چگونگی صادرات پسته به هندوستان

چگونگی صادرات پسته به هندوستان

 ویژگی های پسته صادراتی

کشور ایران در شمار بزرگترین کشورهای صادر کننده پسته به حساب می آید. در سال‌های اخیر فروش پسته مرغوب در ایران به سایر کشور های جهان رونق زیادی پیدا کرده است. صادرات پسته به هندوستان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مردم این کشور علاقه ی زیادی به پسته و خرید آن دارند. پسته ی خوب برای صادرات باید طعم و عطری طبیعی و مطبوع، همچنین ظاهری خندان داشته باشد.

مهم ترین ویژگی یک پسته ی مرغوب طعم و مزه آن است که از ظاهر پسته می توان متوجه تازگی آن شد صادرات پسته به هندوستان باعث شده است که افراد زیادی در این راستا به رقابت بپردازند که در این مطلب بیشتر به این موضوع پرداخته می شود.

صادرات پسته به هندوستان از ایران

در سال‌های اخیر صادرات پسته به هندوستان به آسانی انجام گرفته است. میزان صادرات پسته به هندوستان نیز رشد چشم گیری داشته است که این اقدام به وضعیت درآمد مردم و قیمت این محصول نیز بستگی دارد. پسته نوعی خشکبار است که علاوه بر خوش طعم بودن خواص درمانی زیادی دارد.

یکی از فواید مهم این نوع خشکبار خاصیت ضد سرطانی و کنترل دیابت است که برای تقویت نیرو توصیه می شود.مردم هند به طعم و مزه این نوع خشکبار علاقه ی زیادی نشان می دهند بنابراین اکثر تاجران هندی به دنبال محصولی باکیفیت هستند.

ایران با دارا بودن محصولات و خشکبار درجه یک توانسته است در زمینه صادرات پسته به هندوستان موفق باشد. کشور هندوستان هر ساله با توجه به شرایط اقتصادی خود با کشور ایران تعامل اقتصادی برقرار می کند و در بنادر مختلف رابطه ی دوستانه و اقتصادی  مختلفی دارد. کشور هندوستان سالانه محصولات زیادی از جمله خرما، بادام، میوه خشک و پسته از ایران به کشور خود وارد می کند.

تاجران هندی برای خریدوفروش پسته صادراتی بیشتر به صورت عمده و فله ای سفارش می دهند. صادرات پسته به هندوستان بیشتر از طریق گمرک های بین المللی مثل بندرعباس صورت می گیرد. خطوط دریایی بین بندرعباس و شهرهای هندوستان مختلف است که این امر موجب کاهش هزینه های صادرات شده است.

صادرات پسته به هندوستان از ایران

معرفی انواع پسته صادراتی

در مورد نوع پسته ی مرغوب باید این نکته را در نظر داشت که پسته در ایران انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن پسته ی رفسنجان است. صادرات پسته به هندوستان فقط به چند نوع پسته اختصاص دارد.

ویژگی های پسته ی صادراتی در ایران به نوع پسته و کیفیت آن بستگی دارد. در ایران بیش از 40 نوع پسته وجود دارد که فقط چند نمونه از آن صادر می شود. در این محتوا به معرفی انواع پسته صادراتی می پردازیم.

با توجه به چگونگی صادرات پسته به هندوستان با معرفی و شناخت ارقام پسته می توان به راحتی وارد بازار کار شد. پسته اکبری با داشتن دانه های کشیده از بقیه پسته ها قیمت بالاتری دارد که رنگ سبز و طعم بی نظیری دارد. نوع دیگر پسته کله قوچی است که سایز درشت و گردی دارد که این نوع پسته نیز درجه بندی مختلفی دارد. پسته ی فندقی نسبت به نمونه های دیگر سایز آن کوچک‌تر است ولی در نوع خود نیز فروش قابل توجهی دارد.

گونه ای دیگر از این محصول پسته احمد آقایی است که از فندق بزرگ تر است که دارای طعمی بی نظیر است و محبوب ترین نمونه برای صادرات محسوب می شود. پسته بادامی هم شباهت زیادی به پسته احمد آقایی دارد که مغز آن شبیه بادام است. از پسته ی دهان بسته هم برای تهیه مغز استفاده می شود که نوع سبز رنگ آن در صنایع غذایی کاربرد دارد.

معرفی انواع پسته صادراتی

کسب درآمد با صادرات پسته به هندوستان

ایران با داشتن تنوع زیاد کشاورزی از جمله تولید پسته در زمینه ی صادرات محصولات کشاورزی بسیار پیشرفت داشته است. صادرات پسته به هندوستان گزینه ای بسیار مناسب برای کسب درآمد است.

برای موفقیت در این زمینه بهتر است همه ی جوانب را در نظر گرفت که لازمه ی این کار آشنایی با مسائل مهم اقتصادی است.  باید به مواردی مثل قیمت پسته، هزینه بسته بندی و انتقال از کارخانه تا گمرک، گواهی لازم برای بهداشت و ترخیص محصول، هزینه ی حمل ونقل و… توجه کرد.

با توجه به خوش طعم بودن این خشکبار پرطرفدار صادرات پسته به هندوستان رونق اقتصادی زیادی دارد. این کشور برای وارد کردن این محصول سخت گیری نمی کند زیرا خشکبار خصوصا پسته نسبت به بقیه ی مواد غذایی شرایط نگهداری راحت تری دارد.

صادرات پسته به هندوستان از حجم بالایی برخوردار است خصوصا نوع احمد آقایی و اکبری که علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده است. اگر شما هم به دنبال کسب درآمد هستید بهتر است با شناخت و محاسبه دقیق وارد بازار کار صادرات پسته به هندوستان شوید.

کسب درآمد با صادرات پسته به هندوستان

خرید و فروش پسته صادراتی

همان طور که در قسمت قبل توضیحاتی داده شد در هنگام صادرات پسته به هندوستان باید توجه داشت که محصولی با کیفیت و با قیمتی مناسب صادر کرد. این اقدام باعث رونق و پیشرفت اقتصادی می شود بنابراین با خریدوفروش پسته صادراتی مرغوب می توان چرخ اقتصاد را به راحتی گرداند.

اما خرید و فروش پسته صادراتی به نوع و درجه آن بستگی دارد که بهترین راه برای این کار ارتباط با باغداران آن هم به صورت مستقیم است. خریداران با آگاهی از نرخ این محصول می توانند به صورت عمده پسته درجه یک و خندان تهیه کنند.

با داشتن اطلاعات می توان موفقیت خود را در زمینه صادرات پسته به هندوستان پیش بینی کرد. پسته رفسنجان نمونه ای شناخته شده در بازار جهانی است که توانسته به خوبی نیاز کشورها را برطرف سازد.

 

کسانی که به دنبال صادرات پسته به هندوستان هستند می توانند با مراجعه به سایت های مختلف اقدام به خرید کنند. ارتباط با باغداران می تواند به رشد صادرات کمک زیادی کند زیرا آن ها با توجه به تجربیات خود می توانند میزان خرید و فروش را تخمین بزنند.

صادرات پسته به هندوستان به میزان درخواست و نوع پسته در این کشور بستگی دارد. این محصول با داشتن خواص بالا مصرف کنندگان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد. پسته در مناطق بیابانی مثل کرمان، یزد و رفسنجان رشد می کند و تا به امروز بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه
اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
4 ماه قبل

سلام ممنون بابت اطلاعات مفید. من تا اونجایی که شنیدم ،بهم گفتن هندی ها پسته ارزان خریداری میکنن و چون در دبی ارزان تر است ،ترجیح میدن ازونجا خرید کنن . آقا این حقیقت داره؟!

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x