نحوه استفاده از روغن چریش روی گیاهان به عنوان حشره کش ارگانیک

نحوه استفاده از روغن چریش روی گیاهان به عنوان حشره کش ارگانیک

روغن چریش پاسخ به بسیاری از نیازهای باغداران برای جلوگیری از صدمه و هجوم آفت‌های مختلف است. آیا به قارچ‌کش، حشره‌کش و آنتی باکتریال برای گیاهان، گیاهان آپارتمانی، گل‌ها یا محصولات زراعی خود نیاز دارید اما نمی‌خواهید از محصولات شیمیایی استفاده کنید؟

نگران نباشید، طبیعت در حال حاضر راه حل دارد: روغن چریش.

محبوبیت این روغن در بین باغبانان و آماتورها و یا تازه کارها به سرعت افزایش یافته است و این معروفیت دلایل زیادی دارد.

روغن چریش روغن طبیعی است که از Azadirachta indica یا همان یاس بنفش هندی استخراج شده است و به عنوان حشره‌کش، قارچ‌کش و داروی ضد باکتریایی برای گیاهان، بسیار خوب عمل می کند. روغن چریش کاملا طبیعی است و برای گیاهان شما کاملاً بی‌خطر است. در مقایسه با محصولات مصنوعی، مزایای زیادی دارد، و تا زمانی که شما آن را به صورت مصرف نکنید، برای انسان نیز بی خطر است.

بنابراین، اگر می خواهید بدانید: چگونه تهیه می‌شود و یا چه موقع و چگونه از روغن چریش در گیاهان استفاده کنیم و شاید مهمتر از همه، چگونه از آن با خیال راحت استفاده کنیم.

محتوا پنهان

روغن چریش چیست؟ (تاریخچه و مشخصات ظاهری)

روغن چریش روغنی است که با فشردن دانه (له کردن دانه) به دست می‌آید. به این دانه، یاس بنفش هندی یا درخت چریش نیز گفته می شود. این گیاه همیشه سبز است و بسیار سریع و بلند رشد می کند و همین امر باعث می‌شود که بسیار مفید و سودآور از دید مالی و رشد میوه باشد.

همانطور که یکی از نام‌های آن نشان می‌دهد، از شبه قاره هند آمده‌است، اگرچه در برخی مناطق خاورمیانه نیز یافت می‌شود.

میوه‌های آن کمی شبیه زیتون است، و درختان آن می‌توانند در واقع بسیار بزرگ باشند. یاس بنفش هندی می‌توانند به 130 فوت ارتفاع برسند که 40 متر است، اگرچه بیشتر آنها تقریباً نصف این اندازه رو دارند.

در واقع تهیه این روغن بی شباهت به تهیه روغن زیتون نیست. هنگامی که سنگ رو به این میوه فشار می دهیم، روغنی با رنگ‌های متفاوتی از زرد طلایی تا رنگ قهوه ای تیره و سبز مایل به قهوه ای و حتی با رنگ قرمز روشن ترشح می شود. بوی آن بسیارمتفاوت و یادآور بوی ترکیب بادام زمینی و سیرست.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

روغن چریش برای چه چیزی مفید است؟

این روغن دارای سه خاصیت اصلی است که می‌توانید از آنها برای درمان گیاهان خود استفاده کنید:

  • روغن چریش یک حشره کش و دافع حشرات است. در واقع هر دو این عملکردها را دارد .اگر حشرات این دانه را بخورند، احساس بیماری می‌کنند. اما وجود روغن روی گیاه آنها را دور می‌کند. همچنین از تخمگذاری آنها جلوگیری می‌کند، بنابراین  چیزی که کمتر بهش توجه می‌شود این است که روغن چریش می تواند برای کنترل جمعیت حشرات استفاده شود.
  • روغن چریش قارچ کش است. استفاده از این دانه مفید برای درمان عفونت‌های قارچی.
  • روغن چریش دارای خواص ضد باکتریایی است. این بدان معناست که می‌توانیم از آن برای دور نگه داشتن باکتری‌های مضر از گیاهان خود استفاده کنیم.

همانطور که می بینید، در واقع سه محصول در یک محصول است. این امر باعث می‌شود که در صدر لیست درمان‌ بیماری‌ها و آفت‌ها برای گیاهان شما قرار می‌گیرد و از اکثر محصولات مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

چه چیزی روغن چریش را برای گیاهان مفید می‌کند؟

گیاهان حاوی مواد فعال هستند، چیزی که شیمیدانان از نظر فنی آن را “دارو” می نامند، مواد فعال اصول فعال پزشکی هستند.

سنگ‌های چریش حاوی آزادیراشتین، لیمونوئید، که یک ضد تغذیه کننده هستند، ماده‌ای است که از تغذیه حشرات جلوگیری می‌کند. اساساً حشرات و آفات نمی‌توانند آن را بخورند، بنابراین این روغن مفید از گیاهان شما محافظت می‌کند.

حداقل 200 سری حشرات وجود دارند که نمی‌توانند این روغن مفید را تحمل کنند، و احتمالاً حتی تا سه برابر این تعداد که گفتیم ممکن است  حشره وجود داشته باشد!

این روغن ولی قابلیت های بیشتری هم دارد. روغن چریش روی هورمون‌های حشرات تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل حشرات قادر به تخم گذاری (زیاد) و تولید مثل نخواهندبود. اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم مثل این است که غده‌های جنسی حشرات را غیر فعال کنیم و عقیم می‌شوند. (“یائسگی زودرس و آندروپوز”)

آسیب سیستم هورمونی حشرات که در اثر تماس با این روغن صورت می‌گیرد، رشد آنها را نیز مختل می‌کند.

اما این همه ماجرای روغن چریش نیست!

فواید مهم دیگر روغن چریش برای گیاهان

روغن چریش قارچ‌ها را از بین می برد. این مورد هزاران سال است که در هند شناخته شده و کاربرد دارد، در واقع از آن در پزشکی آیورودا برای درمان عفونت‌های قارچی پوست و سایر بیماری‌ها در زمانهای قدیم استفاده می شده است به ویژه قارچ ناخن و در این مورد نیز بسیار موثر است.

روغن چریش دارای خواص ضد باکتریایی است. حاوی برخی ایزوپرنوئیدها است که باکتری‌ها را در گیاهان شما از بین می‌برد.

به این ترتیب می‌توان از آن برای گیاهان استفاده کرد، اما ممکن است متوجه شده باشید که روغن چریش دارای خواص درمانی فوق العاده‌ای برای انسان و حیوانات نیز می‌باشد. اما موضوع این مقاله این نیست.

ممکن است همه این‌ها صحبت ‌هاعلمی به نظر نرسد، اما نگران نباشید. این مقاله فقط برای این است که شما بدانید چرا و چگونه یک محصول کار می کند.

ما اکنون روی نحوه استفاده آن، زمان و نحوه انجام ایمن آن که به افرار آسیب نرسد، تمرکز می‌کنیم.

مزایای استفاده از روغن چریش برای گیاهان چیست؟

اما چرا باید از روغن چریش استفاده کنید، در حالی که محصولات شیمیایی زیادی در بازار وجود دارد؟

اجازه دهید مزایا را با جزئیات بررسی کنیم.

روغن چریش طبیعی است: اگر این دلیل شما برای انتخاب این روغن است، شما بسیار طیبعت دوست و عاقل هستید. این مسلماً مهم‌ترین دلیل انتخاب این روغن نسبت به سایر محصولات موجود، است.

روغن چریش کاملاً زیست تجزیه پذیر است: این ویژگی برگرفته از توضیحات ویژگی قبل است.(طبیعی بودن)

شما محصولی را می‌خواهید که کمتر ضرر داشته و از ترکیبات شیمیایی در آن کمتر استفاده شده باشد چون مدت زمان زیادی روی گیاه باقی می‌ماند و شما در آن هوا نفس می‌کشید و زندگی می‌کنید. محصولاتی که در ساخت آنها بیشتر از عناصر طبیعی استفاده شده باشد. این روغن همه‌ی این ویژگی ها را دارد.

روغن چریش را می توان به صورت ارگانیک تولید کرد: شما فقط باید سنگ‌ها را روی میوه چریش فشار دهید تا روغن از آن بیرون بیاید، بنابراین تأثیر محیطی آن می‌تواند در واقع بسیار کم باشد. آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.

روغن چریش به گیاهان آسیبی نمی‌رساند: این روغن به طور کامل توسط گیاهان متابولیزه می‌شود. گیاهان آن را جذب کرده و برای زندگی خود استفاده می‌کنند. هیچ موادی مضری که بتوانند (حتی در دراز مدت) به گیاه مورد علاقه شما آسیب برسانند، در آن وجود ندارد.

اهداف، خطرات و هزینه کم روغن چریش

روغن چریش بی خطر است: مواد شیمیایی مصنوعی می‌توانند بر سلامت شما، فرزندان و حیوانات خانگی شما تأثیر بگذارند … روغن چریش در مقادیر نسبتاً زیادی سمی است، اما بی‌خطر است. درادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت …

روغن چریش اهداف زیادی دارد: با یک محصول، می توانید بسیاری از مشکلات آفات و بیماری گیاه خود را حل کنید. فقط بطری بزرگی از این روغن را در خانه خود نگهداری کنید. نگهداری روغن چریش در مقایسه با هر بار رفتن به فروشگاه برای خرید یک محصول خاص برای مشکلات متفاوت بسیار راحت تر است. در مورد آن فکر کنید …

روغن چریش نسبتاً ارزان است: شما می‌توانید یک لیتر آن را با قیمت کم تهیه کنید.

اگر این مزایا شما را متقاعد به استفاده از روغن نکند، نمی‌دانم چه چیزی دیگری می‌تواند شما را، راضی کندکه از این روغن مفید استفاده کنید! روغن چریش بسیار محبوب است زیرا یک راه حل طبیعی عالی برای بسیاری از مشکلات گیاهان شما است.

رعایت نکات ایمنی در مرحله‌ی اول برای استفاده از روغن چریش روی گیاهان

ما گفته‌ایم که روغن چریش می‌تواند سمی باشد، اما تنها در صورت مصرف زیاد. این بدان معنا نیست که شما باید آن مثل یک محصول خطرناک شیمیایی به عنوان “سم” تلقی کنید.

محصولات زیادی وجود دارد که ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم و نمی‌توانید آنها را بخوریم …

اما برخی از اقدامات ایمنی وجود دارد که قبل از استفاده از این روغن پرکاربرد باید انجام دهید:

بطری روغن چریش را دور از دسترس فرزندان خود قرار دهید.

هرگز روغن چریش را نخورید؛ توجه داشته باشید که محصولات روغن چریش (مانند کپسول) وجود دارد که می‌توانید بخورید، اما روغن خالص آن خطرناک است. هنگامی که 20 میلی لیتر مصرف می‌کنید، می‌تواند عواقب بسیار جدی برای شما داشته باشد مانند استفراغ، تشنج، اسیدوز و انسفالوپاتی.

قبل از برداشت محصول، روغن چریش را روی محصولات نپاشید. سه هفته قبل از برداشت محصول هیچ کاری با گیاه نداشته باشید. درست است که روغن چریش به اندازه مواد شیمیایی بد نیست و وارد گیاه شما نمی‌شود اما استفاده در زمان مناسب (زمان امن) از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری می‌کند (حتی اگر بعید است مقدار زیادی از محصولات را مصرف کنید)، اما مهم‌تر از همه، این روغن می تواند برای چند هفته روی سبزیجات و میوه‌ها باقی بماند.

پس از استفاده ار روغن چریش چکارهایی باید انجام داد؟

پس از استفاده از روغن چریش، دستان خود را با صابون بشویید. باید از صابون استفاده کنید، زیرا آب، روغن‌ها را حل نمی کند.

در معرض نور مستقیم خورشید از این روغن روی گیاهان خود استفاده یا اسپری نکنید. صبر کنید تا نور کم شود، زیرا قطرات می‌توانند به عنوان عدسی عمل کنند و باعث سوختگی برگ شوند.

پس از استفاده یا هنگام استفاده از آن پنجره‌ها را کامل باز کنید تا هوا جابجا شود و هوا کشی به خوبی انجام شود. (ممکن است از بوی آن خوشتان نیاید.) این یک احتیاط بیش از حد لازم است و ضروری نیست، اما ایمنی زیاد بهتر از پشیمانی در آینده است.

همه این مواردی که گفته شد همان طور که متوجه شده اید، اقدامات احتیاطی عادی هستند که باید نه تنها در مورد محصولات مصنوعی مانند آفت کش‌ها و غیره رعایت شوند بلکه در مورد محصولات معمولی تمیز کردن خانه مانند سفید کننده و غیره نیز باید انجام داد.

بنابراین، اگرچه ممکن است “خطرناک” به نظر برسند، اما اینطور نیست و به یاد داشته باشید اگر آن را قورت ندهید! هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد.

آیا روغن چریش که برای گیاهان استفاده میکنیم برای حیوانات خانگی بی‌خطر است؟

اما اگر شما گربه، سگ یا حیوان خانگی دیگری دارید و می‌خواهید از روغن چریش استفاده کنید چکار باید انجام دهید؟

در اینجا یک خبر خوب وجود دارد: روغن چریش در واقع سمی نیست و حیوانات به گیاهی که روغن چریش دارد نزدیک نمی‌شوند.

شما خطر دیدن لیس زدن  سگ خود را به یک گیاهی که به روغن چریش آغشته است، را ندارید. و حتی اگر آن را در یک کاسه بریزید، هیچ نگرانی وجود ندارد و حیوان خانگی شما ایمن است.

حیوانات خانگی با بو کردن گیاه متوجه می‌شوند که به روغن چریش آغشته است و از آن دور می شوند.

توجه: نگران نباشید تنفس آن عوارض جانبی برای حیوانات ندارد.

آیا می‌توانید از روغن چریش برای پیشگیری از آفات روی گیاه خود استفاده کنید؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد: “روغن چریش حشرات، باکتری‌ها و قارچ‌ها را دور نگه می‌دارد، آیا می توانم از آن برای پیشگیری از آن استفاده کنم؟” خوشحالم که به شما می‌توانم بگویم :

بله، می توانید.

روغن چریش به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای همه بیماری‌ها و مشکلاتی که درمان می‌کند، نیز عمل می‌کند.

بنابراین، اگر فکر می کنید فیلودندرون شما در خطر جذب آفات است، می‌توانید آن را با روغن چریش اسپری کنید و آفاتی دیگری سراغ گیاه شما نمی‌آید.

به طور مشابه، به ویژه در مورد گیاهان ساکولنت و گیاهان گرمسیری، شرایط داخلی خانه اغلب برای آنها بسیار مرطوب است و ممکن است باعث عفونت قارچی شود. هر چند وقت یکبار کمی اسپری روغن چریش به آنها بزنید و آنها را ایمن نگه دارید.

در واقع، اگر گیاهان را به طور حرفه ای، به ویژه در گلخانه پرورش می‌دهید، ایده بدی نیست که هر ماه کمی اسپری روغن چریش به آنها بزنید تا سالم بمانند.

روغن چریش تا چه مدت روی گیاهان شما دوام می‌آورد؟

اگر از روغن چریش به عنوان پیشگیری استفاده می‌کنید، چند بار باید از آن برای جلوگیری از آفات و قارچ ها استفاده کنید؟

پاسخ درست هر ده روز است. روغن تقریباً در این مدت گیاهان شما را می‌پوشاند و پس از آن شروع به حل شدن می‌کند.

این یک قاعده کلی است، با این که عملیات ساده و راحتی ست، بسیار ارزشمند است مخصوصاً  اگر گیاهان شما در معرض خطر هستند یا اگر تعداد زیادی از آنها در خطر آفات و بیماری ها هستند.

کیفیت روغن چریش به چه چیزی بستگی دارد؟

کیفیت روغن چریش مثل بقیه محصولات یکسان نیست. روغن چریش با کیفیت خوب دارای غلظت بالایی از مواد فعال مانند (azadriachtin) است. اما به چند چیز بستگی دارد، از جمله:

  • گیاهانی که از آن می آید.
  • روشی که برای ساخت آن استفاده می‌شود.
  • خالص باشد یا نباشد.

با فشردن سنگ‌های سرد روی آنها بهترین کیفیت روغن چریش به دست می‌آید. کیفیت این روغن مثل روغن زیتون فوق بکر است، البته روغن چریش گران‌تر است.

با این حال، خبر خوب این است که حتی روغن چریش با کیفیت نسبتاً پایین برای اکثر مشکلات گیاهان کافی است. روغن چریش با کیفیت بسیار بالا بیشتر برای مصارف درمانی برای انسان رایج است.

در واقع، به دنبال روغن چریش با کیفیت بالا در اینترنت باشید و درمان بسیاری از مشکلات سلامتی، به ویژه مشکلات پوستی.

بنابراین، می توانید با یک بطری روغن چریش نسبتاً خوب با قیمت مناسب گیاهان، گل‌ها و محصولات خود را از آفات در امان نگهدارید.

روش‌های استفاده از روغن چریش برای درمان و پیشگیری گیاهان از آفات

حالا وقت انجام کار است.

آیا روش‌های مختلفی برای استفاده از روغن چریش وجود دارد؟ بله

هر کدام چه هستند؟

در واقع، بسیاری از باغبان روش‌های استفاده از روغن چریش را توسعه داده اند. آنها دریافتند که با “اصلاح” روش‌های اساسی، راه حل‌هایی را پیدا می کنند که برای آنها مفید است.

بنابراین، در اینجا دو روش اصلی استفاده از روغن چریش آمده است:

  • مالیدن آن به مناطق آسیب دیده
  • اسپری کردن آن.

این دو روش در تهیه و کاربردهای احتمالی برای درمان متفاوت است. با این حال، هر دو ساده و سرراست هستند.

نحوه چگونگی استفاده از دو روش استفاده از روغن چریش برای محافظت از گیاهان

روغن چریش را روی گیاهان خود بمالید.

به ساده‌ترین روش برای استفاده از روغن چریش برای درمان گیاهان خود خوش آمدید. این روش  با اینکه بسیار سخت‌تر از روش دوم است، اما بسیار آسان و متمرکز است که نتیجه فوق العاده ای دارد حالا میبینیم چطوری؟!

نحوه استفاده از روغن چریش برای گیاهان (روش اول)

مقداری روغن چریش را در یک کاسه یا ظرف با دهانه بزرگ بریزید.

پارچه ای بردارید، از اسفنج یا مواد مشابه استفاده نکنید، زیرا بیشتر روغن را جذب می‌کند. بعلاوه، هنگامی که اسفنج را فشار می‌دهید، براتون دردسر درست می‌شود.

پارچه را در روغن فرو کنید.

پارچه را به آرامی روی گیاه خود منتقل کنید.

اسپری کردن روغن چریش روی گیاهان (روش دوم)

این ترفند اینجوریه که روغن چریش را در آب ذوب کنید، اما حفظ تمام مواد فعال که روغن چریش برای ما اهمیت دارد. اما در اینجا یک مشکل دیگر که وجود دارد این است که : روغن چریش مانند همه روغن با آب مخلوط نمی‌شود.

روغن چربی است و چربی آبگریز است، بدین معنی که مولکول‌های آب را دفع می‎کند و با آنها مخلوط نمی‌شود. من مطمئن هستم که شما حتی با روغن پخت و پز متوجه این موضوع شده اید…

پس چه می‌توانیم بکنیم؟

ساده ست، آن را با آب و صابون مخلوط کنید، مثل همان روشی که برای شستن ظروف و لیوان‌ها استفاده می‌کنید. می‌توانید روغن چریش را با آب مخلوط کنید. و در اینجا طرز تهیه و نحوه استفاده از آن وجود دارد.

آماده سازی اسپری روغن چریش خود

  • 1 لیتر آب گرم کنید.
  • یک تکه کوچک صابون طبیعی (مانند صابون کاستیل) را ذوب کنید. شما می‌توانید این کار را به طرق مختلف انجام دهید؛ می‌توانید آن را به روش بن ماری گرم کنید یا آن را در آب داغ رنده کنید و اجازه دهید ذوب شود.
  • خوب هم بزنید.
  • صبر کنید تا آب سرد شود و به دمای اتاق برسد.
  • یک قاشق غذاخوری روغن چریش را اضافه کنید. در واقع می توانید مقدار بیشتری را هم اضافه کنید؛ با توجه به میزان جدی بودن مشکل خودتان مقدار مناسب روغن چریش را تشخیص دهید …
  • اما اگر برای پیشگیری از آفات و بیماری‌ها از روغن چریش استفاده می‌کنید، یک قاشق غذاخوری کافی خواهد بود.
  •  یک قیف بردارید.
  • مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید.
  • خوب تکان دهید.
  • روی گیاهان خود را به مقدار زیاد از این محلول اسپری کنید، سعی کنید به مخفی ترین و درونی ترین قسمت گیاهان نیز آن‌را اسپری کنید.

اگر این مواد روی خاک گلدان یا روی زمین بریزد چه اتفاقی میفتد؟!

جوابش یک کلمه ست، نگران نباشید.

برای گیاهان شما کاملاً بی خطر است…

همان طور که دیدید، این روش ممکن است نیاز به آماده سازی کمی طولانی‌تر داشته باشد.

مزایای استفاده از اسپری روغن چریش

  • می‌توان از آن برای گیاهان بزرگ، باغ‌های بزرگ یا گروه‌های گیاهی مختلفی استفاده کرد.
  • بسیار سریع است.
  • ارزان است، زیرا برای بسیاری از گیاهان به روغن چریش کمی نیاز دارید.
  • پوشاندن کل گیاهان آسان است. مالیدن روغن گیج کننده است و ممکن است مناطقی وجود داشته باشد که نتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. با اسپری کردن، خیالتون راحت‌ست که همه‌ جای گیاه به روغن آغشته می‌شود.
  • خود صابون زندگی را برای برخی از آفات سخت‌تر می‌کند. بله، بسیاری از حشرات باید به گیاه بچسبند تا در آن “جشن” بگیرند. صابون جشن گرفتن را برای آنها دشوار می‌کند و حشرات از بین می‌روند…
  • برای پیشگیری بسیار عالی است.

اگر از این روش استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که به راحتی می توانید 10 روز یا بیشتر از گیاه خود محافظت کنید. بعد از ده روز روغن چریش تقریباً ناپدید شده (حل شده و ناپدید می شود).

بنابراین همانطور که ملاحظه کردید، استفاده از روغن چریش و کار با آن بسیار آسان است و هیچگونه عوارضی ندارد…

آیا روغن چریش “درمان معجزه آسا” برای گیاهان شماست؟

با توجه به آنچه خوانده‌اید، ممکن است معتقد باشید که روغن چریش مانند یک پماد است، یک درمان معجزه آسا برای اکثر مشکلات گیاهان شما.

اما آیا واقعا اینطور است یا نه؟

خوب روغن چریش مانند بسیاری از داروهای ارگانیک، روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند … البته دلیل این امر این است که شما نیازی به استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی ندارید، و اگر از این روغن مفید استفاده کنید، گیاه شما آن را در محیط پخش نمی‌کند که برای شما و افراد خانوادتان مضر باشد.

این روغن ارزان فواید زیادی دارد از جمله: استفاده از آن بسیار آسان است، به طور گسترده ای در دسترس است، ایمن است و فراموش نکنید بسیاری از مشکلات و بیماری‌های گیاهان شما را درمان می‌کند و همینطور از آنها نیز جلوگیری می‌کند!

با این حال، این روغن تمام بیماری‌ها و مشکلات گیاه را درمان نمی‌کند؛ برخی ازبیماری‌ها وجود دارد که حتی روغن چریش نمی‌تواند آنها را حل کند، مانند پوسیدگی ریشه، برخی از آفات بسیار سرسخت هستند و مشکلات دیگر…

این روغن مفید در کمد هر باغبان ارگانیک باید وجود داشته باشد.

اما یک روش دیگر می‌تواند گیاهان شما را بهتر از روغن چریش درمان کند!

 این یکی کاملا رایگان است: و اون چیزی نیست جز عشق و نگهداری محبت آمیز به گیاهان…

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
1 سال قبل

باسلام چندنکته را که شخصاتجربه کردم اول اینکه مقدار روغن را برای اولین استفاده خیلی کم مخلوط کنید دوم اینکه گیاه اگر رشد نسبتا کاملی داشته باشه حساسیت کمتری به این روغن پیدا میکنه ولی اگر در مراحل اولیه رشد باشه احتمال حساسیت به این روغن خیلی بالاتر میره ونکته آخراینکه به هیچ وجهی با شامپو یا مایع ظرفشویی قاطی نکنید فقط با صابون طبیعی واگر نیست با آبگرم چون وقت اسپری شدن دمای آب پایین میادومشکلی ایجاد نمیکنه برقرار و همیشه سرسبز باشید

جعفری مقدم
جعفری مقدم
10 ماه قبل

بادرود وسپاس فراوان استفاده کردم از اطلاع رسانی تان

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x