سطح زیر کشت پسته

سطح زیر کشت پسته

سطح زیر کشت پسته در ایران

درحال حاضر سطح زیر کشت پسته در ایران بیش از 360,000 هکتار می باشد که استان کرمان با مجموع بیش از 270,000 هکتار باغ های بارور و غیر بارور، 77 درصد محصول کل کشور را تولید و به عنوان مهمترین منطقه پسته کاری ایران و دنیا محسوب می شود.

منبع اصلی پیداش و تولید پسته در جهان شهرستان رفسنجان می باشد. این شهر در استان کرمان قرار دارد و برخی از ارقام پسته در این شهرستان شناسایی و تولید شد.

ارقامی پسته ای که در شهر ستان رفسنجان شناسایی و تولید شد به شرح زیر می باشد:

  • پسته اکبری: پسته ای زیبا، درشت و کشیده می باشد. این پسته طرفدار زیادی در ایران و جهان دارد. پسته اکبری به عنوان آجیلی لوکس و اعیانی مصرف می شود، و به این پسته لقب سلطان مزه داده اند، که بسیار خوشمزه می باشد. بیشتر کشور های حاشیه خلیج فارس خواهان این پسته می باشند.
  • پسته کله قوچی: پسته کله قوچی نسبت به سایر ارقام پسته درشت تر و  زیباتر می باشد. زیبایی این پسته بخاطر درشتی و خوشرنگی مغز آن است. پسته کله قوچی همانند پسته اکبری جزو خوشمزه ترین پسته ها، و جزو آجیل های لوکس و اعیانی مصرف می شود. بیشتر کشور های حاشیه خلیج فارس خواهان این پسته می باشند.
  • پسته فندقی: این پسته همان طور که از اسمش پیداست فندقی شکل و کوچکتر از سایر ارقام پسته می باشد. تعداد این پسته در یک کیلوی وزن آن، از سایر ارقام پسته بیشتر می باشد این طور می توان گفت: پسته فندقی نسبت به سایر ارقام پسته مقرون به صرفه می باشد.
  • پسته احمدآقایی: پسته احمد آقایی از پسته فندقی درشت تر و از پسته اکبری کوچکتر می باشد. طعم پسته احمد آقایی بسیار خوشمزه می باشد و کاربرد آن برای اجیل می باشد.

پسته پاییز

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

برای عضویت در کانال تلگرام، اینستاگرام و آپارات پسته رفسنجان بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x