علف زن پشتی، ویژگی های کاربردی به همراه مزایای استفاده

علف زن پشتی، ویژگی های کاربردی به همراه مزایای استفاده

راهنمای استفاده از علف تراش پشتی

ازآنجایی‌که علف‌های هرز می‌توانند در هر فضایی رشد کنند، علف زنی و چیدن این علف‌ها یکی از اقدامات مهم برای هر کشاورز است. وجود علف‌های هرز می‌تواند به‌سرعت شرایط زیستی گیاهان مفید را مختل سازد. در گذشته این فعالیت برای کشاورزان بسیار سخت بود زیرا از ابزارهای دستی و سنتی استفاده می‌شد. امروزه وجود ابزارآلاتی مانند علف زن پشتی کار را برای باغبانان آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. انواع علف زن پشتی یا حاشیه زن دوشی توسط تولیدکنندگان تولید و در بازار عرضه می‌شوند که در این مقاله به بررسی این ابزارآلات پرکاربرد پرداخته‌ایم.

معرفی علف زن پشتی

علف زن و حاشیه زن جزو اولین ملزومات هر باغ، زمین کشاورزی و گلخانه می‌باشد. گفته‌شده است که این دستگاه توسط شخصی به نام جورج بالاس اهل کشور آمریکا ساخته‌شده است. داس‌ها، قیچی‌های باغبانی و … ازجمله علف ‌زن ‌هایی بودند که در قدیم از آن‌ها استفاده می‌شد. به‌مرورزمان با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی به بازار عرضه شدند که به‌طور اتوماتیک کار را انجام دهند.

علف ‌زن ‌های امروزی شامل قسمت‌هایی مانند موتور و الکتروموتور، دسته و رابط، تیغه و نخ و … هستند که هرس کردن، کوتاه کردن و تراشیدن علف‌های هرز را تسهیل می‌کنند. علف زن پشتی به‌صورت پشتی بر روی بدن قرار می‌گیرد و عملیات علف زنی را در مکان‌های دور از دسترس به‌سرعت انجام می‌دهد. انواع بسیار متنوعی از علف زن در دنیا موجود است که شامل علف زن برقی، علف زن شارژی، علف زن پشتی، علف زن بنزینی و علف زن دوشی بنزینی می‌شوند.

معرفی علف زن پشتی

علف زن بنزینی

علف زن بنزینی که شامل علف زن دوشی و پشتی می‌شود برای کارهای بزرگ بهترین علف زن است. قدرت فوق‌العاده این دستگاه دلیل این امر می‌باشد. یک علف زن بنزینی دارای یک موتور چهارزمانه یا دو زمانه است و کارایی راحتی دارد. درصورتی‌که یک علف زن بنزینی خراب شود هزینه تعمیر کمتری نسبت به علف زن‌ های برقی دارد.

علاوه بر آن خبر خوب این است که علف زن بنزینی محدودیت جابه‌جایی ندارد. درصورتی‌که علف زن برقی دارای یک سیم برق دست‌وپا گیر است که برای شما محدودیت فضایی ایجاد خواهد کرد. البته نمی‌توان از آلودگی صوتی و زیست‌محیطی علف زن بنزینی گذشت.

دلایل کار نکردن علف زن بنزینی

با توجه به مزایای علف زن بنزینی که بیان شد، لازم است که مشکلات معمول این دستگاه را نیز بدانید. در این صورت می‌توان از مراجعه به تعمیرگاه و صرف هزینه بی‌نیاز شوید. درصورتی‌که علف زن بنزینی کار نکند موارد زیر را بررسی نمایید.

  • کثیف بودن شمع
  • بسته شدن صافی سوخت
  • فرسوده‌شدن دیافراگم یا پمپ کاربراتور
  • گرفته شدن کاربراتور در فصل زمستان به علت بقایای رسوبات سوخت
  • کثیف بودن فیلتر هوا
  • کار نکردن اگزوز
  • جرقه نزدن سیستم احتراق

 

علف زن شارژی

یک علف زن حتماً دارای یک موتور است که می‌تواند از نوع برقی یا بنزینی باشد. البته نوع شارژی علف زن نیز وجود دارد که می‌توان آن را در همان دسته برقی قرار داد که دارای باتری است. این دستگاه بیشتر برای کارهای کوچک و خانگی و اکثراً مورداستفاده بانوان قرار دارد؛ بنابراین بهترین دستگاه علف زن خانگی و درصورتی‌که میزان کار شما با دستگاه چندان زیاد نیست، علف زن شارژی است.

کاربردهای علف زن پشتی

  • تراشیدن علف‌های هرز در مناطق دور از دسترس
  • کوتاه کردن چمن
  • بالا بردن سرعت علف زنی
  • کوتاه کردن و هرس کردن گیاهان و بوته‌ها
  • کارکرد بسیار راحت

کاربردهای علف زن پشتی

اهمیت خرید یک دستگاه علف زن پشتی

علف زن یکی از ابزارآلات مهم باغبانی است که برای نگهداری عمومی مناطق کشاورزی استفاده می‌شود. امروزه چیدن علف‌های هرز در باغ‌ها و مزارع کشاورزی به‌صورت دستی عملاً غیرممکن شده است و هر کشاورزی نیاز به یک علف زن دارای موتور دارد. از این دستگاه برای برش چمن، از بین بردن علف‌های هرز، هرس درختان و هرگونه شاخ و برگ‌هایی که توسط یک چمن‌زن یا برش دهنده علف‌های هرز معمولی انجام نمی‌شود استفاده کرد. علف ‌زن ‌ها حتی برای شکل دادن درختان و بوته‌های اطراف باغ شما نیز کاربرد دارند.

نحوه خرید علف زن پشتی

تولیدکنندگان انواع مختلفی از علف ‌زن ‌ها را به بازار عرضه می‌کنند که افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهند. با گسترش بسترهای اینترنتی و راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین اکثر مردم ترجیح می‌دهند که برای رفتن به بازار و خرید به خود زحمت ندهند. افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر و تنها با چند کلیک در ارتباط با هر محصول اطلاعات کافی را کسب نمایند و انتخاب خود را انجام دهند.

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی اطلاعات کاملی از محصول را حتی بیشتر از فروشنده یک مغازه در اختیار شما قرار می‌دهند و به این‌گونه شما را در خرید آن محصول راهنمایی می‌کنند. مزیت خرید اینترنتی علف زن پشتی این است که خریدار می‌تواند از نظرات سایرین نیز آگاه شود. سایت پسته رفسنجان بهترین ادوات و ابزارآلات کشاورزی را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد که علاوه بر کیفیت فوق‌العاده از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

نحوه خرید علف زن پشتی

معرفی علف زن دوشی بوفا دلفین BOFA DOLPHIN

حاشیه زن یا همان علف زن یکی از تجهیزات کشاورزی مدرن است که کارایی بسیار بالایی برای کشاورزان به همراه دارد. علف زن پشتی بوفا دلفین یک علف زن دوشی حرفه‌ای است که ساخت کشور چین است. این محصول کیفیت بسیار عالی دارد و برای ضمانت این کیفیت 3 ماه گارانتی برای آن در نظر گرفته شده است. حاشیه زن معمولاً برای زدن علف‌های هرزی استفاده می‌شود که دور از دسترس قرار دارند و امکان کوتاه کردن آن‌ها با استفاده از دستگاه‌های دیگر مانند چمن‌زن نیست. این وسیله جایگزین ابزارهای سنتی نظیر داس و قیچی باغبانی شده است. با استفاده از حاشیه زن دوشی بوفا دلفین می‌توانید به‌سرعت از شر بوته‌های زیاد علف در هر جای باغ راحت شوید.

معرفی علف زن دوشی بوفا دلفین BOFA DOLPHIN

قیمت علف زن پشتی

علف زن های پشتی توسط تولیدکنندگان زیادی ساخته‌شده و با برندهای متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. ازجمله مشهورترین این سازندگان می‌توان به هوندا، اینهل، اشتیل، knc و … اشاره کرد. قیمت محصولات هر کدام از این سازندگان متفاوت است. همچنین این‌که تولیدکننده علف زن چه کشوری است می‌تواند بر روی قیمت آن تأثیرگذار باشد.

نوع موتور علف زن یعنی برقی، بنزینی یا شارژی، تک‌کاره یا چندکاره بودن علف زن و نوع تیغه‌های علف زن نیز نقش مهمی در تعیین قیمت این دستگاه دارند؛ بنابراین لازم است که در ابتدا میزان بودجه خود و میزان کار خود را با علف زن مشخص کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن پایانی

علف زن ها اختراع شدند تا دیگر چیدن علف‌ها به‌صورت دستی انجام نگیرد. افراد همیشه عاشق انجام کارها با سهولت بسیار هستند و استفاده از تکنولوژی برای افزایش بازدهی و سرعت در انجام کارها اهمیت زیادی دارد. علف زن پشتی به کشاورزان کمک می کند تا به‌آسانی و سرعت از شر علف‌های هرز راحت شوند. کار با این دستگاه بسیار راحت است و در مکان‌های غیرقابل‌دسترس نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به بررسی دستگاه علف زن پشتی پرداختیم. سایت پسته رفسنجان دارای یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین است که بهترین علف زن پشتی و دیگر ابزارآلات و ادوات کشاورزی را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x