آکادین کود جلبک دریایی و محرکی فوق العاده برای رشد گیاه

آکادین کود جلبک دریایی و محرکی فوق العاده برای رشد گیاه

با جلبک دریایی آکادین کانادا آشنا شوید

جلبک دریایی آکادین عصاره‌ خالص از جلبک دریایی آسکوفیلوم می باشد که شامل 17 اسید آمینه مفید برای گیاه و رشد آن، به همراه هورمون‌های گیاهی و دارای خواص مقاومت در برابر شرایط تنش زا است.

محل رشد این جلبک خاص آب های ساحلی شمال آتلانتیک می باشد. استفاده از آن به عنوان کود دارای فواید منحصر به فردی است که موجب افزایش میزان محصول نهایی به دست آمده و کیفیت محصول، همچنین مقاومت بیشتر در برابر تنش های محیطی وارده بر گیاه می شود. این محصول پودری شرکت آکادین، به عنوان یک مکمل برای افزایش رشد در برنامه‌ی غذایی گیاهان مصرف می شود که با کمک به تأمین درست نیاز غذایی گیاه و انطباق زیاد فرمولی خود با نیاز سلولی گیاهان این نیاز را به خوبی تأمین می‌کند.

قرن ها در دنیا به ویژه در مناطق ساحلی از جلبک دریایی به عنوان بهبود دهنده خاک استفاده می شده است. جلبک دریایی حاوی چندین ماده مغذی مفید و ضروری برای گیاه از جمله ازت، پتاسیم، فسفات و منیزیم است.

جلبک دریایی کود مناسب برای طیف گسترده ای از محصولات کشاورزی است که سرشار از مواد معدنی کمیاب مفید و هورمون هایی است که رشد گیاه را تحریک می کنند. این ماده سرشار از کربوهیدرات است که از عناصر اساسی ساخت گیاهان در زمان رشد می باشد، همچنین این کود سلولز کمی دارد بنابراین به راحتی تجزیه می شود.

با جلبک دریایی آکادین کانادا آشنا شوید

خصوصیات بی نظیر کود جلبک دریایی

کود های محرک رشد به محصولاتی گفته می شود که نیاز به دیگر کودها را کاهش می دهند و رشد گیاه، مقاومت در برابر تنش آب و تنش های محیطی را افزایش می دهند. این مواد حتی در غلظت های کم، کارآمد هستند، بهبود عملکرد خوب فرآیندهای حیاتی گیاه را باعث می شوند و باعث بدست آمدن محصولاتی با کیفیت بالاتر می شوند.

این کود یک کود شگفت انگیز، خاک ساز عالی و فعال کننده عالی فعالیت میکرو ارگانیسم ها است. در مجموع، جلبک دریایی کود فوق العاده ای برای انواع باغ است.

در مرحله اول، فعالیت قارچ های میکروبی موجود در خاک را تحریک می کند و این امر به گیاهان در جذب مواد مغذی کمک می کنند. آنها همچنین در دفاع از گیاهان در برابر بیماری های خاکزی کمک می کنند. بنابراین افزودن این کود به حفاظت از محصول، و تغذیه گیاه کمک می کند.

جلبک دریایی خام در هر زمان از سال برای باغ شما مفید خواهد بود، به ویژه به عنوان یک مالچ برای محافظت از گیاهان در هوای گرم و خشک بسیار مفید است. جلبک دریایی به عنوان یک منبع کودی، مالچ و کنترل کننده آفات با ارزش، و در عین حال مقرون به صرفه که از منبعی طبیعی و بی ضرر است، ماده ای بسیار با ارزش می باشد.

جلبک دریایی دارای بافتی ناهموار و الیافی است و آن را به یک تهویه کننده موثر خاک تبدیل می کند. این کود زمانی که به کمپوست اضافه می شود یا مستقیماً در خاک به کار می رود، زهکشی و هوادهی خاک را بهبود می بخشد.

خصوصیات بی نظیر کود جلبک دریایی

ویژگی ها و مزایای جلبک دریایی آکادین

جلبک دریایی به عنوان یک کود آلی کاربردهای زیادی دارد. جلبک دریایی دارای PH خنثی تا کمی قلیایی است و می تواند به خنثی سازی خاک اسیدی کمک کند در نتیجه مناسب برای باغ های ساحلی است، که اغلب اسیدی هستند.

مصرف بیش از حد کود جلبک دریایی روی گیاهان معمولا بی خطر است و به ندرت می تواند تاثیر بدی باقی گذاشته و باعث رشد ناسالم شود، استفاده از جلبک دریایی به مقدار مناسب به افزایش رشد گیاهان کمک می کند. با این حال، نمی توان آن را در چمنزارها به مقدار بیش از حد استفاده کرد.

به طور کلی، جلبک های دریایی 10 درصد بیشتر از گیاهانی که بر روی زمین رشد می کنند حاوی عناصر معدنی هستند و به ویژه از نظر عناصر ید و کلسیم غنی هستند.

ویژگی ها و مزایای جلبک دریایی آکادین

تقویت رشد ریشه و نمو گیاهان برای بازدهی بالا و مثبت

در تحقیقی که در سال 1394 توسط فراخانی؛ میرهادی و یزدان دوست برای تایین تأثیر محلول پاشی جلبک دریایی (آکادین) در زمان گلدهی بر برخی از صفات زراعی و رنگیزه های فتوسنتزی سیب زمینی انجام شد مشخص شد که محلول پاشی جلبک دریایی موجب افزایش تعداد غده در بوته، عملکرد نهایی غده و مقدار کلروفیل کل شد.

از بین همه کودها، جلبک دریایی دارای وسیع ترین و متعادل ترین طیف مواد مغذی، برای گلدهی زودرس، افزایش محصول و افزایش قند میوه است. در کل، این کود کود بسیار خوبی برای انواع گیاهان می باشد.

افزایش مقاومت گیاه در شرایط تنش یا استرس زا

نسبت NPK در این کود 1-0-4 است که بلافاصله بعد از استفاده آزاد خواهند شد. مواد مغذی کلی را می توان در جلبک دریایی مایع نیز یافت که این مایع فرآوری شده از جلبک ها بوده که دارای سطح بالایی از هورمون های رشد است، اما باز هم مقدار NPK آن ناچیز است. جلبک دریایی مایع کودی بسیار مفید برای مقابله با استرس های محیطی وارد شده به گیاه است.

کود جلبک از قرن 17 در کشاورزی استفاده می شود. از جمله موارد استفاده از جلبک دریایی بهبود مقاومت گیاه در برابر خشکسالی است. همراه با فن آوری های جدید و به دلیل تغییرات آب و هوایی، جلبک دریایی اولین ماده تقویت کننده زیستی است که توسط تولید کنندگان در سراسر جهان استفاده می شود.

ویژگی ها و مزایای جلبک دریایی آکادین

افزایش چشمگیر بازدهی محصولات پسته با جلبک دریایی آکادین

پسته به تابستان های بسیار گرم، زمستان های بسیار سرد و خاک به خوبی زهکشی شده نیاز دارد. این متغیرها می توانند تأثیر چشمگیری بر عملکرد، بازدهی و کیفیت پسته داشته باشند. جلبک دریایی آکادین، سلامت غذایی و رشد پسته را به ویژه در طی دوره های استرس زا، بهبود می بخشد.

به طور خلاصه تاثیر محصول جلبک دریایی آکادین بر روی پسته به شرح زیر می باشد: 

  • افزایش بازدهی و کیفیت محصول
  • بهبود وزن مغزهای پسته (کاهش اونس)
  • افزایش و تقویت خوشه های سنگین تر
  • کاهش پوکی میوه
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x