11گونه گیاه سانسوریا (ایجاد هوایی پاک و فضایی زیبا در آپارتمان)

11گونه گیاه سانسوریا (ایجاد هوایی پاک و فضایی زیبا در آپارتمان)
فهرست آنچه در این مطلب می خوانید: پنهان

آشنایی با گیاه زینتی و آپارتمانی سانسوریا

گیاه سانسوریا یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که مراقبت از آن بسیار ساده و راحت می باشد که همین امر موجب محبوبیت این گیاهان شده است. این گیاهان به طور کلی زیر مجموعه ساکولنت ها می باشند و دارای چندین نوع و گونه می باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همه ی گونه های این گیاه بومی مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر از جمله اروپا، آفریقا و آسیا بوده و گیاهانی همیشه سبز هستند. این گیاهان تا ارتفاع 3.5 متر می توانند رشد داشته باشند. 

گونه ای که معمولا برای باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد Sansevieria trifasciata می باشد که به زبان مادر شوهر شناخته می شود. با این حال اگر دنبال گونه ای متفاوت تر از گونه نام برده هستید گونه ها و ارقام پا کوتاه، مهتابی و… ارزش نگهداری و سرمایه گذاری را دارند. این گونه ها گیاهانی ساده و بسیار شیک بوده که با حضور خود زیبایی را به آن فضا هدیه می کنند.

چگونه یک گیاه سانسوریا را پرورش دهیم؟

این گیاه آپارتمانی روش های تکثیر متفاوتی داشته که شما با استفاده از آن می توانید چندین گیاه بسیار زیبا را از یک گلدان پرورش دهید. معمول ترین و ساده ترین روش برای تکثیر این گیاه استفاده از قلمه برگ می باشد. اما روش دیگری هم برای تکثیر این گیاه وجود دارد که استفاده از پاجوش و ریزوم می باشد. ریشه های این گیاه ریزوم های گوشتی زیادی تولید می کنند، که به راحتی می توان با استفاده از یک چاقوی تمیز و تیز این ریزوم ها را جدا کرده و به یک گلدان مجزا انتقال داد. 

آموزش گام به گام تکثیر گیاه سانسوریا با استفاده از قلمه برگ

برای تکثیر و قلمه گیری از این گیاه در ابتدا نیاز به ابزار ها و وسایل تمیز و ضد عفونی شده دارید تا قلمه ای که در خاک می گذارید بتواند رشد کند و نتیجه مطلوب را بگیرید. از آن جایی که این گیاهان به کندی رشد می کنند برای تکثیر باید کمی صبر داشته باشید.

گام اول قلمه گیری گیاه سانسوریا

در ابتدا یک برگ بالغ و سالم که طول آن بین 30-20 سانتی متر باشد را انتخاب می کنید و با یک چاقوی تیز و ضد عفونی شده آن را برش دهید. اگر چاقو ضد عفونی نشده باشد محل برش له شده و قارچ ها شروع به فعالیت می کنند و ریشه زایی صورت نمی گیرد.

گام دوم قلمه گیری گیاه سانسوریا

محل برش داده شده در گیاه مادری را با وازلین چرب کنید تا محل رشد آفت ها نباشد. سپس قلمه ای که جدا کردید را به قطعات کوچکتر برش دهید به طوری که هر قطعه حدودا 10-6 سانتی متر باشد. توجه داشته باشید که هنگام برش قطعه ها سر و ته قلمه ها را فراموش نکنید. قلمه های آماده شده را در محلی خنک و در سایه قرار دهید تا اندکی انتهای آن ها خشک شود.

گام سوم قلمه گیری گیاه سانسوریا

گلدان مناسب و مورد نظر خود را انتخاب کرده و در کف آن مقداری سنگریزه بریزید تا آب به راحتی تخلیه شود و سپس خاک مورد نظر را اضافه کنید. می‌توانید از ۴۰ درصد پیتماس، ۳۰ درصد کوکوپیت، ۲۰ درصد پرلیت و ۱۰ درصد ورمی کمپوست یا کود پوسیده گاوی استفاده کنید. قلمه های آماده شده را به فاصله 2 سانتی متر از هم داخل خاک قرار دهید. حتما توجه داشته باشید که انتهای قلمه ها به میزان 2-1 سانتی متر داخل خاک باشد. سپس گلدان را در یک جای خنک، خشک و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. زمانی که خاک به طور کامل خشک شد آبیاری را انجام دهید.

گام آخر قلمه گیری گیاه سانسوریا

و در آخر با ظهور پاجوش ها و بزرگ شدن آن ها، آن ها را به آسانی از خاک خارج کرده و به گلدان اصلی انتقال دهید. نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که مواظب باشید هنگام انتقال به گلدان اصلی ریشه ها آسیب نبینند.

نکته: از آن جایی که این گیاه به راحتی پوسیده می شود بهتر است برای نگهداری از این قلمه ها از یک خاک خوب با زهکشی مناسب استفاده کرد.

مراقبت و نگهداری از گیاه آپارتمانی سانسوریا

میزان نور مورد نیاز گیاهان سانسوریا

گونه های مختلف سانسوریا اغلب به نور غیر مستقیم زیاد تا متوسط نیاز دارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اما در سایه کامل و حتی نور زیاد هم می توانند رشد کنند. ولی باید توجه داشت که برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب مستقیم نباید گیاهان سانسوریا را قرار داد.

نحوه آبیاری و رطوبت مورد نیاز گیاهان سانسوریا

گیاهان سانسوریا را نباید زیاد آبیاری کرد. بهترین دور آبیاری برای این گیاهان به این صورت است که حتما فاصله بین دو آبیاری خاک گلدان کاملا خشک شود. در زمستان باید دور آبیاری را کمتر کرد.

تغذیه و کوددهی گیاهان سانسوریا

این گیاهان همانند سایر گیاهان آپارتمانی به تغذیه و کوددهی خاصی نیاز ندارند، اما می توان در فصل رشد از یک کود عمومی به میزان کم برای این گیاهان استفاده کرد.

علت محبوبیت گیاه سانسوریا چیست؟

این گیاهان یکی از مجموعه گیاهان هوای پاک می باشند و وجود آن در داخل خانه باعث تصفیه هوای اطراف خود می شود. این گیاه سم ها و گاز های مضر موجود در هوا را جذب کرده و سبب بهبود کیفیت هوای محیط می شود.

این گیاهان همچنین در طول شب اکسیژن آزاد کرده و باعث ایجاد آرامش هنگام خواب می شوند. بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می دهند که این گیاهان را در منزل به ویژه در اتاق خواب قرار دهید. با داشتن یک گلدان زیبا از سانسوریا در داخل اتاق خواب خود، هم می توانید فضای زیبا و دل انگیزی خلق کنید و هم این که خواب راحت و آرامی داشته باشید.

علت محبوبیت گیاه سانسوریا چیست؟

استفاده ازگیاهان سانسوریا برای جداسازی فضای سبز

یکی از کار هایی که امروزه در فضای سبز توسط مهندسان و کارشناسان انجام می شود، استفاده از گیاهان زینتی برای جداسازی فضای سبز و فضاهای مختلف از هم می باشد. سانسوریا از جملع این گیاهان است که مورد توجه مهندسان قرار گرفته است. برای این کار بهتر است که از گیاهانی بزرگتر و با ارتفاع بیشتر استفاده کنید تا فضایی زیبا و جذاب ایجاد شود.

بیماری های تهدید کننده گیاه سانسوریا

با وجود این که گیاهان سانسوریا گیاهان بسیار مقاومی می باشند اما برای داشتن یک گلدان زیبا باید با بیماری هایی که ممکن است این گیاه را آلوده کند آشنا شویم. اولین علائم که نشان دهنده بیماری می باشد تغییر شکل در برگ هاست. بنابراین اگر در برگ ها تغییراتی مشاهده کردید باید سریعا به دنبال علت آن باشید.

 

چرا برگ های سانسوریا پیچ خورده و چین دار می شوند؟

علت مشاهده این علائم کمبود رطوبت و نور است. با وجود این که این گیاهان به آبیاری زیادی نیاز ندارند اما باید دور آبیاری آن ها منظم باشد. برای رفع این مشکل باید گیاه را به طور منظم آبیاری کنید تا برگ ها به حالت عادی برگردند.

همچنین اگر در طولانی مدت در معرض کمبود نور قرار بگیرند برگ ها چین خورده می شوند. برای حل این مشکل باید به تدریج گلدان را به جای پر نور تر منتقل کنید.

چرا برگ های سانسوریا سقوط می کنند؟

اگر مشاهده کرید که برگ های سانسوریای شما در حال افتادن است و پوسیده به نظر می رسد باید سریعا برگ های آسیب دیده را جدا کرده و سپس آن را به یک اتاق گرم تر منتقل کنید زیرا درجه حرارت کم سبب سقوط برگ ها شده و فرم کلی گیاه را از بین می برد.

علت رشد نکردن گیاه سانسوریا

شاید در طول نگهداری گیاه سانسوریا بااین موضوع مواجه شوید که گیاه رشد نکند یا رشد آن به کندی انجام شود. برای رفع این موضوع باید گیاه خود را تا حد امکان در گلدان کوچکتری نگهداری کنید و از آبیاری به صورت مکرر و زیاد خودداری کنید.

علت زرد شدن و پژمرده شدن گیاه سانسوریا چیست؟

زرد شدن برگ ها یکی از علائم برای کمبود آب است و بیشتر در گلدان هایی دیده می شود که در نزدیکی سیستم های گرمایشی قرار دارند.

بیماری قارچی لکه بینی فوزاریوم

در بیماری قارچی لکه بینی فوزاریوم لکه های آبکی کوچک بیشتر روی برگ های جوان مشاهده می شوند. در صورت پیشرفت بیماری لکه ها بزرگتر شده و شکل بیضوی پیدا می کنند و رنگ آن ها مایل به قرمز می شود. سپس یک حاشیه زرد در اطراف لکه ها ایجاد می شود. در نهایت گسترش این بیماری باعث ازبین رفتن گیاه می شود.

از عواملی که موجب توسعه این بیماری می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رطوبت بیش از حد هوا و خاک
  2. مقدار زیادی نیتروژن در خاک
  3. دمای بالا با تهویه ناکافی

با کنترل موارد بالا می توان از عفونت بیشتر پیشگیری کرد. همچنین استفاده مکرر از سموم قارچ کش باعث درمان و بهبود عملکرد گیاه می شود.

بیماری پوسیدگی ریزوم گیاه سانسوریا

بیماری پوسیدگی ریزوم یکی دیگر از بیماری های قارچی بوده که منجر به پوسیدگی ریشه و پایه های برگ می شود. این قارچ از طریق عفونت و زخم های روی گیاه ایجاد می شود. از آن جایی که درمان این بیماری تقریبا غیر ممکن است باید تمام تلاش ها در جهت پیشگیری انجام شود ازجمله جلوگیری از رطوبت بیش از اندازه خاک و همچنین تغییر بستر و جا به جایی با احتیاط انجام شود.

شناخت بیماری قارچی آنتراکنوز

این بیماری یکی از بیماری های قارچی بوده و به صورت لکه های بیضوی به رنگ قهوه ای روی برگ ها ظاهر می شود. به تدریج اندازه آن ها بزرگتر شده و مرکز آن ها از لبه ها روشن تر بوده و برگ ها خشک می شوند.

برای پیشگیری و درمان این بیماری بهتر است که از غرقاب کردن بسترخودداری کرده و گیاهان جدید را فقط در خاک با مقداری شن و ماسه قرار داد. همچنین جدا کردن برگ های آسیب دیده و استفاده از قارچ کش به غلبه بر بیماری کمک می کند.

آفات حمله کننده به گیاهان آپارتمانی سانسوریا

کنه عنکبوت:

این آفت با ظاهر شدن لکه های مایل به سفید بر روی برگ ها خود را نشان می دهد. این آفت از آب گیاه تغذیه کرده و به تدریج باعث پژمرده شدن گیاه می شوند. اگر گیاه در مرحله اولیه آلودگی می باشد می توان با یک پارچه آغشته به عصاره پوست مرکبات آن را پاک کرد.

تریپس:

این آفت در مرحله لاروی به سانسوریا آسیب می زند. لارو های این گیاه به صورت کلنی در قسمت تحتانی برگ ها قرار دارند. برگ های آلوده به این حشره دارای رنگ قهوه ای مایل به خاکستری بوده و برای درمان می توان از حشره کش های متناسب با این آفت استفاده کرد.

آیا گیاهان سانسوریا سمی هستند؟

با وجود اینکه گیاه سانسوریا هیچ گونه خطر و آسیب خاصی ندارد اما ممکن است که بعضی از گونه های سانسوریا برای برخی از انسان ها به ویژه کودکان و حیوانات خانگی مشکلاتی ایجاد کند و باعث مسمومیت شود و در صورت مصرف مکرر ممکن است سبب مشکلات معده و روده شود.

11 گونه از گیاهان آپارتمانی و زینتی سانسوریا با ظاهر خاص و خارق العاده

 1.سانسوریا شمشیری (زبان مادر شوهر Sansevieria trifasciata)

سانسوریا شمشیری با نام علمی (Sansevieria trifasciata) به دو صورت ابلق و سبز وجود دارد. برگ های این گونه از سانسوریا کشیده و شبیه شمشیر می باشد. این گونه از سانسوریا بسیار پر طرفدار و محبوب بوده و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

در نوع ابلق برگ ها سبز خاکستری خالدار با حاشیه زرد خامه ای می باشند و بیشتر در اتاق های نشیمن و مهمان استفاده می شود زیرا جذابیت خاصی به دکوراسیون و فضا می دهد.

در نوع سبز این گونه از سانسوریا، برگ ها سبز کمرنگ با نوار های افقی سبز پررنگ دیده می شوند.

  • شرایط نگهداری سانسوریا شمشیری 

این گونه از سانسوریا به ویژه نوع ابلق آن به نور بیشتری نیاز دارد تا ابلق بماند. اگر نور کافی دریافت نکند به رنگ سبز در خواهد آمد. این گونه از سانسوریا نسبت به خشکسالی مقاوم هستند و می توانند در نور کم هم زنده بمانند.

  • بهترین مکان برای نگهداری سانسوریا شمشیری

این گیاه را می توانید در فضاهای باریک و تنگ که به دنبال یک دکور قائم هستید نگهداری کنید. این گیاه را به علت دارا بودن برگ های جذاب که پخش نمی شوند و نمیریزند می توان در هر قسمت از منزل و محل کار نگهداری کرد.

1.سانسوریا شمشیری(زبان مادر شوهر)

2.سانسوریا پا کوتاه (لانه پرنده Sansevieria Trifasciata var. Hahnii)

سانسوریا پا کوتاه یکی دیگر از انواع سانسوریا می باشد که به سانسوریای لانه پرنده نیز معروف است. نام علمی این گیاه (Sansevieria Trifasciata var. Hahnii) می باشد. 

  • خصوصیات گیاه شناسی و مرفولوژی گیاه سانسوریا پا کوتاه

این گیاه فرم کوچک شده ی سانسوریا شمشیری است. سانسوریا پا کوتاه گیاهی آبدار، چند ساله و بدون ساقه است که به سرعت رشد کرده و برگ های آن به رنگ سبز تیره با نوار افقی شفاف می باشد. این گیاه حالت رزت داشته و به دو فرم سبز و ابلق وجود دارد.

  • بهترین مکان برای قرار گرفتن سانسوریا پا کوتاه

این گونه سانسوریا به علت کوچک بودن قابلیت قرارگیری در محیط های کوچک را داشته و به همین علت یکی از گلدان های رومیزی هم شناخته می شود.

  • نحوه تکثیر و ازدیاد سانسوریا پا کوتاه

این گیاه به علت نداشتن ساقه از طریق ریزوم خزنده پخش شده و به سرعت در همه جا پراکنده می شود.

2.سانسوریا پا کوتاه (لانه پرنده)

نکته: بعضی از گیاهان این گونه در تابستان گل های سفید مایل به سبز تولید می کنند که بسیار خوشبو هستند.

3.سانسوریا مهتابی (نقره ای Sansevieria Moonshine)

سانسوریا مهتابی (Sansevieria Moonshine) در مقایسه با دیگر گونه های سانسوریا دارای ظاهر خاص و منحصر به فردی می باشد. علت نام گذاری به برگ های شاداب و زیبا اشاره دارد که دارای رنگ روشن و نقره ای هستند.

این گیاه در مناطق گرمتر به عنوان یک گیاه در فضای سبز استفاده می شود، ولی در مناطق با آب و هوای خنک به عنوان یک گیاه آپارتمانی در داخل خانه استفاده می شود.

  • خصوصیات گیاه شناسی گیاه سانسوریا مهتابی

برگ های سانسوریا مهتابی به رنگ سبز نقره ای پهن جذاب بوده و به صورت ایستاده رشد می کنند. برگ های این گیاه در نور کم ممکن است به رنگ سبز تیره تری در بیایند، اما همچنان براقیت سبز نقره ای خود را حفظ کنند.

این گیاه گلدار است اما کمتر کسی ممکن است گل های آن را در خانه دیده باشد. گل های این گیاه سفید، کم رنگ و کمی معطر هستند. 

3.سانسوریا مهتابی(نقره ای)

4.سانسوریا ستاره دریایی (Starfish Sansevieria) 

اگر شما به ساکولنت ها علاقه دارید پیشنهاد می کنم سانسوریا ستاره دریایی (Starfish Sansevieria) را پرورش دهید. همان طور که از نام آن پیداست گیاهانی شبیه به ستاره دریایی هستند که بسیار زیبا و پر طرفدار می باشند.

این گیاه دارای شاخ و برگ هایی به رنگ سبز روشن به شکل فن با دایره های متحد المرکز به رنگ سبز تیره از بالا تا پایین برگ می باشد. این گونه از سانسوریا به دلیل شکل و فرم جمع و جوری که دارد بسیار مناسب فضاهای کوچک می باشد.

  • بهترین مکان برای نگهداری گیاه سانسوریا ستاره دریایی

بهترین مکان برای نگهداری گلدان سانسوریا ستاره دریایی در منزل داخل اتاقی با درجه حرارت متوسط می باشد. در زمستان نیز باید بسیار مراقب باشید و گیاه را از سرمای بیشتر از 10 درجه سانتی گراد محافظت کنید.

  • شرایط و نحوه نگهداری از سانسوریا ستاره دریایی

این گیاه همانند سایر گیاهان سانسوریا به نور کم تا متوسط غیر مستقیم نیاز دارد. آبیاری آن باید به گونه ای انجام شود که در فاصله ی بین دو آبیاری خاک گلدان حتما خشک شود و سپس نسبت به آبیاری اقدام کنید.

اگر گیاه دچار تنش کم آبی و تشنگی شود برگ های زیبای آن پوک شده و زیبایی خود را از دست می دهند.

  • نحوه تکثیر و ازدیاد سانسوریا ستاره دریایی

از آن جایی که این گونه سانسوریا نادر بوده و بسیار محبوب است می توان با استفاده از تکثیر این گیاه را زیاد کرد. یکی از راه های تکثیر استفاده از پاجوش های این گیاه می باشد که از پایه گیاه بیرون آمده و می توان برای تکثیر از آن ها استفاده کرد.

4.سانسوریا ستاره دریایی (Starfish Sansevieria) 

5.سانسوریا لوله ای (سیلندریکا Sansevieria cylindrica)

سانسوریا لوله ای (Sansevieria cylindrica) گیاهی بسیار مقاوم و آبدار می باشد که بومی آنگولا بوده و به عنوان یک گیاه خانگی محبوب شناخته می شود. علت محبوبیت آن این است که بسیار نسبت به خشکسالی مقاوم می باشد.

به تازگی نوع دیگری از سانسوریا لوله ای وارد بازار شده تحت عنوان سانسوریا رنگی که دارای تنوع رنگی زیادی می باشد. در این نوع سانسوریا برگ ها با رنگ مخملی مصنوعی مخصوصی رنگ شده که همراه با رشد گیاه این قسمت هم رشد می کند. این نوع از سانسوریا به علت داشتن رنگ جذاب بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است.

  • خصوصیات گیاه شناسی و مورفولوژی سانسوریا لوله ای

برگ های این گیاه صاف و کشیده به رنگ سبز خاکستری راه راه بوده و به شکل پنکه رشد می کنند. این برگ ها لوله ای و سفت بوده که علت مقاوم بودن آن همین موضوع است. این برگ ها می توانند مقدار زیادی آب ذخیره کنند.

این گیاه در شرایط نوری کم تا متوسط به خوبی رشد می کند، در شرایط آفتاب کامل هم می تواند به رشد خود ادامه دهد.

5.سانسوریا لوله ای (سیلندریکا Sansevieria cylindrica)

6.سانسوریا گراسیلیس (Sansevieria gracilis) 

سانسوریا گراسیلیس (Sansevieria gracilis) بومی آریزونا بوده و گونه ای علفی از سانسوریا می باشد. این گیاه نیز همانند سانسوریا پا کوتاه کوچک بوده و قابل استفاده به عنوان گلدان رومیزی می باشد.

  • خصوصیات مورفولوژی و گیاه شناسی سانسوریا گراسیلیس

برگ های این گیاه سبز روشن به صورت مارپیچ چیده شده اند. سطح برگ دارای نوار های عرضی و باریک تیره تر و خطوط طولی است. برگ های این گیاه در اثر دریافت نور کم به رنگ سبز یکدست در می آیند.

گل های این گیاه بسیار خوشبو و شیرین می باشند.

6.سانسوریا گراسیلیس (Sansevieria gracilis) 

7.سانسوریا کانالیکولاتا (Sansevieria canaliculata) 

سانسوریا کانالیکولاتا (Sansevieria canaliculata) بومی ماداگاسکار بوده و بیشتر در فضای سبز استفاده می شود. در فضای سبز برای جداسازی فضا از این گونه سانسوریا می توان استفاده کرد.

برگ های این گیاه سبز کم رنگ یا پر رنگ استوانه ای شکل و کمی پیچ دار هستند که به صورت لوله ای و منفرد یا دوتایی قرار می گیرند.

7.سانسوریا کانالیکولاتا (Sansevieria canaliculata) 

8.سانسوریا پتنس (Sansevieria patens)

سانسوریا پتنس (Sansevieria patens) گونه ای خارق العاده از سانسوریا است که بومی آفریقای شرقی می باشد.

برگ های این گیاه نیز به رنگ سبز پررنگ با نوار هایی به رنگ سبز روشن می باشد. برگ ها به صورت رزت رشد کرده و از پایه به شکل فن مانند پخش می شود. این برگ ها همچنین ممکن است به شکل استوانه ای دیده شوند که در وسط دارای شیار می باشند و شاخه ها بیشتر به صورت زیر زمینی رشد می کنند.

8.سانسوریا پتنس (Sansevieria patens)

9.سانسوریا فیشری (دارای برگ های چین خورده Sansevieria fischeri)

سانسوریا فیشری (Sansevieria fischeri) بومی آمریکا بوده و نسبت به سایر گونه های سانسوریا دارای شکل ظاهری متفاوت تری می باشد. ویژگی منحصر به فرد این گیاه این است که برگ ها دارای چین خوردگی زیادی در قسمت لبه می باشند. این ویژگی آن را از سایر گونه ها متمایز ساخته است.

9.سانسوریا فیشری (دارای برگ های چین خورده)

10.سانسوریا ماسونی (باله کوسه ای Sansevieria masoniana)

گیاه سانسوریا ماسونی (Sansevieria masoniana) نیمه آبدار است. این گیاه بومی آفریقای مرکزی بوده و به نام باله کوسه یا نهنگ نیز معروف است. برگ های این گیاه بسیار شبیه به باله نهنگ بوده و نوک برگ ها به رنگ سبز متوسط خال خیز است که در معرض آفتاب مستقیم به رنگ صورتی دیده می شود. در سراسر جهان نسبت به سایر گونه های سانسوریا دارای ظاهر خاص و زیبایی می باشد.

بااین اوصاف یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که به راحتی مراقبت می شود و می توان گفت که تقریبا یک گیاه غیر قابل تخریب می باشد.

  • بهترین مکان برای نگهداری گیاه سانسوریا ماسونی 

این گونه از سانسوریا به عنوان یک گیاه همه کاره شناخته می شود و می توان آن را در فضای مطالعه و یا در حمام قرار داد. این گونه از سانسوریا نسبت به سایر گونه های دیگر مقاوم تر بوده و برای کسانی که به مدت طولانی سفر می کنند پیشنهاد می شود.

10.سانسوریا ماسونی (باله کوسه ای)

11.سانسوریا کوتوله (Sansevieria Ballyi)

سانسوریا کوتوله (Sansevieria Ballyi) بومی مناطقی از جمله کنیا بوده و به دلیل کوچک و کوتوله بودن، این گونه در فضاهای کوچک استفاده می شود.

این گیاه چند ساله و آبدار بوده ، برگ ها به صورت ضربدری، سفت و به رنگ سبز روشن دیده می شوند.

بعضی از ارقام این گونه بسیار کوتوله بوده و برگ های آن کوتاه تر و لک دار می باشد.

11.سانسوریا کوتوله (Sansevieria Ballyi)

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x