهترین زمان برای مصرف انواع آجیل می‌پردازیم.

بهترین زمان خوردن آجیل در روز

آجیل‌ها به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، فیبر، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب اشباع‌نشده، آهن، کلسیم، مس، منگنز، منیزیم، روی و ویتامین E فواید سلامتی قابل‌توجهی دارند. پتاسیم به حرکت مواد مغذی در بدن کمک می‌کند. همچنین برای عملکرد اعصاب و عضلات ضروری است. اسید چرب‌های غیراشباع در کاهش کلسترول و اسید چرب امگا 3 در سم‌زدایی کبد نقش مهمی دارند. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند.

برای اثربخشی بهتر آجیل‌ها باید از آن‌ها در زمان خاصی از روز استفاده کنید. خوردن آجیل در هنگام صبح به کنترل فشارخون و سلامتی قلب کمک می‌کند. همچنین به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی بدنتان را برای انجام فعالیت‌های روزمره تقویت می‌کند. مصرف آجیل‌ها در شب به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند.

بهترین زمان خوردن آجیل در روز

اهمیت استفاده از آجیل‌ها در بدن‌سازی

آجیل‌ها ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. با مصرف انواع آجیل علاوه بر لذت بردن از طعم و مزه‌ی آن‌ها از خواص زیاد آن‌ها نیز بهره‌مند خواهید شد. خوردن آجیل‌ها با تأثیر فوق‌العاده بر کاهش کلسترول از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند. آجیل‌ها سرشار از پروتئین‌ها، فیبرها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های غیراشباع که برای رژیم غذایی ورزشکاران مناسب هستند. کلسیم، منیزیم و پتاسیم موجود در آجیل به رفع گرفتگی عضلات ورزشکاران کمک می‌کند. مصرف آجیل در بدن‌سازی مزایای بی‌شماری دارد.

در ادامه به خواص آجیل‌ها در رژیم ورزشکاران اشاره می‌کنیم.

  • رفع گرفتگی عضلات
  • کاهش کلسترول
  • تنظیم قند خون
  • جلوگیری از افزایش وزن
  • کمک به هضم غذا
  • افزایش متابولیسم بدن و کمک به عضله سازی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • رفع خستگی

بهترین زمان مصرف آجیل در بدن‌سازی

آجیل‌هایی که در روغن تفت‌داده می‌شوند. حاوی چربی‌های مضر هستند؛ بنابراین بهتر است در رژیم بدن‌سازی از آجیل‌های خام که دارای اسیدهای چرب غیراشباع هستند. استفاده شود. همچنین بهترین زمان مصرف آجیل در بدن‌سازی بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی است؛ زیرا مصرف آجیل‌ها در این زمان به رفع سرگیجه پس از تمرین ورزشی کمک می‌کند.

همچنین به عضله سازی و تناسب‌اندام کمک می‌کند. مصرف آجیل‌ها قبل یا در طول فعالیت ورزشی مانع از تجزیه چربی‌های جمع شده در بدن می‌شود. درنتیجه بدن انرژی موردنیاز خود را از سوزاندن غذاهای مصرف‌شده تأمین می‌کند.

بهترین زمان مصرف آجیل در بدن‌سازی

بهترین زمان خوردن آجیل برای کودکان

استفاده از آجیل‌ها در رژیم غذایی کودکان در سنین پایین‌تر احتمال ابتلا به آلرژی را در بدن کودک کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود در سنین 4 تا 6 ماهگی پس از شروع تغذیه کودکان با غذاهای سفت آن‌ها را با انواع آجیل‌ها آشنا کنید؛ زیرا سیستم ایمنی بدن کودک در این دوره در حال رشد است.

مصرف غذاهای حساسیت‌زا در این دوره برای سیستم ایمنی به‌عنوان تهدید تلقی نمی‌شود؛ و در اثر مصرف آن‌ها بدن کودک حساسیت نشان نمی‌دهد. برای بهره‌مندی بیشتر کودکان از مواد مغذی موجود در آجیل‌ها شروع استفاده از آن‌ها با مقادیر اندک است. درصورتی‌که کودکتان هیچ واکنش منفی نشان نداد به‌تدریج مقدار آن را افزایش دهید.

بهترین زمان خوردن آجیل برای کودکان

بهترین زمان خوردن فندق

وجود مقادیر زیادی منیزیم در فندق به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. این آجیل خوشمزه سرشار از موادی هست که برای عملکرد بهتر مغز و بهبود حافظه مفید است. ویتامین B موجود در فندق در کاهش وزن مؤثر است. بهترین زمان برای مصرف فندق در کودکان بعد از 6 ماهگی و به‌صورت پودری است. همچنین مصرف فندق در دوران بارداری می‌تواند نیازهای مادر و جنین را تأمین کند. استفاده از فندق به‌عنوان میان وعده باعث افزایش شیر مادر می‌شود؛ بنابراین برای داشتن یک رژیم غذایی سالم استفاده از فندق برای میان وعده یک انتخاب فوق‌العاده است.

بهترین زمان خوردن فندق

بهترین زمان خوردن گردو 

گردو و بادام از آجیل‌های مقوی هستند؛ که دارای اثرات سلامتی در کاهش وزن، تنظیم قند خون، سلامتی قلب دارند. گردو برای سلامت مغز بهترین انتخاب است. مصرف گردو در صبح باعث افزایش قدرت حافظه و قدرت جسمانی می‌شود. همچنین خوردن گردو در صبح سبب می‌شود. سریع‌تر هضم شده و انرژی موردنیاز بدن در طول روز را تأمین می‌کند. مصرف گردو در شب به دلیل داشتن فیبر می‌تواند خطر نفخ و یبوست را کاهش دهد.

گردو میان وعده‌ای سالم که می‌تواند جایگزین بسیاری از خوراکی‌های مضر شود. باعث بالا رفتن حرارت بدن می‌شود بنابراین حتماً در فصول سرد سال آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اسید تانیک موجود در برخی مواد نظیر چای و خرمالو با پروتئین و کلسیم موجود در گردو واکنش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود. بعد از مصرف این‌گونه مواد گردو نخورید. همچنین قبل از خواب گردو مصرف نکنید زیرا ممکن است باعث احساس سنگینی و بروز اختلالات در خواب شما شود.

بهترین زمان خوردن گردو 

بهترین زمان خوردن بادام درختی

بادام حاوی مواد معدنی زیادی نظیر کلسیم، پتاسیم، منیزیم، مس، منگنز و آرژنین است؛ که به‌سلامتی قلب و عروق کمک می‌کنند. بادام درختی غنی از ویتامین E است. یک آنتی‌اکسیدان است از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ریبوفلاوین موجود در بادام درختی به رشد سلول‌های مغز کمک می‌کند.

با مصرف بادام به همراه صبحانه می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. با خوردن این آجیل سوخت‌وساز بدن کنترل می‌شود. درنتیجه به کنترل وزن و تنظیم قند خون کمک می‌کند. وجود چربی‌های مفید و کالری فراوان سبب می‌شود به مدت بیشتری احساس سیری کنید؛ بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کنند. همچنین فیبرهای موجود در بادام درختی علاوه بر کمک به هضم غذا مانع از مصرف بیشتر غذا شده و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

بهترین زمان خوردن بادام درختی

بهترین زمان خوردن بادام‌زمینی

بادام‌زمینی با پروتئین‌ها ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و مواد مغذی که دارد. باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و کنترل وزن می‌شود؛ و از سلامتی افراد حمایت می‌کند. بادام‌زمینی دارای اسیدآمینه‌های ضروری مثل لیزین، سیستین و متیونین توصیه می‌شود. در رژیم غذایی بدن‌سازان استفاده شود.

استفاده از بادام‌زمینی به همراه صبحانه به جذب مواد مغذی موجود در آن کمک می‌کند. بااین‌وجود به دلیل مواد مغذی موجود در بادام شما می‌توانید در زمان‌های دیگری نیز از آن استفاده کنید. استفاده از کره‌ی بادام‌زمینی قبل از خواب اختلالات خواب را کاهش می‌دهد؛ زیرا دارای ویتامین‌های A،C،D،E است. همچنین وجود اسیدآمینه‌ی تریپتوفان که پیش ساز سروتونین و ملاتونین هستند که به کنترل چرخه‌ی خواب کمک می‌کند.

بهترین زمان خوردن بادام‌زمینی

بهترین زمان مصرف پسته برای کم‌خونی

گلبول‌های قرمز دارای پروتئینی به نام هموگلوبین هستند. بدون آهن هموگلوبین برای تولید گلبول قرمز ساخته نمی‌شود. زمانی که بدن گلبول قرمز به انداز کافی تولید نکند کم‌خونی اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از کم‌خونی مصرف بعضی از خوراکی‌ها مؤثر است. یکی از این خوراکی‌ها پسته است.

پسته به دلیل داشتن آهن، ویتامین B و ویتامین C در درمان کم‌خونی مفید است. خوردن پسته به همراه مواد غذایی محتوی ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند. همچنین مس موجود در پسته جذب آهن را افزایش می‌دهد؛ و مانع از کم‌خونی می‌شود. می‌توانید در وعده‌های مختلف از این آجیل استفاده کنید؛ و به کم‌خونی مبتلا نشوید.

بهترین زمان مصرف پسته برای کم‌خونی

بهترین زمان خوردن آجیل 4 مغز

آجیل 4 مغز ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این نوع آجیل سرشار از ترکیبات مفید بدن است. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و مواد مغذی سبب ارزش غذایی بالا و خواص بی‌نظیر آن شده است. آجیل 4 مغز عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد؛ و قدرت حافظه را افزایش می‌دهد.

از دیگر خواص آن تنظیم چرخه‌ی خواب است. آجیل 4 مغز مخصوصاً برای ورزشکاران، کودکان و خانم‌های باردار بسیار مفید است؛ و مصرف روزانه آن توصیه‌شده است. با استفاده از یک ‌مشت از این نوع آجیل در فواصل زمانی مختلف می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. در شب از مصرف این آجیل پرهیز کنید؛ زیرا باعث اختلالات خواب و سوءهاضمه می‌شود.

سخن پایانی

آجیل‌ها از سالم‌ترین خوراکی‌هاست که می‌توانید از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. دانستن بهترین زمان خوردن آجیل‌ها در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا فواید بیشتری به بدن شما برسد. خوردن آجیل‌ها همراه صبحانه علاوه بر تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن باعث می‌شود انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های روزمره را دریافت کنید.

همچنین در کنترل فشارخون مؤثر است. به‌طورکلی بعد از وعده غذایی از مصرف آجیل خودداری کنید؛ و درزمانی گه سیر نیستید از آجیل‌ها استفاده کنید. در مورداستفاده از آجیل‌ها با خوردن آجیل 4 مغز مواد مغذی بیشتری به بدنتان می‌رسد.

بهترین زمان خوردن آجیل 4 مغز

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x