چه درختانی برای کاشت در اصفهان مناسب است؟

چه درختانی برای کاشت در اصفهان مناسب است؟

درخت چنار

چنار را می توان در اصفهان کاشت اما نیاز آب تقریبا بالایی دارد .چنار درخت بزرگی است که دارای تنه مستقل و تاجی گسترده میباشد و بسیار زیباست  و بسیار مناسب استفاده در فضای سبز میباشد. ارتفاع درختان چنار به 30 متر و در گونه ی p.occidentalis  به 40 متر میرسد. ریشه درختان با سن بالا تا ۴ متر در خاک فرو میرود.

پوست ساقه چنار در جوانی مفرغی رنگ است ولی ریتیدوم آن که خاکستری رنگ است هر ساله در فصل رویش از تنه درخت جدا شده میریزد. محل ریزش ریتیدوم روی تنه درخت به صورت لکه های سبز مایل به مفرغی مشاهده میشود.

درخت صنوبر

 درخت صنوبر گونه ای پهن برگ و نور پسند و خزان کننده میباشد . گل ها معمولا قبل از برگ در اوایل بهار ظاهر می شود. پوست تنه درختان صنوبر اکثرا سفید و یا سبز رنگ بوده و با افزایش سن شیارها ی عمیق و نیمه عمیق در آن ظاهر شده و رنگ آن نیز تیره می گردد, برگها به شکل قلبی و یا تخم مرغی کشیده با کناره دندانه دار روی  دمبرگ بلند قرار دارد.

 درخت پسته

درخت پسته نیز در اصفهان قابل کاشت میباشد اما باید پایه مقاوم و با کیفیتی استفاده کنید مانند ucb1 یا پسته آمریکایی این درخت گونه وحشی از پسته میباشد که بسیار مقاوم نسبت به سرما و گرما بوده و رشد بسیار بالایی دارد . نیاز آبی پایینی نیز دارد.

 

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x