فروشگاه اینترنتی ادوات و لوازم کشاورزی

فروشگاه اینترنتی ادوات و لوازم کشاورزی

چگونگی انتخاب و اعتماد به فروشگاههای اینترنتی و خرید از آنها

در کشاورزی امروز نقش ابزار و ادوات بسیار پررنگ‌تر از گذشته است. با توجه به سطح زیر کشت تمامی محصولات کشاورزی استفاده از نیروی دست و انسانی برای همه امکان‌پذیر نیست. در اینجا ابزار و وسایل به کمک نیروی انسانی آمده تا عملیات کشاورزی به‌آسانی و با سرعت بیشتری صورت گیرد. بهترین گزینه برای خرید ادوات کشاورزی ابزارآلات، فروشگاه اینترنتی ادوات و لوازم کشاورزی است. البته همه فروشگاه‌های ادوات تمامی ابزارهای کاربردی کشاورزی را در خود ندارند چراکه تنوع ادوات بسیار زیاد و قابل‌توجه است. برای مثال ابزارهای قابل‌استفاده در کشاورزی از بیلچه‌ها، قیچی، نوار پیوند و سایر ابزار کوچک گرفته تا رتیواتورها، چیزل ها، گاوآهن‌ها و …که جز بزرگ‌ترین ادوات کشاورزی هستند. ادوات و ابزاری‌های کشاورزی به چندین دسته تقسیم می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی ادوات و لوازم کشاورزی

آشنایی با ادوات کشاورزی کوچک

برای نگهداری و مراقبت ازگل‌های آپارتمانی و همچنین باغچه‌های داخل حیاط نیازمند داشتن وسایلی هستیم که در این زمینه به ما کمک کنند. مثلاً برای ایجاد رطوبت و مه پاشی برای گلدان‌ها باید از محلول‌پاش‌ها (سم‌پاش‌های دستی) استفاده کنیم. برای هرس گلدان‌ها و درختان باغچه، قیچی هرس ابزاری هست که به کمک ما می‌آید.

بنابراین ابزارهای کوچکی در کشاورزی وجود دارد که هم در باغ‌های کوچک و آپارتمان‌ها کاربرد دارد و هم در باغات بزرگ و چندین هکتاری به آن نیاز است. ابزارهایی مانند بیلچه، قیچی هرس، چاقوی پیوند، سم‌پاش‌های کوچک، برگ جمع کن ها، بیل هاو … در مزرعه و باغ کاربرد بسیار زیادی دارند.

ادوات کوچک کشاورزی

آشنایی با ادوات کشاورزی متوسط

باغ‌های کوچک و همچنین گلخانه‌های شهری را نمی‌توان با یک سم‌پاش دستی دو لیتری محلول‌پاشی کرد چراکه زمان بسیار زیادی این روش صورت می‌گیرد. پیشرفت ادوات و ابزارهای کشاورزی باعث شده تا محصولات متعددی برای انجام امور باغبانی و زراعت در محیط‌های متوسط وجود داشته باشد.

مثلاً سم‌پاش‌های 20 لیتری شارژی می‌توانند یک گلخانه 100 متری را در مدت‌زمان مناسبی محلول‌پاشی کند. ادوات متوسط مانند اره شارژی، تیلرهای دستی، علف زن هاو …در فروشگاه‌های ادوات وجود دارد و می‌توان گفت برای باغات با مساحت زیر نیم هکتار را هم کاربرد دارد. اما برای مزارع بزرگ و باغات بزرگ نمی‌توان با تیلرهای دستی شخم زد و یا با سم‌پاش پشتی محلول‌پاشی کرد.

آشنایی با ادوات کشاورزی متوسط

آشنایی با ادوات کشاورزی بزرگ

درو کردن محصول گندم یک مزرعه چندین هکتاری، بسته‌بندی ساقه گندم‌ها و همچنین عملیات جداسازی گندم از ساقه کار زمان برو پردردسری است این کار البته در ایام قدیم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده و در حال حاضر یک کمباین با چندین ساعت کار همه این مراحل را طی می‌کند.

عرضه و فروش تمام ادوات پشت تراکتوری مثل تیلر، تانکر، گاوآهن و …که جز ادوات بزرگ محسوب می‌شوند در حال حاضر در فروشگاه‌های ادوات کشاورزی انجام می‌گیرد و بهتراست از انواع محصولاتی که تولید داخل هستند استفاده کنیم.

ادوات بزرگ کشاورزی

فروشگاه ادوات کشاورزی

فروشگاه‌های ادوات کشاورزی در کشور ما روش‌های متفاوتی برای فروش دارند. گاهی ابزارهای کشاورزی به دلیل کاربرد زیاد و وسیع درفروشگاه های عرضه می‌شوند که مربوط به بخش کشاورزی نیستند. برای مثال فروشگاه ابزار که ابزارهای شغل‌های مختلف مانند نجاری، آهنگری و…را عرضه می‌کند بسیاری از وسایل کشاورزی سبک را به فروش می‌رسانند.

اره، قیچی، بیلچه‌ها، نوار پیوند، داس و…ازجمله همین وسایل هستند. نوع دیگر فروشگاه‌های کشاورزی که مختص به این رشته عمل می‌کنند ادوات متوسط و قطعات آن را عرضه می‌کنند. این فروشگاه‌های ادوات کشاورزی چاله کن، موتورهای سم‌پاش، پمپ‌های سم‌پاش، علف زن های دوشی و ادوات این‌چنینی را به فروش می‌رسانند.

نوع بعدی فروشگاه ادوات که انواع دستگاه‌های بزرگ کشاورزی را در خود جای‌داده و بیشتر به‌صورت کارگاهی یا سفارشی (سفارش دادن محصول برای ساخت) مشغول به کار هستند. تیلر، گاوآهن، گریدر، زیرشکن و …در این گروه از فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند. محصولاتی مانند ردیف‌کار، نشاکار و یا ماشین‌های برداشت سیب‌زمینی و … نیز در فروشگاه‌های بزرگ (تولیداتی ادوات کشاورزی) فقط به فروش می‌رسد.

فروشگاه ادوات کشاورزی

انواع فروشگاه ادوات کشاورزی

فروشگاه‌های کشاورزی در دنیا به دو نوع حضوری و غیرحضوری می‌توان تقسیم کرد.

فروشگاه‌های حضوری ادوات کشاورزی

در مواقعی مشتری برای خرید ماشین‌آلات و ادوات به‌صورت حضوری به فروشگاه مراجعه نموده تا از کیفیت و کارکرد دستگاه اطمینان حاصل نماید. فروشگاه‌ها نیز تمامی ادوات خود را بانظم و در معرض دید مشتری قرار می‌دهند. در کشور ما اکثر کشاورزان بنا به دلایلی اعم از دردسرهای اطمینان از خرید، واریز وجه، اعتماد به روش حضوری و …اکثراً از روش حضوری برای خرید استفاده می‌کنند.

فروشگاه‌های اینترنتی یا آنلاین 

این فروشگاه‌ها با توجه غیرحضوری بودن فرایند خرید، تمامی کاربردها و کارایی‌های دستگاه را در اطلاعات مربوط به محصول ثبت می‌کنند تا خریدار تمامی اطلاعات محصول را داشته و با توجه به این اطلاعات تصمیم‌گیری کند. برای برخی محصولات نیز فیلمی از کار کردن دستگاه در اطلاعات ثبت می‌شود تا حتی خریدارنیزکارکردن دستگاه را در مزرع یا باغات ببیند.

چکیده

با توجه به پیشرفت چشمگیر علم درزمینهٔ ارتباطات و صنعت، علم کشاورزی نیز بایستی همگام با این پیشرفت‌ها روبه‌جلو حرکت کند. برای همین مسئله امروزه نیروی انسانی در مزارع و باغات کمتر شده ونقش ادوات مکانیزه بیش‌ازپیش به چشم می‌آید. از مرحله کاشت که ماشین‌های غده کار و ردیف‌کار و …تا ماشین‌آلات داشت و برداشت که همگی به‌صورت مکانیزه کار کشاورز را ساده‌تر خواهند کرد.

فروشگاه‌های ادوات کشاورزی به دو دلیل تمامی وسایل کشاورزی و ادوات را ندارند یکی اینکه یک مکان بسیار بزرگ برای نگهداری وسایل (مانند چاپر، نهر کن، بیل دوار، کمباین، گاوآهن و…) نیاز دارند دوم هزینه بسیار بالایی با توجه به تنوع محصولات برای خرید همه وسایل باید صرف کرد. می‌توان گفت فروشندگان برخی از ادوات بزرگ مانند روتیواتور، گاوآهن، چیزل و… برای فروش چنین ادواتی اول سفارش را گرفته و سپس اقدام به سفارش محصول به سازنده می‌کنند. فروشگاه‌های آنلاین نیز امروزه بسیاری از ادوات رو در معرض فروش قرارداده اند. برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی حتماً باید به چند نکته توجه داشت:

  • داشتن نماد الکترونیک اعتماد
  • اطمینان از تطابق عکس محصول با خود محصول
  • امکان تعویض جنس خریداری‌شده و ضمانت مرجوعی (در صورت معیوب بودن کالا)
  • ارسال محصول در کمترین زمان و با کمترین هزینه

یکی از دلایلی که می‌توان گفت فروشگاه‌های ادوات آنلاین مفید و کاربردی است این بوده که در روستاها و شهرهای کوچک تنوع ادوات و ابزارآلات کمتر بوده به همین منظورمی توانند با ثبت سفارش با کمترین زمان محصول خود را دریافت کنند. فروشگاه آنلاین پسته رفسنجان  که دارای نماد الکترونیکی اعتماد است می‌تواند محصول موردنظر شما رو در کمترین زمان ارسال کند حتی اگر محصولی درزمینهٔ ادوات و ابزارآلات کشاورزی درفروشگاه موجود نباشد جهت راهنمایی با کارشناس ما تماس بگیرید.

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x