طرز تهیه 10 شیرینی پسته ای خوشمزه و مجلسی برای نوروز

طرز تهیه 10 شیرینی پسته ای خوشمزه و مجلسی برای نوروز

نوروزتان را با شیرینی پسته ای خانگی آغاز کنید!

عید نوروز همیشه برای همگان سرشار از حس طراوت و تازگی بوده است. نوروز و میهمانی هایش فرصتی است تا بتوانیم از میهمانان خود با شیرینی هایی خوش طعم و زیبا پذیرایی کنیم و لطف آن صد برابر که اگر بتوانیم شیرینی را خودمان در خانه تهیه کنیم که بسیاردلچسب تر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت 10 شیرینی پسته ای خوشمزه و مجلسی را مرور کنیم. برای تهیه این شیرینی ها از بهترین و تازه ترین پسته استفاده کنید.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

1.شیرینی اسکار پسته ای

مواد لازم برای تهیه 40 عدد شیرینی:

100 گرم کره
50 گرم پودر قند
1/3 قاشق چایخوری وانیل
1/2 قاشق چایخوری پودر هل
160 گرم آرد (بستگی به نوع جنس و رطوبت آردها، آرد بیشتری بخواهد)
1 پنس نمک
1 عدد زرده تخم مرغ
مواد رویه اسکار:
پسته ریز خرد شده
1 عدد سفیده تخم مرغ
طرز تهیه:
ابتدا کره نرم شده را به همراه پودر شکر به مدت 2 دقیقه با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس زرده تخم مرغ به همراه وانیل اضافه شده و کاملا با مواد مخلوط کرده و به مدت یک دقیقه با همزن میزنیم. مواد خشک را الک کرده و به دو مرحله اضافه می کنیم تا زمانیکه که خمیر به دست آید. از ورز دادن طولانی مدت خمیر پرهیز کنید.
به اندازه فندق از خمیر برداشته در سفیده تخم مرغ غلتانده و سپس در مغز پسته خورد شده میزنیم. مدت زمان پخت 20 دقیقه و دمای فر 160درجه است. بعد از پخت شیرینی را از فر خارج کنید، صبر می کنیم کاملا خنک شود سپس در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.
شیرینی اسکار پسته ای

2.شیرینی اسلایس پسته

مواد لازم:

آرد سفید الک شده 750 گرم

کره سوپر طلایی به صورت نرم شده 170 گرم

پودر شکر 125 گرم

تخم مرغ درشت 2 عدد

وانیل یک سر قاشق چایی خوری

زعفران طبیعی نصف قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک دوم قاشق مرباخوری

هل نصف قاشق چایخوری

مواد رویه:

پودر پسته 350 گرم

هل نصف قاشق چایخوری

عسل 200 گرم

کره 100گرم

خامه 50 گرم

شکر ساییده 100 گرم

طرز تهیه:

برای تهیه خمیر شکر به همراه کره با همزن میزنیم تخم مرغ ها یکی یکی اضافه بعد از یک دقیقه خامه اضافه و با همزن کاملا مخلوط می کنیم. مواد خشک مخلوط و به مواد بالا اضافه می کنیم. کف سینی کاملا چرب و مواد را داخل قالب 30×20 می ریزیم و پهن می کنیم و به مدت 20 دقیقه داخل فر با دمای متوسط قرار می دهیم. مواد رویه با هم مخلوط روی حرارت تا مخلوط شوند و روی پایه اسلایس ریخته و به مدت 10 دقیقه در فر قرار می دهیم. اجازه بدهید کاملا خنک شده و سپس به ظرف مورد نظر انتقال دهید.

شیرینی اسلایس پسته ای

3.شیرینی کیک پسته

مواد لازم:

پسته تازه: 3/4 لیوان

آرد: 2 لیوان

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

پودر هل: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

وانیل: نوک قاشق چایخوری

شیر پرچرب: 1/3 لیوان

کره: 1/3 لیوان

شکر: 2/3 لیوان

تخم مرغ: 3 عدد

دستور و طرز تهیه کیک پسته:

ابتدا پسته را در غذا ساز بریزید تا پودر شود، سپس با آرد، بکینگ پودر، نمک و پودر هل مخلوط نمایید. در ادامه کاسه بزرگی بردارید و کره و شکر را داخل آن با همزن خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود. حالا تخم مرغ ها را یکی یکی افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. شیر و وانیل را با هم مخلوط نموده و کمی از آن را داخل مواد فوق بریزید و با دور کند هم بزنید. سپس مقداری از مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید، به همین ترتیب مواد را اضافه کنید تا مایه کیک درست شود. در مرحله آخر، قالب را با کره چرب نموده و مایه کیک را داخل آن بریزید. کیک را برای نیم ساعت تا 40 دقیقه در فری که با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده بپزید.

شیرینی کیک پسته ای

4.شیرینی ماکارون پسته

مواد اولیه:

رنگ خوراکی سبز به مقدار لازم
شکر دانه ریز 1 فنجان
سفیده تخم مرغ 6 عدد + نصف سفیده 1 تخم مرغ
پودر شکر 2 فنجان
پسته پودر شده 3/4فنجان
آرد بادام (بادام پودر شده) 2 فنجان + 1 قاشق غذا خوری

باتر کریم:

کره سرد 1 فنجان + 2 قاشق غذا خوری
پسته پودر شده نصف فنجان
تخم مرغ 3  عدد
شکر دانه ریز 1 فنجان

طرز تهیه:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کنید و بگذارید سفیده تخم مرغ در دمای اتاق استراحت کند. این استراحت کمک میکند که رطوبت سفیده کم شده و رطوبت کم تر احتمال ترک خوردن شیرینی را کاهش می دهد. سفیده ها را داخل ظرف بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و در دمای اتاق حداقل برای 24 ساعت نگه دارید. دمای اتاق نباید از حد معمول گرم تر باشد.

پودر بادام و پودر پسته الک شده و پودر شکر رو باهم مخلوط کنید. همه مواد را مجدد الک کنید. این کار باعث می شود تا یک شیرینی ماکارون نرم داشته باشید. سفیده های تخم مرغ را بزنید تا کف کرده و کم کم شکر را اضافه کنید. سپس رنگ خوراکی سبز را به مواد اضافه و آرام فولد کنید. مواد الک شده را به سفیده ها اضافه کرده و خوب هم بزنید. بعد از این که مواد مخلوط شدند، نصف سفیده تخم مرغ را جداگانه هم بزنید تا کف کند و سپس به مواد اضافه نمایید.

پس از مخلوط کردن مواد، آن ها را داخل ماسوره مورد نظر ریخته و دایره هایی با اندازه دلخواه روی کاغذ روغنی بریزید. بعد از 15 الی 30 دقیقه که مواد استراحت کردند، آن ها را داخل فر در دمای 150 درجه سانتی گراد و به مدت 10 دقیقه بپزید.

طرز تهیه باتر کریم، لایه میانی ماکارون

ابتدا تخم مرغ، شکر و پسته پودر شده را مخلوط و روی حرارت قرار دهید و به صورت مداوم هم بزنید. زیرا مواد خیلی سریع ته می گیرد. سپس مواد را داخل یخچال گذاشته تا به اندازه کافی سفت شوند. کره ها را به قطعات کوچک تقسیم و به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مواد آماده شده را داخل قیف ریخته و روی ماکارون بریزید و یک ماکارون دیگر روی آن قرار دهید. ماکارون ها آماده هستند.

شیرینی ماکارو پسته ای

5.شیرینی تارت پسته

مواد برای تهیه خمیر تارت:

آرد 2 و نیم پیمانه

کره 1 پیمانه

شکر ساییده 1 چهارم پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

وانیل 1 هشتم قاشق چای خوری

مواد داخل تارت:

خلال پسته 125 گرم

عسل 100 گرم

کره 100 گرم

شکر ساییده 125 گرم

هل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

کره به همراه شکر ساییده با همزن می زنیم. تخم مرغ و وانیل اضافه کرده در آخر آرد را اضافه کرده تا خمیر به دست آید. به میزان لازم از خمیر برداشته و داخل قالب قرار می دهیم و به مدت 20 دقیقه با درجه 160 می پزیم. مواد داخل تارت مخلوط و نون تارت را پر میکنیم. اجازه بدهید کمی خنک شده سپس به ظرف مورد نظر منتقل می کنیم.

شیرینی تارت پسته ای

6.شیرینی سابله پسته

مواد لازم:

آرد ۱ کیلو

مغز ۳۰۰ گرم (پودر شده برای بادام و پسته)

پودر قند ۵۰۰ گرم

روغن جامد ۵۰۰ گرم

تخم مرغ 1 عدد

پودر هل ۳ قاشق سوپ خوری پُر

طرز تهیه:

آرد و مغز مخلوط شکر ساییده و هل اضافه کرده کاملا مخلوط می کنیم. روغن جامد را با تخم مرغ مخلوط می کنیم و به مواد بالا اضافه می کنیم. تا خمیر به دست آورید و بعد از قالب زدن به مدت 20 دقیقه و دمای 160 درجه قرار می دهیم.

شیرینی سابله پسته ای

7.شیرینی قطاب پسته ایی

روغن 2/1 پیمانه (100 گرم)

آرد 150 گرم (به اندازه‌ای که مایع، خمیر شود)

ماست 2/1 پیمانه

مواد میانی:

مغز پسته دو پیمانه

شکر ساییده 1 پیمانه

هل سه قاشق مربا خوری

گلاب مقداری (تا بتوانیم مواد بالا را به صورت خمیر درآوریم)

ماست و روغن کاملا زده و آرد را اضافه می کنیم تا خمیر به دست آید. مقداری از خمیر برداشته از مواد میانه با اندازه فندق بزرگ بین خمیر قرار داده و می پیچیم. در روغن داغ و غوطه ور سرخ کرده و پس از سرد شدن در مقداری شکر ساییده مخلوط و به ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم.

شیرینی قطاب پسته ای

8.شیرینی پسته ای شکلاتی بدون فر

50 گرم شکلات سفید
100 گرم کنسرو شیر عسلی
50 گرم پودر قند
130 گرم پودر پسته
1.4 قاشق چایخوری پودر هل
150 گرم شکلات قهوه ای

ابتدا شکلات سفید را خرد کنید و به همراه شیر عسلی، روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا زمانی که همه شکلات‌ها ذوب نشده‌اند، روی حرارت باقی بمانند. پودر قند را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در این مرحله، پودر پسته و پودر هل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یکدست به دست بیاید. خمیر به دست آمده را درون یک کیسه بگذارید و برای 20 دقیقه در فریزر نگه دارید. به جای قرار دادن در فریزر، می‌توانید خمیر را برای 2 تا 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود.

می‌توانید خمیر را پهن کنید و سپس قالب بزنید. می‌توانید شیرینی‌های قالب زده را با فرو بردن در شکلات تلخ ذوب شده و ریختن پودر پسته، تزیین کنید.

شیرینی پسته ای شکلاتی

9.شیرینی لوز پسته ای

مواد لازم:

آرد: ۲۵۰ گرم
کره: ۱۲۵ گرم
پسته آسیاب شده: ۵۰ گرم
پسته اضافه: برای تزیین روی حلوا
آب: ۲۵۰ میلی‌لیتر
شکر: ۲۵۰ گرم

طرز تهیه:

برای تهیه این شیرینی باید اول شربت آن را آماده کنید. آب و شکر را درظرفی ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود، سپس حرارت را زیاد کرده اجازه دهید تا شربت بجوشد و آنگاه آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. کره را در ظرفی ریخته روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. آرد را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا آرد سرخ شود. (می توان ابتدا آرد را کمی تفت داد، الک کرد و بعد به کره اضافه کرد.)

آرد را از روی حرارت بردارید، شیره آماده شده را به آرامی به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا جذب آرد سرخ ‌شده شود. پسته را داخل حلوا بریزید و آن را خوب مخلوط کنید.حلوای یکدست و آماده را داخل قالب چهارگوش (قالب باقلوا) پهن کرده، پسته اضافه را روی آن بریزید و با دست فشار دهید تا به حلوا بچسبد.

بعد از حدود ۳۰دقیقه حلوا را برش داده، اجازه دهید کاملا خنک شود. برای بهتر جدا شدن حلوا، دوباره برش‌ها را تکرار کرده و حلوا را از قالب جدا کنید و در ظرف بچینید.

10.شیرینی شوکومالد پسته ای

مواد لازم:

پودر پسته آسیاب شده 120 گرم

شکلات تخته ای سفید 200 گرم

شیر عسلی 100 گرم

یک قاشق غذاخوری روغن مایع

طرز تهیه:

ابتدا شکلات تخته ای سفید را  خرد کرده، همراه یک قاشق غذاخوری روغن مایع بر روی بخار آب کتری قرار داده و ذوب کنید. از روی حرارت بردارید. کمی که خنک شد، شیر عسلی و پودر پسته  آسیاب شده را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست بیاد. خمیر را داخل قالب های سلفونی شکلات خوب فشرده کنید و به مدت پانزده دقیقه در فریزر بگذارید. پس از آن از قالب جدا کنید.

شیرینی شوکومالد پسته ای

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس حسنی سعدی
3 سال قبل

عالی بود خانم مهندس، حتما درست می کنم.

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x