آموزش کاشت انواع میوه و تقویم برداشت میوه ، گیاه ، گل ، سبزیجات برای افراد مبتدی

آموزش کاشت انواع میوه و تقویم برداشت میوه ، گیاه ، گل ، سبزیجات برای افراد مبتدی

چگونه به عنوان یک خانه دار مبتدی درختان میوه را پرورش می دهید؟ پرورش درختان میوه راهی عالی برای ایجاد یک باغ میوه کوچک در حیاط خلوت یا باغچه کوچک خانه است که خانواده شما را در سال‌های آینده از میوه آن درختان تغذیه می کند. در این مقاله با نحوه آموزش و پرورش درختان میوه و سایر گیاهان میوه آور آشنا می شوید که به راحتی کاشته می شوند و به سرعت تولید می‌شوند.

باغچه یا حیاط خلوت ، مکانی ارگانیک ، باغ میوه دائمی بکاریدکه در غیر این صورت به عنوان باغ سرشار از مواد غذایی شناخته می شود. بهتریت حس را در مزرعه میوه کوچک خود حس کنید و از آن لذت ببرید .

کاشت باغ یا باغ جنگلی چند ساله باید یکی از اولین مشاغل عمده ای باشد که در سالهای اول در خانه ای انجام شده است. هنگام برنامه ریزی چیدمان خانه خود، فضایی برای درختان میوه ایجاد کنید و بلافاصله شروع کنید. ما روش فصلی خود را در مورد مراقبت از درختان میوه با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای آشنایی با نحوه کاشت در فصل بهار ، نحوه برداشت و نگهداری میوه در پاییز و زمستان نکات مربوط به درختان زیر را بخوانید.

محتوا پنهان

نحوه آموزش پرورش درختان میوه برای یک خانه دار مبتدی

1.بهترین زمان کاشت درختان میوه کی است؟

پاییز بهترین زمان سال برای کاشت درختان میوه است زیرا باران باعث می شود ریشه ها خشک نشوند و به استقرار بهتر درخت میوه کمک کند. بهار بهترین زمان برای کاشت بوته های میوه مانند بلوبری، تمشک، توت وحشی، انگور فرنگی، توت فرنگی، توت سیاه و توت سفید است.

2.سریع ترین و آسان ترین درختان میوه و گیاهان برای رشد

ساده ترین درختان میوه برای رشد درمنطقه شما فراوان هستند. چه درختانی در حیاط خانه مسکونی شما رشد می‌کنند؟ از گلخانه دار های نزدیک به محل زندگی خود بپرسید که چه میوه را میتوانید در باغچه خود بکارید.

درختان میوه آسان برای رشد در محل سکونت

1.کشت درخت سیب در محل زندگی

اگر از من بپرسید که درخت میوه مورد علاقه من برای رشد چیست و اگر می توانید فقط یک درخت بکارید، من می گویم با یک درخت سیب پیش بروید. سیب یک میوه همه کاره و فوق العاده ، کاشت آن آسان است و فرصت های بی پایان برای خوردن، نگهداری و ذخیره سازی دارد. بهترین درختان سیب برای آب و هوای معتدل است، سیب در  فصل بهار شکوفا می‌شود.

2.کشت درخت گلابی در محل زندگی

یک درخت میوه عالی برای رشد است زیرا به خوبی در یخچال نگهداری می شود، می توان آنها را در شربت سبک کنسرو کرد و شگفت انگیز است و همچنین یک چاشنی گلابی عالی می سازد، گلابی به مواظبت نیاز دارد با هرس کردن به موقعه آن درخت گلابی بی نظیری داشته باشید.

3.کشت انواع درخت آلو در محل زندگی

انواع آلو وجود دارد، آلوهای زرد، قرمز، نارنجی و مورد علاقه همه، آلو ایتالیایی تنها برخی از انواع درخت آلو هستند که به خوبی رشد می‌کنند.کاشت آن ها بسیار آسان است با راهنمایی از منابع معتبر میتوانید در باغچه خود این میوه را داشته باشید. من می‌دانم که آنها از همه درختان میوه سنگی ساده تر برای رشد، نگهداری و برداشت هستند.

4.کشت درختان هلو در محل زندگی

درختان هلوه به مراقبت بیشتری احتیاج دارند زیرا باید روی دیوار رو به جنوب با کمی پوشش کاشته شوند. اما بهترین قسمت در مورد پرورش هلو این است که آنها سریعترین رشد در بین درختان میوه هستند که پس از کاشت میوه تولید می‌کنند.

آیا می دانید، هلو  سریعترین درخت میوه است و می‌تواند در عرض یک سال تا 15 فوت رشد کند!

هلوهایی که اغلب به عنوان میوه جنوبی تصور می‌شوند می‌توانند در منطقه 5-8 رشد کنند. میوه‌های سنگی به مدت طولانی ذخیره نمی شوند ، بنابراین اغلب بهتر است برداشت خود را حفظ کنید. می دانم که نمی توانم کنسرو هلو را به اندازه کافی در خانه نگه دارم.

انواع توت های که به آسانی رشد میکنند

راستش هیچ چیز بهتر از انواع توت های تازه و طبیعی که در حیاط خلوت شما چیده شده اند وجود دارد. فضایی را در باغ خود بیابید که بوته های توت در معرض دید جنوبی قرار گرفته و توسط حصاری از حیات وحش محافظت شود. همه انواع توت های زیر را می توان در بهار کاشت.

1.کاشت میوه توت فرنگی در باغچه

توت فرنگی با دیگر انواع توت ها به خوبی رشد می کند و پوشش خوبی در باغ ایجاد می کند. آنها می توانند به راحتی در زیر بلوبری، توت سیاه و تمشک کاشته شوند.

2.کاشت میوه بلوبری در باغچه

تنها چیزی که شما نیاز دارید 6 گیاه بلوبری است تا بتوانید در طول سال خانواده خود را تغذیه کنید. آنها یک بوته زینتی زیبا هستند که مقدار زیادی ویتامین C را تأمین می‌کنند.

آنها چند سال طول می کشند تا تثبیت شوند و هر سال باید هرس شوند تا تولید میوه فراوان داشته باشند. من به شما توصیه می کنم بیش از یک گیاه بکارید تا بتوانند به راحتی گرده افشانی کنند.

3.کاشت میوه توت سیاه در باغچه

توت سیاه در آتشفشان در جزیره ونکوور رشد می کند و یک غذای خوشمزه است، به ویژه تازه یا در یک کیک پخته. من پیشنهاد می کنم انواع توت سیاه خود را برای چیدن راحت تر در باغچه محل سکونت خود پرورش دهید.

4.کاشت میوه تمشک در باغچه

بهتر است تمشک را در خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب کاشت ، به راحتی کاشت. انواع میوه های بارور را در تابستان و پاییز برای میوه انتخاب کنید. آنها بهترین عملکرد را زمانی دارند که عصاهای قهوه ای پس از باردهی قطع شده و با سیم های 2 × 4 پشتیبانی می شوند.

1.مراقبتهای مزرعه های درختی در نزدیکی شما

آنها تصور بهتری خواهند داشت که چه درختانی در منطقه شما به خوبی رشد می کنند و به راحتی در انبار موجود هستند. پیشنهاد می کنم بپرسید درختان از کجا می آیند و آیا آنها ارگانیک هستند یا نه.

درختانی که هنوز در گلدان قرار نگرفته اند ارزان تر هستند. خرید در مقادیر بیشتر نیز ممکن است با درختان میوه به توافق برسد.

2.پیاده سازی درختان میوه از برش ها

در نهایت ، ارزان ترین گزینه این است که نحوه پیوند زدن به درختان میوه را بیاموزید و تمرین ریشه زایی و پیوند درختان خود را از قلمه های همسایگان خود انجام دهید.

این بدیهی است که طولانی ترین تعهد برای خرید ارزان درختان میوه است. اگر یک باغ کامل می کارید تا روزی به عنوان یک کسب و کار فعالیت کنی ، ممکن است راهی که می خواهید پیش بروید.

3.ایده های طراحی باغ

طراحی باغ به راحتی طراحی باغ سبزیجات نیست. کاشت باغ سبزیجات برای تولید آسان است، از اشتباهات خود درس بگیرید و در سال بعد آنها را اصلاح کنید.

هنگام برنامه ریزی برای جنگل های غذایی ، چند سال طول می کشد تا درختان میوه و بوته های توت تولید خود را آغاز کنند.من برخی از سوالات مهم را که هنگام طراحی باغ ، چشم انداز جنگل غذایی خود باید در نظر بگیرید ، با شما در میان می گذارم.

یک باغ قدیمی در اوایل صبح پاییز پس از ریزش برگها ، نمای رویایی برای کسانی است که می خواهند درختان میوه خود را پرورش دهند.هنگام طراحی باغچه حیاط خلوت یا جنگل غذایی مهمترین نکته این است که بسیاری از جنبه های کشت مرتع را در نظر بگیرید تا طبیعت با باغ شما کار کند، نه علیه شما.

پرماکولتر اساساً به معنی ایجاد یک اکوسیستم است که در آن انواع گیاهان رشد کرده در کنار یکدیگر رشد کرده و مکمل یکدیگر هستند.

در اینجا چند طرح وجود دارد که هنگام طراحی باغچه خود باید در نظر بگیرید.

  • برای کاشت درختان چقدر فاصله وجود دارد؟
  • سایبان سایه درخت در اندازه کامل چیست؟
  • آیا درخت میوه خود گرده افشانی می کند یا باید در مجموعه کاشته شود.

تقویم کاشت سبزیجات ، گلها ، گیاهان و میوه ها

دو مورد از مهمترین جنبه های باغبانی این است که بدانید چه زمانی در باغچه سبزیجات یا گلهای خود بکارید و چه بکارید. با این حال، دانستن زمان دقیق شروع کاشت برای شکوفایی کامل باغ در طول فصل رشد دشوار است. اگر گیاه یا باغ شما رشد نکند، به سادگی تنظیم چارچوب زمان کاشت شما ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد کند. تقویم کاشت حدس و گمان را از فرایند خارج می کند.

راهنمای کاشت گیلمور بر اساس مناطق کاشت و تاریخ سرمازدگی یک راهنمای نهایی در مورد زمان کاشت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به ادامه مطلب بروید:

  • تقویم کاشت چیست؟
  • تاریخ سرمازدگی چیست؟
  • چگونه تاریخ کاشت را محاسبه کنیم؟
  • چه زمانی باید نهال را پیوند دهید؟
  • سوالات متداول در مورد کاشت تقویم
  • تقویم کاشت چیست؟

تقویم کاشت یک راهنمای ساده است که می گوید زمان بهینه برای کاشت هر نوع سبزی، گل یا گیاه چه زمانی است.

تقویم کاشت چگونه کار می کند؟

کاشت تقویم برای محاسبه بهترین زمان برای شروع بذر و کاشت باغ طراحی شده است. زمان کاشت بر اساس اولین و آخرین تاریخ یخبندان است. به عنوان مثال، در صورت کاشت در منطقه 5 مقاومتی، آخرین تاریخ سرمازدگی عموماً بین 1 آوریل – 15 آوریل است و اولین تاریخ یخبندان معمولاً بین 16 اکتبر – 31 اکتبر است. این خرما تا حدی زمان مناسب برای کاشت را تعیین می کند.

تقویم کاشت گیلمور، از گیاهان و سبزیجات خاصی که در یک منطقه خاص رشد می کنند، تا زمان کاشت، میزان آب مورد نیاز آنها و زمان برداشت، هر آنچه را که برای رشد باغی فراوان باید بدانید ارائه می دهد.

تاریخ سرمازدگی چیست؟

تاریخ سرمازدگی اولین و آخرین روز متوسط یا محدوده روزهایی است که معمولاً یخبندان در یک منطقه تجربه می شود. دانستن این موارد مهم است، زیرا برخی از گیاهان سرمای شدید ناشی از یخبندان را تحمل نمی کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد زمان کاشت ، تاریخ های یخبندان را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید باغی دارید که تا حد ممکن رشد می کند و تولید می کند.

چه زمانی سبزیجات بکاریم؟

اگر از خود می پرسید که بهترین زمان کاشت سبزیجات در یک منطقه خاص چه زمانی است یا چه نوع هایی در محل زندگی شما بهتر عمل می کنند، تقویم کاشت و رشد اولین جایی است که باید به آن توجه کنید.

در مناطقی که سبزیجات بسیار خوب عمل می کنند به شرطی که یخبندان غیرمعمول دیرهنگامی پس از کاشت (هنگامی که گیاه هنوز جوان و آسیب پذیر است) وجود نداشته باشد. با وجود اینکه می توانید تقریباً از هر سبزی در اینجا بکارید و لذت ببرید، ما هنوز بسیار می دانیم که چه زمانی واقعاً چیزی را در زمین بگذاریم. به عنوان مثال، کلم بروکلی و کلم پیچ در ماه مارس، آوریل کاشته می‌شود، در حالی که ذرت و گوجه فرنگی تا ماه مه، ژوئن در زمین نمی روند. تقویم کاشت به شما کمک می‌کند تا دقیقاً زمان کاشت انواع سبزیجات را تعیین کنید.

چه زمانی گل بکاریم ؟

هنگامی که اولین و آخرین تاریخ یخبندان را در منطقه خود یاد گرفتید، تعیین زمان کاشت گل آسان است. مناطق را می توان حتی بین خود تقسیم کرد و این می تواند تاریخ کاشت پیشنهادی را تا یک یا دو هفته کمی تغییر دهد. همیشه به نوع گل نگاه کنید تا ببینید آیا گلهای منطقه و خرما را تحمل می‌کند یا خیر.

گلهای مقاوم مانند پنکیک و آلیسوم در یخبندان های سبک زنده می مانند، در حالی که گلهای لطیف مانند گل محمدی و نستورتیوم برای رشد مناسب به خاک گرم احتیاج دارند. بنابراین، این نوع گل همراه با خرماست که راهنمای نهایی در ایجاد تقویم باغ خواهد بود که منجر به زیباترین شکوفه ها و نعمت می‌شود.

چه زمانی گیاهان را بکاریم؟

بیشتر گیاهان را می توان از بذر در داخل یا خارج از خانه شروع کرد. گیاهان جوان شروع کننده را می توان مستقیماً در زمین قرار داد. هر سه گزینه غالباً نتیجه عالی را به همراه خواهند داشت. زمان شروع یا کاشت گیاه بستگی زیادی به منطقه و نوع سبزی دارد که می خواهید رشد کنید. برخی از گیاهان مانند پیاز را می توان 8 تا 10 هفته یا در خارج از 3-4 هفته، قبل از آخرین سرمازدگی، در داخل خانه مصرف کرد.

چه موقع درخت میوه بکاریم؟

کاشت درختان میوه در اوایل بهار یا اواخر زمستان معمولاً خوب است اگر آنها را در زمین بکارید. اگر درختان کانتینری در هر زمان از سپتامبر تا مه کاشته شوند، خوب عمل می کنند. با این حال، اگر در عمق زمستان هستید، قبل از کاشت منتظر طلسم ملایم تری باشید.

میوه های دیگر مانند توت فرنگی می توانند 6 هفته قبل از آخرین میانگین سرمازدگی در یک منطقه به زمین بروند. بهترین زمان کاشت میوه بستگی به این دارد که می‌خواهید در کجا بکارید و در کجا زندگی می‌کنید.

چگونه تاریخ کاشت را محاسبه کنیم؟

محاسبه تاریخ کاشت برای هر گیاه متفاوت است. این بر اساس منطقه رشد ، خرما و تاریخ بلوغ و نیاز گیاه است. می توان با تعیین اولین تاریخ یخبندان و سپس کار برعکس ، برنامه کاشت را ایجاد کرد. این امر به تعیین بهترین تاریخ کاشت برای هر آنچه که در حال رشد هستید کمک می‌کند.

هدف این است که اطمینان حاصل شود که گیاه زمان کافی برای بلوغ قبل از اولین سرمازدگی سال را دارد. پس از مسلح شدن به این اطلاعات، زمان رشد و بلوغ هر گیاه یا سبزی را که می کارید بررسی کنید.

چرا باید برای شروع کاشت بذر در داخل خانه انجام دهیم ؟

بسیاری از مردم در مورد زمان شروع کاشت بذر تعجب می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باغبان می توانند گیاهان را از بذر شروع کنند خودشان بذر گیاه را در خانه آماده کنند.

برخی این کار را به سادگی برای شروع سریع در فصل باغبانی انجام می دهند، زیرا این روند می تواند دلخواه باشد، میتوانند بذر مورد نیاز خود را از گلخانه ها دریافت کنند.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x