نکاتی که در مورد خریدن کودهای پلت مرغی باید مد نظر داشته باشید

نکاتی که در مورد خریدن کودهای پلت مرغی باید مد نظر داشته باشید

آیا بسته بندی شکیل می تواند معیار اصلی باشد؟

هیچ گاه بسته بندی شکیل و زیبا نمی تواند معیار مناسبی برای انتخاب یک کود پلت باشد. چه بسیار کارخانجاتی هستند که کیسه های بسیار شکیلی دارند و از نظر کیفی در حد پایین و هستند. در عین حال کودهایی با کیفیتی هستند که بنا بر دلایلی دارای بسته بندی جالب نیستند، اما در مورد کارخانجات معتبر معمولاً بسته بندی ها هم شکیل و مشتری پسند هستند. بنابراین باید در این زمینه نیز دقت لازم شود.

توجه به سابقه فروشندگان و توزیع کنندگان اهمیت زیادی دارد. باید دقیقا سابقه فروشندگان را از سایر مشتری ها مشخص شود و اگر فرد فروشنده کلاهبردار و سودجو است بهتر است خریدی توسط کشاورزان انجام نشود. به هر حال، کشاورزان بهتر است برای پولی که صرف خریدن کودهای پلت می کنند دقت داشته باشند و فریب نیرنگ و تبلیغات و چشم و هم چشمی ها را نخورند.

در پایان باید توجه داشت که کودهای با کیفیت در بازار فروانند و با کمی دقت و جستجو و وقت گذاشتن می توان به نتیجه دلخواه رسید. متاسفانه به دلایل مختلف بنده نمی توانم نام هیچ کودی را بیان کنم که به خاطر این امر از خوانندگان پوزش می طلبم. امید است بتوانیم به وظیفه خود در جهت آگاهسازی کشاورزان عمل کرده باشیم.

برای خرید کود مرغی کلیک کنید.

آیا خرید کود پلیت مرغی صحیح است؟

در واقع این سوال هم پاسخی شبیه به پاسخ سوالا بالا را دارد. اگر شرکت تولید کننده فقط یک کود خام را به کمک دستگاه پلیت کرده باشد، هیچ ارزش خاصی ندارد. شما فقط دارید کود خام مرغی را به شکل دیگری با بسته بندی شکیل و قیمت بالاتر می خرید، اما اگر شرکت تولید کننده کود را فرآوردی کرده باشد وضعیت متفاوت خواهد بود.

چطور تشخیص دهیم پلیتی که خریدیم مرغوب است؟

در این مورد نمی توان نظر قطعی داد. نظر قطعی فقط در آزمایشگاه مشخص می شود، اما یک سری آزمایش در خانه می توانید انجام دهید.

  • حدود 50 گرم از کود خریداری شده را در آب حل کنید تا ببینید آیا ناخالصی هایی چون شن،سنگ،خاک در آن یافت می شود یا خیر.
  • اگر تولید کننده مدعی است در پلیت خود از هیومیک اسید استفاده کرده است بایستی رنگ آب را قهوه ای متمایل به سیاه کند و  اگر این گونه نبود، تولید کننده ادعای کذبی کرده است.

نکته: گاهی تولید کننده از لئوردانیت استفاده می کند که در آب حل نمی شود و ماده اولیه تولید هیومیک به حساب می آید. در این حالت هم ادعای هیومیک کردن خلاف است یا برخی ممکن است از خاک زغال استفاده کنند. هیومیک اسید وقتی در آب حل شود دیگر رسوب نمی دهد پس اگر رنگ سیاهی که در آب ایجاد شده بعد از مدتی ته نشین شد بدانید هیومیک نیست.

  • کود خوب عاری از علف هرز است. یک گلدان تهیه کنید و خاکی که مطمئن هستید در آن هیچ علف هرزی وجود ندارد در آن بریزید سپس مقداری از پلیت مرغی را در آب حل کرده و آب آن را بیرون ریخته و تفاله اش را صاف کنید و در عمق نیم تا یک سانتی متری گلدان مثل بذر بکارید و آبیاری کنید اگر بعد از گذشت 2 هفته بذری سبز شد نشان می دهد که تولید کننده تقلب کرده است و کود را فرآوری نکرده است.

نکته: گاهی در هنگام حل کردن هم می توانید بذر علف های هرز را تشخیص دهید. نکته بسیار مهم تر این است که عموماً در کود مرغی خام هم بذر علف هرز به ندرت یافت می شود و اگر شما در پلیت مرغی بذر علف هرز مشاهده کردید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این کود پلیت دامی (گاو یا گوسفندی) باشد و به اسم مرغی فروخته شده باشد!

شما می توانید برای خرید پلیت مرغی مرغوب با کارشناس ما تماس بگیرید: 

  مهندس غلامی : 09916924189|  پشتیبانی : 03434243000

کود-پلت-مرغ-مرغی-و-دامی-

 

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

برای عضویت در کانال تلگرام، اینستاگرام و آپارات پسته رفسنجان بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x