نشانه های بیماری لکه زاویه ای خیار

نشانه های بیماری لکه زاویه ای خیار

بیماری لکه زاویه ای خیار چیست؟

این بیماری شرایط آب و هوایی کشت جالیز مشاهده می شود. میزبان این بیماری علاوه بر خیار به سایر گونه های کدوییان از جمله کدو سبز، هندوانه، خربزه و طالبی دیده می شود.

از نشانه های این بیماری در خیار روی برگ، ساقه، دمبرگ و میوه ظاهر می شود. بیماری بذر زاد است بنابراین گیاهچه های حاصل از بذرهای آلوده یا از بین می روند یا بوته های ضعیفی دارند.

اولین نشانه این بیماری ظهور لکه های آب سوخته، نیمه شفاف، گرد یا نامنظم می باشد. لکه ها در اندازه های مختلف بوده و چون به رگبرگ اصلی منتهی می شوند زاویه دار هستند. به همین علت به این بیماری لکه زاویه ای گفته می شود.

لکه ها ابتدا آبکی هستند و در شرایط مرطوب شیره باکتری از لکه ها به صورت قطره های کوچک اشک چشم خارج می شود. که در مجاورت هوا خشک می شوندو به رنگ سفید در می آیند. لکه ها سپس به رنگ قهوه ای در آمده و خشک می شوند.

قسمت آلوده برگ خشک شده از برگ جدا می شود. لذا سوراخ های بزرگ و کوچک بی نظمی ایجاد می شود.برگ های جوان حساس تر از برگ های پیر هستند. گل ها و میوه های کوچک پس از آلوده شدن خشک می شوند.

لکه های روی میوه کوچکتر از لکه های برگ و تقریبا گرد و فرو رفته هستند. لکه های به رنگ سفید تا خرمایی در آمده، ممکن است ترک خورده و ترشحات قهوه ای رنگ از آن خارج شود.

روی دمبرگ و ساقه لکه های سفید گچی رنگ با سطح ناهموار تولید می شود.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x