با استفاده از کودهای عالی گلدهی و برگ دهی گیاه آپارتمانی خود را خوشحال کنید

با استفاده از کودهای عالی گلدهی و برگ دهی گیاه آپارتمانی خود را خوشحال کنید

دلیل محبوبیت گیاهان آپارتمانی و مزایای آنها

یک دلیل مهم که چرا بیشتر افراد گیاهان داخل خانه را دوست دارند این است که گیاهان آپارتمانی راهی آسان برای ایجاد جلوه ای از طبیعت در داخل خانه است. در حال حاضر افراد بیشتر زمان خود را مشغول انجام کار و یا زندگی اجتماعی هستند و معمولا مقدار زیادی از زمانخود را در طبیعت سپری نمی کنند. همچنین بسیاری از مردم در محیط های شهری زندگی می کنند که در این محیط ها دسترسی به طبیعت دشوار است.

از جمله مزایا گیاهان خانگی برای انسانها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • گیاهان تاثیرات مثبتی بر روحیه و ذهن انسانها می گذارند، برای مثال گیاهان می توانند استرس و اضطراب را هنگام کار کاهش دهند.
  • تقویت، التیام و تحمل درد، همچنین به حداقل رساندن سردرد
  • بهبود کیفیت هوا. کاهش خشکی پوست و بیماری های تنفسی به دلیل خشک شدن هوا

عناصر مورد نیاز گیاه و اهمیت ویژه آنها

گیاهان برای زنده ماندن و تولید مثل نیازهای خاصی دارند، نور، هوا، آب، مواد مغذی و فضای کافی. تقریباً همه گیاهان برای زنده ماندن به این پنج مورد نیاز دارند. در این بین گیاهان آپارتمانی و خانگی به دلیل محدودیت هایی که دارند به توجه و مراقبت بیشتری نسبت به دیگر گیاهان نیاز دارند.

افراد زیادی از اهمیت کود دهی گیاهان آپارتمانی آگاه نیستند. با این حال، توجه کنید که گیاهان آپارتمانی نیز مثل سایر گیاهان به تمامی عناصر کم مصرف و پر مصرف برای رشد، تولید برگ و گل نیاز دارند، بنابر این تغذیه مناسب برای رشد گیاهان سالم و زیبا آپارتمانی ضروری است. بر خلاف یک باغ در فضای باز، که در آن طبیعت آب را به وسیله باران را تأمین می کند و گیاهان می توانند ریشه های جدیدی برای جستجوی غذا بفرستند، مواد مغذی موجود برای یک گیاه خانگی به دلیل مقدار کم خاک گلدان، کاملاً محدود می شود. 

بعضی از گیاهان هم وجود دارند که می توانند شرایط بدون کود و تغذیه را تا حدی تحمل کنند، اما ممکن است در اثر این کمبودها  مستعد بیماری و آفات مختلف شوند. بنابراین در این صورت زیبایی خود را از دست داده و به تدریج نابود می شوند و می توانند گیاهان دیگر را نیز آلوده کنند. بنابر این توصیه می شود که حتما با تغذیه و کود مناسب گیاهان را تغذیه و تیمار کرده و به زندگی سالم برگردانید.

دلیل محبوبیت گیاهان آپارتمانی و مزایای آنها

کود گلدهی، کودی عالی برای گیاهان گل ده

بعضی گیاهان آپارتمانی زیبایی و جلوه خود را مدیون گل های زیبای خود می باشند که تولید و حفظ این گل ها برای زمان طولانی مدت، به وجود بعضی عناصر خاص در گیاه وابسته است، برای اکثر پرورش دهندگان گل، یک کود گلدهی و کامل برای تأمین گیاهان جهت گلدهی با سه عنصر اصلی مورد نیاز برای رشد لازم است:

  • نیتروژن (N): رشد شاداب شاخ و برگ گیاهان را تقویت می کند.
  • فسفر یا فسفات (P): باعث شکوفایی و تشکیل میوه می شود.
  • پتاسیم یا پتاس (K): سیستم های ریشه ای سالم را توسعه می دهد.

برای تحریک شکوفایی گل، کودهایی با درصد مناسبی از این سه عنصر مفید خواهد بود. تشکیل گل های سالم با رسیدن به سیستم های ریشه ای سالم و قوی شروع می شوند و افزایش پتاسیم در محیط می توان به گل های بیشتر و سالم تر رسید. 

مزایا کود گلدهی برای گیاهان آپارتمانی

  • افزایش رشد زایشی تقویت گلدهی و تقویت ساختار دیوار سلولی
  • افزایش مقاومت گیاه به بیماری ها و آفات و تنش ها
  • افزایش شادابی و طراوت گیاه
  • مناسب برای انواع گیاهان آپارتمانی

کود گلدهی کیمیا آژند بوتیا یک کود محلول در آب است، این کود شامل 36% پتاسیم، 12% نیتروژن و 12% فسفر و مقدار مناسبی از عناصر کم مصرف می باشد که مخصوص گلدهی گیاهان آپارتمانی تولید شده است و تقریبا بلافاصله بعد از استفاده عناصر را در اختیار گیاه قرار داده و کمبود آنها را بر طرف می کند، بنابراین می توانید تغییر حاصل شده را به صورت شادابی و گلدهی بیشتر روی گیاه خود مشاهده کنید که زیبایی دو چندانی به منزل شما خواهد داد. برای استفاده از این کود پودری یک قاشق چایخوری از آن را داخل دو لیتر آب حل کرده، هر دو هفته یکبار به صورت آبیاری و محلول پاشی استفاده کنید.

کود گلدهی، کودی عالی برای گیاهان گل ده

برای خرید کود گلدهی اینجا کلیک کنید

کود برگ دهی کودی برای زیبایی گیاه

کود دهی بخش مهمی از پرورش گیاهان آپارتمانی و گلدانی است. هنگامی که خاک گلدان تازه است، گیاهان نیاز زیادی به کود نخواهند داشت. این امر به ویژه در مورد گلدان های مدرن و خاک های غنی شده گلدان که اغلب دارای کود و مواد تقویت کننده دیگری هستند، صادق است. اما در این خاک ها نیز بعد از گذشت چند ماه، گیاه مواد مغذی موجود در خاک را مصرف خواهد کرد، بنابراین برای تداوم رشد و شادابی گیاه استفاده از کودهای مناسب مهم خواهد بود.

تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی زیبایی خود را مدبون داشتن برگ های بزرگ، سبز و شاداب هستند، که برای  داشتن آنها به مواد غذایی ضروری احتیاج دارند. کودهایی که برای گیاهان خانگی سبز استفاده می شوند، (گیاهانی که به طور معمول گل تولید نمی کنند) بهتر است حاوی نسبت متعادلی از عناصر غذایی (N-P-K) باشند تا تعادل عناصر در گیاه برای زیبایی برگ ها رعایت شود.

ویژگی ها و مزایا کود برگ دهی برای گیاهان آپارتمانی

  • کود کامل حاوی ریزمغذی های ضروری و مورد نیاز گیاه
  • افزایش شادابی و طراوت گیاه
  • بالا بردن سطح مقاومت در برابر آفات
  • مناسب برای انواع گیاهان آپارتمانی

کود برگ دهی کیمیا آژند بوتیا حاوی مقدار مساوی 20% از عناصر ازت، فسفر و پتاس و مقدار مناسبی از عناصر کم مصرف می باشد. ترکیب غلظت مناسب این سه عنصر مهم در این کود موجب برگ دهی و سبزی بیشتر گیاهان آپارتمانی شما شده و زیبایی دو چندانی به منزل شما می دهد.

استفاده از این کودها برای گیاهان آپارتمانی بهتر است به صورت محلول پاشی باشد چون در این روش کود زیادی مصرف نمی شود و مقدار مصرف شده به تمامی قسمت های گیاه می رسد و با جذب سریع کمبود عنصر و نیاز گیاه را بر طرف می کند.

کود برگ دهی کودی برای زیبایی گیاه

برای خرید کود برگ دهی اینجا کلیک کنید

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x