با خصوصیات کود وکوزیم دریپ مایع، کودی برای بهبود رشد گیاهان آشنا شویم

با خصوصیات کود وکوزیم دریپ مایع، کودی برای بهبود رشد گیاهان آشنا شویم

معرفی کود وکوزیم دریپ کودی حاصل از جلبک های دریایی

همانطور که می دانید گیاه برای رشد به عناصر غذایی نیاز دارد که حضور آن ها در محیط رشد گیاه، ضروری است و کمبود هر یک از این عناصر غدایی در مراحل اساسی، بر رشد گیاه تأثیر منفی می گذارد و بنابراین در زمان برداشت محصول منجر به بهره وری پایین گیاه می شود. این کود دارای مواد آلی و پروتئین های مفید گیاهی نیز می باشد که باعث افزایش کیفیت محصولات می شوند.

وکوزیم یک کود با نوآوری بیوتکنولوژی است که توسط مراکز تحقیق و توسعه تولید شده است. این محصول با استفاده از BILT (نوعی فناوری تخمیر لاکتیکی) تولید شده و توسعه یافته است. این کود یک کود مایع بوده که حلالیت بالایی در آب دارد و تحریک کننده رشد گیاه می باشد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

کود وکوزیم دریپ کودی حاصل از عصاره جلبک های دریایی حاوی ترکیبات تحریک کننده رشد گیاه است. این کود محتوی مواد آلی و پروتئین های مفید برای گیاه است که به صورت مایع می باشد و می توان آن را همراه با آبیاری در سیستم ها آبیاری تحت فشار هم به صورت تنها و یا در صورت تمایل همراه با دیگر کودها استفاده کرد.

مزایای ویژه استفاده از کود وکوزیم دریپ

  • استفاده درست و به موقع از این کود باعث جوانه زنی زودرس دانه ها و درصد بیشتر جوانه زنی می شود.
  • نهال ها تیمار شده با کود وکوزیم دریپ عناصر غذایی را به سرعت دریافت کرده و رشد بیشتر و بهتری دارند.
  • پس از استفاده از این کود در مرحله رشد گیاه ریشه های اولیه و ثانویه گیاه به خوبی و به میزان فراوانتری رشد می کنند.
  • اضافه کردن کود به منطقه ریشه باعث افزایش فعالیت های میکروبی مفید خاک می شود که این امر به خودی خود باعث بهبود شرایط فیزیکی خاک و همچنین جذب بهتر عناصر خواهد شد. مواد مغذی موجود در این محصول به عنوان غذا برای میکروب های مفید عمل کرده و در نتیجه فعالیت میکروبی مفید خاک را افزایش داده و باعث بهبود خاک از نظر ساختمان، خلل و فرج و تغذیه می شود.
  • میکروب های مفید با پاتوژن های قارچی بیماری زای موجود در خاک رقابت می کنند. و این رقابت باعث کاهش فعالیت پاتوژن قارچ می شود و بنابراین احتمال بیماری ها و آسیب ریشه کاهش می یابد.
  • مواد مغذی مورد نیاز گیاه به سادگی و به وفور جذب گیاه شده و برای رشد و تولید محصول مورد استفاده قرار می گیرند.
  • میزان تولید شاخه و پنجه زنی گیاه بهبود یافته و اندازه شاخ و برگ گیاه که همان تاج گیاه است بهبود می بابد.
  • رشد، اندازه و کیفیت غلات و میوه ها بهبود می یابد. اندازه و وزن دانه ها و میوه ها به صورت معنا داری افزایش پیدا می کند.
  • به دلیل خاصیت و فواید ویژه کود وکوزیم دریپ میزان عملکرد محصول تولیدی بالاتر رفته و همچنین کیفیت نهایی آن نیز بهتر خواهد بود.
  • خاصیت بهبود دهندگی رشد در کود وکوزیم دریپ باعث کاهش آسیب های طبیعی به فرآیند فتوسنتز می شوند، از این رو محتوای کلروفیل را حفظ می کنند و این امر باعث می شود که برگ ها در سلامت کامل بوده و شرایط سبزتری برای گیاه حفظ شود.

مزایای ویژه استفاده از کود وکوزیم دریپ

محصولات هدف برای استفاده از کود وکوزیم دریپ

این کود ویژه یک محصول منحصر به فرد است که می تواند در طیف وسیعی از محصولات برای توسعه زیاد محصول و عملکرد بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از WOKOZIM در محصولات زیر پیشنهاد می شود

  • محصولات تجاری: پنبه، زیره، جوت، نیشکر
  • محصولات زراعی: برنج، گندم، سورگوم (جووار)، باجرا
  • مزارع: آرکانوت، نارگیل، قهوه، چای، توت، کاکائو
  •  دانه های روغنی: آجیل زمینی، کرچک، بذر کتان، خردل، گلرنگ، گل دریایی، آفتابگردان، ادویه جات
  • گیاهان ادویه ای: فلفل سیاه، هل، گشنیز، زیره، سیر، زنجبیل، تنباکو، زردچوبه
  • محصولات باغی: سیب، موز، مرکبات، گواوا، ساپوتا، انبه، هلو، زردآلو، انگور، بادام هندی، گردو، پسته، خربزه، پاپایا، آلو، انار
  • سبزیجات: چیلی، لوبیا، خیار، بامیه، پیاز، نخود فرنگی، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، محصولات خانواده کلم (کلم برگ، گل کلم و غیره)، چوب طبل، اسفناج
  • موارد دیگر: چمن باغ، زمین گلف، خانه سبز، گل کاری، محصولات علوفه ای و غیره

محصولات هدف برای استفاده از کود وکوزیم دریپ

روش های درست استفاده از کود وکوزیم دریپ

زمان استفاده از کود: وکوریم دریپ پشتیبانی بسیار خوبی برای مواد مغذی ضروری ایجاد می کند، فعالیت های فیزیولوژیکی و متابولیکی گیاه را فعال کرده و افزایش می دهد. بنابراین کاربرد آن باید همزمان با تمام مراحل حیاتی چرخه عمر محصولات گیاهی باشد.

مراحل پیشنهادی و ویژه ای که در برنامه استفاده از وکوریم دریپ تفاوت زیادی برای گیاه ایجاد می کند به شرح زیر است: استفاده  در زمان مرحله رشد رویشی. مرحله قبل از گلدهی، مرحله رشد و همچنین در مرحله بلوغ محصول

مقدار مصرف: مقدار مصرف معمول برابر با 1 تا 2 میلی لیتر در هر لیتر آب است. برای استفاده از این کود به صورت محلول پاشی باید از مقدار 500 میلی لیتر در هکتار در رقت با مقدار کافی آب بسته به نوع گیاه، فصل رشدی و تجهیزات اسپری استفاده کرد.

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x