پسته خام نسبت به پسته شور شده چه مزایایی را دارا می باشد؟

پسته خام نسبت به پسته شور شده چه مزایایی را دارا می باشد؟

معرفی پسته شور (بو داده) و پسته خام 

منظور از پسته شور (بو داده) چیست؟

بو دادن فرآیندی است که آجیل را با استفاده از حرارت مستقیم و بدون استفاده از روغن و آب پخته می شود. همچنین برای خوشمزه شدن از آبلیمو، سرکه، زعفران و … استفاده می شود. این فرآیند باعث خوشمزه شدن و طعم دار شدن محصول خام می شود. بو دادن اثرات منفی هم دارد که از ویتامین میوه پسته نیز می کاهد. بو دادن پسته اثراتی مثبتی نیز به همراه دارد که می توان به کاهش دادن ترکیبات قندی مغز پسته اشاره کرد. این مورد برای افراد دیابتی مفید است اما در صورتی که در آن مواد نگهدارنده نباشد، زیرا در بعضی از جاها از مالتو دکسترین به عنوان ماده نگه دارنده استفاده می کنند که این ماده قند خون را به آسانی بالا می برد.

پسته خام و کاربردهای آن 

پسته خام بسیار پر کاربردتر از پسته شور است، زیرا از آن در غذاها شیرینی ها، شکلات ها و دیگر فرآورده های غذایی استفاده می شود اما پسته شور فقط مخصوص آجیل است. از روغن پسته در لوازم آرایشی نیز استفاده می شود.

مزیت پسته خام نسبت به پسته شور (بو داده)

پسته یک میوه بسیار خوشمزه و مقوی است که داری ویتامین و عناصر های مورد نیاز بدن می باشد. یکی از این عناصر آهن می باشد که در پسته به فراوانی پیدا می شود. همچنین پسته خواص ضد سرطان هم دارد. پسته را به دو روش مصرف می کنند: یکی خام و دیگری بو داده و با طعم های مختلف (زعفرانی، فلفلی و …).

 

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x