29 خاصیت باورنکردنی هل سبز که لازم است بدانید

29 خاصیت باورنکردنی هل سبز که لازم است بدانید

آشنایی با هل سبز و بهترین خواص آن

گیاه هل قبل از قرن بیستم در تپه های جنوب هند رشد می کرد. هل در جنگل های بارانی شکوفا می شوند و در بعضی موارد می توانند به هجده فوت بلند شوند. گواتمالا اکنون صادر کننده اصلی غلافهای هل با بالاترین کیفیت است. هل سبز رایحه ای تند و طعمی شبیه طعم گل دارد. در هر غلاف به اندازه بادام زمینی 17 تا 20 دانه داخلی کوچک وجود دارد. هل سبز یک ادویه محبوب در آسیا است، در سایر مناطق آسیا به طور کلی مانند اندونزی، مالزی، ویتنام، چین، ژاپن و کره استفاده می شود. هل هندی یکی از ادویه های گران قیمت بعد از زعفران و وانیل است، اما هنوز هم به دلیل عطر و طعم دلپذیر آن عنوان ملکه ادویه ها را به خود اختصاص می دهد. هل از همان خانواده گیاه زنجبیل است و به عنوان ادویه در بسیاری از دستورهای غذایی آسیا استفاده می شود.

انواع هل: 

سه نوع هل در سراسر جهان شناخته شده است.

با این حال، از میان این سه نوع هل، هل سبز محبوب ترین نوع است که به عنوان ادویه می توان  آن را در دسر، شیرینی و غذا بکار برد تا عطر و طعم خاص خود را به آن اضافه کند. همچنین هل را می توان به عنوان یک چاشنی برای چای یا قهوه نیز در نظر گرفت.

 

 

29 راز هل سبز برای سلامتی

 1. اگر می خواهید از زخم معده جلوگیری کنید هل سبز بخورید

هل هزاران سال است که برای کمک به هضم غذا و مشکلات گوارشی مانند زخم معده استفاده می شود. بسیاری از آسیایی ها معتقدند که معده مرکز همه چیز است و هل سبز دارای خواصی است که برای سلامت معده مفید می باشد. برای تسکین درد حالت تهوع و استفراغ اغلب با سایر ادویه های دارویی مخلوط می شود.

تحقیقات نشان می دهد که عصاره هل به تنهایی می تواند به طور کامل حداقل 50٪ از زخم معده جلوگیری کرده یا از آن بکاهد. تحقیقات آزمایشگاهی همچنین نشان می دهد که هل ممکن است در برابر هلیکوباکتر پیلوری، باکتری مرتبط با ایجاد بیشتر موارد زخم معده محافظت کند.

2. با کمک هل یبوست را درمان کنید

از هل برای درمان یبوست استفاده می کنند. همانطور که می دانید تمام غذاهایی که غنی از فیبر هستند همیشه برای برخی از بیماری های معده مانند یبوست مفید هستند.

3. سو هاضمه را تسکین  دهید

سو هاضمه می تواند در هر زمان و حتی زمانی که کمتر انتظار دارید رخ دهد. عواملی که می توانند باعث این وضعیت شوند، هنگامی است که چیزی می خورید که نباید بخورید. با این حال، لازم نیست نگران باشید مادامی که هل در کمد آشپزخانه خود دارید، می توانید از آن به عنوان درمان خانگی استفاده کنید.

 4. اگر برای رفع بوی بد دهان نسخه میخواهید هل درمانی کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا هل به عنوان مواد تشکیل دهنده آدامس به طور گسترده استفاده می شود؟ به این دلیل که هل دارای بوی منحصر به فرد و معطر است که می تواند بوی بد دهان شما را به طور موثر از بین ببرد. استفاده از هل برای درمان بوی بد دهان و بهبود سلامت دهان و دندان یک درمان قدیمی است. کاری که باید انجام دهید این است که فقط هل را بجوید تا نفس شما به طور طبیعی تازه شود.

مسواک زدن منظم دندان ها تنها راه حل برای حفظ سلامت اندام دهان شما نیست. در بسیاری از موارد گفته شده که حتی اگر مسواک زده باشید اما باز هم ممکن است مشکلات دهانی ایجاد شود، دلیل اینکه هل می تواند به رفع بوی بد دهان منجر شود، می تواند به توانایی آن در مبارزه با باکتری های شایع دهان مربوط باشد یک مطالعه نشان داده شد که عصاره های هل در مبارزه با پنج باکتری موثر در عفونت های دندانی موثراست.

 5. هل سبز، راه حل اسهال خونی

در کنار یبوست، یکی دیگر از بیماری های معده که به طور  موثر توسط هل بهبود می یابد، اسهال خونی است.

6. درمان طبیعی اسیدیته با هل سبز 

باور کنید یا نه اما هل به لحاظ علمی اثبات شده است که در درمان اسیدیته موثر است. این وضعیت می تواند واقعاً ناخوشایند باشد و اگر خیلی زود با آن کنار نیایید، می تواند به وضعیت جدی تری منجر شود.

7. آیا هل سبز برای کاهش  فشار خون توصیه می شود؟

در یک مطالعه، محققان روزانه سه گرم پودر هل به 20 بزرگسال که تازه مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده بودند، دادند. بعد از 12 هفته، سطح فشار خون به طور قابل توجهی به محدوده طبیعی کاهش یافته بود. نتایج امیدوار کننده این مطالعه ممکن است مربوط به مقادیر بالای آنتی اکسیدان های هل باشد که با کاهش ضربان قلب و کنترل ریتم، برای کنترل فشار خون مفید می باشد. بعلاوه، به دلیل غنی بودن از پتاسیم و سدیم، مطمئناً هل برای سیستم قلبی عروقی نیز مفید است.

8. با برخی از عفونت های معده مقابله کنید

هل همچنین دارای اثرات ضد باکتری در خارج از دهان است و ممکن است عفونت ها را درمان کند. تحقیقات نشان می دهد که عصاره های هل دارای ترکیباتی هستند که با چندین سویه رایج باکتریها مقابله می کند. همچنین عصاره ی هل در برابر باکتری هایی که می توانند مسمومیت غذایی ایجاد کنند، موثر است.

9. علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را تسکین دهید

سرماخوردگی و آنفولانزا قرار نیست شما را بکشد اما ممکن است واقعاً آزار دهنده باشد. گرچه داروهای زیادی وجود دارد که می توانید از داروخانه برای مقابله با این بیماری تهیه کنید اما سرماخوردگی و آنفولانزا گاهی اوقات انرژی شما را کاهش می دهد. قبل از سرفه، علائم اولیه که معمولاً ظاهر می شوند گلودرد است. بهترین راه برای مقابله با این بیماری خلاص شدن از گلودرد در سریعترین زمان ممکن است. در واقع، فقط جوشاندن یک لیوان آب با مقداری دانه هل می تواند به شما در مقابله با گلودرد کمک کرده و از سرفه جلوگیری کند.

10. آیا می دانید هل دانه ای بسیار قدرتمند برای مقابله با حالت تهوع است؟

اگر اولین بار است که در مورد آن مطلع می شوید، شاید هر زمان که از حالت تهوع رنج می برید فقط هل مصرف کنید زیرا احساس آرامش هل داروی موثری برای تهوع است.

11. کاهش خطر مبتلا به سرطان روده بزرگ  و دیگر سرطان ها

این نوع سرطان یکی از دلایل عمده موارد مرگ و میر است، با این وجود برخی مطالعات نشان داده اند افرادی که هل را به طور روزانه مصرف می کنند، می توانند خطر ابتلا به این نوع سرطان را تا 48٪ کاهش دهند. رژیم هل همچنین برای مبارزه با انواع دیگر سرطان ها نیز ممکن است. پودر هل می تواند فعالیت آنزیم های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می کنند را افزایش دهد. همچنین این ادویه ممکن است باعث افزایش توانایی سلول های کشنده طبیعی در حمله به تومورها شود.

12. اگر میخواهید قند خونتان را کنترل کنید هل بخورید

هل غنی از منگنز است، ماده معدنی که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

13. محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن مانند آسم با مصرف هل سبز

آسم احتمالاً یکی از شرایطی است که  به طور کامل قابل درمان نیست. با این حال، هل می تواند با  کاهش علائم آسم مانند خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس و تنگی قفسه سینه به شما در درمان آسم کمک کند. این ادویه با افزایش گردش خون در ریه ها، تنفس را آسان می کند.گزارش دیگری نشان می دهد که هل سبز می تواند برای درمان آسم، برونشیت و سایر موارد تنفسی استفاده شود.

14. بهبود تنفس و استفاده از اکسیژن با مصرف هل سبز

ترکیبات موجود در هل می تواند به افزایش جریان هوا در ریه ها و بهبود تنفس کمک کند. هل می تواند بوی تقویت کننده ای ایجاد کند که توانایی بدن شما را برای استفاده از اکسیژن در هنگام ورزش افزایش می دهد. مطالعه روی موش و خرگوش نشان داد که تزریق عصاره هل می تواند باعث آرام شدن عبور هوای گلو شود. اگر این عصاره در افراد مبتلا به آسم اثر مشابهی داشته باشد، ممکن است تنفس آنها را بهبود بخشد.

15.محافظت از کبد با مصرف هل سبز

عصاره هل می تواند باعث کاهش سطح آنزیم های کبدی، تری گلیسیرید و کلسترول شود. همچنین ممکن است از بزرگ شدن کبد و وزن کبد جلوگیری کنند، که خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهد.

16.اگرسکسکه امانتان را بریده هل سبز را امتحان کنید

سکسکه احتمالاً یک وضعیت خطرناک نیست،اما به خصوص برای کودکانی که هیچ تصوری از خلاص شدن از سکسکه ندارند می تواند بسیار آزار دهنده باشد. هل را فقط با یک لیوان آب مخلوط کرده و از کودکان بخواهید با نوشیدن آن از سکسکه به طور سنتی و موثر خلاص شوند.

17. با خوردن هل سبزبه بهبود اشتها کمک کنید

برخی از عواملی وجود دارد که می تواند باعث از بین رفتن اشتهای افراد به خصوص در دوران نقاهت بعد از بیماری شود. در کودکان، عوامل ممکن است متفاوت باشد و گاهی این شرایط والدین را دیوانه می کند. خب، هل ترفند شما برای بهبود اشتها برای بزرگسالان و کودکان است. هنگامی که آن را به غذا اضافه کردید، اجازه دهید تا جادویی این کار را انجام دهد.

18.اگر نگران کلسترول بالای خود هستید هل درمانی کنید

آیا با کلسترول خود مشکلی دارید؟ فقط به داروهای مدرن وابسته نباشید،زیرا بعضی اوقات داروهای جایگزین بهترین و آسان ترین راه حلی است که دارید. با مصرف هل و افزودن آن به رژیم روزانه سطح کلسترول بالا را کاهش دهید.

 19.هل سبز یک ادرار آور طیبعی

این مشکل هنگامی رخ می دهد که کلیه مجبور شود خیلی سخت کار کند و سموم کاملاً از بین نرود. هل ماده سم زدایی دارد که با بهینه سازی عملکرد کلیه ها و درمان ادرار آور به طور طبیعی از ریشه به حل مشکل  شما کمک می کند.

20.مبارزه با برونشیت با مصرف هل سبز

ثابت شده است که از هل به عنوان درمان برونشیت استفاده می شود. به این دلیل است که اثر آرام بخش هل و برخی از خواص موثر در بهبود گردش خون، علائم برونشیت را تسکین می دهد.

21. درمان طیبعی دردهای مفصلی و مفید برای عضله

در سنین بالاتر، زمانی هست که حتی حرکت ساده نیز می تواند بسیار دردناک باشد. به این دلیل است که مقدار کلسیم در مفصل در حال کاهش است زیرا در سنین پیری بدن جذب کلسیم را متوقف می کند، بنابراین مصرف کلسیم از موجودی ذخیره شده در استخوان ها گرفته می شود. هل می تواند به عنوان ضد التهاب برای درمان درد مفصل عمل کند.

اسپاسم عضلات  هم نوعی بیماری است که بیشتر افراد مسن دچار آن می شوند. هر زمان که حرکت کنند، عضله منقبض می شود و این انقباض می تواند باعث درد شود. برخی از مطالعات انجام شده است تا مشخص شود که آیا هل می تواند درد ناشی از اسپاسم عضلات را کاهش دهد یا خیر و از آنجا که حاوی خواص ضد التهابی است برای عضله خوب است.

 22. کمک به سم زدایی کلیه 

عواملی وجود دارد که عملکرد بهینه کلیه را مختل می کند، بنابراین بدن به طور کامل سم زدایی نمی شود. هل حاوی عوامل سم زدایی است که به کلیه ها کمک می کند تا از تمام خواص غیر ضروری به طور کامل برای سیستم بدن خلاص شوند.

 23. با مصرف هل گردش خونتان را تقویت کنید

هل دارای خواصی است که می تواند گردش خون را تقویت کند بنابراین سلول ها اکسیژن دریافت می کنند و مواد مغذی توزیع بهینه می شود.

24. با هل سبز به جنگ کم خونی بروید

کم خونی هنگامی رخ می دهد که سلول های بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. عامل اصلی ایجاد کننده این است که وقتی سلول های قرمز خون برای توزیع اکسیژن وجود ندارد یا گردش خون مختل می شود. هل بسیار غنی از مواد معدنی است که باعث تولید گلبول های قرمز خون می شود تا عملکرد آن را بهینه کند.

  25. مبارزه با پیری سلول با مصرف هل سبز

آنچه برای جلوگیری در برابر پیری سلولی نیاز دارید، آنتی اکسیدان ها است. متأسفانه، اگرچه بدن می تواند آنتی اکسیدان خود را تولید کند اما هنوز کافی نیست. به همین دلیل است که شما باید آن را از مواد غذایی تامین کنید.خوشبختانه هل حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با پیری سلول است.

26. اگر از آلرژی پوستی خسته شده اید هل سبز را تجربه کنید

هل همچنین دارای خواص ضد باکتری است. این یک دانش عمومی است که این نوع خواص برای درمان آلرژیک  و در این مورد برای درمان حساسیت به پوست نیز موثر هستند. این به این معنی نیست که هل به طور کلی برای پوست مفید است ولی بسیار غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین C است.

27.  هل می تواند به عنوان ضد افسردگی عمل کند

این واقعیت که هل می تواند به عنوان ضد افسردگی عمل کند، اگرچه تحقیقات و مطالعات بیشتری لازم است. با این حال، هل دارای برخی از خواص طبیعی است که می تواند با سم زدایی از سلول های بدن که می توانند در مبارزه با افسردگی کمک کنند، موثر باشد.

28. مراقبت از لب با هل سبز

هل نه تنها به عنوان ترکیبات اصلی آدامس به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه روغن هل ماده اصلی برای مواد آرایشی نیز است. به این دلیل است که هل خاصیت صاف کردن لب را دارد. با مالیدن مرتب پودر هل روی لب های خود می توانید از هل به عنوان مراقبت طبیعی از لب استفاده کنید.

29. اگر می خواهید موهایتان را تقویت کنید هل سبز استفاده کنید

این یک امر مسلم است که بهبود سلامت پوست در بیشتر مواقع به معنای داشتن موهایی با ظاهر قوی و بهتر است. این ادویه ریشه موهای شما را تقویت می کند این ادویه همچنین باعث تغذیه فولیکول های مو و تقویت قدرت مو می شود. و به موهای شما  درخشندگی می بخشد. شما می توانید برای مقابله با عفونت و تقویت پوست سر، هل را به ماسک مو اضافه کنید. پوست سر سالم به معنای رشد مو سالم و قوی تر است.

استفاده از هل سبز در محصولات آرایشی و بهداشتی

هل را می توان به دلیل  اثرات درمانی در محصولات مراقبت از پوست برای اهداف ضد عفونی کننده و ضد التهاب پوست استفاده کرد. رایحه قوی هل می تواند بوهای نامطبوع را دفع کند. این باعث می شود که این دانه به محصولات آرایشی و بهداشتی اضافه شود.

اسانس هل اغلب به مواد آرایشی که به لب زده می شوند اضافه می شود تا لب ها را صاف کند و به شما در دستیابی به پوست شفاف کمک می کند. هل سیاه در دفع سمومی که می توانند به پوست شما آسیب برسانند کمک می کند.  همچنین جویدن مقداری هل سیاه می تواند  از بدن سم زدایی کند، از هل اغلب در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. از روغن هل و هل به دلیل خاص بودن رایحه تند و شیرین آن، در عطرها، صابون ها، ، پودرها و سایر مواد آرایشی استفاده می شود.

هشدارها و احتیاط :

  • با این حال، برای داشتن امنیت لازم  زنان در دوران بارداری یا شیردهی بهتر است از مصرف هل به دلایل دارویی خودداری کنند.
  • طبق مطالعات اخیر، دانه هل می تواند سنگ صفرا را تحریک کند اما، فقط در صورت مصرف بیش از حد آن ممکن است رخ دهد.

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا