مورچه ها را آیا می توان به طور طبیعی را از گیاهان گلدانی خود دور کنیم?

مورچه ها را آیا می توان به طور طبیعی را از گیاهان گلدانی خود دور کنیم?

من احساس می‌­کنم؛ شما به گیاهان زیبای خود نگاه می‌کنید و ناگهان متوجه می‌شوید که موجودات کوچکی در سراسر گلدان می‌خزند … مورچه ها! “چرا آنها آنجا هستند؟ چگونه می‌توانم آنها را از بین ببرم؟ ” اینها البته اولین افکاری هستند که به ذهن خطور می‌کنند. نگران نباشید، همه چیز راه حلی دارد.

مورچه‌هایی که در گلدان‌های شما و حتی روی گیاهان آپارتمانی شما می‌خزند خطری برای گیاهان شما نیستند. هر چند که آنها مزاحم زندگی روزمره شما هستند!

شما می‌توانید مشکل را با راه حل های طبیعی و حتی بدون خشونت! و بدون استفاده از مواد شیمیایی و حشره کش ها حل کنید.

شاید ساده­‌ترین و راحت‌ترین روش برای از بین بردن مورچه ها در گیاهان گلدانی این است که از روغن‌ هایی مانند (آویشن ، بومادران ، اسطوخودوس یا مرکبات) استفاده کنید، چند قطره را در یک بطری اسپری پر از آب بریزید و سپس گیاه، خاک و گلدان را اسپری کنید.

اگر تعجب می‌کنید که چرا گیاهان شما مورچه ها را به خود جذب می‌کنند، آیا آنها آفات خطرناکی هستند و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا آنها را از گلدان‌های خود خارج کنید؟

برای پاسخ به این سوالات این مقاله دنبال کنید تا هم شگفت زده بشید و هم جواب سوالاتتون رو بگیرید!

محتوا پنهان

چرا مورچه ها در گیاهان، گلدان ها و خاک من هستند؟

اگر مورچه هایی در حال خزیدن در اطراف گیاهان خانه شما هستند، دلایل مختلفی می‌تواند برای این امر وجود داشته باشد. برخی دلایل طبیعی دارند و برخی دیگر به شما، خانه شما و محل زندگی شما مربوط می شود. با این حال، درک اینکه چرا آنها به “ملاقات” گیاهان شما می‌آیند می‌تواند توضیح دهد که چگونه می‌توانید از دست آنها خلاص شوید.

مورچه ها دندان شیرینی برای غذا‌های کوچک دارند

بله، این حیوانات کوچک غذای شیرین را دوست دارند و به شدت به خوراکی های شیرین روی خوش نشان می‌دهند. در واقع، احتمالاً بهترین راه برای جذب مورچه‌ها این است که یک قاشق چایخوری با حتی یک قطره کوچک عسل روی آن بریزید و در عرض چند دقیقه، آن را با مورچه پرکنید. آنها می‌توانند شیرینی را از راه دور “بو”بکشند (حس بویایی آنها با ما متفاوت است) و در نهایت شکر به آنها انرژی زیادی می‌دهد.

 وجود آفات دیگر که مواد قندی تولید می کنند روی گیاهان

حشرات کوچکی  مانند شته‌ها وجود دارند که مدفوع شیرین تولید می‌کنند. مورچه ها به خاطر این قطره های شیرین دیوانه می‌شوند که از پشت شته‌ها برداشت می‌کنند. بنابراین، اگر گیاهان شما دارای “مهمان” هایی هستند که مواد شیرین تولید می‌کنند، مورچه ها فقط به خاطر آنها می­آیند. علاوه بر این، گیاهان هنگام شکوفه زدن قند تولید می‌کنند که باز هم باعث جذب مورچه ها می‌شوند.

مورچه‌ها جمع کننده زباله‌های طبیعی هستند

مورچه ها مواد آلی را از زمین جمع آوری کرده و به لانه خود می برند. آنها آنقدر در انجام این کار تخصص دارند که یک ساختار کامل منطقی برای جستجو و ارسال “مواد آلی جمع شده” به خانه دارند. اما موارد دیگر وجود دارد، برخی از مورچه‌ها در واقع کشاورز هستند و به معنای واقعی کلمه غذای خود را پرورش می‌دهند. آنها حتی از مواد آلی برای رشد قارچ ها استفاده می‌کنند و سپس آنها را می‌خورند.

مورچه‌ها کاشفان بزرگی هستند

حتی اگر در گلدان‌های خود چیز زیادی برای مورچه‌ها ندارید که به خانه ببرند، ممکن است از مورچه در اطراف گلدان خود تعجب کنید. این به این دلیل است که این حشره کوچک به دنبال غذا است و در مکان‌های جدیدی که می‌تواند آن را پیدا کند، کاوش می‌کند.

شما ممکن است “غذای مورچه” را داخل یا در نزدیکی قابلمه رها کرده باشید (پسماند غذا)

اگر خرده غذا روی زمین باشد، یا حتی اگر بوی قابلمه غذا رو بفهمن و منبع بو نزدیک گلدان باشد، مورچه‌ها جذب آنها می‌شوند و ممکن است گلدان شما نیز برای آنها شگفت انگیز ومکان جالبی برای یافتن غذا باشد.

مورچه ها آب می‌نوشند (از دور آب را حس می‌کنند)

علاوه بر این، آنها می توانند آب را از راه دور حس کنند. اگر محیط بیرون بسیار گرم و خشک باشد و گیاهان خود را آبیاری کنید، اگر  مورچه‌ها بیایند و از گلدان شما جرعه جرعه بخورند، می‌توانید آنها را سرزنش کنید؟

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

ارتباط مورچه ها، آفات و بیماری چگونه است ؟

بیایید با یک نکته روشن شروع کنیم: مورچه ها آفت نیستند. برعکس، مورچه‌ها آنقدر برای محیط زیست مفید هستند که نمی‌توان تصور کرد که چگونه جهان بدون آنها وجود خواهد داشت.

اگر باغی در فضای باز دارید، در واقع می‌خواهید از مورچه ها استقبال کنید.

در واقع مورچه ها عملکرد اساسی در نگهداری و بهبود خاک دارند. آنها می‌توانند با حفاری در زمین آن را هوادهی کنند. این به بسیاری از موجودات کوچک اجازه می‌دهد تا در آنجا مستقر شوند و این به نوبه خود باعث باروری خاک می‌شود. در واقع، حاصلخیزی خاک به همان اندازه به میکروارگانیسم‌ها بستگی دارد که به مواد مغذی بستگی دارد.

مورچه‌ها بخش کلیدی و مهم تجزیه در طبیعت هستند

مورچه ها بخشی از فرآیند تجزیه هستند، و بخش کلیدی از تجزیه هستند. آنها لاشه حیوانات مرده (حتی حیوانات بزرگ) را تجزیه می‌کنند، که یکی از اولین مراحل تجزیه و در نتیجه لقاح طبیعی است.

مورچه‌ها آفات مانند لارو، موریانه و حشرات کوچک را می‌خورند. آنها در واقع شکارچیان بزرگی هستند و انبوه آفات را دور نگه می‌دارند.

به همین دلیل است که نمی‌توان گفت مورچه ها آفت هستند. علاوه بر این، آنها مستقیماً به گیاهان آسیب نمی‌رسانند. آنها ممکن است مواد تجزیه شده را بجوند، اما برای مثال مانند برخی از کرم ها تهدید مستقیم برای گیاهان شما نیستند.

بنابراین، می توان مورچه ها را خانه مزاحم نامید. آنها ممکن است در داخل خانه آزاردهنده باشند. شما ممکن است مایل نباشید که آنها را در حال راه رفتن ببینید. اما در طبیعت یا در باغ بیرون، مورچه ها در واقع نشانه یک اکوسیستم خوب هستند.

مورچه‌ها یک پرورش دهنده طبیعی در طبیعت برای حفظ بقای خود

از سوی دیگر، مورچه ها فقط کشاورز نیستند، بلکه پرورش دهندگان نیز هستند. بله، آنها به معنای واقعی کلمه حشرات دیگری مانند شته‌ها را پرورش می‌دهند و این کار را برای  مدفوع شیرینی که از شته‌ها جمع آوری می‌کنند، انجام می‌دهند.

هنگام انجام این کار، مورچه‌ها همچنین از شته‌ها در برابر شکارچیان دفاع می‌کنند.

شته ها تهدیدی مهلک برای گیاهان نیستند، اما لنف گیاهان را می‌مکند. هنگامی که تعداد آنها کم است، برای گیاه مشکلی به وجود نمی­‌آورند، اما اگر کولنی شته‌ها (یا “گله” که مورچه ها می‌گویند) بزرگ شود، می توانند گیاه را ضعیف کنند، که می تواند توسط بیماری‌های دیگر مانند قارچ ها، کپک ها، دوده و غیره  گیاه مورد حمله قرار گیرد.

بنابراین، یک تعادل طبیعی وجود دارد که ما باید آن را درک کنیم. مورچه‌ها در برابر برخی از آفات خوب هستند اما پرورش حشرات دیگری را یاد گرفته‌اند که به ویژه در گیاهان ضعیف می‌توانند شرایط را برای بیمارشدن گیاهان فراهم کنند.

همانطور که مشاهده می‌کنید همه چیز مربوط به فرایندها و عواقب آن است.

تفاوت وجود مورچه در فضای باز و در داخل خانه چیست؟ (خارج از خانه جز اصلی اکو سیستم داخل خانه مزاحم!)

در حالی که در خارج از منزل هستید همیشه باید از مورچه ها استقبال کنید. خوب، شاید شما نمی خواهید در باغ خود کلونی از مورچه های قاتل داشته باشید، اما ما در مورد مورچه های “معمولی” صحبت می کنیم …

همان طور که گفتیم، مورچه ها در حالی که خارج از منزل بخشی اساسی از اکوسیستم هستند، در داخل خانه، همه چیز درباره آن‌ها متفاوت است.

به درستی، مشکل در واقع کلونی مورچه‌ها نیست. مشکل این است که گیاهان داخلی از یک اکوسیستم به هم پیوسته سود نمی برند. در ادامه مقاله این مسئله رو توضیح خواهم داد.

در حالی که مورچه ها انتخاب وسیعی از گیاهان و شته ها را دارند، به طور دقیق، گیاهان اتاق نشیمن شما تا حدی از دنیای طبیعی خارج جدا شده اند. این بدان معناست که اکوسیستم کوچک آنها می‌تواند به راحتی از حالت تعادل خارج شود.

البته، مورچه های داخل خانه همان نقش خارج را ندارند. و داشتن مورچه در اطراف گیاهان شما این هشدار رو به شما می‌دهد که به زودی آنها را نیز به سمت کمد شما نیز می‌روند.

بنابراین، برای خلاص شدن از شر آنها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

دو دیدگاه مهم در حل مشکل مورچه‌ها (رفتار خشن یا ملایم)

تقریباً دو دیدگاه متفاوت در مورد رهایی از مورچه‌ها وجود دارد: یکی کاملاً خشن و شدید است و آن چیزی نیست جز کشتن آنها.

دیگری ملایم تر و “انسانی” است و بر این اصل استوار است که آنها موجودات زنده بسیار مفیدی هستند و دلیلی برای کشتن آنها وجود ندارد.

نیازی به گفتن نیست که این یک انتخاب اخلاقی است. برای بسیاری از مردم اولین رویکرد غیرقابل قبول است. اما دلایل اخلاقی  زیادی وجود دارد که چرا کشتن مورچه ها حداقل بحث برانگیز است.

راه حل های ارگانیک (آلی) و غیر ارگانیک (معدنی) برای از بین بردن مورچه‌های مزاحم

از نظر دشواری (یا عدم وجود) این دو راه حل تفاوت ندارند.

بیایید ابتدا یک ماده معدنی را ببینیم.

یک قاشق غذاخوری سم شیمیایی حشرات استفاده کنید، از بسیاری از کودها می‌توانید استفاده کنید، مانند محصولات مبتنی بر N-Diethyl-meta-toluamide.

دوز کمی (بسته به نوع محصول معمولاً حدود یک قاشق است) را در بطری اسپری پر از آب بریزید.

  1. خوب تکان دهید.
  2. حداقل 12 اینچ (30 سانتی متر) از گیاه خود فاصله داشته باشید، آن را اسپری کنید.
  3. پنجره‌های اتاق را باز کنید تا تهویه مناسب وجود داشته باشد.

این روش ساده‌ای است، اینطور نیست؟

 هشدار: این محلول کمی سمی است و می‌تواند باعث استفراغ و حالت تهوع شود.

علاوه بر این، اکثر مواد دافع شیمیایی میکوریزا، قارچ های کوچکی که در همزیستی با ریشه زندگی می‌کنند، آسیب می‌رسانند. به آنها اجازه می‌دهند مواد مغذی را جذب کنند. در این روش، شما به گیاهان خود آسیب می رسانید.

خلاص شدن از شر مورچه‌ها با اسپری کردن اسانس های طبیعی بر روی خاک گلدان

با توجه به سلیقه خود یکی از اسانس های زیر را انتخاب کنید: اسطوخودوس، آویشن یا بومادران.

  1. یک بطری اسپری را با آب پر کنید.
  2. چند قطره در بطری بریزید (به میزان دلخواه، اما حدود 5 قطره کافی است).
  3.  این محلول را به گیاهان از فاصله حدود 12 اینچ (30 سانتی متر) اسپری کنید.
  4. آن را روی خاک اسپری کنید.
  5. آن را در قسمت خارجی گلدان نیز اسپری کنید.
  6. اگر می خواهید عطر این محلول را در اتاق نگه‌دارید، می توانید پنجره را بسته بگذارید.

هیچ آسیبی به گیاهان شما وارد نمی‌شود و هیچ خطری برای کودکان و حیوانات وجود ندارد، و بوی خوبی در اطراف اتاق شما وجود دارد.

کارنامه سیاه و بزرگ سموم شیمیایی برای زیان به سلامت انسان و محیط زیست

شاید بتوان به راحتی فکر کرد، “خوب، من گلدونم را  با یک آفت کش از شر مورچه‌ها در امان نگه می‌دارم”

اما این انتخاب عواقب جدی دارد:

این  سموم مورچه‌ها را می‌کشد، و آنها حیوانات بسیار  مفیدی هستند که در واقع، آنها برای کل اکوسیستم ضروری هستند.

استفاده از مواد شیمیایی در این سموم: استفاده از این سموم شیمیایی می‌توانند بر محیط زیست اثر مخرب بگذارد و بر محیط زیست تأثیر سوء دارد.

 خاک را آلوده می کند: این سموم، آفات خاکی را که در آن گیاهان خود را رشد می‌دهید آلوده می‌کند. استفاده از آفت کش‌ها یکی از عوامل اصلی تخریب خاک است. این فقط مربوط به داشتن خاک آلوده نیست، بلکه باروری آن نیز کمتر می شود.

آنها گیاهان را ضعیف می کنند: آفت کش ها واقعا به سیستم ایمنی گیاهان آسیب می‌رسانند.

یعنی گذاشتن سم روی میز خانه، یک لحظه به این موضوع فکر کنید.

آیا مطمئن هستید که می‌خواهید سم را در گلدانی در منزل خود نگهداری کنید که حیوانات خانگی و کودکتان در آن مکان تنفس می‌کنند!

6 راه طبیعی برای از بین بردن مورچه‌ها در گیاهان گلدانی

مورچه‌ها غذاهای شیرین و مواد ارگانیک را دوست دارند، خب پس با این مواد مورچه ها را جذب نکنید! آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید؛ خرده‌های غذا را روی زمین نگذارید و بعد از غذا دراز بکشید! اگر تعداد زیادی مورچه در اطراف خود می‌بینید، ممکن است به این معنی باشد که آنها در حال آماده سازی برنامه حمله به خانه و گیاهان شما هستند!

باغبانان، کشاورزان و اکثر مردم از این روش ها(که بالا اشاره شد) که ساده و قدیمی هستند دوری می‌کنند.

خوشبختانه راه‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها وجود دارد.

1. جایگزینی و بررسی گیاه برای بیرون راندن مورچه ها (عفونت قارچی، جذب مورچه‌ها)

اگر متوجه شدید که مورچه‌ها وارد خاک گیاهان آپارتمانی می شوند، این بدان معناست که چیزی در داخل خاک وجود دارد که آنها دوست دارند. اینها ممکن است در واقع آفات کوچکی باشند و حتی ممکن است ریشه گیاهان شما را بجوند.

به این ترتیب، ما می‌توانیم مورچه ها را به عنوان آژیر خطر در نظر بگیریم که حال گیاه شما واقعاً خوب نیست … مورچه ها نباید، در خاک گلدان های شما فرو بروند، مگر اینکه دلیل داشته باشند!

اگر چنین است، گیاهان خود را جایگزین کرده و در یک گلدان استریل و تمیز قرار دهید. به احتمال زیاد عفونت قارچی وجود دارد.

اگر هنگام انجام این کار متوجه آفات موجود در خاک شدید، تا آنجا که می توانید خاک را تغییر دهید. و حتی اگر مشکوک به وجود عفونت قارچی در آن باشید، می توانید خاک را به طور طبیعی استریل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری زغال فعال ارگانیک است. فقط یک لایه نازکی از آنرا در گلدان خود بگذارید، و این مشکل را حل می کند.

علاوه بر این، این یک راه حل طولانی مدت است. زیرا قارچ ها و کپک‌ها را برای مدت طولانی از بین می‌برد.

2.  رختن آب لیمو در زیر گلدانی یا روی خاک گلدان

مورچه ها در گلدان شما زندگی نمی‌کنند، اینطور نیست؟ فقط دنبال مسیر بروید و ببینید از کجا آمده اند، سپس راه آنها را ببندید. چطور می تونی این کار رو بکنی؟ خوب، اجازه دهید به شما یک راز بگویم: اگر مورچه ها عاشق شیرینی هستند، از مواد اسیدی قوی متنفر هستند.

این مواد به معنای واقعی کلمه آنها را گیج می‌کند. مورچه ها مواد شیمیایی را تشخیص می دهند، به آنها بسیار حساس هستند. آب لیمو یک ماده بسیار ساده، ارزان و کاملاً موثر برای دور نگه داشتن مورچه‌ها است. هرگز مورچه‌ای را در نزدیکی آنها پیدا نخواهید کرد. همچنین می توانید از سرکه استفاده کنید.

بنابراین، مقداری آب لیمو را در مسیری آنها برای رفتن به خانه بریزید و آنها را دور نگه دارید.

این کار را صبح قبل از بیدار شدن مورچه‌ها انجام دهید تا هیچ مورچه ای را در داخل خانه خودتون مسدود نکنید. در غیر این صورت، مورچه‌هایی که در داخل خانه به دام افتاده اند، راهی برای بیرون رفتن پیدا می کنند و دوباره باید بگیم روز از نو روزی از نو!

نحوه استفاده از آب لیمو برای دور نگهداشتن مورچه ها

می توانید از آب لیمو برای محافظت از گلدان خود در برابر مورچه ها استفاده کنید.

  1.  آب یک لیمو را فشار دهید.
  2. آن را در یک بطری اسپری کوچک قرار دهید.
  3. فقط آن را روی سطح گلدان اسپری کنید.
  4. این کار را صبح قبل از بیدار شدن انجام دهید و سپس در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

این بو (آب لیمو) مورچه‌ها را در فاصله ای دور نگه می‌دارد.

از طرف دیگر، می‌توانید چند قطره در زیر گلدانی بریزید. در شرایطی این روش جوابگو است که گیاه یک گیاه اسید دوست باشد (مانند آزالیا، کالادیوم و عنبیه ژاپنی، همچنین اکثر ساکولنت ها شرایط کمی اسیدی را دوست دارند).

اگر گیاه شما خاک نسبتاً قلیایی (مثلاً سنبل و کروکوس) را دوست دارد، آن را فقط در قسمت خارجی گلدان خود اسپری کنید.

اگر لیمو ندارید، هرگونه بوی مرکباتی به عنوان مثال ترنج می‌تواند آنها را از بین ببرد.

اگر می خواهید اثری طولانی مدت داشته باشید، از اسانس های مرکبات استفاده کنید. فقط چند قطره از آن می تواند برای روزها دوام آورد.

3. برای از بین بردن مورچه‌ها در گیاهان از دارچین یا پودر دارچین استفاده کنید

بوهای زیادی وجود دارد که مورچه ها دوست دارند، و بسیاری از بوها را نمی توانند تحمل کنند. خوشبختانه، بوهایی که از آنها بیزارند برای ما بسیار خوشایند هستند! بنابراین، می‌توانید “با یک تیر دو نشان بزنید ” (من از “کشتن” خوشم نمی‌آید) و در حالی که مورچه‌ها را از خانه بیرون می کنید، اتاق خود را با رایحه‌ای دلپذیر معطر کنید.

حالا حدس بزنید مورچه‌ها از بوی دارچین خوششان می آید با نه؟  باید بگم مورچه‌ها از بوی دارچین متنفرند. آنچه برای ما بوی معطر و تقویت کننده است برای آنها “بد و وحشتناک” است. چطور می تونیم این کار رو بکنیم؟

اگر در آشپزخانه دارچین ندارید، چند چوب دارچین بخرید. اگر فقط چوب دارچین را روی خاک گلدان خود قرار داده و بگذارید آنجا بماند. مورچه‌ها تا آنجا که ممکن است از آن دور می‌شوند. به این ترتیب، شما همینطور که از رایحه درمانی برای خود و خانواده خود لذت می‌برید و می توانید از گیاه خود محافظت کنید.

می توانید به جای چوب از پودر دارچین استفاده کنید، اما عطر آن به اندازه چوب ها ماندگار نیست.

4. ریختن آب در زیر گلدانی برای دور نگهداشتن مورچه‌ها

این یک راه حل بسیار ساده است؛ مورچه ها شنا را دوست ندارند و اگر در زیر گلدانی آب بریزید، مانند قلعه‌های قرون وسطایی یک “خندق” در اطراف گلدان خود ایجاد خواهید کرد.

این راه حل بسیار ساده و سر راست است، اما باید مراقب باشید زیرا بدون خطر نیست.

برای شروع، همه گیاهان دوست ندارند در زیر گلدانی خود آب داشته باشند. انجام این کار با ساکولنت‌ها به معنای خطر پوسیدگی ریشه  است. در مورد گیاهان دیگر، به خصوص اگر آنها خاک خشک را دوست داشته باشند، دو راه حل در پیش رو دارید:

یک زیر گلدانی پهن‌تر را زیر، زیر گلدانی گیاه قرار دهید و حلقه ای تشکیل دهید که می توانید آن را با آب پر کنید. به این ترتیب، گیاه را خشک نگه می‌دارید و همینطور مورچه‌ها را دور.

گلدان را روی سنگ، آجر یا هر سکوی کوتاهی قرار دهید. اینکار نیز باعث می شود که ریشه ها خشک بمانند در حالی که به شما اجازه می دهد زیر گلدانی را  با آب پر کنید.

توجه داشته باشید که ساکولنت‌ها رطوبت ناشی از بشقاب ها را دوست ندارند، حتی اگر مستقیماً با آب در تماس نباشند.

برای  سایر گیاهان خشک دوست مانند آویشن، ارکیده و نخل ساگو این روش مناسب نیست و روش‌های دیگر توصیه می‌شود.

5. مورچه‌ها را با اسانس نعناع از گیاه و گلدان خود دور کنید

بله درست حدس زدید؛ مورچه‌ها بوی نعناع را نیز دوست ندارند. استفاده از اسانس نعناع آنها را در فاصله ای دور نگه می‌دارد. چند قطره در زیر گلدانی (یا روی سطح گلدان) بریزید، هم مورچه‌ها در بعضی مواقع حتی موش هارو هم دور می‌کند و این یک توفیق اجباری هست که خودتونم از خواص درمانی نعنا بهرمند شوید.

6. گیاه گل همیشه بهار برای دور نگهداشتن مورچه‌ها از گیاهان خانگی شما

گیاهانی هستند که برخی حشرات نمی توانند آنها را تحمل کنند. شمعدانی ها به دلیل دور نگه داشتن حشرات معروف هستند، و این شاید یکی از دلایلی باشد که آنها را درپشت پنجره های کلبه هایی در کوهستان‌ها می‌بینیم. اما اگر می خواهید گیاهی داشته باشید که مورچه‌ها واقعاً نتوانند آن را تحمل کنند، پس گل همیشه بهار زیبا بکارید!

صادقانه بگویم، گل‌های همیشه بهار برای بسیاری از حشرات، از جمله مورچه‌ها غیرقابل تحمل هستند. می‌توانید آنها را در اطراف خانه خود بکارید (و به همین دلیل کاشت آنها دراطراف ساختمان معمول است) یا فقط یک گلدان گل همیشه بهار را در بین سایر گیاهان خود نگه دارید.

چه راهی بهتر برای دفع مورچه‌ها از گلدان های خود با گل های زیبا وجود دارد؟

بهترین گزینه راه حل هایی طبیعی (راه حل آسان بدون کشتن این موجودات کوچک و مفید)

به یاد داشته باشید که مورچه‌ها فقط مزاحم هستند و بسیار مفیدتر از ما انسان ها هستند و اصلا خطراتی که ما انسان‌ها برای طبیعت داریم، انها هرگز ندارند.

استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن آنها یک شیوه تهاجمی بسیار خشن برای این موجودات مزاحم مفیداست. این سموم شیمیایی برای محیط زیست و برای سلامتی شما و خانواده شما  و همین طور حیوانات خانگی شما غیر ضروری و خطرناک است.

راههای طبیعی ایمن‌تر، ارزان‌تر، انسانی‌تر موثرتر وجود دارد. علاوه بر این، مورچه ها در واقع سرگرم کننده هستند و مزایای زیادی نیز دارند.

همان طور که گفته شد فقط می‌توانید از آب در زیر گلدانی استفاده کنید. یا استفاده از مرکبات، نعناع، اسطوخودوس، بومادران یا حتی دارچین  در حالی که مورچه‌ها را دور نگه می‌دارید، عطر دلپذیری به اتاق خود اضافه کنید.

ساده‌ترین و راحت‌ترین راه این است که از روغن‌های رقیق شده در آب استفاده کنید (آنرا در یک بطری بریزید و اسپری کنید). متناوبا، شما حتی می‌توانید برای پرورش مورچه‌ها گل پرورش دهید…

صادق باشیم، راه‌های طبیعی نه تنها راه‌های بهتری هستند، بلکه راه‌حل خلاقانه تری نیز برای یک مشکل بسیار کوچک است.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x