چگونه سفره شب یلدا را به زیبایی تزئین کنیم؟

چگونه سفره شب یلدا را به زیبایی تزئین کنیم؟

آداب و رسوم جشن شب یلدا 

پیش از هر چیز میرم سراغ اصل مطلب: خیلی از ما ایرانی ها به دنبال جشن ها و مراسم هایی هستیم که همه ی اعضای خانوادمون حضور داشته باشن، مثل جشن شب یلدا، عید نوروز و سایر جشن ها دیگه. تو این مراسم و شب نشینی ها دوست داریم دور هم باشیم، باهم حرف بزنیم خاطراتمون رو تعریف کنیم و عکس یادگاری بندازیم.

یکی از بهترین جشن های ما ایرانی ها در طولانی ترین شب سال یعنی شب یلدا است. طبق سنت شب یلدا، این جشن و شب نشینی در کنار پدر بزرگ و مادر بزرگ برگذار میشه. همین طور که می دونید در قدیم یک کرسی بزرگ بود و همگی دور این کرسی جمع می شدن و مراسمی مثل شعر خوندن و خاطره گفتن داشتند.

پدربزرگ و مادر بزگ از قدیم برای نوه ها تعریف می کردن، برای تک تک مهمانان فال حافظ می گرفتن و در آخر آرزوی خوشبختی برای همه داشتن، اینو بدونید که هرساله جشن شب یلدا با شکوه تر برگذار میشه و ما ایرانی ها از قبل کلی برای این جشن برنامه ریزی می کنیم تا بتونیم یک سفره زیبا و بهترین جشن رو داشته باشیم. اما در اینجا باید بدونیم:

  1. چه میوه هایی مخصوص شب یلدا هستن؟
  2. از چه آجیلی برای شب یلدا استفاده کنیم؟
  3. از همه مهم تر چه تزئینی برای سفره شب یلدا داشته باشیم؟
آداب و رسوم جشن شب یلدا 

چه میوه هایی مخصوص شب یلدا هستند؟

همین طور که می دونید میوه شاخص شب یلدا هندونه هست، بیشتر افراد میگن اگه هندونه نباشه شب یلدا معنی نداره! اما فصل هندونه تابستونه چرا این میوه رو شب یلدا مصرف می کنند؟ همین طور که می دونید هندونه چند رنگ داره، رنگ پوستش سبز و رنگ هسته اون قرمزه، هرکدوم از این رنگ ها نماد خاصی دارن، مثلا رنگ سبز پوستش نماد آبادانی و روند زندگی و رنگ قرمز اون عشق و دوستی.

همینطور که می دونید فروش هندونه نزدیک شب یلدا بسیار زیاده، و باید بدونید یک هندونه خوب چه خصوصیاتی داره تا میوه خوبی به خونه ببرید. دقت کردید پوست همه هندونه ها یک لکه سفید بزرگ داره؟ آره بخاطر تماس پوست با زمین هست، اگر لکه سفید رنگ به سبزی بخورد یعنی هندونه کال است، اگر رنگ لکه به کرم و یا زرد بخورد یعنی هندونه کاملا رسیده.

بیشتر هندونه های گرد شیرین تر هستند، اما باید بدونید هندونه های کشیده آب بیشتری دارند. هندونه های رسیده سبکتر و پوست نازکی دارند اما هندونه های نارس پوستی کلفت و سنگین تر هستند.

دومین میوه شب یلدا انار هست، انار یکی از بهترین میوه ها بوده که به عنوان میوه بهشتی معروف است، هر چه از خواص انار براتون بگم کم گفتم! یک میوه عالی برای کاهش فشار خون، پاکسازی کبد، تصفیه خون و کاهش چربی بدن! بهترین میوه فصل پاییز انار هست، پس تا می تونید تو این فصل انار بخورید، حتی میگن دانه های انار را فریز کرده و در تابستون آب انار طبیعی درست کرده و بخورید.

انار: علت استفاده از انار در سفره شب یلدا بخاطر این است که نماد شادی و زایش است.

چه میوه هایی مخصوص شب یلدا هستند؟

از چه آجیلی برای شب یلدا استفاده کنیم؟

مهمترین بخش سفره شب یلدا آجیل است، پس باید بدونید یک آجیل خوب باید تمیز و تازه باشه، مغز آن کامل، بدون پوک و کاملا درجه یک باشه! مهمترین ویژگی آجیل رنگ، زیبایی و کیفیت است، پس بهتر است آجیل درجه یک بخرید تا سفره زیبایی داشته باشید آجیل های زیادی در این جشن مصرف میشه مثل انواع پسته، تخمه آفتاب گردان، تخمه ژاپنی، تخمه کدو و هندونه.

گل سر سبد آجیل ها  پسته هست، پسته یک آجیل شیک و لوکس محسوب میشه! بیشتر ما ایرانی ها از قبل به فکر تهیه پسته برای شب یلداییم، و دوست داریم بهترین آجیل را برای این شب آماده کنیم، ما در اینجا آجیل پسته رو بهتون معرفی می کنیم. پسته انواع محتلفی داره مثل کله قوچی، اکبری، فندقی و احمد آقایی.

به نظرتون کدوم پسته برای آجیل شب یلدا بهتره؟

این چهار رقم پسته هر کدوم ویژگی خاصی دارن، باید بدونید پسته کله قوچی نسبت به بقیه ارقام درشت تر و مغز خیلی زیبایی داره و همین طور طعمی عالی، این پسته جزء پسته های لوکس ایران و جهان محسوب میشه و نسبت به سایر ارقام قیمت بالاتری داره.

پسته اکبری هم جزء پسته های لوکس ایران و جهان محسوب میشه، اما این پسته نسبت به رقم کله قوچی کوچکتر و ظاهری کشیده داره، اگه پسته اکبری رو به خوبی داخل یک آجیل خوری شیک بچینیم، شک نکنید جلوه زیبایی بوجود میاره! پس اگه سفره زیبایی برای شب یلدا می خواین از پسته اکبری استفاده کنید.

در اینجا می خوام یک آجیل مقرون به صرف بهتون معرفی کنم! آره پسته فندقی

پسته فندقی همین طور که از اسمش پیداس ظاهری ریز و فندقی شکل داره! اگر شما یک کیلو پسته اکبری داشته باشید و یک کیلو پسته فندقی، می بینید تعداد دونه های پسته فندقی بیشتره! این بخاطری هست که این پسته دونه های ریز تری داره، پس دلیل به صرفه بودن پسته فندقی همینه! باید بدونید پسته فندقی نسبت به سایر ارقام ارزون تره!

اگه دنبال آجیل خوشمزه ای هستید بهتون پسته احمد آقای معرفی می کنم! پسته احمد آقایی سلطان آجیل ها!

پسته خوشمزه، خیلی زیبا و مناسب آجیل با قیمت مناسب از ویژگی های پسته احمد آقایی هست! اگه هر چهار رقم پسته رو داشته باشید، و از هرکدوم بخورید می فهمید بسته احمدآقایی از همه خوشمزه تره! این پسته از رقم اکبری کوچکتر ولی از رقم فندقی درشت تر است. این رو هم بدونید پسته احمد آقایی به سلطان مزه معروف است.

برای خرید پسته احمد اقایی به فروشگاه ما مراجعه کنید!

از چه آجیلی برای شب یلدا استفاده کنیم؟

چگونه سفره شب یلدا را تزئین کنیم؟

مهمترین بخش شب یلدا چیدمان سفره هست، باید بدونیم چطور سفره خودمون رو تزئین کنیم؟ همه افراد خونه مخصوصا خانم ها از چیدمان سفره شب یلدا لذت می برند و می خوان بهترین و خوشکلترین تزئین رو داشته باشن که در کنار این سفره عکس گرفته و خاطرات خوشی رقم بزنند. مهمترین ویژگی سفره یلدا رنگبندی است شما باید کاملا با رنگ ها آشنا باشید، من بهتون پیشنهاد می کنم روانشناسی رنگ ها رو با دقت بخونید و در سفره یلدا استفاده کنید.

وقتی که با رنگ ها آشنایی کامل پیدا کردید می تونید برای سفره و لباس شب یلدا تم انتخاب کنید، مثلا لباستون رو با رنگ سفره ست کنید، اینو بدونید که همه مهمون ها باید از تم استفاده کنند نتنها چند نفر!

بعد از رنگ، نور مهمترین ویژگی سفره است، در اینجا منظورمون از نور نحوه قرارگیری سفره است، این که ما سفره یلدا رو در کجای خونه جای بدیم خیلی مهمه! و سعی کنیم جاهای پر نور، زیبا و دنج رو برای سفره در نظر بگیریم. پس مهمترین ویژگی برای تزئین سفره یلدا نور و رنگ است، این که شما از چه رنگی برای سفره انتخاب می کنید یکی از تزئینات مهم سفره هست، سعی کنی از رنگ های شاد، روشن و فضای پر نور استفاده کنید.

بعد از انتخاب رنگ، نور و تم شب یلدا، نوبت به چیدمان سفره میرسه، چیدمان در تزئین سفره شب یلدا خیلی مهم و تاثیر گذار است، رنگ بندی و خواص میوه ها از نکات مهم چیدمان سفره هست! در اینجا شما باید اطلاعات کافی در مورد خواص میوه و رنگ بندی داشته باشید. شما می تونید نحوه تزئین انار و هندونه رو سرچ کنید و برای سفره شب یلدا آماده کنید تا خوشگلترین سفره رو داشته باشید.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 
 
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x