نمک صورتی هیمالیا یک نمک رنگی و فواید آن برای سلامتی انسان

نمک صورتی هیمالیا یک نمک رنگی و فواید آن برای سلامتی انسان

نمک صورتی هیمالیا یک نوع نمک کریستالی که بومی منطقه ای به نام پنجاب پاکستان است که در آنجا فراوری میشود ، پنجاب پاکستان در نزدیکی کوهپایه های هیمالیا است به همین منظور نام این نمک را نمک صورتی هیمالیا نام گذاری شده است .

بعضی از مردم نمک هیمالیا صورتی را به عنوان یکی از خالص ترین نوع نمک‌های موجود در جهان می شناسند و تحقیقات نشان داده است که نمک صورتی هیمالیا دارای خواص فروان برای سلامتی است.

محتوا پنهان

نمک صورتی هیمالیا چیست؟

نمک صورتی هیمالیا از نظر شیمیایی مشابه نمک سفره است ولی رنگ آن صورتی ملایم است.

حاوی 98 درصد کلرید سدیم است. بقیه نمک ها حاوی مواد معدنی اندکی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم هستند.که این موادمعدنی به نمک رنگ صورتی رنگی روشن می دهند.

تفاوت نمک معمولی ونمک هیمالیارا مواد معدنی موجود در آن را با رنگ خود به ما نشان می‌دهد.

نمک صورتی هیمالیا چگونه مورد استفاده قرار میگیرد؟

از این نوع نمک و نمک معمولی به طور یک اندازه استفاده می‌شود :مصرف در بخشی از آشپزی، برای چاشنی غذا و برای نگه داری از غذا.

برخی از نمک های صورتی گاهی اوقات در غذاها استفاده می‌شود، در خورد کردن مواد آشپزی به یک نوع تخته های برش تبدیل می‌شوند. بعضی افراد به جای نمک حمام از نمک صورتی هیمالیا استفاده می‌کنند. در ساخت شمع ولامپ از های کریستال نمک صورتی هیمالیا نیز استفاده می‌شود.

 

چرا بدن به نمک نیاز دارد؟

سدیم یک ماده معدنی ضروری است که در نمک یافت می‌شود. بدن برای عملکردهای مختلف به این نیاز دارد.

عوامل پشتیبانی در مصرف نمک صورتی هیمالیا:

1.منقبض و نرم شدن ماهیچه های بدن

2.متعادل سازی مایعات مناسب در بدن و جلوگیری از کاهش کمبود آب بدن

3.ارسال اختلالات تکانشگر سیستم عصبی

4.تنظیم وکاهش فشار خون پایین

مطالعات نشان داده است که مصرف نمک می‌تواند خطر عفونت را کاهش دهد و باکتری های مضر را نابود کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف نمک ممکن است بر علائم افسردگی تأثیر مثبت داشته باشد.

 

محتوای غنی از مواد معدنی

برخی منابع می گویند نمک صورتی هیمالیا حاوی 84 ماده معدنی مختلف است.

از آنجا که حاوی 98 درصد کلرید سدیم است، این بدان معناست که تنها حدود 2 درصد از این مواد معدنی مختلف تشکیل شده است. با توجه به مقادیر نسبتاً محدودی که مردم به طور عادی نمک مصرف می‌کنند و مقدار کمی از این مواد معدنی موجود در نمک، بعید است که مزایای قابل اندازه گیری یا قابل توجهی برای سلامتی ارائه دهند.

مقادیر بسیار اندک سدیم مجود در نمک هیمالیا

بعضی از محققان اعتقاد دارند که نمک صورتی هیمالیا نسبت به انواع  نمک‌های معمولی دارای سدیم کمتری است. با این حال، هر دو نوع حدوداً 98 درصد کلرید سدیم در نمک وجود دارد.

از آنجا که نمک صورتی اغلب حاوی کریستالهای بزرگتر از نمک معمولی  است ، از لحاظ شیمیایی حاوی سدیم اندکی است.

همچنین طعم آن نسبت به بقیه نمک ها شورتر است، به این معنی که فرد می تواند از نمک کمتری در یک وعده غذایی برای رسیدن به طعم یکسان و مورد نیاز خود استفاده کند.

اندازه مصرف نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی نیز در اندازه کریستال های کوچکتر موجود است که بیشتر شبیه نمک معمولی هستند. در هنگام استفاده به عنوان چاشنی غذا و اندازه گیری میزان مصرف سدیم، این را در نظر بگیرید.

انجمن قلب آمریکا AHAتوصیه می‌کند، که بیش از 75 درصد سدیم دریافتی از نمک موجود در غذاهای فرآوری شده و آماده تهیه می‌شود. نمک غذایی مقدار زیادی سدیم را به وعده غذایی اضافه نمی‌کند.

 

نمک هیمالیا طبیعی تر از نمک معمولی

بررسی ها نشان داده است، که نمک همیالیا درصد طبیعی بود آن بیشتر از انواع نمک های معمولی است .

نمک معمولی آشپزی معمولاً به شدت تصفیه شده و با مواد ضد انعقاد مخلوط می‌شود تا از تجمع آن جلوگیری شود، مانند آلومینوسیلیکات سدیم یا کربنات منیزیم ، نمک هیمالیا معمولاً حاوی هیچ گونه مواد افزودنی نیست.

 

مصرف نمک هیمالیا کمکی برای هیدراتاسیون

بعضی ها معتقدند که اضافه کردن کمی نمک صورتی به وعده های غذایی یا نوشیدنی ها می‌تواند به سیستم بدن دستیابی داشته باشند و به تعادل مایعات مطلوب کمک کنند و از کمبود آب بدن جلوگیری کنند.

صحیح هست که وجود سدیم برای حفظ تعادل مناسب مایعات ضروری است. با این حال، این امر در مورد سدیم از نمک های معمولی دیگر و نمک صورتی هیمالیا نیز یکسان است.

نمک معمولی (نمک سفره)

نمک سفره حاوی مقادیر زیادی کلرید سدیم است. به همین دلیل است که مردم آن را “مرگ سفید” می نامند ،مصرف بیش از حد کلرید سدیم مشکلات جدی سیستم قلبی عروقی را به همراه دارد، بر کلیه ها فشار وارد می‌کند و مایع بدن را به تأخیر می‌اندازد. اما در واقع ، رنگ طبیعی نمک سنگ بسیار تیره است، بنابراین به طور مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی در دمای بالا روشن می‌شود (به عنوان مثال ، نمک اضافی در دمای 650 درجه سانتی گراد خشک می‌شود و سپس مواد سفید کننده اضافه می‌شوند).

به دلیل تصفیه نمک تبخیر شده با روش تبلور مجدد (خشک شدن در اجاق داغ با افزودن مواد شیمیایی خاص) ، تقریباً همه ترکیبات مفید از بین می روند.

طبق ماده (DSTU استانداردهای ملی اوکراین) مواد ضد جذب که به نمک معمولی اضافه می‌شوند مجاز هستند، اما در صورت تجاوز از استانداردها، برای انسان سمی و خطرناک هستند. به عنوان مثال ،( سدیم فروسیانیدیک ماده حاوی ترکیبات سیانید) است. (پتاسیم فروسیانید مشتقات، سیانید پتاسیم یا هگزاسیانوفرات پتاسیم، فریسیانید پتاسیم، فروسیانید کلسیم) طبق استاندارد، محتوای این مواد در نمک نباید از 20 میلی گرم بر کیلوگرم تجاوز کند. میزان (آلومینوسیلیکات سدیم) در نمک (نباید بیش از 10 گرم در کیلوگرم )باشد.

 

 اگر فکر می کنید که می توانید با جایگزینی نمک سنگی با نمک یددار مشکل را حل کنید ، عمیقا در اشتباه هستید:

نمک ید دار، با ید به طور مصنوعی غنی شده است و به دلیل تأثیر دما در هنگام پخت، اثری از آن در ظروف شما باقی نمی‌ماند. در نتیجه، بیش از حد پرداخت می‌کنید، کلرید سدیم را به شکل خالص مصرف کنید و قلب خود را مجبور به حداکثر کار کنید.

نمک صورتی هیمالیا جایگزین نمک معمولی (نمک سفره)

نمک صورتی هیمالیا که در انتهای هیمالیا استخراج می شود. تنها شرکت استخراج در جهان معادن نمک صورتی خیور در پاکستان است. رنگ صورتی و ترکیبات مفید این نمک به دلیل وجود ماگمای آتشفشانی است که میلیون ها سال با اشباع عناصر کمیاب و مواد معدنی از کوه ها به آب دریا انتقال داده شده است. می‌توانید نمک معمولی (نمک سفره) را با یک نمک صورتی هیمالیا که بسیار مفید و مغذی است جایگزین کنید.

 

مواد معدنی مفید موجود در نمک صورتی هیمالیا

نمک هیمالیا یک منبع عالی از حداقل 25 درصد از مواد مغذی های مفید بدن است:که حاوی آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، مس و ید است که به شکل طبیعی حفظ می‌شوند. آنها 100 درصد در سطح سلولی جذب بدن می‌شوند، بدون اینکه تغییری در روند متابولیسم ایجاد کنند. استفاده منظم از نمک صورتی تمام مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.

استخراج و آماده سازی نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی تمیزترین نوع  نمک در جهان است، تنها به صورت دستی استخراج می‌شود و تحت عملیات حرارتی یا شیمیایی قرار نمی‌گیرد. با تشکر از این ، ذرات مفید به شکل اصلی خود ، بدون ناخالصی های مضر وارد بدن شما می‌شوند. مقایسه کنید: نمک سنگ به روش شفت با استفاده از ماشین آلات ترکیبی استخراج می‌شود، نمک تبخیر شده با شستشو به شکل آب نمک تولید می‌شود. به عبارت دیگر، هرچه نمک تصفیه شده و فرآوری شده کمتر باشد، برای بدن مفیدتر است.

نابودی و پاکسازی مواد زائد بدن با مصرف نمک صورتی هیمالیا

نمک هیمالیا با ورود به بدن انسان یون‌های تخلیه کننده پیوندهای مولکولی مضر رسوبات نمک، پلاک‌های اسکلروتیک در عروق خونی را تخلیه می کند. هنگامی که نمک هیمالیا تبخیر می‌شود، هوا با سدیم مفید اشباع می‌شود.

نمک هیمالیا بهترین راه برای پاکسازی بدن از مواد زائد شیمیایی و سموم است. محلول آن به طور موثری بدن را بازیابی می‌کند و پوست را جوان می‌کند.

جلوگیری از کمبود آب بدن با مصرف نمک صورتی هیمالیا

استفاده از نمک صورتی متابولیسم آب و نمک را بازیابی می‌کند و تعادل آن را حفظ می‌کند، زیرا مانند نمک سفره مایع را در بافت ها حفظ نمی کند و علاوه بر این حاوی الکترولیت های ضروری است که از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.

مصرف نمک صورتی برای درمان بیماری های عضلانی

نمک صورتی هیمالیا برای درمان بیماریهای سیستم اسکلتی عضلانی بدن بسیار مفید است. استفاده از آن درد مفاصل را تسکین می‌دهد: توصیه می شود، درحمام گرم را با اضافه کردن نصف فنجان نمک در وان حمام خود استفاده نمایید.

استفاده از نمک صورتی برای رفع مشکلات پوستی

نمک صورتی هیمالیا یک راه حل  برای جلوگیری از مشکلات پوستی است. در درمان آکنه (التهاب غدد چربی)، به صورت آکنه ای شکل و حتی پسوریازیس استفاده می‌شود. نمک سموم را از اپیدرم خارج می‌کند، دارای خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری فوق العاده ای است.

 

برای کاهش وزن به حمام نمک صورتی بروید

نمک صورتی متابولیسم را بهبود می‌بخشد، به بدن کمک می‌کند تا چربی های اضافی را بسوزاند و مایعات را در خود نگه نمی دارد. حمام نمک همچنین به طور گسترده ای در زیبایی شناسی برای کاهش وزن استفاده می‌شود حمام با نمک صورتی برای بدن انسان آرامش بخش است و یک اثر درمانی کلی دارد.

استفاده از نمک صورتی هیمالیا در زیبای

اسکراب صورتی بر پایه نمک با افزودن عسل یا قهوه به طور کامل پوست را تقویت می‌کند و جلوی سلولیت را می‌گیرد و آن را محکم و صاف می‌کند.

درمان انواع بیماری ها با مصرف نمک هیمالیا

نمک هیمالیا به عنوان یک روش درمانی فوق العاده ومنحصر به نام اسپلوتراپی استفاده می‌شود. بیماران در غار نمک مخصوصی مانند ، جایی که هوا با یونهای مفید اشباع شده است. اسپلوتراپی وضعیت سیستم عصبی مرکزی را تثبیت می‌کند، آسم، آلرژی را به طور موثر درمان می‌کند، خستگی را کاهش می‌دهد، خستگی مزمن و بی‌خوابی را برطرف می‌کند.

افزایش ایمنی بدن با مصرف نمک صورتی هیمالیا

مصرف نمک صورتی هیمالیا یک راه بسیار توصیه شده برای افزایش ایمنی بدن است. کریستال های آن به مبارزه با بیماری های تنفسی کمک می‌کند.

 

 

 

 

 

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x