در فصل بهار چه گل هایی بکاریم؟

در فصل بهار چه گل هایی بکاریم؟

7 نوع از بهترین گل های بهاری برای کاشت در فصل بهار

در این مقاله قصد داریم به سوال در فصل بهار چه گل هایی بکاریم؟ پاسخ دهید و 7 مورد از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. مردمان قدیم در زمان های قدیم از گل ها و گیاهان فقط برای رفع گرسنگی استفاده می شد. اما، بعد ها مصری ها، رومی ها و یونانیان جزو اولین تمدن هایی بودن که تصمیم گرفتن از گل ها علاوه بر، برطرف کردن نیاز گرسنگی در زمینه های زینتی نیز آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

یک موضوع جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که صنعت گلکاری برای اولین بار از باغ های آویخته بابل که واقع در عراق است و یکی از عجایب هفت گانه نیز محصوب می شود شروع شده است.

در فصل بهار چه گل هایی بکاریم؟

بهار یکی از زیباترین فصل ها در مقایسه با سایر فصول است. در این فصل به طور معمول محدودیتی برای کاشت گل ها وجود ندارد. پس می تواند مناسب ترین فصل برای کاشت انواع گل های بهاری باشد.

گل بنفشه زیبا ترین گل بهاری

گل بنفشه بومی مناطقی مانند اروپا، آسیا و آفریقا است، که در ایران به صورت وحشی رشد می کند. این گل از 4 گونه زیر تشکیل شده است.

  1. Viola odorata
  2. V.cornuta
  3. V.tricolor
  4. V.witrokiana

ارقام مختلف گل بنفشه

گونه اول Viola odorata به رنگ های بنفشه تیره تا کم رنگ، آبی و سفید تولید می شود. گونه دوم V.cornuta در رنگ های سفید، آبی، ارغوانی و زرد وجود دارد و گونه سوم و چهارم این گل V.tricolor و V.witrokiana در رنگ های سفید، زرد، قرمز، آبی و بنفش دیده شده اند.

دما و طول روز به شدت بر روی گلدهی گل بنفشه تاثیرگذار است. به گونه ای که، در هوای گرم گل به صورت کامل از بین می رود و در صورت قرار گرفتن، در آب و هوای تابستانی ملایم و زیرسایه درختان می توان تا چند سال از زیبایی این گل لذت ببرید. در ضمن توجه داشته باشید برای رنگ گیری بهتر گل بنفشه باید به اندازه کافی نور نور دریافت کند.

گلدهی گونه سوم و چهارم این گل در فصل زمستان و بهار است و برای افزایش گلدهی و تعداد گل باید به میزان زیاد نور دریافت کند. شما با کاشت گونه اول و دوم در فصل بهار در نواحی خنک می توانید در فصل پاییز شاهد گلدهی آن باشید. درصورتی که گونه چهارم را می توانید در طول سال بکارید.

گل بنفشه زیبا ترین گل بهاری

گل لاله عباسی بهترین گل بهاری

گل لاله عباسی بومی مناطق آمریکا جنوبی است؛ و از آنجایی که ارتفاع این گل به 90 سانتی متر می رسد یکی از مناسب ترین گل ها برای حاشیه سازی و پرچین در خانه ها است. این گل در رنگ های قرمز، زرد و صورتی وجود دارد.

این گیاه برای داشتن رشد مناسب نیازمند آبیاری کافی، آفتاب کامل و زهکشی مناسب است. شما می توانید با محافظت از ریشه این گل در برابر سرما تا چند سال متوالی از زیبایی آن لذت ببرید. جالب است بدانید که، گل های شیپوری گل لاله عباسی در صورت قرار گرفتن در آفتاب گل های آن بسته می شوند و در هوای ابری و عصر ها گل ها باز می شوند.

بهترین زمان کاشت این گل در فصل بهار بوده و در اواخر بهار و اواسط پاییز به گل می نشیند.این گل بیشتر به روش بذر تکثیر می شود. برای کاشت بذر ها باید عمق کاشت را حدود 1 سانتی متر در نظر بگیرید و همچنین از خشک شدن خاک جلوگیری کنید.

گل لاله عباسی بهترین گل بهاری

گل لادن گل خوش طعم بهاری

گل لادن بومی کشور آمریکا مرکزی و جنوبی است. که در رنگ های زرد، قرمز و نارنجی دیده می شوند. این گل می تواند گزینه مناسبی برای کاشت در گلدان و بالکن باشد. برگ های این گل جنبه خواکی دارند بنابراین شما می توانید از برگ های آن به عنوان یک ماده خوراکی استفاده کنید. این گل در صورت قرار گرفتن در آفتاب شدید و آب و هوای خشک پژمرده شده و همچنین در صورت تغذیه زیاد باعث افزایش رشد رویشی زیاد آن و عدم تولید گل در آن می شوید.

اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که از باراندگی زیادی برخوردار است نیازی به آبیاری گیاه به صورت مرتب وجود ندارد زیرا گل لادن به آبیاری زیادی نیاز نداشته و همچنین آبیاری پیش از حد باعث زرد شدن برگ های این گل می شود. شما می توانید این گل را در اواخر زمستان و اوایل بهار به روش های کاشت بذر، ساقه زیرزمینی و قلمه ساقه تکثیر کنید.

گل لادن گل خوش طعم بهاری

گل میمون گل عجیب بهاری

کاشت گل میمون می تواند بهترین گزینه در پاسخ به سوال در فصل بهار چه گلهایی به کاریم باشد. این گل بومی منطقه مدیترانه است با رنگ های سفید، صورتی، زرد، نارنجی و قرمز تولید می شود. این گل یکی از گل های زینتی پر طرفدار در بین باغداران به حساب می آید.

برای کاشته این گل می توان از روش های بذر و قلمه استفاده کنید، در صورتی که روش بذری جزو رایج ترین روش های افزایش گل میمون محسوب می‌شود. با کاشت گل میمون در فصل بهار شاهد گلدهی آن در فصل تابستان هستید.

گل میمون نیازمند تغذیه فراوان نبوده فقط باید در تامین عنصر بر دقت لازم را داشته باشید، زیرا کمبود این عنصر سبب سقط جوانه های گل میمون می‌شود. یکی از دلایل کمبود عنصر بر در گل میمون می‌تواند افزایش کلسیم باشد.

برای آبیاری این گل توصیه می شود، زمانی اقدام به آبیاری کنید که سطح خاک خشک شده باشد و همچنین از خیس کردن برگ های آن جلوگیری کنید، زیرا باعث ایجاد بیماری های قارچی در آن می شود.

گل میمون گل عجیب بهاری

 

همیشه بهار گل خوشبو بهاری

منشاء این گل در مناطقی مانند اروپای جنوبی و اطراف دریای مدیترانه است. گل همیشه بهار تا ارتفاع ۶۰ الی ۱۲۰ سانتی متری رشد می کند و جزو گلهای بریدنی، گلدانی و بسترساز به حساب می آید. از آنجایی که گل همیشه بهار دارای تنوع رنگی کمی است از طریق به نژادی توانسته‌اند رنگ سفید آن را نیز تولید کند.

گل همیشه بهار به صورت تک گل در انتهای ساقه گل دهنده تشکیل می شود. این گل برای رشد بهتر به شش و نیم ساعت نور نیاز دارد، پس جزو گل های روز بلند محسوب می‌شود و همچنین برای گلدهی حداقل به چهار برگ نیاز دارد. این گل مقاوم به سرما بوده و دمای بهینه آن ۱۰ درجه سیلیسیوس است.

دقت داشته باشید که گل همیشه بهار آفتاب شدید را نمی تواند تحمل کند پس بهتر است، در تابستان ها زیر سایه درختان باشد در غیر این صورت گل ها ریز  ساقه گل دهنده کوتاه می شود.

همیشه بهار گل خوشبو بهاری

سنبل (سنبل هلندی)

گل سنبل یکی دیگر است گل های جذاب برای کاشت در فصل بهار بوده، که بومی آسیا ترکیه و سوریه است. این گونه، یک گل گلدانی فصلی و بریدن ای است، که در ایران بیشتر به صورت گلدانی کاشت می شود. دلیل نامگذاری این گل به اسم سنبل هلندی این بوده که تولید کننده اصلی سوخ سنبل، در کشور هلند است.

گل سنبل یک گیاه سوخ داره علفی است، که سوخ مادری آن قادر است تا یک سال گل بدهد. برای کاشت می توان این گل را به روش های بذری، سوخک، کشت بافت و ریز افزایی استفاده کنید.

قابل ذکر است که گل سنبله یک گل دائمی نبوده و بعد از یک ماه از بین می رود اما شما می توانید پیاز این گل را از خاک دربیاورید و ساقه آن را جدا کرده و در یک مکان خشک و تاریک نگهداری کنید تا در سال بعد بتوانید مجدد آن را بکارید.

سنبل (سنبل هلندی)

مینا چمنی یک گل بهاری و تابستانی

گل مینای چمنی یک گیاه چند ساله بوده ولی در گلکاری به شیوه یک گیاه یکساله و دوساله عمل می کند. برای کشت و کار این گل میتوانید مانند گل بنفشه عمل کنید. ارتفاع گل مینای چمنی به ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر می رسد، و به رنگ های قرمز بنفش سفید و صورتی دیده شده است.

برای پرورش این گل می توانید از روش های تقسیم بوته و بذر استفاده کنید. این گل مقاوم به سرما بوده به گونه ای که، می تواند زیر برف هم زنده بماند. در صورتی که نسبت به آفتاب شدید آب و هوای گرم و خشک و حساس است و باعث و پژمردگی آن می شود و همچنین در سایه های شدید تولید گل های ریز با تعداد کمی می کند. بهترین زمان کاشت این گل اواخر زمستان و اوایل بهار است. گل مینای چمنی برای رشد به نور فراوان، خاک حاصلخیز و سبک با آبیاری متوسط نیازمند است.

مینا چمنی یک گل بهاری و تابستانی

آهار گل سریع الرشد بهاری

گل آهار به دلیل بالا بودن شکل گل به گل قالی مشهور است. این گل دارای تنوع رنگی بالایی است که می توان آنها را در رنگ های زرد، نارنجی، سفید، قرمز، صورتی و ارغوانی تولید کرد. این گل تا ارتفاع ۱۵ الی ۹۰ سانتی متر رشد می کند و دارای برگ های متقابل، خشن و بدون دم برگ است.

برای کاشت آن می توان از روش های بذر و نشاکاری استفاده کرد. اما توصیه ما به شما این است که از روش کشت بذر به صورت مستقیم در زمین استفاده شود، زیرا کاشت به روش نشا کاری باعث تلفات بالای این گل می شود.

آهار یک گیاه مناسب برای فضای سبز ایران محسوب می شود زیرا به راحتی گرما و خشکی را تحمل میکند و همیشه دارای گل می باشد. زمان گلدهی آن از زمان پس از کشت، شش هفته به طول می کشد.

این گل به دلیل زیبای زیادی که دارند در صنعت گل خشک از کاربرد فراوانی برخوردار است. توصیه می شود از گل به رنگ قرمز آن برای خشک کردن استفاده نشود زیرا پس از خشک شدن، این گل رنگ قرمز خود را از دست میدهد. بنابراین طبق توضیحات داده شده می تواند جزو گزینه های مناسب در جواب سوال در فصل بهار چه گل های بکاریم باشد.

گل آهار گل سریع الرشد بهاری

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x