چه درختانی برای کاشت در شیراز مناسب هستند؟

چه درختانی برای کاشت در شیراز مناسب هستند؟

درختان مناسب کاشت در شیراز 

هر منطقه آب و هوایی بسته به شرایطش دارای درختان مناسب آن منطقه می باشد. درختانی که برای کاشت در شیراز مناسب هستند عبارتند از:

درختان غیر مثمر شیراز: سروناز، افرا، ارغوان، بید مجنون، سیاه بید، زبان‌گنجشک، بیدمشک، سپیدار و اکالیپتوس.

درختان مثمر شیراز: انار، ازگیل، نارنج، خرمالو، گردو، زردآلو، بادام، سیب، به و گلابی ، پسته هیبریدی که در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

درخت همیشه سبز سروناز

سرو ناز جزو درختان همیشه سبز است از جنس Cupressus در خانواده Cupressaceae (سرو ها) و درخت بومی منطقه مدیترانه شرقی است. این درخت بلند قامت که می تواند تا 35 متر (115 فوت) ارتفاع داشته باشد، دارای تاج مخروطی شکل است، عمر بسیار بالایی دارد به طوری که عمر آن به هزار سال هم رسیده است.

پهن بر گ مقاومی به نام افرا

افرا درخت مقاومی است که در خاک های اسیدی و مناطق جنگلی می‌روید و دارای برگ پهن هستند. از چوب آن در صنعت نیز استفاده می کنند و همچنین به دلیل زیبایی منحصر به فرد به عنوان درخت زینتی استفاده می شود. در زمستان برگ ریزان می‌کند. دارای میوه‌ ای فندقی مانند است که در تابستان می‌رسد.

ارغوان درختی با برگهای قلبی شکل 

ارغوان درختی است که ارتفاع آن به ۸ تا ۱۲ متر میرسد . بسیار مقاوم نسبت به سرما بوده و درخت بومی اروپا و غرب آسیا میباشد.
دارای برگ‌های قلبی شکل و گل صورتی و ارغوانی میباشد و زمان گلدهی این درخت فروردین و اردیبهشت ماه قبل از پیدایش برگ‌ها میباشد و گل‌ها بر روی تنه و شاخه‌های درخت شکوفا می‌شود و تنها درختی است که به روی تنه آن گل میروید.

بیدمجنون درخت بلندقامتی زیبا

بید مجنون نوعی درخت برگریز از بید میباشد که بومی مناطق شمالی کشور چین است . درخت بید مجنون درختی بلند قامت است که در زادگاه خود نزدیک به  ۲۰ تا ۲۵ متر ارتفاع پیدا می کند ولی در دیگر مناطق معمولا حدود ۹ تا ۱۲ متر می‌شود.

تاج آن نیز از دید افقی نزدیک به  ۱۲ متر محیط را اشغال می کند. بنابراین این گیاه برای فضاهای بزرگ مناسب است. برگ های این درخت ۴ تا ۱۶  سانتی متر طول دارند و درفصل پاییز قبل از اینکه برگ ریزان کنند به رنگ زرد در می آیند.

 سیاه بید با تنه ای سیاه رنگ

ارتفاع این درخت تا ۳۰ متر میرسد. شاخه‌های جوان ین درخت بدون کرک هستند. دارای تنه سیاه رنگ میباشد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x