معیارهای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی!

معیارهای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی!

تشخیص عسل طبیعی و خالص از عسل جعلی و ناخالص

عسل طبیعی و ارگانیک

این عسل خالص است که باید مستقیماً از زنبورهای عسل به جای کارخانه تولید شود. عسل خالص که معمولاً در مغازه ها عسل “ارگانیک” یا “طبیعی” نامیده می شود توسط زنبورها تولید می شود. عسل ارگانیک توسط زنبورهایی که توسط گل های پرورش یافته ارگانیک تغذیه می شوند، ایجاد می شود. در ادامه با 13 راه تشخیص عسل طبیعی آشنا می شوید.

عسل جعلی و ناخالص

عسل تقلبی تغییر یافته است، اما تشخیص آن از عسل واقعی هنگام بسته بندی تقریباً غیرممکن است. روش های زیادی برای ردیابی عسل تقلبی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که فقط از عسل خالص و واقعی استفاده می کنید که برای شما بهترین است. در اینجا 13 نکته وجود دارد که باید در هنگام جعلی بودن یا نبودن عسل به آنها توجه کنید.

تشخیص عسل طبیعی و خالص از عسل جعلی و ناخالص

13 راه شناخت عسل طبیعی از عسل تقلبی

عسل به دلیل مزایای سلامتی، پر از مواد مغذی، آنتی اکسیدان و کمک به بدن در بسیاری از فرآیندهای مهم شناخته شده است. با این حال، عسل تقلبی چیزی است که اغلب یافت می شود، بنابراین که درک تفاوت ها قبل از خرید مهم است.

برای لذت بردن از فواید حاصل از عسل، دانستن خلوص آن مهم است. بدون این دانش شما می توانید محصولات بی کیفیت بخرید. بسیاری از سوپرمارکت ها عسل تقلبی و ناخالص می فروشند که با آنچه زنبورها تولید می کنند بسیار متفاوت است. بسیاری از شرکت ها با افزایش محبوبیت عسل، فروش عسل تقلبی را که فواید آن یکسان نیست، سو، استفاده کرده اند و دانستن تفاوت ها را بیش از هر زمان دیگری اهمیت داده است.

1.چسبندگی زیاد عسل طبیعی

یکی از ساده ترین روش تشخیص عسل میزان چسبندگی آن می باشد. عسل واقعی اگر بین انگشتان شما مالیده شود چسبناک نیست، اما عسل تقلبی به دلیل شیرین کننده های اضافه شده در ایجاد آن چسبناک می باشد. آزمایش این تفاوت آسان و بسیار محسوس است.

2.بافت غلیظ و کاراملی عسل

عسل واقعی از نظر بافت کاملاً غلیظ و سنگین است و برای جابجایی زمان می برد، در حالی که عسل تقلبی بسیار نرم و روان است و به سرعت می ریزد. بهترین روش برای آزمایش این است که ببینید چه مدت طول می کشد تا عسل از یک طرف شیشه به طرف دیگر جابجا شود، یا مقداری را روی انگشت خود بگذارید و ببینید آیا سریع و با سرعت ریزش می کند یا خیر.

بافت غلیظ و کاراملی عسل

3.عسل طبیعی با رایحه ای ملایم

عسل واقعی رایحه ای ملایم و اغلب گلی دارد. این بو می تواند با گرم شدن و خنک شدن تغییر کند، اما عسل تقلبی اغلب بویی ندارد، یا می تواند رایحه ای ترش داشته باشد. تمرین دانستن تفاوت عسل طبیعی از تقلبی ممکن است کمی طول بکشد، مگر اینکه عسل واقعی و تقلبی برای مقایسه در آزمون داشته باشید و آنها را بشناسید.

4.تشخیص عسل طبیعی با گرم کردن آن

برای شناخت عسل واقعی آن را در یک ظرف مناسب حرارت دهید. عسل واقعی و طبیعی با گرم شدن و حرارت دیدن به سرعت غلیظ و سفت می شود و کف ایجاد نمی کند. عسل تقلبی حباب تولید می کند و هرگز غلیظ یا کاراملی نخواهد شد. این اختلافات محسوس به سرعت به جدا شدن عسل تقلبی از عسل واقعی و طبیعی کمک می کند.

5.پخش عسل روی نان تست

میزان استحکام عسل را بسنجید. برای این کار روی یک تکه نان تست عسل پخش کنید. عسل واقعی در حدود 60 ثانیه سفت می شود. عسل تقلبی هرگز سفت نخواهد شد، در نتیجه به دلیل رطوبت اضافه شده، نان مرطوب می شود. این یک آزمایش ساده دیگر برای تعیین خالص بودن عسلی است که استفاده می کنید.

6.تشخیص عسل طبیعی در حال انحلال

عسل را در آب حل کنید و نتیجه را ببینید. عسل واقعی در آب حل نمی شود، در عوض در ته ظرف حاوی آب به صورت یک توده حل می گردد. در صورت هم زدن، عسل واقعی می تواند برای مدت طولانی رقیق شود. عسل تقلبی بلافاصله در آب حل می شود و باعث می شود شما به سرعت خالص یا ناخالص بودن عسل را مشاهده نمایید.

تشخیص عسل طبیعی در حال انحلال

7.آزمایش آتش زدن چوب کبریت جهت تشخیص عسل طبیعی

آتش زدن چوب کبریت می تواند شما را در شناخت عسل طبیعی و خالص کمک کند. یک چوب کبریت را به عسل آغشته کنید. اگر عسل واقعی باشد، پس از غوطه ور شدن کبریت در عسل به راحتی روشن می شود. عسل تقلبی به دلیل سطح رطوبت موجود در آن، روشن شدن کبریت را متوقف می کند. مراقب باشید که این آزمایش را جلوی کودکان انجام ندهید.

آزمایش آتش زدن چوب کبریت جهت تشخیص عسل طبیعی

8.ناخالصی های موجود در عسل شما

عسل طبیعی و واقعی غالباً ناخالصی های کوچکی را در خود جای داده است که شامل ذرات گرده یا ذرات تغییر رنگ شده است. عسل تقلبی، کاملاً شفاف و یک بافت ثابت و صاف و بدون هیچ ناخالصی خواهد بود. پس با این توصیفات گول شفافیت و زلال بودن عسل را نخورید. ذرات معلق در عسل نشانه خوبی برای خرید و مصرف عسل خالص می باشد.

9.آبگونه های الکلی متانل دار (مواد ضد عفونی کننده)

آبگونه های الکلی متانل دار شامل انواع محلول های ضدعفونی کننده می باشند که سمی نیز هستند. برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی شما می توانید عسل خود را با محلول های ضد عفونی کننده (آبگونه های الکلی متانل دار) ترکیب کنید. هنگام مخلوط کردن عسل واقعی با آنها عسل در ته ظرف قرار می گیرد. عسل تقلبی این طور عمل نمی کند و در عوض در مواد ضد عفونی کننده حل می شود و محلول را شیری نشان می دهد.

این محلول ها نباید خورده شوند و یا با پوست شما تماس پیدا کنند. این ماده همچنین باید در محلی با تهویه مناسب مورد استفاده قرار گیرند. از استنشاق بخارات ماده جداً خودداری کنید. در صورت بلعیدن، بلافاصله با کنترل سم تماس بگیرید.

آبگونه های الکلی متانل دار (مواد ضد عفونی کننده)

10.تشخیص عسل طبیعی با چشیدن و مزه کردن عسل

ساده ترین روش برای شناخت عسل طبیعی از عسل تقلبی مزه کردن آن است. طعم عسل واقعی و خالص فقط برای چند دقیقه باقی می ماند. عسل تقلبی طعمی خواهد داشت که برای مدت طولانی تری باقی می ماند، زیرا قند موجود در عسل طعم آن را برای مدتی در دهان ادامه می دهد.

11.لکه دار و جاذب بودن عسل

عسل واقعی لکه ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، اگر قطره هایی از عسل روی کاغذ خشک کن قرار داده شوند، روی آن باقی می مانند و جذب نمی شوند. اگر روی پارچه سفید ریخته شوند، عسل واقعی نیز لک نخواهد زد. با این وجود عسل تقلبی در کاغذهای خشک کن جذب شده و اگر روی پارچه سفید ریخته شوند نیز لکه دار می شود.

12.آزمایش زرده تخم مرغ و تشخیص عسل طبیعی

یکی دیگر از راه های تشخیص عسل طبیعی آزمایش زرده تخم مرغ است. اگر عسل واقعی را در ظرفی با زرده تخم مرغ بریزید، وقتی مخلوط را با هم مخلوط کنید زرده به نظر می رسد پخته شده است. در صورتی که اگر این آزمایش را با استفاده از عسل تقلبی انجام دهید، در هنگام انجام این فرآیند زرده هیچ تغییری نخواهد کرد و در همان حالت ثابت باقی می ماند.

آزمایش زرده تخم مرغ و تشخیص عسل طبیعی

13.برچسب اجزا و ذرات داخلی ظرف عسل

اگر در حال خرید از فروشگاهی هستید که روی شیشه برچسب هایی وجود دارد، این ساده ترین راه برای درک خلوص عسل است. تولید کنندگان موظف هستند مواد اضافه و افزودنی به عسل تولیدی خود را ذکر کنند. اگر برچسب موجود روی ظرف عسل وجود دارد نگاهی بیندازید. با این کار به سرعت می توانید ببینید که آیا چیزی به عسل خالص اضافه شده است یا خیر.

این 13 روش آزمایش عسل به سرعت به شما کمک می کنند تا خالص یا ناخالص بودن عسل را بشناسید. حتی می توانید ترکیبی از تمام این روش ها را انجام دهید تا مطمئن شوید که علائم ناخالصی را مشاهده می کنید.

بهتر است فواید شفا بخش و سلامتی عسل به هیچ وجه و یا از طریق فرآیند تولید تغییر نکند. با انجام هر یک از این 13 مرحله، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر آنچه از خواص عسل به شما می رسد نهایت استفاده را می برید. پس منتظر نمانید وعسل خود را آزمایش کنید. سعی کنید از محصول خالص و واقعی که بیش از 5000 سال در پزشکی کاربرد دارد نهایت استفاده را ببرید.

تعدادی از خواص عسل طبیعی بر سلامتی بدن شما

پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه کرده اند که مصرف عسل را در برنامه و رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. عسل چه به خودی خود مصرف شود و یا حتی به عنوان ماده اصلی یک وعده غذایی باشد، خواص بی شماری بر سلامتی بدن دارد. این فواید از عصل طبیعی و خالص اعطا می شود. برخی از خواص عسل عبارتند از:

  • غنی از آنتی اکسیدان
  • کمک به بهبود زخم
  • درمان مشکلات هضم
  • خواص ضد باکتری و ضد قارچی
  • تسکین گلو درد
  • کاهش فشار خون
  • کمک به بهبود کلسترول
  • کاهش تری گلیسرید
  • اثرات مفید بر سلامت قلب
  • زیبایی و شادابی پوست و مو

امید است مطالعه این مطلب مفید واقع شده باشد و بتوانید عسل خالص و طبیعی را از عسل ناخالص و تقلبی تشخیص دهید. همچنین از خواص شگفت انگیز عسل بهره کافی ببرید. ایام به کام.

تعدادی از خواص عسل طبیعی بر سلامتی بدن شما

 

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

برگرفته از: www.albeena.co.uk

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x