فواید علف های هرز در باغ و زمین زراعی

فواید علف های هرز در باغ و زمین زراعی

علف های هرز در باغ و زمین زراعی

علف های هرز محافظ خاک هستند. علف های هرز به دلیل اینکه با محیط بسیار سازگار بوده به سرعت رشد کرده و ریشه آنها در خاک منتشر می شود انتشار ریشه آنها در خاک باعث حفظ ساختار و بافت خاک می شود.

علف های هرز خاک را حاصلخیز می کنند. بر خلاف تصور عمده کارشناسان و کشاورزان علف های هرز می توانند باعث افزایش مواد مغذی خاک و حاصلخیزی خاک شوند.

ریشه این گیاهان مواد غذایی را از عمق خاک جمع آوری کرده و به برگها می رسانند سپس با ریزش برگها و تجزیه آنها توسط حشرات و میکروارگانیسمها خاکی بسیار حاصلخیز خواهیم داشت، علف های هرز در بازگشت حاصلخیزی به خاکهای فقیر و آسیب دیده بسیار موءثر هستند.

افزایش کیفیت خاک و علف های هرز

ریشه های علف های هرز به ویژه ریشه های عمیق باعث می شود مواد آلی بیشتری در خاک داشته باشیم آنها یک کانال بسیار خوب برای نفوذ اکسیژن و آب به اعماق خاک ایجاد می کنند همچنین ریشه آنها باعث می شود میکروارگانیسمها کرمهای خاکی و سایر حشرات بتوانند راحت تر در خاک زندگی کنند.

علف های هرز باعث جذب بسیاری از حشارت به سمت خود می شوند این موضوع بسیار مهم است آنها هم جاذب آفات هستند و هم جاذب حشرات مفید دیگر بسیاری از آفات تا زمانی که این علف ها هستند به سمت محصول تمایلی نشان نمی دهند از طرف دیگر محیطی مساعد برای تخم ریزی حشرات مفید هستند بدین ترتیب کمک می کنند تا بالانس جمعیتی حشرات در باغ به تعادل برسد.

علف های هرز یک سایه طبیعی برای خاک هستند به علاوه چون آنها زود رشد کرده و زود از بین می روند مواد آلی زیادی در سطح خاک به وجود می آورند در نتیجه رطوبت خاک بهتر حفظ می شود و نیاز به آبیاری کاهش می یابد.

برای خرید راهنمای جامع علفهای هرز کلیک کنید

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x