کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

امروزه محصولات زیادی برای بهبود بخشیدن به عملکرد درختان و گیاهان در بازار وجود دارد. در این مقاله شما با کودی بسیار کاربردی و مفید برای گیاهان و محصولاتتان آشنا خواهید شد. کودی که می تواند شما را از دیگر کودها بی نیاز سازد.کود کوانتوم شاید اسمی تازه باشد برای شما، اما آشنایی با آن بسیار سود بخش خواهد بود. برخی این محصول را کود مخصوص درشت شدن میوه درختان می نامند.

کود کوانتوم به شما کمک خواهد کرد تا در بهبود کیفیت درختان یا گیاهانتان چند قدم جلوتر باشید. در این مقاله به صورت کامل، با این کود بی نظیر آشنا خواهید شد. اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که به سلامت گیاهان و محصول هایتان اهمیت می دهید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

کود کوانتوم چیست؟

کود کوانتوم سرشار از مواد مغذی فراوان و شگفت انگیز، برای درختان و گیاهان است. این کود سعی دارد با تنظیم فرایند فیزیولوژیکی مرتبط با گیاهان، در افزایش تولید محصولات یا عملکرد هرچه بهتر آنها تاثیرگذار باشد. کنترل پروسه فیزیولوژیکی توسط کود کوانتوم، سبب میشود که گیاهان در برابر عوامل محیطی همچون تغییر شدید دمایی، رطوبت، آفات و بیماری ها، مقاومت بی نظیری از خود نشان دهند.

همانطور که میدانید، مقاوم ساختن گیاهان در مقابل چنین عواملی می تواند تسریع بخش رشد محصولات شود. آمینو اسید، یکی از عناصر مهمی است که گیاهان برای تکامل رشد خود به آن نیازمند هستند. این کود با آمینو اسید های موجود در خود، باعث تقویت پروسه های رشدی در درختان یا گیاهان است. آمینو اسید های موجود در کود کوانتوم برای سنتز پروتئین ها کافی می باشند. این امر، مواردی همچون گرده افشانی، مریستمی گیاهان، و تکوین دهی میوه های باکیفیت را ممکن می سازد.

این کود دارای حجم زیادی از پتاسیم و فسفر می باشد، که نقش مهمی را در تولید و پرورش میوه ها دارد. این محصول تا حد مطلوبی دغدغه باغداران و کشاورزان را رفع کرده است.

کود کوانتوم چیست؟

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

به نوعی می توان کود کوانتوم را کود مخصوص درشت شدن میوه درختان نامید. این کود دارای مقادیر زیادی از ریز مغذی های کلات شده است، که موجب رسیدن سریعتر مواد غذایی به گیاهان می شود. چنین امری سبب می شود که میوه ها درشت تر و باکیفیت تر از قبل باشند. تاثیرگذاری این کود تنها بر میوه درختان نیست، بلکه دامنه تحت پوشش بالایی دارد.

کود کوانتوم بر انواع گیاهان همچون مرکبات، درختان میوه، گیاهان علفی و چوبی، گل و گیاهان زینتی، صیفی جات و سبزی جات تاثیرگذار است. این کود با توجه به ترکیبی که دارد، نه تنها برای درختان و گیاهان مضر نیست، بلکه تاثیر چشمگیری در بهبود کیفیت آنها دارد.

برخورداری از محصولاتی با کیفیت، همیشه دغدغه اصلی باغداران و مزرعه داران بوده است. کود کوانتوم این دغدغه را تا حد زیادی رفع کرده و شاه کلید موثری برای این موضوع مهم است. این کود توانسته با بهبود عملکرد گیاهان و بالا بردن کیفیت محصولات نقطه عطفی در این عرصه باشد.

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

عناصر تشکیل دهنده کود کوانتوم

همانطور که گفته شد کود کوانتوم سرشار از مواد مغذی بالاست، که باعث شده این کود تبدیل به کودی خاص شود. کود کوانتوم دارای عناصر میکرو و ماکرو همچون پتاسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، نیتروژن، آهن، روی، نیتروژن کل، مولیبدن، بر، گلوتامیک اسید، آمینه اسید، آسپارتیک اسید، تیروزین، متیونین و آلانین و هورمون های رشد گیاهی همچون اکسین و سیتوکینین است. در ادامه به صورت مختصر با بعضی از ویژگی های این عناصر آشنا خواهید شد.

یک گیاه برای تکمیل پروسه رشد بهتر، نیاز به رسیدن منظم مواد غذایی به اندام هایش دارد. این کود با تشکیل آنزیم ها برای رسیدن بهتر مواد غذایی لازم به اندام های گیاه، در هنگام عمل فتوسنتز به آن کمک می کند. این عنصر های بی نظیر همگی در کود کوانتوم وجود دارند، که در کنار یکدیگر ترکیب فوق العاده ای را می سازند. اینها تنها بخشی از خواص این کود می باشد. 

ویژگی های بیشتر کود کوانتوم

در این بخش می خواهیم ویژگی های برخی از عناصر مهم کود کوانتوم را به اختصار توضیح دهیم. پتاسیم یکی از عناصر مهم این کود است. پتاسیم موجود در کود کوانتوم، سبب با کیفیت تر شدن محصولات، درشت شدن، و خوش رنگ تر شدن میوه می شود.

فسفر دومین عنصر مهم این گیاه است، که سبب می شود میزان جذب مواد مغذی توسط گیاه بالا برود، و در رشد محصولات تاثیرگذار باشد. این عنصر در توسعه ریشه گیاه، نقشی بسیار موثر دارد. ناگفته نماند که عنصر منیزیم موجود در کود، نقش مهمی در انتقال فسفر در گیاهان و تولید مواد قندی و کربوهیدرات ها دارد.

آمینواسید عنصری مهم در کود کوانتوم است، و نبود آن وجود گیاه تا حد بسیار زیادی غیر ممکن خواهد کرد. اسید آمینه ها واحد تشکیل دهنده پروتئین ها می باشند. این عنصر باعث تقویت گرده افشانی و افزایش کیفیت میوه ها در گیاهان است.

اکسین یکی از عناصر مهم دیگر موجود در این کود می باشد. اکسین با سرعت بخشیدن در رسیدن میوه ها، و جلوگیری از ریزش برگ های گیاه عنصر مهمی می باشد. تیروزین و سرین دو عنصر تاثیرگذار دیگر هستند که در عمل گرده افشانی و حفاظت از گیاه در برابر عوامل مضر محیطی تاثیر فراوانی دارند.

عنصر آلانین یکی دیگر از عناصر کود کوانتوم است، که در ساخت کلروفیل تاثیرگذار می باشد. آلانین کمک به باز شدن روزنه های گیاه می کند، و باعث می شود گیاه در برابر خشکی از خود مقاومت بیشتری نشان دهد.

همچنین عنصر آهن موجود در کود، همانند عنصر آلانین نقش زیادی در تولید کلروفیل در گیاه دارد. عنصر آهن سبب خودداری از نکروزه شدن برگ های گیاه در برابر کلروفیل می باشد.

ویژگی های بیشتر کود کوانتوم

مزیت های استفاده از کود کوانتوم

کود کوانتوم یا همان کود مخصوص درشت شدن میوه درختان در عین مقرون به صرفه بودن، موجب بهتر شدن کیفیت میوه، خوش رنگ تر شدن و خوش طعم تر شدن میوه می شود.

خوش رنگ بودن میوه ها سبب می شود بتوانیم محصولات را زمان بیشتری در انبار ها نگهداری کنیم. این مزیت ها موجب عوام پسند بودن محصولات می شود، که این امر برای باغداران و کشاورزان امری سود بخش می باشد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x