گیاهان سازگار و مقاوم در مقابل آب و هوای گرم و خشک

گیاهان سازگار و مقاوم در مقابل آب و هوای گرم و خشک

ما هنوز روی زمینی زندگی می کنیم که گیاهان گرما را دوست دارند و در مکان های گرم و آفتابی  به خوبی رشد می کنند، گیاهانی که در هر شرایطی رشد خواهند کرد. آنها گیاهان عالی، کم آب و مقاوم به خشکی هستند.

مناطقی که آب و هوای گرم و خشک دارند دارای تابستان هایی نسبتا گرم تا بسیار گرم با هوای بسیار خشک و بارندگی کم هستند. بیشتر بیابانها دارای آب و هوای گرم و خشک هستند و گیاهان در این آب و هوا برای زنده ماندن با این مناطق سازگار شده اند. تابش آفتاب در این مناطق  شدید است و دوره های طولانی بدون بارندگی دارد.

در صورتی که در موقعیتی قرار ندارید که بتوانید به طور منظم  گیاه را آبیاری کنید، برخی از گیاهان مقاوم به خشکی چند ساله و محکم را به باغ خود اضافه کنید.

 انواع گلهای وحشی، مناسب آب و هوای گرم وخشک

از گلهای وحشی در آب و هوای گرم و خشک می توان  به خشخاش اشاره کرد. خشخاش یک گیاه گلدار علفی شاخه ای است که گلهای نارنجی روشن، تولید می کند. این گیاه دارای ریشه ای قوی است که می تواند به عمق 9 اینچ برسد .این عمق ریشه باعث می شود به محض بارش اولین باران دوباره شروع به رشد کند.

 

یکی دیگر از گلهای وحشی آب و هوایی گرم و خشک ، برگ لوبیا ، یک گیاه چند ساله که شکوفه های زرد روشن تولید می کند.

نوک لک لکی یک گیاه خزنده است که گلهای اسطوخودوس خوشه ای را تولید می کند.

دیگر گلهای وحشی آب و هوایی گرم و خشک عبارتند از فاسلیا آبی ، چوپاروز ، چلیپایی ، مریم گلی خال دار و شیرخشک خالدار (freckled milkvetch).

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

معرفی انوع کاکتوس ها و ساکولنت ها برای آب و هوای گرمسیری

اگر به ساکولنت ها و کاکتوس ها علاقه دارید (مخصوصاً اگر در آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنید) ، خوش شانس هستید! ساکولنت و کاکتوس برای آب و هوای گرم و خشک مناسب هستند و به آب بسیار کمی نیاز دارند. اینجا به معرفی چند نمونه از آنها می پردازیم:

خار تاجدار (Euphorbia Millii)

یک ساکولنت زیبا، بسیار سفت با گلهای کوچک زرق و برق دار در شاخ و برگ هایی با رنگ قرمز، صورتی، زرد کرمی و سبز تیره. رشد این گیاه بسیار آسان است

این گیاه در خشکسالی و حرارت بسیار سخت و مقاوم است. رشد در آفتاب کامل، مناسب برای باغها (از جمله باغهای گرمسیری) و گلدانها.

لیدی دمپایی (Euphorbia tithynis loides)

یک ساکولنت بسیار دوست داشتنی شبیه درختچه است که در صخره ها ، باغهای کاکتوسی ، و همچنین باغهای گرمسیری بسیار زیبا به نظر می رسد و در بین گیاهان گرمسیری مانند زنجبیل در حال رشد عالی به نظر می رسند. تقریباً در تمام طول سال گل می دهد و هرگز ناخوشایند به نظر نمی رسد. آفتاب کامل ، مقاوم در برابر خشکسالی ، مقاوم در برابر گرما. در باغ یا گلدان آنرا پرورش دهید.

ساکولنت هایی مانند Kalanchoe fedtschenkoi ، Aloe vera ، زبان مادر و کاکتوس های مادر شوهر ؛ گیاه شیر آفریقایی (Euphorbia Trigona) را نیز می توانید در مناطق گرمسیری به خوبی پرورش دهید.

کاکتوس بشکه ای (استوانه ای شکل)

کاکتوس بشکه ای یک کاکتوس استوانه ای شکل است که در بیابان های آمریکای شمالی رایج است. این یکی از بزرگترین کاکتوس ها است و وجود خارهای سنگین و منحنی  آنرا از بقیه متمایز می کند. گلهای این گیاه در بالای آن رشد می کند و هیچ گونه فلس یا خار ندارد. میوه حلقه ای (chain-fruit)یا کاکتوس (jumping cholla) یک کاکتوس با شاخه های جدا شده هستند.

گیاه قرن ( ساقه نازک و بلند)

گیاه قرن دارای ساقه های بلند و نازک است که می تواند تا 40 فوت ارتفاع داشته باشد.

 

کاکتوس جوجه تیغی ( تولید گل سرخ)

کاکتوس جوجه تیغی یک کاکتوس بشکه ای شکل کوچک است که گل سرخ تولید می کند.

 

انواع دیگر کاکتوس ها و ساکولنت ها عبارتند از یوکای موهاو ، کاکتوس دم سگ آبی، دیتیل یوکا و یوکا درخت خیس.

چمن و درختچه های مناسب مناطق گرم و خشک

  • گوزن وحشی یک گیاه آب و هوایی گرم و خشک چند ساله و انگلی است. گوزن وحشی برای بقا، خود را به سایر گیاهان متصل می کند. این گیاه از نظر جنسی و رویشی تکثیر می شود.

  • بوته کرئوزوت یک درختچه متوسط ​​همیشه سبز است که دارای ساقه های انعطاف پذیر زیادی است که از قاعده خود زاویه دار هستند. این گیاه دارای برگهای مومی ، رزینی و رنگ سبز زرد تیز است که برای دفع حرارت و حفظ آب سازگار شده است.

از دیگر گیاهان این دسته می توان به گزنه گزنده و علف هرز اشاره کرد.

درختان مقاوم و سرسخت که در مناطق گرم و خشک رشد می کنند

درختان زیادی می توان در این مناطق پرورش داد که ما به شرح چند مورد مهم و کاربردی میپردازیم:

درخت فیل

درخت فیل گونه ای کمیاب از درختان کوچک ، معطر ، دارای تنه ها و شاخه های کوتاه و مخروطی است.

درخت پالو ورد

نوع دیگری از درختان که در آب و هوای گرم و خشک رشد می کنند درخت پالو ورد است. این یک درخت خاردار ، سبز و برگریز است که عموما بین 6 تا 12 متر ارتفاع دارد.

درخت جوشوا

درخت جوشوا یک درخت آب و هوایی گرم و خشک است که دارای شکوفه های زرد سبز است.

درختان نخل سخت

نخل ها جزء اصلی باغ های گرم و خشک هستند. در زیر نمونه هایی از برخی از نخل ها ذکر شده است که بسیار ، در برابر آفتاب ، خشکسالی و گرما مقاوم هستند. آنها به آسانی رشدمی کنند. این نخل ها چیز زیادی نمی خواهند. آنها برای آفتاب کامل تا سایه مناسب هستند. مقاوم در برابر خشکسالی و مقاوم در برابر حرارت هستند.  این درختان در باغ های گرمسیری به خوبی رشد می کنند:

اسکندر نخل (Archontophoenix alexandrae) ؛ لیدی پالم (Rhapis excelsico) ، چینی فن پال ، (Livistona Chinensis) ؛ نخل رژ لب (Crtostachys venda) یا نخل موم قرمز مهر و موم ؛ نخل تاج صورتی (Dypsis gracilis/تاج صورتی) ، نخل کلبه گریه کننده (Livistona decipiens) ؛ Bugalow Palms ، Fan Palm (Licuala ramsayi) Frangipani (Plumeria rubra) کوتوله همیشه سبز Frangipanis.

انواع گیاه زنجبیل سخت و هلیوسیانا برای مناطق گرم و خشک

  • زنجبیل صدف راست (Alpina Zerumbet)  یک زنجبیل زیبا با گلهای سفید و صورتی بزرگ و شاخ و برگهای گرمسیری سرسبز است. در سایه کامل تا سایه ملایم می توانید آنرا بکارید. نسبتاً به خشکسالی مقاوم است. مقاوم در برابر حرارت با آب کافی.

  • پنجه خرچنگ (Heliconia rostata) یک هلیکونای مرتفع است.

 

  • زنجبیل مارپیچی (Costus pictus) این یک زنجبیل عالی برای رشد است. همیشه با شاخ و برگ سبز سرسبز و گلهای کوچک زرق و برق دار قابل خوردن شگفت انگیز به نظر می رسد. بسیار مقاوم در برابر خشکسالی ، مقاوم در برابر حرارت و مناسب برای آفتاب کامل تا سایه جزئی. این یک گیاه گرمسیری خوب برای ایجاد سایه برای سایر گیاهان گرمسیری است.

 

گیاه هلیکونیا توت فرنگی و کرم

این هلیکونی کوچک زیبا برای باغ های گرمسیری است. برای آفتاب کامل تا سایه مناسب است ، گرما را تحمل می کند (با آبیاری معمولی  عالی به نظر می رسد). گلدهی خیره کننده دارد و در  هر باغی را که کاشته شود برق میزند و باغ را روشن می کند.

 

گیاهان زینتی ، شاخ و برگ و گیاهان سخت

پرنده بهشت ​​(Strelitzia reginae) یک گیاه عجیب و غریب خارق العاده با گلهای نارنجی شگفت انگیز و شاخ و برگ سبز است. در زیر آفتاب کامل تا سایه رشد می کند. یک گیاه گرمسیری مقاوم در برابر خشکسالی ست و به خوبی با گرما مقابله می کند.

 

گیاه  گرمسیری پرنده غول پیکر بهشت ​​(Strelitzia Nicolai) با گلهای بزرگ ، زیبا با شاخ و برگ هایی که  بسیار سریع رشد می کنند. در  آفتاب کامل باید کاشته شود و بسیار مقاوم در برابر خشکسالی ست.

Alpina mutica (پوسته کوچک/زنجبیل هل کاذب) یک گیاه شاخ و برگی است.

 

گیاه کانوا اندیکا برای مناطق گرم و خشک

Anu Canua  

یک گیاه کاملا خیره کننده و یک اثر هنری است. و یک گیاه  فوق العاده برای باغ شما است. Canua indica  یکی از سخت ترین کانوای های موجود است و برای موقعیت کامل آفتاب تا سایه مناسب است. بسیار مقاوم در برابر حرارت و با آبیاری معمولی کاملا سازگار است ، اما در برابر خشکسالی نیز بسیار مقاوم است.

Perennial Basic (Ocimun sp)

یک گیاه زیبا برای زنبور هاست .این گیاه خوراکی خیلی مقاوم است. ریحان چند ساله یک گیاه عالی برای جذب زنبورها است. در طول روز ، با زنبورها پوشانده شده است.  صدای “وزوز” زنبور در اطراف این گیاه به خوبی شنیده میشود. این گیاه بوی بهشت می دهد.

Petunia Bush (Iponoea carnea)

بوته پتونا یک گیاه زیبا است که می توان آن را در هر ارتفاعی نگهداری کرد. گلها آن بسیار خیره کننده و رنگ آنها صورتی کم رنگ یا سفید هستند. برگها بزرگ و ظاهری شاداب دارند. گیاهی عالی برای باغ های گرمسیری. مقاوم در برابر خشکسالی و حرارت و به آفتاب کامل احتیاج دارند.

 

پوشش های زمینی گرمسیری سخت

ستاره یاسمن (Trachelospermum tricolor)

یک پوشش شگفت انگیز رنگارنگ برای زمین! بسیار مقاوم در برابر خشکسالی، در سایه کامل یا سایه ملایم بکارید. مناسب برای آب و هوا های گرم.

یاقوت کبود آبی (Evolvulus Pilosus)

پوشش  مورد علاقه زمین. این گیاه در مدت زمان کوتاهی به خوبی زمین باغ  مناطق گرمسیری را پوشش می دهد. بسیار مقاوم( مقاوم در برابر خشکسالی و مقاوم در برابر حرارت است).

این گیاه به آفتاب کامل تا کمی ابری نیاز دارد.

همچنین در آویزان کردن به سبدها و گلدان ها عالی به نظر می رسد.

Stripey mondo Grass- (Ophiopogon intermedians)

یک پوشش عالی زمینی با شاخ و برگ های بسیار متنوع با رنگ های سفید و سبز تسمه مانند.

موسی در گهواره (Rhoeo spathacea)

این گیاه پوشش فوق العاده ای برای افزودن رنگ در طول سال به باغ خودتان است، با شاخ و برگ سبز و بنفش. مناسب برای آفتاب کامل .

به گرما و خشکسالی مقاوم است.

 

 

 

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x