مزایا و فواید کره مغز پسته و کره چند آجیل دیگر

مزایا و فواید کره مغز پسته و کره چند آجیل دیگر

آیا می‌دانستید کره پسته یک میان وعده مفید و مورد علاقه بدنسازان است؟ بله، دوستداران تناسب اندام به دلیل مغذی و مفید بودن از کره پسته برای تهیه‌ سالادهای ‌سالم رژیمی و اسموتی‌های خوشمزه استفاده می‌کنند. این یک جایگزین کره بادام زمینی است و حاوی فواید خارق العاده‌ای است.

طعم طبیعی مغز پسته شیرینی ملایمی دارد که در غذاهای فوق العاده سالم خود از آن لذت خواهید برد. بعلاوه، دانه‌های خوراکی درخت پسته سرشار از مواد مغذی هستند که حاوی چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند.

محتوا پنهان

فواید مصرف کره پسته برای سلامتی را بیشتر بشناسید

کره پسته سرشار از مواد مغذی و مفید

همانطور که در بالا ذکر شد، پسته از نظر مواد مغذی غنی است. حاوی بیش از 100 کالری، حدود 8 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر، 90 درصد چربی، 6 درصد پتاسیم و غیره است. این یکی از غنی ترین غذاهای ویتامین B6 است. B6 برای عملکرد بدن ما مانند تنظیم قند خون، فرمولاسیون هموگلوبین و غیره ضروری است.

کره پسته دارای آنتی اکسیدان بالا

برای غنی شدن بدن شما از آنتی اکسیدان‌های مفید کره پسته بخورید. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کنند و همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، فقط پسته نسبت به سایر آجیل‌ها و دانه‌ها حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

نکته : آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت چشم بسیار لازم هستند، مانند جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و بیماری قلبی.

کره پسته حاوی پروتئین بالا

در مقایسه با کالری، پروتئین در پسته بالاتر است. این یکی از دلایل مهم کره پسته است که علاقه مندان به تناسب اندام از این کره پسته خوشمزه استقبال می‌کنند.

حاوی اسیدهای آمینه است که پروتئین را می‌سازد. آمینو اسید همان چیزی است که افراد ورزشکار به آن نیاز دارند. آمینو اسید در بدن شما به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود، دلیلی برای کمک به جریان خون می‌شود.

ارتقاء سلامت عروق خونی با مصرف کره پسته

بدن ما دارای سلول‌های اندوتلیال است. این پوشش داخلی رگ‌های خونی است. اختلال عملکرد اندوتلیال یک خطر بزرگ برای سلامتی ما است. این اختلال باعث کاهش گرفتگی عروق می‌شود که جریان خون را کاهش می‌دهد. با این حال، اکسید نیتریک (یک ترکیب) آرامش اندوتلیوم را تضمین می‌کند. پسته دارای اسید آمینه بالای ال آرژنین است که سپس به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود. از این رو، سلامت رگ‌های خونی را تحریک می‌کند.

کاهش وزن و رژیم غذایی مناسب با مصرف کره پسته

کسانی که دوست دارند کاهش وزن داشته باشند، می‌توانند از بهترین نوع کره، کره پسته را انتخاب کنند. حاوی فیبر و پروتئین است که معده شما را پر می‌کند و احساس سیر بودن می‌کنید. همچنین با استفاده از کره پسته برای مدت طولانی، می‌توانید به اندام دلخواه خود برسید.

کاهش کلسترول و فشار خون با مصرف کره پسته

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که پسته باعث کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود. از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان است و باکتری‌های سالم را تقویت می‌کند، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. بنابراین با مصرف کره پسته، کلسترول و فشار خون بدن را تنظیم می‌کند.

ترویج باکتری‌های سالم روده

از نظر محتوای فیبر خوب است که سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد. فیبر دارای باکتری‌های خوب (روده) است که هضم غذا را تقویت می‌کند. باکتری‌های روده فیبر را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌کنند که فواید زیادی برای سلامتی مانند پیشگیری از سرطان، اختلالات گوارشی و غیره را دارد.

کاهش قند خون با مصرف کره پسته

آجیل دارای کربوهیدرات بالایی است که شاخص گلیسمی پایینی دارد و قندخون را افزایش نمی‌دهد. سایر دلایل کاهش قند خون به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان‌ها، فنولیک‌ها، ترکیبات کاروتنوئیدی است.

کره پسته خیلی راحت درست میشه! این فقط به دو ماده نیاز دارد، پسته بو داده و نمک، اگر طعم آجیلی پسته را دوست دارید، پس از تبدیل شدن به یک حالت خامه‌ای، طعم تند آن را نیز دوست خواهید داشت. مناسب برای وگان‌ها (گیاه خواران) است چون بدون گلوتن می‌باشد.

کره پسته میان وعده ای عالی

پسته یکی از آجیل های مورد علاقه خیلی از افراد جامعه است. آنها در سالادهای تابستانی و پاییزی بسیار خوب هستند، در عدس‌های گرم خرد شده، روی کلم بروکسل پاشیده می‌شوند، در سس پِستو استفاده می‌شوند و با یک قاشق کره پسته در سالاد پنیر چینی طعم دار شده می‌ریزند.

بنابراین جای تعجب نیست که آنها به عنوان ستاره نمایش در کره پسته شگفت انگیز هستند. هر چیزی را که در مورد طعم آن دوست دارید می‌گیرد و آن را تا حدی بالا می‌برد.

کره پسته به اندازه کره بادام زمینی یا کره بادام در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی رایج نیست و وقتی آن را در فروشگاه های تخصصی می‌بینید، اغلب گران است. با این حال، آن را ساده و سریع در خانه درست کنید. همچنین کمتر از نیمی از هزینه خرید کره پسته از پیش ساخته شده است.

برای تهیه کره پسته، از چه نوع پسته ای استفاده کنم؟

برای این دستور، من از یک کیسه 8 انسی پسته بو داده خشک استفاده می‌کنم. هر پسته بو داده خشکی کارساز خواهد بود.

توصیه می‌کنم از پسته بدون نمک استفاده کنید. در حالی که آجیل ها را به کره تبدیل می‌کنید، غلیظ می‌شوند. بنابراین اگر از آجیل های شور استفاده می‌کنید، نمک به سرعت از بین می‌رود.

پسته پوست کنده برای این دستور غذا بهترین انتخاب است. زمان زیادی طول می‌کشد تا پوست پسته‌ها را قبل از اینکه آسیاب کنیم از پسته‌ها جدا کنیم.

وسایل مورد نیاز برای تهیه کره پسته

برای تهیه کره پسته به یک مخلوط کن با سرعت بالا نیاز دارید. می‌توانید از غذاساز استفاده کنید، اما زمان بیشتری طول می‌کشد. (با استفاده از مخلوط کن پر سرعت، کره آجیل در عرض چند دقیقه آماده است.)

اگر شیشه مخلوط کن شما خیلی بلند است، ممکن است لازم باشد مقدار پسته ای را که استفاده می‌کنید دو برابر کنید، زیرا کره غلیظ می‌شود. ممکن است زیر تیغه بیفتد که ترکیب را دشوار می‌کند. اگر یک ظرف بلندر کوتاه (کم مشخصات) دارید، مشکلی نیست.

طرز تهیه کره پسته خانگی

برای این منظور مواد مورد نیاز، پسته برشته پوسته شده و نمک می باشد.

1.پسته خشک بو داده و کمی نمک را در مخلوط کن با سرعت بالا بریزید. با سرعت کم تا متوسط شروع کنید.

2.ابتدا پسته ها به آرد تبدیل می‌شوند. با چرخاندن تیغه و گرم شدن آجیل، روغن‌ها شروع به آزاد شدن کرده و کره پسته تشکیل می‌شود. هر چه مدت طولانی تری اجازه دهید مخلوط کن کار کند، نرم تر می‌شود.

3.اگر مخلوط کن شما با یک دستمال همراه است، از آن برای انتقال پسته‌ها به داخل تیغه استفاده کنید. وقتی راحت تر حرکت کرد، می‌توانید سرعت را افزایش دهید.

4.در صورت لزوم، آن را متوقف کرده و کناره ها را خراش دهید، به طوری که تمام مهره‌ها به طور یکنواخت ترکیب شوند.

  • کره آجیل را برای نگهداری به یک ظرف شیشه‌ای کوچک منتقل کنید. از یک کاردک لاستیکی استفاده کنید تا کره پسته از تمام گوشه‌های ظرف مخلوط کن خارج شود.
  • (اگر هنوز کره آجیل روی مخلوط کن گیر کرده است، توصیه می‌کنیم اسموتی در آن درست کنید تا هیچ کدام از بین نرود).

این کره پسته را خودتان با اضافه کردن چند ماده خوش طعم درست کنید:

  • برای شیرینی، کمی شربت گلاب یا افرا اضافه کنید
  • کمی دارچین یا وانیل بریزید تا حالتی دسر پیدا کنید
  • تراشه‌ها شکلات ذوب شده را هم به آن اضافه کنید
  • یک قاشق روغن نارگیل را در آن بریزید
  • سایر آجیل‌ها و دانه‌های بو داده مانند بادام زمینی، بادام هندی، گردو و یا دانه کدو تنبل را نیز اضافه کنید.

آیا می توانم نمک را حذف کنم؟

اگر ترجیح می‌دهید این نوع کره بدون نمک باشد، به تنهایی بدون نمک طعم زیادی دارد. به سادگی آن را کنار بگذارید، یا آن را با هر یک از ایده های بالا جایگزین کنید.

بهترین راه‌های مصرف کره پسته

  • راه های زیادی برای لذت بردن از این کره پسته وجود دارد!
  • از آن به عنوان دیپ با تکه‌های سیب یا گلابی استفاده کنید
  • آن را روی نان تست یا کراکر بمالید
  • آن را با قاشق در بلغور جو دوسر بریزید
  • آن را روی وافل یا پنکیک دارچینی سیب بمالید
  • از آن به عنوان جایگزین PB در اسموتی موز کره بادام زمینی استفاده کنید
  • آن را به لیست غذایی  وگان خود اضافه کنید
  • یک شیشه از آن را هدیه دهید

نحوه نگهداری از کره پسته

باقی مانده کره پسته را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. یک ظرف 1 فنجانی فقط اندازه مناسبی دارد. مصرف آن چندین هفته ادامه خواهد داشت.

میزان مواد مغذی موجود در کره پسته

  • ارزش روزانه 100 گرم معادل 562 کالری
  • چربی کل 45 گرم 69%
  • چربی اشباع شده 6 گرم 30 %
  • چربی ترانس 0 گرم
  • کلسترول 0 میلی گرم 0%
  • سدیم 1 میلی گرم 0%
  • پتاسیم 1025 میلی گرم 29 %
  • کربوهیدرات کل 28 گرم 9%
  • فیبر رژیمی 10 گرم 40 %
  • شکر 8 گرم
  • پروتئین 20 گرم 40 %
  • ویتامین سی 9% کلسیم 10%
  • آهن 21% ویتامین دی 0%
  • ویتامین بی 6 85% کوبالامین 0%
  • منیزیم 30 درصد

شگفتی‌هایی که در کره کنجد وجود دارد!

کره کنجد یک طعم عالی برای شروع یک روز عالی است! این نوع کره سرشار از مواد مغذی، طعم و مزه است و ترفندی عالی برای زیباتر کردن غذاهای شماست. همچنین یک جایگزین فوق العاده برای کسانی که به آجیل حساسیت دارند و به طور طبیعی بدون گلوتن است.

آیا کره کنجد همان خمیر کنجد است؟

کره کنجد اغلب با تاهینی (خمیر کنجد) اشتباه گرفته می‌شود، اما آنها یکسان نیستند. برای تهیه کره کنجد، دانه‌های کنجد به آرامی در کمترین درجه حرارت ممکن برشته می‌شوند که به آزاد شدن طعم آجیلی کمک می‌کند و سپس با سنگ آسیاب خرد می‌شود.

نتیجه کره کنجد خامه‌ای و صاف است که گاهی اوقات به عنوان “تاهینی خام” شناخته می‌شود. اما برای تهیه تاهینی باید کره کنجد را با آب، آب لیمو، نمک، فلفل، جعفری و ادویه جات ترکیب کنید.

از ارزش غذایی کره کنجد اطلاع دارید؟

یک قاشق غذاخوری کره کنجد حاوی 104درصد کالری، 4 گرم پروتئین، 10 گرم چربی، 1.6 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر است و کلسترول و قند ندارد. اکثر چربی‌ها از چربی‌های غیراشباع سالم از جمله امگا 3 به دست می‌آیند که به کاهش التهاب و کاهش خطر حمله قلبی کمک می‌کند. کره کنجد همچنین مملو از مس، آهن، روی، منیزیم، ویتامین های B، کلسیم و فسفر است.

فواید مصرف کره کنجد برای سلامتی

ترکیبی از پروتئین، فیبر و چربی در کره کنجد سه گانه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. این سه ماده مغذی برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون کار می‌کنند که باعث می‌شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید. سطوح پایدار قند خون همچنین به حفظ سطح انرژی ما کمک می‌کند.

کره کنجد همچنین حاوی لیگنان و فیتواسترول است. لیگنان ها فیبرهای گیاهی هستند که نشان داده شده است به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کنند. آنها همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و به کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند که می‌تواند منجر به سرطان شود.

فیتواسترول‌ها ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در گیاهان یافت می‌شوند. ساختار آنها شبیه به کلسترول است و نشان داده شده است که به کاهش تری گلیسیرید (نوعی چربی)، تحریک سیستم ایمنی و جلوگیری از بسیاری از انواع سرطان کمک می‌کنند.

7 راه مصرف کره کنجد خوشمزه

  1. قاشق غذاخوری را روی نان تست گندم کامل برای صبحانه بمالید.
  2. برای یک ناهار سریع و آسان ساندویچ کره کنجد و ژله درست کنید.
  3. 1-2 قاشق غذاخوری به اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.
  4. یک قاشق آب به کره کنجد با مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و از آن به عنوان دیپ(سس ) سبزیجات خام مورد علاقه خود استفاده کنید.
  5. می‌توانید روی سیب زمینی شیرین پخته شده با 1 قاشق غذاخوری کره کنجد برای طعم بهتر و لذیذ به غذای خود بدهید.
  6. خودتان تاهینی (رب کنجد) درست کنید.
  7. 1-2 قاشق غذاخوری کره کنجد به اسفناج سرخ شده یا مارچوبه تفت داده شده اضافه کنید.

شگفتی‌هایی که در کره بادام درختی وجود دارد!

کره بادام یک میان وعده فوق العاده است که به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. جدا از اینکه به عنوان یک میان وعده بسیار مغذی مصرف می‌شود، می‌توانید از کره بادام در آشپزی خانگی، انواع شیرینی‌جات دسر هم استفاده کنید مانند: کیک، کلوچه، شیک های پروتئینی، اسموتی و غذاهای شور استفاده می‌شود.

کره بادام دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است و منبع مفید از ویتامین E، منیزیم، پتاسیم و چربی‌های تک و غیراشباع است.

آیا کره بادام برای سلامت بدن لازم است؟

هنگامی که کره بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود، می‌تواند برای افراد در هر سنی مفید باشد. اول از همه، بادام تهیه می‌شود که دارای مقادیر قابل توجهی از چربی‌های سالم، پروتئین، کربوهیدرات‌های دیر هضم و فیبر است.

بادام نه تنها کلسترول بد را کاهش می‌دهد، بلکه سطح کلسترول خوب را حفظ می‌کند و از مشکلات قلبی عروقی محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی که چند گرم بادام به وعده‌های غذایی روزانه خود اضافه کردند، کاهش مثبتی در سطح تری گلیسیرید داشتند.

بادام و کره بادام برای مغز شما نیز مفید هستند. این آجیل ترد به ویژه برای جوانان و افراد مسن مفید است، ذهن را قوی نگه می‌دارد و برای افراد مسن در برابر اختلالات مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر و زوال عقل محافظت می‌کند. به علاوه، جایگزین سالم تری برای کسانی است که به بادام زمینی حساسیت دارند.

کره بادام معجزه ای برای لاغری

اگر حقایق تغذیه‌ای بادام را بررسی کنید، خواهید دید که این آجیل‌ها دقیقاً کالری یا چربی کمی ندارند. با این حال، مصرف میان وعده بادام می‌تواند به شما کمک کند لاغرتر شوید و وزن خود را کاهش دهید. جایگزینی میان وعده‌های پر کربوهیدرات با بادام‌های غنی از پروتئین و فیبر به تثبیت قندخون و کاهش هوس‌های غیر ضروری کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که این جایگزین را در رژیم غذایی خود ایجاد کرده‌اند وزن قابل توجهی را در مدت زمان کوتاهی از دست داده‌اند. کره بادام به دلیل محتوای پروتئین بالایی که دارد، اشتها را سرکوب می‌کند و به حفظ توده بدون چربی کمک می‌کند. از این خوراکی در صبح لذت ببرید تا کاملاً از فواید آن بهره‌مند شوید.

یک صبحانه پر از پروتئین می‌تواند سیری را افزایش دهد و تغییرات مثبتی در هورمون‌های اشتها ایجاد کند و کاهش وزن را آسان‌تر و پایدارتر کند. کره بادام علاوه بر این منبع فوق العاده ای از فیبر و چربی‌های غیر اشباع است.

برای سلامت روده و کنترل قندخون کره بادام مصرف کنید!

بادام با افزایش میزان باکتری های خوب روده در دستگاه گوارش، سلامت روده را افزایش می‌دهد. این خوراکی‌های سالم تولید بوتیرات را افزایش می‌دهند، که می‌تواند به بهبود عملکرد سد روده و کنترل قندخون کمک کند و در عین حال التهاب روده را کاهش دهد. فیبر و پری‌بیوتیک‌های موجود در بادام، باکتری‌های روده را تغذیه می‌کنند و در نتیجه میکروبیوتای سالم‌تری دارند.

هر دو بادام خام و بو داده حاوی ترکیبات پری بیوتیک هستند. این نشان می‌دهد که صرف نظر از اینکه چه نوع کره بادامی را انتخاب می‌کنید، از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. اطمینان حاصل کنید که از آن دسته از انواعی که حاوی مقدار زیادی شکر و مواد افزودنی هستند اجتناب کنید زیرا مواد اضافی میکروبیوتای مضر روده را تغذیه می‌کنند.

مغذی بودن کره بادام برای سلامت پوست

مغذی بودن کره بادام برای سلامت پوست، احتمالاً این جمله را شنیده اید که زیبایی از درون شروع می‌شود و این درست است که آنچه می‌خورید بر ظاهر و احساس شما تأثیر می‌گذارد. اگر رژیم غذایی شما از مواد غذایی ناسالم و غذاهای شیرین تشکیل شده باشد، پوست شما آسیب خواهد دید. تغییرات کوچک، مانند جایگزینی کلوچه یا چیپس های مورد علاقه خود با آجیل، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی ایجاد کند.

یک وعده کوچک بادام چهل درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین E را تامین می‌کند. کره بادام غلیظ‌تر است و مواد مغذی بیشتری در هر وعده در مقایسه با مقدار معادل آجیل خام ارائه می‌کند. ویتامین E، یکی از ترکیبات کلیدی آن، از چندین جهت برای پوست شما مفید است.

این ویتامین از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و باعث بهبود زخم می‌شود.

چگونگی مصرف کره بادام 

1.زمانی که کره بادام رادر لیست رژیم غذایی خود قرار می‌دهید می‌توانید از شیوه‌های مختلفی از کره بادام استفاده کنید. کره بادامرا داخل شیک و انواع اسموتی‌های مغذی و مفید که حاوی پروتئین هستند اضافه کنید

می‌توانید آن را روی انواع نان، کیک، وافل، یا پنکیک بمالید. ترکیب آن با ماست یونانی یک سس بی نظیر و عالی میسازد که می‌توانید در کنار وعده‌های رژیمی خود از آن لذت ببرید.

2.دستور العمل های ساده دسرهای مغذی و خوشمزه مانند کوکی‌های کره بادام، توپ‌های انرژی، فنجان‌های پراز جو دوسر با کره بادام، تخت‌های شکلات خانگی، براونی، و دسر منجمد و خیلی چیزهای دیگر را می‌توانید امتحان کنید. کره بادام، شکلات خام، جو، استویا و بذر کتان را با هم مخلوط کنید تا رشته‌های استوانه‌ای مفید و عالی با دستور العمل سریع و آسان و سالم بدون نیاز به پختن آماده کنید.

3.جایگزین عالی دیگر استفاده از کره بادام در سس‌ها، دیپ‌ها، سوپ‌ها و دیگر وعده‌های غذایی باطعم عالی است. طعم و محتوای پروتئین را افزایش می‌دهد. با مصرف کره بادام احساس سیری خواهید کرد جای دادن کره بادام در رژیم غذایی باعث می‌شود که رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

میزان مواد مغذی موجود در کره بادام

  • ارزش غذایی در 100 گرم معادل 588 کالری
  • چربی کل در 50 گرم 76%
  • چربی اشباع شده در 10 گرم 50 %
  • کلسترول 0 میلی گرم 0%
  • سدیم 17 میلی گرم 0%
  • پتاسیم 649 میلی گرم 18 %
  • کربوهیدرات کل 20 گرم 6%
  • فیبر غذایی 6 گرم 24 %
  • شکر 9 گرم
  • پروتئین 25 گرم 50 %
  • ویتامین سی 0% کلسیم 4%
  • آهن 10% ویتامین دی 0%
  • ویتامین بی 6 25% کوبالامین 0%
  • منیزیم 38 %

مزایای مصرف کره بادام زمینی

کره بادام زمینی پرطرفدارترین نوع کره از نظر طعم بوده و مقوی می باشد، مصرف آن برای همه افراد توصیه می‌شود. در صورت بروز حساسیت نسبت به کره بادام زمینی از مصرف آن خودداری کنید. از مزایای مصرف آن عبارتند از:

1.کره بادام زمینی به کاهش وزن کمک می‌کند. کره بادام زمینی اگرچه کالری بالایی دارد، اما به دلیل مقوی بودن زیاد آن در رژیم‌های غذایی تجویز می‌شود و خوردن آن فرد را سیر نگه می‌دارد، و باعث کاهش وزن فرد می‌شود.

2.کره بادام زمینی با کیفیت خوب خانگی برای سلامت قلب شما مفید است، ‌مصرف مقدار اندک روزانه کره بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

3.کره بادام زمینی یک وعده مقوی و عالی قبل از تمرینات ورزشی است، مقداری از کره بادام زمینی را بر روی سیب درختی بمالید ترکیب بسیار خوشمزه و لذیذی است.این ترکیب فواید مفید و عالی برای بدن دارد.

4.آنتی اکسیدان عالی کره بادام زمینی نه تنها سرشار از چربی‌ها و مواد مغذی مفید بدن انسان است، بلکه دارای خواص آنتی اکسیدانی عالی است که به سالم نگه داشتن سیستم دفاعی شما کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم کره بادام زمینی مصرف آن در تقویت سیستم دفاعی بسیار عملکرد خوبی دارد.

5.مصرف کره بادام زمینی را برای صبحانه و عصرانه پیشنهاد می‌شود بسیار مفید و مغذی است.

میزان مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

  • ارزش غذایی در 100 گرم معادل 588 کالری
  • چربی کل 50 گرم 76%
  • چربی اشباع شده 10 گرم 50 %
  • کلسترول 0 میلی گرم 0%
  • سدیم 17 میلی گرم 0%
  • پتاسیم 649 میلی گرم 18 %
  • کربوهیدرات کل 20 گرم 6%
  • فیبر غذایی 6 گرم 24 %
  • شکر 9 گرم
  • پروتئین 25 گرم 50 %
  • ویتامین سی 0% کلسیم 4%
  • آهن 10% ویتامین دی 0%
  • ویتامین بی 6 25% کوبالامین 0%
  • منیزیم 38 %

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x