چالکود زمستانه پسته و کودهای مورد استفاده در آن

چالکود زمستانه پسته و کودهای مورد استفاده در آن

برخی افراد این تصور را دارند که با آمدن خزان و زمستان، درختان و گیاهان به خواب می‌روند و نیازی به رسیدگی ندارند؛ اما اگر در این زمان به درخت رسیدگی شود در فصل رشد پیش رو بهترین عملکرد و محصول دهی را خواهد داشت. پاییز و زمستان فصول مهمی برای تغذیه درخت پسته هستند. چالکود یک روش کود دهی زمستانه ساده است که نتایج بی‌نظیری را برای باغات پسته شما رقم می‌زند. در این مقاله از مجله کشاورزی پسته رفسنجان با ما همراه باشید تا با بهترین روش چالکود زمستانه پسته، زمان مناسب و کودهای مورداستفاده در آن آشنا شوید.

چالکود زمستانه پسته چیست و چه کاربردی دارد؟

تغذیه گیاهان و درختان در باغ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تغذیه و جذب عناصر مغذی از طریق رشد گیاهان انجام می‌شود، بنابراین بهتر است این کار در اطراف ریشه انجام شود. یکی از عملیاتی که می‌توان برای تغذیه بهتر درختان باغی انجام داد، حفر چالکود در زمستان است.

با حفر چالکود زمستانه در نزدیکی درختان پسته، ریشه خیلی راحت و سریع می‌تواند عناصر مغذی در کودها را جذب کند. درصورتی‌که پخش و کود دهی به شکل سطحی انجام شود، دیرتر از چالکود جذب گیاه خواهد شد. در ویدیوی زیر شما می‌توانید با مزایای چالکود بیشتر آشنا شوید.

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x