شناخت گیاه اژدها ماداگاسکار و شرایط نگهداری آن

شناخت گیاه اژدها ماداگاسکار و شرایط نگهداری آن

گیاه اژدها ماداگاسکار

گیاه اژدها ماداگاسکار قطعا یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی برای پرورش و نگهداری است. این درخت دارای رشد آهسته است و می تواند تا حدود ۲ متر در داخل محیط خانه رشد کند. گیاه اژدها ماداگاسکار به کم آبی مقاوم است و اگر برای مدتی فراموش کنید به آن آب دهید، زنده می ماند. درخت ماداگاسکار، گونه ای از یک گیاه بزرگ به نام دراکانا است که تغییرات زیادی در اندازه و رنگ برگها و نوع تنه دارد. ماداگاسکار یکی از محبوب ترین گیاهانی است که داخل خانه نگهداری می شود و هنگامی که به اندازه کافی بالغ گردد بسیار جذاب به نظر می رسد و نگاه ها را به خود جلب می کند.

مشخصات

مبدا

ماداگاسکار

نام متداول

درخت اژدها

نام علمی

Dracaena marginata

حداکثر رشد

حدود ۲۴۰ سانتی متر

مشخصات ظاهری:

برگ ها نسبت به سایر دارکاناها کاملا باریک هستند. سه نوع از آن وجود دارد: یکی  برگ هایی با لبه بیرونی قرمز تیره و مرکز سبز دارد، دیگری در مرکز سبز و نوارهای قرمز و مایل به زرد است و نوع سوم دارای لبه های قرمز ضخیم است. برگ ها هنگامی تولید می شوند که تنه رشد می کند و لازم است که تنه را برای رشد صاف نگه داریم. ساقه ها دارای یک پوسته قهوه ای مایل به خاکستری هستند و باید به خوبی هرس شود تا از رشد گیاه در جهات مختلف جلوگیری شود. درخت ماداگاسکار بسیار آهسته رشد می کند و ارتفاع آن ۱۰ سال طول می کشد تا به ۱۵۰ سانتی متر برسد. آنها خیلی شبیه درخت نخل هستند.

میزان مراقبت:

درخت اژدها ماداگاسکار یکی از ساده ترین گیاهان خانگی برای پرورش است. اگر در مراقبت از این گیاه غفلت شود، زنده می ماند و با شرایط و نگهداری صحیح به سرعت بهبود می یابد.

برگ ریزان:

اگر برگ های پایینی شروع به خشک شدن و ریختن کنند نگران نباشید. این روند طبیعی است و می توانید آنها را از تنه جدا کنید.

میزان سمی بودن:

این گیاه برای حیوانات خانگی سمی است. از آنجا که برگ ها بسیار باریک هستند، آنها فکر می کنند که یک نوع علف است.

بهبود کیفیت هوا:

Dracaena marginata یکی از گیاهانی است که در لیست گیاهان تصفیه کننده هوا قرار دارد و می تواند بنزن، فرمالدئید، زایلن و تولوئن را در هوا کاهش دهد.

شرایط نگهداری گیاه ماداگاسکار

دما

درجه حرارت بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی گراد مناسب است. مراقب باشید این عدد کمتر از ۱۰ درجه نشود.

نور

شرایط روشنایی در سایه برای این گیاه ایده آل است و نور مستقیم خورشید به برگها آسیب می رساند.

آب

کمی مرطوب بودن خاک بهترین نشانه برای آبیاری درخت ماداگاسکار است. در طول زمستان مانند بسیاری از گیاهان به آب خیلی کمی نیاز دارد

خاک

خاک همه منظوره گلدانی بهترین گزینه برای ماداگاسکار است

تعویض گلدان

بهتر است هر دو سال یکبار در فصل بهار انجام شود

رطوبت

رطوبت طبیعی خانه خوب است. گاهی اوقات برگ ها را با اسپری آب مرطوب کنید. در هنگام تابستان مثل یک پنجره، هوای تازه را در خانه پخش می کنند ولی از اتاق های خیلی گرم بیزار است

تکثیر

قلمه درختچه های کوچکی که از کنار ساقه ها بیرون زده اند و کاشت آنها یک روش آسان برای تکثیر این گیاه می باشد. از هورمون ریشه استفاده نمایید، پس از چند هفته شروع ریشه دادن می کند.

هرس

می توانید برگ های قدیمی را از پایین تنه جدا کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. همچنین، ساقه را به اندازه ای که می خواهید ارتفاع داشته باشد برش دهید.

مشکلات رایج

برگهای قهوه ای:

ممکن است در اثر هوای خشک، محیط سرد یا آبیاری کم این اتفاق بیفتد. رطوبت اتاق و سطح آب را بررسی نمایید. هنگامی که علت را پیدا کردید فقط با مراقبت درست و فراهم کردن  شرایط مورد نیاز می توانید مشکل را برطرف سازید.

برگ های قهوه ای نرم:

اتاق برای گیاه خیلی سرد شده است یا اینکه خاک خیلی خیس می باشد. درجه حرارت را بالا ببرید و خاک را بررسی نمایید.

لکه های قهوه ای روی برگ:

علت احتمالی کمبود آب است و درمان آن با آبیاری بیشتر و مرطوب نگه داشتن خاک انجام می پذیرد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x