آیا پسته برای قلب مفید است ؟

آیا پسته برای قلب مفید است ؟

بر همگان روشن است که داشتن بدن سالم رابطه مستقیمی با تغذیه سالم دارد. خوردن آجیل‌ها به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای سلامت کلی بدن به‌خصوص قلب مفید است. پسته که گل سرسبد تمامی آجیل‌ها به‌حساب می‌آید و بسیار محبوب است، دارای مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار می‌باشد. این دانه مقوی می‌تواند بهترین میان وعده برای تمامی افراد در هر سن و حتی افراد مبتلا به بیماری قلبی باشد. به همین دلیل بر آن شدیم تا خواص پسته خام برای قلب و میزان مصرف آجیل را در بیماران قلبی موردبررسی قرار دهیم. با مجله کشاورزی پسته رفسنجان همراه باشید تا با کسب آگاهی دراین‌ارتباط بهترین تغذیه را برای سلامتی قسمت‌های مختلف بدن خود انتخاب نمایید.

فواید پسته برای بدن 

پسته به‌صورت خام و شور شده به بازار عرضه می‌شود که می‌تواند به‌عنوان میان وعده‌ای سرشار از خواص و ویتامین، در محل کار، خانه و مدرسه مصرف شود. همچنین بسیاری از افراد پسته تر را می‌پسندند که هنگام برداشت این محصول، پسته تر موجود می‌باشد و با خریداری آن، از مصرف این آجیل خوشمزه لذت می‌برند.

قیمت پسته

پسته خواص و کاربرد زیادی دارد. مثلاً از مغز آن در تهیه شیرینی، انواع غذاها و معجون استفاده می‌شود. مغز پسته ازنظر طب سنتی گرم و خشک بوده و مصرف بیش‌ازاندازه آن برای افراد گرم‌مزاج توصیه نمی‌شود. مغز پسته بسیار مقوی است و دلیل آن نیز وجود ویتامین B1،B3، ویتامین E و عناصری چون پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن می‌باشد.

نکته: مغز پسته دارای عنصر آهن می باشد؛ بنابراین برای افرادی که مشکل کم خونی و فقر آهن دارند توصیه می شود.

این دانه مقوی نوعی آنتی‌اکسیدان دارد که خواص پسته خام برای قلب را رقم می‌زند. مصرف پسته به مردان، ورزشکاران، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود. همچنین پوست سبز پسته خواص بسیاری دارد. ازجمله این فواید می‌توان به رفع بوی بد دهان، درمان زخم‌ها و التهاب‌های دهان و استحکم لثه‌ها اشاره نمود.

دم‌کرده پوست سبز پسته برای بهبود عملکرد معده و دل به هم خوردگی و رفع سکسکه مفید می‌باشد. مغز پسته دارای چربی مفید بوده اما مصرف آن بیش‌ازحد اعتدال برای افرادی که تری گلیسیرید خون بالایی دارند توصیه نمی‌شود.

فواید پسته برای بدن

خواص پسته خام برای سلامتی

پسته دارای مقدار زیادی پروتئین و مواد معدنی، مثل منیزیم و پتاسیم می‌باشد که اکثر نیازهای بدن را تأمین می‌کنند. بعضی تحقیقات نشان می‌دهند، پروتئین پسته به‌قدری است که حتی می‌تواند جایگزین گوشت و حبوبات شود. همچنین پسته حاوی مقدار زیادی کلسیم و آهن است که به افرادی که دچار کم‌خونی هستند، قرار دادن این آجیل لذیذ و خوشمزه در برنامه غذایی توصیه می‌شود.

در ادامه لیستی از خواص پسته را آماده کرده‌ایم. با خواندن این لیست خواهید دانست که با خوردن این آجیل پرطرفدار چه قدم بزرگی در راه سلامتی بدن خود بر خواهید داشت.

  • با خوردن پسته خام استرس خود را از بین می‌برید.
  • با مصرف پسته می‌توان از یبوست پیشگیری نمود.
  • شادابی و جوانی را به پوست شما هدیه می‌دهد.
  • پسته می‌تواند یک قلب سالم را به شما هدیه دهد.
  • سلامت چشم خود را حفظ خواهید کرد.
  • سیستم عصبی بدن را تقویت خواهید کرد و یک اعصاب آرام خواهید داشت.
  • استحکام مو و رفع ریزش آن با پسته، دور از ذهن نیست.

پسته بهترین آجیل برای قلب

تحقیقات نشان می‌دهند که آجیل‌ها می‌توانند به پیشگیری و حتی درمان برخی از بیماری‌ها کمک کنند. با یک رژیم غذایی سالم که شامل آجیل باشد خواهید توانست خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را به حداقل برسانید. قلب یکی از قسمت‌های حساس بدن است که رژیم غذایی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در روند سلامتی آن داشته باشد.

پسته به دلیل ساختار فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند به‌عنوان بهترین آجیل برای قلب نام‌برده شود. ازجمله خواص پسته برای سلامتی قلب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود پوشش شریان‌های قلب
  • کاهش سطح التهابات مرتبط با بیماری‌های قلبی
  • کاهش کلسترول بد و سطح تری گلیسیرید خون
  • کاهش خطر ایجاد لخته‌های خونی
  • بهبود سلامت کلی قلب
  • کاهش خطر مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های قلبی

پسته بهترین آجیل برای قلب

با مصرف پسته خام یک قلب سالم داشته باشید!

پسته به دلیل داشتن چربی اشباع‌نشده در کاهش کلسترول خون تأثیر بسزایی دارد؛ بنابراین می‌توانید پسته را به‌عنوان رژیم غذایی سالم به‌طور کم در میان وعده و طول روز مصرف نمایید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف یک وعده پسته در روز باعث کاهش 9 درصد کلسترول خون و همچنین مصرف دو وعده پسته در روز باعث کاهش 12 درصد کلسترول خون می‌شود.

بالا بودن سطح کلسترول خون باعث خطر بیماری‌های قلبی می‌شود اما با مصرف پسته کلسترول خون پایین آمده و از خطر بیماری قلبی جلوگیری می‌شود. همچنین پسته دارای آنتی‌اکسیدان و سرشار از اسیدآمینه آرژینین است که به سلامت قلب کمک می‌کنند.

چرا پسته برای قلب مفید است؟

اصلی‌ترین دلیل فواید پسته خام برای قلب ساختار این آجیل و مواد مقوی موجود در آن است. به‌عنوان‌مثال پسته مملو از پروتئین است که می‌تواند بر سلامت قلب مؤثر باشد.

چربی‌های غیراشباع موجود در پسته این دانه محبوب را برای قلب مفید ساخته‌اند. چربی‌های خوب موجود در مواد غذایی که شامل چربی‌های غیراشباع تکی و چندگانه می‌شوند، موجب کاهش سطح کلسترول بد خواهند شد.

اسیدهای چرب امگا 3 از نامنظم شدن ریتم قلب جلوگیری خواهند کرد. این عدم نظم حتی قادر است منجر به حملات قلبی نیز شود. این اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی یافت می‌شوند را می‌توان در آجیل‌هایی همچون پسته نیز پیدا نمود.

فیبر موجود در پسته علاوه بر کمک به کاهش کلسترول بد که برای سلامت قلب مضر است، باعث ایجاد سیری در بدن نیز می‌شود. در این صورت فرد ناخودآگاه غذای کمتری می‌خورد و این می‌تواند نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی داشته باشد.

پسته به‌عنوان منبع خوبی از ال آرژنین می‌تواند به بهبود سلامت دیواره‌های شریان‌ها کمک کند. این ماده باعث انعطاف‌پذیر شدن رگ‌ها، کاهش لخته شدن خون و مسدود شدن جریان خون خواهد شد. تمامی این موارد از خواص پسته خام برای قلب است.

رسوب پلاک در شریان‌های قلبی موجب باریک و بسته شدن رگ‌ها می‌شود. برای توقف ایجاد این پلاک‌ها می‌توان از مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند پسته کمک گرفت. این موضوع موجب مشکلاتی همچون درد در قفسه سینه، بیماری عروق کرونر یا حمله قلبی خواهد شد.

چرا پسته برای قلب مفید است؟

تأثیر پسته بر ضربان قلب

پسته موجب افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد در بدن می‌شود. آهن موجود در این آجیل خوشمزه در رفع سرگیجه، خستگی، رنگ‌پریدگی مفید است. همچنین می‌توان ادعا نمود که منیزیم آن در تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از اسپاسم عضلانی مؤثر است. با مصرف ترکیب کوبیده شده پسته، هل و قند به‌عنوان یک معجون قوت زا، خواص پسته برای سلامتی قلب را به دست خواهید آورد.

آیا پسته برای قلب مضر است؟

تا اینجای مقاله با خواص فوق‌العاده پسته برای سلامتی بدن و قلب آشنا شدیم. آیا خوردن پسته می‌تواند برای بدن ضرر هم داشته باشد. قطعاً مصرف بیش‌ازاندازه و نادرست هر ماده غذایی قادر است که مشکلات و عوارضی را برای ما در بر داشته باشد. پسته به شکل طبیعی خود مقدار زیادی سدیم ندارد؛ اما درصورتی‌که از پسته‌های بوداده و شور شده استفاده نمایید، در حقیقت مقدار زیادی سدیم را که برای سلامت قلب مضر است، میهمان بدن خود نموده‌اید.

مصرف سدیم بیش‌ازحد خطرناک است زیرا باعث بالا رفتن فشارخون شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بهترین راه برای بهره‌ بردن از خواص پسته برای سلامتی قلب، مصرف آن به‌صورت خام است.

آیا پسته برای قلب مضر است؟

مقدار مناسب از پسته برای سلامت قلب

بعد از کسب آگاهی از خواص بی‌نظیر پسته خام برای قلب لازم است مقدار مناسب مصرف آن را نیز بدانیم. همان‌طور که مصرف مواد غذایی سالم و آجیل‌ها برای سلامت بدن بسیار ضروری است، مصرف بیش‌ازحد اعتدال نیز می‌تواند مشکلات و عوارضی را در بر داشته باشد. توصیه انجمن قلب آمریکا خوردن حدود چهار وعده آجیل بدون نمک در هفته است.

همچنین به یاد داشته باشید که بهتر است از پسته خام یا بوداده خشک به‌جای آجیل‌های پخته‌شده در روغن استفاده نمایید. هر وعده به‌اندازه یک‌مشت کوچک، تقریباً 42 گرم است. لازم است برای مشاهده نتایج مثبت، این رژیم غذایی را به‌طور مستمر برای سلامت قلب رعایت نمایید. در کنار آن از مصرف محصولات گوشتی و لبنیات که حاوی چربی‌های اشباع هستند خودداری کنید.

تقویت قلب و عروق با انواع آجیل

آجیل‌ها منابع عالی از چربی‌های سالم، پروتئین‌ها و سایر مواد مغذی هستند که می‌توانند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشند. طبق تحقیقات انجام‌شده افرادی که به‌طور منظم آجیل می‌خورند، نسبت به دیگر افراد کمتر دچار حمله قلبی یا مرگ براثر بیماری قلبی می‌شوند. علاوه بر پسته، آجیل‌های دیگر نیز برای قلب خواص فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند.

آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، بادام‌زمینی و فندق ازاین‌دست به شمار می‌روند. مصرف هرکدام از این آجیل‌های خوشمزه تأثیر چشمگیری بر بهبود عملکرد قسمت‌های مختلف بدن ازجمله قلب دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود که یک برنامه غذایی که شامل آجیل به‌اندازه کافی می‌شود را برای زندگی خود و عزیزانتان انتخاب نمایید.

تقویت قلب و عروق با انواع آجیل

سخن پایانی

پسته ازجمله آجیل‌هایی است که مصرف آن، فواید زیادی را برای سلامتی بدن به همراه دارد. یکی از بخش‌های مهم بدن که خوردن پسته می‌تواند نقش مهمی در عملکرد آن ایفا کند، قلب است. در این مقاله با خواص فوق‌العاده پسته خام برای قلب آشنا شدیم. به یاد داشته باشید مصرف زیاد پسته مخصوص پسته‌های شور شده و یا آجیلی باعث چاقی، فشارخون و بیماری معده و روده می‌شود؛ بنابراین برای دریافت بهترین نتیجه و تأثیر، لازم است که رعایت اعتدال را در برنامه غذایی خود در نظر داشته باشید. علاوه بر آن تهیه پسته مرغوب و تازه یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها برای بهره بری بیشتر از این آجیل محبوب است. فروشگاه پسته رفسنجان باکیفیت‌ترین آجیل‌ها را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x