خشکبار برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خشکبار برای تقویت سیستم ایمنی بدن

شما برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها چه می‌کنید؟ همه ما می‌دانیم که جلوگیری بهتر از درمان است اما تا علائمی از بیماری را مشاهده نکنیم، به تقویت سیستم ایمنی بدن خود توجهی نخواهیم داشت. تغذیه مناسب و استفاده از خشکبار برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است. مواد غذایی سالم به حدی بر سلامتی بدن نقش دارند که حتی برای درمان بیماری‌ها نیز از آن‌ها کمک گرفته می‌شود. در این مقاله از مجله کشاورزی پسته رفسنجان قصد داریم بهترین آجیل‌ها را برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی معرفی کرده و طرز تهیه چند معجون فوق‌العاده را برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شما عزیزان آموزش دهیم.

بهترین آجیل تقویت سیستم ایمنی بدن

همان‌طور که می‌دانید همواره غذا منبع اصلی تغذیه برای بدن انسان بوده است. خوراکی‌ها نه‌تنها یکی از نیازهای اساسی بدن را تأمین می‌کنند بلکه برای جلوگیری و حتی درمان بسیاری از مشکلات سلامتی نیز ضروری هستند.

تشکیل اصولی یک جدول رژیم غذایی روزانه، به شما این امکان را می‌دهد که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نموده و احتمال خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهید.

آجیل‌ها و خشکبار مانند بادام‌هندی، پسته، گردو، بادام و … نقش مهمی را در تأمین عناصر ضروری بدن ایفا می‌کنند. درنهایت مصرف این خوراکی‌های خوشمزه و تهیه معجون، به رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌‌کند.

قیمت پسته

خواص آجیل برای سیستم ایمنی بدن

آجیل‌ها و خشکبار می‌توانند گزینه‌ای سالم و درعین‌حال خوشمزه برای پر کردن شکاف‌های تغذیه‌ای برای افراد باشند. این خوراکی‌های جذاب سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بوده و راه‌حلی آسان برای خلاص شدن از شر کالری‌های غیرمجاز برای سلامتی بدن هستند.

یکی از بهترین خواص آجیل‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن است. درصورتی‌که سیستم ایمنی بدن یک فرد عملکرد خوبی داشته باشد، بدن توانایی بیشتری در مبارزه با عوامل بیماری‌زا خواهد داشت. هرکدام از خشکبار نیز به‌طور جداگانه، خواص و فواید بی‌نظیری را برای بدن به همراه دارند که تغذیه و سلامتی بدن را تضمین می‌کنند.

معرفی بهترین خشکبار برای تقویت سیستم ایمنی

سطوح پایین ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن به معنای سیستم ایمنی ضعیف‌تر است. ازاین‌جهت باید مطمئن باشید که یک رژیم غذایی سالم و مقوی را برای خود و عزیزانتان انتخاب نموده‌اید.

خشکبار به‌ویژه آجیل‌ها یکی از بهترین منابع برای ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. ازجمله این خوراکی‌های خوشمزه و مقوی می‌توان به بادام، گردو، پسته، بادام‌هندی و … اشاره نمود. در ادامه به برخی از بهترین آجیل‌ها برای تهیه معجون تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخته‌ایم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

داشتن سیستم ایمنی سالم با مصرف پسته

یک سیستم ایمنی سالم به میزان کافی جذب ویتامین B6 نیاز دارد که این ویتامین در پسته فراوان است. این ویتامین در ساخت گلبول‌های قرمز سالم به بدن کمک می‌کند.

همچنین پسته در حفظ سلامت غدد لنفاوی مانند غده طیموس، طحال و گره‌های لنفاوی بسیار مؤثر است. همه این موارد به تولید گلبول‌های سفید که بدن را از عفونت‌ها محافظت می‌کنند، کمک خواهند کرد.

مصرف پسته خواص فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد که ما به طور مفصل به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

دفاع از سلول‌ها با مصرف بادام

بادام یکی از خشکبار شگفت‌انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف آن منجر به افزایش سطح ویتامین E شده و جریان خون را متعادل خواهد کرد.

همچنین آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در آن، از سلول‌های شما در برابر آسیب‌های مختلف دفاع خواهند کرد. توصیه ما مصرف بادام با پوست نازک رویی آن است. این پوست نازک، سرشار از خواص ضدویروسی و ضدالتهابی می‌باشد.

گردو و جلوگیری از ایجاد التهاب در بدن

گردو سرشار از آهن، منگنز و ویتامین A است که می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در عملکرد سیستم دفاعی بدن داشته باشند. اگر هرروز گردو بخورید، خواهید توانست مانع از ایجاد التهابات بدن شوید.

این آجیل خوشمزه نیز برای تهیه یک معجون فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می‌شود.

بادام هندی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تولید انرژی در بدن با خوردن بادام‌هندی

بادام‌هندی یکی از آجیل‌های محبوب در بین افراد است که مقادیر قابل‌توجهی از مس را در خود جای‌داده است. این ماده معدنی خواص شگفت‌انگیزی ازجمله تولید انرژی، رشد سالم مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

همچنین به دلیل دارا بودن منیزیم و منگنز برای سلامت و استحکام استخوان‌ها نیز توصیه می‌شود.

مصرف تخمه کدو برای تقویت بدن

برای تقویت بدن حتماً تخمه کدو بخورید. زینک موجود در برخی خشکبار و مغزها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. یکی از مغزهایی که حاوی مقدار قابل‌توجهی زینک است، تخمه کدو می‌باشد.

این ماده می‌تواند از سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر مشکلات عفونی جلوگیری کند؛ بنابراین برای تهیه معجون تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانی از تخمه کدو نیز استفاده نمایید.

بادام‌زمینی و بهبود عملکرد اندام‌های داخلی

افرادی که بادام‌زمینی را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند، سیستم دفاعی قوی‌تری دارند. این آجیل خوشمزه حاوی اسیدهای چربی امگا 3 است که یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین اسیدهای چرب می‌باشد.

همچنین دارای مقادیری از فولات و منگنز است که باعث بهبود عملکرد اندام‌های داخلی بدن می‌شوند؛ بنابراین بادام‌زمینی را می‌توان یکی از خشکبار ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در نظر گرفت.

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چرا به تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز داریم؟

زمانی که قصد دارید برای حفظ سلامت خود تلاش کنید، افزایش قدرت دفاعی درونی بدن را اولویت کار خود قرار دهید. با تقویت سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار کاهش می‌یابد.

همه ما از راه‌های مختلف، در معرض خطر باکتری‌ها و ویروس‌ها هستیم و هیچ‌کدام نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم؛ بنابراین نیاز است که قبل از مشاهده علائم بیماری، به دلایل زیر به تقویت سیستم ایمنی خود بپردازیم.

  • تقویت سیستم ایمنی، در صورت بروز بیماری باعث بهبودی و بازگشتت سلامتی می‌شود.
  • تخریب پاتوژن‌ها مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها را دارد.
  • سلول‌های آسیب‌دیده و غیر نرمال را از بین می‌برد.

نقش تغذیه بر تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر روی عملکرد سیستم ایمنی بدن، تغذیه است. مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های C، A، B، D، E و عناصر روی و سلنیوم هستند که تمامی آن‌ها برای تشکیل یک سیستم ایمنی قوی لازم و ضروری می‌باشد؛ بنابراین دریافت متعادل و متنوع رژیم غذایی نقش مؤثری در این موضوع خواهد داشت که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید

برای داشتن یک تغذیه سالم، آجیل‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. مصرف این خشکبار نه‌تنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بلکه برای جلوگیری از مصرف مواد غذایی غیرمجاز و ناسالم، توصیه می‌شود. آجیل‌ها را می‌توانید به‌صورت جداگانه و یا به همراه غذاها میل نمایید.

تهیه معجون تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار توصیه می‌شود که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید

معجون تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از روش‌های استفاده از خشکبار برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تهیه معجون از آن‌ها است. در این بخش قصد داریم طرز تهیه چند معجون فوق‌العاده را به شما عزیزان آموزش دهیم. لازم به ذکر است که در دستورات گفته‌شده، شما آزاد هستید که از خشکبار، مغزها و آجیل‌ها، طبق ذائقه خود استفاده کنید.

معجون تقویتی دانه چیا

مواد لازم

دانه چیا: 1 قاشق غذاخوری

گردو: 3 عدد

کنجد: 1 قاشق مرباخوری

کره بادام‌زمینی: 1 قاشق غذاخوری

شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته‌دار

دارچین: ½ قاشق چای‌خوری

عسل: 1 قاشق مرباخوری

موز یخ‌زده: 2 عدد

خرما: 5 عدد

طرز تهیه

برای تهیه این معجون مقوی و خوشمزه لازم است که موزها را در فریز گذاشته تا یخ بزنند. هسته‌های خرما را جدا کرده و تمامی مواد را داخل میکسر بریزید. بعد از مدت 30 الی 60 ثانیه میکس، معجون شما آماده است.

تهیه شیر پسته مقوی

مواد لازم

شیر یخ‌زده: 1 و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر سرد: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مغز پسته: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

هل: نوک قاشق چای‌خوری

گلاب: 1 قاشق چای‌خوری

ثعلب: ½ قاشق چای‌خوری (اختیاری)

عسل: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این معجون خوشمزه و مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، شیر سرد را به همراه پسته و هل در میکسر ریخته و میکس کنید. شیر یخ‌زده را به آن اضافه نمایید و بازهم میکس نمایید. حال می‌توانید عسل، ثعلب و گلاب را به مایع به‌دست‌آمده افزوده و بازهم میکس کنید. شیر پسته خوشمزه شما آماده است.

معجون تقویت سیستم ایمنی بدن

طرز تهیه معجون هفت مغز

مواد لازم

مغز گردو: 50 گرم

بادام‌هندی: 50 گرم

مغز پسته: 50 گرم

مغز فندق: 50 گرم

انجیر خشک: 50 گرم

مغز بادام: 50 گرم

کنجد: 50 گرم

عسل: به میزان لازم

طرز تهیه

در ابتدا تمامی مغزها را به‌خوبی پاک و تمیز کرده تا درون آن‌ها پوسته‌ای وجود نداشته باشد. ظرف مناسبی (شیشه درب دار) را انتخاب کرده و مغزها را به شکل منظم و لایه به لایه درون آن بچینید. عسل را داخل ظرف ریخته و آن را تکان دهید تا تمام حفره‌های آن پر شوند. درب ظرف را محکم کنید و در جای خنک نگهداری نمایید.

سخن پایانی

آجیل‌ها و خشکبار ازجمله مواد غذایی بسیار مفید برای سلامتی می‌باشند. این مواد حاوی ویتامین‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مانند ویتامین A، C و E هستند. همچنین بسیاری از آن‌ها سرشار از زینک، آهن و سلنیوم می‌باشند که عملکرد سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشند. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم تأثیر بهترین آجیل‌ها را مانند بادام، پسته، گردو، بادام‌زمینی و … بر سلامتی بدن بررسی نماییم. برای تهیه آسان آجیل‌ها و خشکبار کافی است به سایت پسته رفسنجان مراجعه و محصولات دلخواه خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

منابع : Webmd ، Nuts  ، 7 THING YOU DIDN’T KNOW ABOUT PISTACHIOS

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x