مبارزه با کرم سرشاخه خوار هلو

مبارزه با کرم سرشاخه خوار هلو

شناخت کرم سرشاخه خوار هلو

کرم سرشاخه خوار هلو زمستان را به صورت لارو های سنین ۲ تا ۳ به رنگ قهوه ای شکلاتی با سر و پشت سینه سیاه رنگ در داخل پیله های قهوه ای رنگ می گذارند.

این پیله ها محکم به پوست تنه و شاخه درختان چسبیده و معمولا در محل اتصال شاخه های فرعی به تنه و شاخه اصلی دیده میشود. پیله ها در زیر محفظه لوله مانند که از بهم چسبیدن فضولات قطعات گیاهی و تار های مخصوص که لارو ها می تنند به وجود می آید مشاهده می گردد.

لارو ها در بهار مصادف با تورم و باز شدن جوانه ها شروع به فعالیت مجدد کرده و در داخل شاخه های آبدار و تازه رشد کرده می شوند و باعث خشک شدن سرشاخه ها و جوانه های انتهایی می گردند.

لارو ها تا پایان دوره تغذیه ممکن است چندین شاخه جوان را مورد حمله قرار دهند و باعث خشک شدن آن ها بشوند، پس از آن درداخل شاخه تو خالی یا در انشعابات شاخه شروع به تنیدن پیله می کنند و به شفیره تبدیل می شوند، دوره شفیرگی حدود ۱۰ تا ۱۴ روز است.

حشرات کامل کرم سرشاخه خوار هلو به رنگ خاکستری با لکه های تیره رنگ و جلای فلزی میباشد. حشرات کامل از اوایل خرداد مشاهده می شوند و معمولا شب پروازند.

مبارزه با کرم سرشاخه خوار هلو

کاربرد یکی از سموم نفوذی مانند دیازینون به نسبت یک در هزار بلافاصله پس از ریختن گلبرگها همراه با هرس بهاره درختان قبل از کامل شدن دوران تغذیه لارو ها یک روش تلفیقی بسیار موثر است.

در صورتیکه تراکم آفت شدید باشد سمپاشی دوم باید در اوایل تیرماه مصادف با ظهور لارو های نسل بهاره و قبل از نفوذ آن ها به داخل میوه صورت گیرد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x