خواص بادام درختی از سلامت قلب تا زیبایی

خواص بادام درختی از سلامت قلب تا زیبایی
فهرست آنچه در این مطلب می خوانید: پنهان

بادام دانه های خوراکی با نام لاتین Prunus dulcis است که با عنوان بادام درختی شناخته می شوند. در اصل دو نوع بادام وجود دارد: بادام تلخ Bitter almond که تنها کاربردهای پزشکی و موضعی دارد و بادام شیرین Sweet almond که به عنوان یک خوراکی و آجیل مصرف می شود. این مغز خوش طعم بومی خاورمیانه می باشد، اما ایالات متحده اکنون بزرگترین تولید کننده بادام در جهان است. بادام را می توانید به صورت مغز (که پوسته سفت و چوبی آن شکسته شده است) و بادام کامل در فروشگاه ها خریداری کنید. معمولا این مغز خوش طعم را به صورت خام یا بو داده و شور شده استفاده می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص بادام درختی در سلامتی و زیبایی آشنا شویم.

مقدار مواد مغذی موجود در بادام

28 گرم بادام حاوی مواد زیر است:

مواد مغذی موجود در بادام  مقدار مواد مغذی موجود در بادام
فیبر 3.5 گرم
پروتئین 6 گرم
چربی 14 گرم (که 9 گرم آن اشباع نشده است)
ویتامینE 37 درصد
منگنز 32 درصد
منیزیم 20 درصد
مس، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، آهن، کلسیم و فسفر مقداری
کالری 161
تولید کربو هیدرات 2.5 گرم

 

توجه به این نکته مهم است که بدن شما 15٪ کالری تولید شده توسط آن را جذب نمی کند؛ زیرا برخی از چربی ها برای آنزیم های گوارشی غیرقابل دسترس هستند. شاید شما هم بسیار شنیده باشید که خوردن بادام برای بدن بسیار مفید است، اما سوال اینجاست که فواید مختلف بادام برای سلامتی چیست؟ چرا خوردن روزانه بادام توصیه می شود؟

خواص بادام درختی برای پوست و مو

بادام، تغذیه کننده ای قوی برای پوست

در بیشتر محصولات پوستی و در میان مواد اولیه اصلی، از بادام استفاده می شود. دلیل آن فواید زیاد این میوه برای پوست است. بادام حاوی یک فلاونوئید است، که به طور مشابه در چای سبز و کلم بروکلی یافت می شود. همین ماده است که پوست شما را تغذیه کرده و برای پوست شما خاصیت ضد پیری دارد.

بادام، تغذیه کننده ای قوی برای پوست

آیا می خواهید پوستی سالم و درخشان داشته باشید؟

بادام بخورید! بادام منبع بزرگی از ویتامین E و آنتی اکسیدان است، که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و التهاب را کاهش می دهد و سلامتی و جوانی پوست شما را حفظ می کند. تحقیقات بیشتر نشان داده که بادام حاوی مقادیر زیادی اپی کاتچین ، کاتچین، سوسکین، ایزورهمنتین و کامفرول است. این مواد همه آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند با آسیب های  ناشی از اشعه ماورا بنفش، آلودگی و رژیم غذایی نامناسب روی پوست شما مقابله کنند. این مواد چون آنتی اکسیدان های قوی هستند، با سرطان پوست مبارزه کرده و از فعالیت آن جلوگیری می کنند. همه این آنتی اکسیدان ها و  MUFA در بادام، آنها را به یک ترکیب معجزه گر در مبارزه با پیری پوست تبدیل می کند.

بادام آکنه و جوش های سرسیاه را درمان می کند

بادام بهترین روش برای درمان آکنه و جوش های سرسیاه است. بادام به دلیل داشتن اسیدهای چرب، روغنی که در منافذ پوستی مسدود شده و باعث جوش های سرسیاه و آکنه میشود را کنترل می کند. وقتی روغن بادام به پوست شمامالیده می شود، به کاهش بثورات پوستی نیز کمک می کند.

به دنبال راهی برای درمان کشیدگی پوست هستید؟

یکی دیگر از خواص بادام درختی برای پوست، درمان اثرات کشیدگی پوست است. این علائم کشیدگی ممکن است به دلیل بارداری یا چاقی بر روی پوست ایجاد شده باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روغن بادام را گرم کنید و آن را روی علائم کشیدگی بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. این کار را دو بار در روز انجام دهید و تفاوت را مشاهده کنید.

به دنبال راهی برای درمان کشیدگی پوست هستید؟

برای عدم رشد موهای سفید، بادام بخورید

روغن بادام برای درمان هر نوع مشکل مو از جمله ریزش و جلوگیری از سفید شدن آن بسیار کاربردی است. روغن بادام همچنین به درمان شوره سر و انواع دیگر مشکلات مو کمک می کند. بهترین قسمت در استفاده از روغن بادام بر روی موها، این است که بافتی ابریشمی و براق به موها می بخشد.

بادام به رشد مو کمک می کند

کمبود منیزیم در بدن منجر به ریزش مو می شود. بادام مقدار زیادی منیزیم دارد و منیزیم موجود در بادام به رشد سریع موها و ایجاد رشته های محکم کمک می کند.

خواص بادام درختی برای سلامتی

قلب شما به بادام نیاز دارد!

طبق تحقیقی که در سال 2014 منتشر شد، محققان دریافتند که افرادی که در این مطالعه بادام مصرف کرده اند، در خون خود آنتی اکسیدان بیشتری دارند، که این به کاهش فشار خون کمک می کند و جریان خون در قسمت های مختلف بدن را بهبود می بخشد. همچنین، این تحقیق با بیان اینکه رژیم های مدیترانه ای که مقدار زیادی آجیل در غذاهای خود دارند، دارای مزایای سلامتی بیشتری هستند.

بادام مملو از اسیدهای چرب سالم به نام اسیدهای اشباع نشده تک یا MUFA است، که با آنتی اکسیدان هایی که به مقدار زیاد در بادام یافت می شوند نیز جفت می شود، تا از قلب و کل سیستم قلبی عروقی شما محافظت کند. مقدار زیاد مواد مفید در بادام، به ویژه آنتی اکسیدان فلاونوئیدها، یک ماده گیاهی که در پوست بادام وجود دارد، از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و حمله قلبی جلوگیری می کند.

قلب شما به بادام نیاز دارد

آیا بادام مواد ضروری و لازم برای قلب شما تامین میکند؟

همراه با ویتامین E، فلاونوئیدها باعث کاهش التهاب در بدن می شوند. بادام همچنین حاوی مواد معدنی زیادی مانند منیزیم، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز و آرژنین است؛ که همه برای قلب شما مهم هستند. این مواد از عملکرد قلب و عروق پشتیبانی می کنند. مطالعات نشان داده است که بادام می تواند میزان کلسترول LDL را کاهش دهد که برای سلامتی شما مضر است. این امر منجر به بهبود شرایط سلامتی در افراد با سطح کلسترول بالا و همچنین کسانی که از دیابت رنج می برند، می شود.

مصرف منظم بادام باعث ایجاد دیواره سالم در شریان ها می شود؛ زیرا از تجمع پلاک که باعث مسدود شدن رگ ها می شود، جلوگیری می کند. به همین دلیل بادام مکمل خوبی برای کسانی است که از فشار خون بالا رنج می برند.

 برای تنظیم قند خون به طور روزانه بادام مصرف کنید

یکی از خواص بادام درختی تنظیم کردن قند خون است. گفته می شود که مصرف بادام سطح قند خون را تنظیم و آن را تثبیت می کند. دلیل این امر این است که بادام دارای منیزیم می باشد و توصیه می شود روزانه یک مشت بادام مصرف کنید. با این حال، برای افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند، بادام نقش اساسی در ایجاد ثبات در آن دارد. بنابراین اگر یک فرد دیابتی بادام مصرف کند ، اساساً چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این است که، فرد دچار مقاومت به انسولین می شود که برای افرادی که از دیابت رنج می برند بسیار عالی است و این به دلیل وجود منیزیم در بادام است.

بادام منبع غنی از ویتامین E

گفته می شود که بادام حاوی مقادیر بیشتری ویتامین E است، که یک آنتی اکسیدان است و از سلول های شما در برابر سمیت محافظت می کند. با مقادیر بیشتری ویتامین E که در جریان خون شما پمپاژ می شود، از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ، سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که میزان دریافت ویتامین E شما متوسط ​​است؛ زیرا مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند منجر به سرطان پروستات شود. اطمینان حاصل کنید که مقدار مورد نیاز را مصرف کرده و بیش از حد این کار را انجام ندهید.

 برای کاهش وزن روزانه 14 عدد بادام بخورید!

یکی از خواص بادام درختی کمک به کاهش وزن است. بادام دارای مقادیر زیادی پروتئین، فیبر و میزان کمتری کربوهیدرات است، که اشتها را از بین می برد و میتواند مدت زمان طولانی تری ولع به خوردن را در شما کنترل کند. در نتیجه کالری دریافتی روزانه کاهش می یابد. بنابراین بادام با دریافت کمتر کالری به لاغر شدن شما کمک میکند.

برای کاهش وزن روزانه 14 عدد بادام بخورید

بادام باعث افزایش قدرت مغز شما می شود

بادام حاوی ال کارنیتین و ریبوفلاوین است که به رشد سلول های مغزی کمک می کند. یک ماده شیمیایی مهم که به مغز در عملکرد شناختی کمک می کند، فنیل آلانین است و بادام این ماده شیمیایی را در خود دارد. مصرف هر روز صبح فقط پنج عدد بادام می تواند به شما در تقویت قدرت مغز کمک کند.

به همین دلیل مصرف روزانه یا چند روز در هفته بادم برای افرادی که مبتلا به بیماری های شناختی چون زوال عقل و آلزایمر هستند، بسیار توصیه می شود.

 بهترین درمان کم خونی مصرف بادام است

از خواص بادام درختی تولید هموگلوبین نسبتا زیاد است. کم خونی معمولاً وقتی ایجاد می شود که گلبول های قرمز خون اکسیژن کمتری به مغز منتقل کنند. بنابراین، بادام حاوی مس، آهن و ویتامین هایی است که به تولید هموگلوبین بیشتر کمک می کند و در نتیجه می توان از بادام برای جلوگیری از کم خونی استفاده کرد.

 بادام برای اعصاب شما مفید است

در بادام مقداری منیزیم وجود دارد که به نفع سیستم عصبی است. این امر همچنین به ایجاد میزان متابولیسم سالم کمک می کند. منیزیم همچنین به بافت بهتر استخوان کمک می کند.

افزایش هوشیاری ذهنی با گنجاندن بادام در رژیم غذایی

وقتی بادام با شیر مخلوط می شود، غنی از پتاسیم می شود. پتاسیم یکی از مواد معدنی اصلی است که باعث افزایش تعداد الکترولیت ها در بدن شما می شود، بنابراین از دیگر خواص بادام درختی، تولید انرژی بیشتر برای بدن است. هنگامی که الکترولیت ها افزایش می یابد، جریان حافظه شما نیز افزایش می یابد و این می تواند با مصرف شیر بادام اتفاق بیفتد. به زبان ساده، شیر بادام حافظه شما را قوی تر می کند.

افزایش هوشیاری ذهنی با گنجاندن بادام در رژیم غذایی

بادام جذب مواد مغذی را افزایش می دهد

اغلب افراد در جامعه وسواس زیادی برای از دست دادن چربی دارند، اما چربی در واقع چندین عملکرد مهم در بدن ما دارد. یکی از این عملکردها کمک به جذب ویتامین های محلول در چربی است. خوشبختانه بادام حاوی چربی کافی برای تقویت این عملکرد و تقویت جذب ویتامین های A و D است که محلول در چربی هستند. مواد غذایی موجود در بادام در روند استخراج مواد مغذی و سنتز کلسترول نقش دارند. از جمله مزایای بادام می توان به کنترل آنزیم های گوارشی و تولید اسید صفراوی اشاره کرد.

بادام، تضمین سلامت دستگاه گوارش

پوست بادام حاوی ترکیبات پروبیوتیک است که از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند. سیستم گوارشی شما دارای تعدادی باکتری خوب است که به هضم غذا و تبدیل آن به عناصر غذایی کمک می کند. بدون وجود این باکتری ها، سیستم هضم می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود و شما ممکن است به بیماری های مختلفی مبتلا شوید. از دیگر خواص بادام جلوگیری از بیماری های گوارشی است. تعداد باکتری های خوب سیستم گوارش شما را بهبود می بخشد و از بیماری ها و کمبودهای غذایی جلوگیری می کند.

مطالعات در مورد این موضوع نشان می دهد که بادام و پوست آن به دلیل محتوای پرو بیوتیک، مزایا و سلامتی باکتریهای روده را تقویت و بهبود می بخشد. مطالعه ای که توسط موسسه علوم و صنایع غذایی در چین در سال 2014 انجام شد، نشان داد زنانی که به مدت 8 هفته 56 گرم بادام می خوردند، توانستند میزان باکتری های مفید روده، لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم را افزایش دهند.

 بادام برای چشم شما مفید است

در حالی که گفته می شود هویج برای چشم شما بسیار مفید است، بادام نیزمنبع غنی از ویتامین E است که از چشم شما محافظت می کند و از تغییرات غیر عادی عدسی چشم شما جلوگیری می کند. اما هرچیزی باید به اندازه مصرف شود و مصرف بیش از حد منجر به افزایش وزن می شود. مصرف بادام (و هرچیز دیگر را) در حد متعادل را به عنوان یک نکته مهم همواره در نظر داشته باشید.

مصرف بادام لبخندی زیبا و سالم را به شما هدیه میکند

مواد معدنی موجود در این مغز، داشتن دندان هایی سالم را تضمین می کند. آنها حاوی منیزیم، کلسیم و فسفر هستند، که برای استخوان ها و دندان های قوی و سالم ضروری هستند. از جمله خواص بادام درختی کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و احتمال شکستگی استخوان است. از دیگر خواص بادام درختی جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

 بادام غذای قلیایی است

بادام تقویت کننده عالی سیستم هضم است و هورمون ها و مواد مختلف بدن را متعادل می کند. آنها همچنین قلیایی هستند و به کاهش سطح pH بدن کمک می کنند. وقتی سطح pH بدن کاهش می یابد، سیستم ایمنی بدن شما قویتر می شود و دستگاه های هضم بدن شما بهتر کار می کنند.

آنتی اکسیدان های قوی موجود در بادام تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست آن متمرکز شده اند. به همین دلیل، بادام سفید و پوست کنده از نظر سلامت انتخاب خوبی نیست. یک آزمایش بالینی بر روی 60 مرد سیگاری نشان داد که مصرف حدود 3 اونس (84 گرم) بادام در روز نشانگرهای زیستی استرس اکسیداتیو را در طی یک دوره چهار هفته ای 23 تا 34٪ کاهش می دهد.

 بادام غذای قلیایی است

خواص بادام درختی برای پیشگیری از بیماری سرطان

بادام از التهاب جلوگیری می کند و می تواند با سرطان مقابله کند. بادام حاوی نوعی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و می تواند با رادیکال های آزاد مرتبط با سرطان مبارزه کند. مطالعات زیادی وجود دارد که ارتباط بین مصرف بادام و کاهش خطر ابتلا به سرطان در روده بزرگ، پروستات و پستان را نشان می دهد.

کاهش کلسترول با مصرف بادام

طبق مطالعه اخیر انجمن رژیم های غذایی آمریکا، ثابت شده است که مصرف بادام باعث افزایش سطح ویتامین E در گلبول های قرمز خون می شود و همچنین خطر ابتلا به کلسترول را کاهش می دهد. با افزایش سطح ویتامین E در جریان خون، آنتی اکسیدان هایی ایجاد می شود که از مسدود شدن سلول های شما در اثر کلسترول جلوگیری می کند. بنابراین مصرف روزانه یک مشت بادام می تواند ویتامین E بیشتری در جریان خون شما ایجاد کند و همچنین می تواند شما را از خطر ابتلا به کلسترول نجات دهد.

کاهش کلسترول با مصرف بادام

بادام از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند

همانطور که دیدیم، بادام سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است، که عملکرد بسیار مهمی در بدن دارند؛ زیرا میزان گلوکز موجود در خون را متعادل می کند و نحوه جذب و استفاده از آن را در بدن کنترل می کند. این بدان معنی است که بادام می تواند به شما در کنترل سطح قند خون و دیابت کمک کند. ایجاد عادت درخوردن بادام می تواند از مقاومت به انسولین جلوگیری کند، که می تواند با متوقف کردن واکنش بدن نسبت به انسولین، باعث افزایش سطح گلوکز در بدن شود. از دیگر مزایای مصرف بادام کاهش وزن بدن و استرس اکسیداتیو است.

با مصرف بادام، کمر باریک شوید

بادام حاوی مقادیر زیادی چربی و فیبر است که باعث کاهش وزن می شود. خوردن بادام به شما کمک می کند تا هوس خود را کنترل کنید و از پرخوری جلوگیری می کند؛ زیرا باعث احساس سیری سریعتری، بیش از سایر مواد غذایی می شود. خوردن میان وعده بادام باعث می شود تا انرژی روزانه شما حفظ شود، زیرا کالری بالایی دارد.

مطالعات متعددی وجود دارد که به بررسی رابطه بین خواص بادام درختی و کاهش وزن می پردازند. مطالعه بهداشت پرستاران نشان داد که بادام از یک متابولیسم سالم پشتیبانی می کند و شما را از مشکلات وزن دور می کند. افرادی که غالباً به جای غذاهای دیگر بادام می خورند، میزان چاقی کمتری دارند. این یک واقعیت است که توسط مطالعات انجام شده بر روی رژیم های غذایی حاوی بادام ثابت شده است. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف بادام از  مصرف بیش از حد کربوهیدرات جلوگیری می کند.

مطالعه ای که در سال 2003 در مجله بین المللی چاقی منتشر شد، نشان داد زنانی که به مدت شش ماه بادام می خوردند در مقایسه با گروه زنانی که بادام نمی خورند، کاهش وزن و BMI را تجربه کرده اند. کسانی که این آجیل ها را در رژیم غذایی خود گنجانده اند نیز توده چربی از دست داده، و کاهش فشار خون و کاهش سایز دور کمر خود را تجربه کرده اند.

بادام منبع غنی از آنتی اکسیدان 

بادام منبع غنی آنتی اکسیدان است که می تواند شما را در برابر استرس محافظت کند. استرس منجر به آسیب مولکولی می شود که در نتیجه منجر به التهاب، سرطان و پیری می شود. آنتی اکسیدان های شایع در بادام به نفع پوست شما است. با این حال، مصرف 84 گرم بادام در روز می تواند سطح آنتی اکسیدان های بدن شما را در مقابل پیری و بیماری های مختلف بالا نگه دارد.

بادام منبع غنی از آنتی اکسیدان 

فیبر بادام یک سپر مقاوم در برابر ابتلا به انواع سرطان

بادام مقدار مشخصی فیبر در خود دارد که به سم زدایی بدن کمک می کند. مصرف بادام به غذا کمک می کند تا به راحتی در سیستم گوارش حرکت کند. بادام دارای فیبر بالایی است و به عنوان یکی از خواص مهم بادام درختی می توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ اشاره نمود. همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین E و فلاونوئیدها است که خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

بادام از نقص مادرزادی جلوگیری می کند

 اسید فولیک نقش اساسی در رشد سلولهای سالم دارد و همچنین به چرخه زندگی جنین در حال رشد کمک می کند. زنان بارداری که بادام مصرف می کنند می توانند از کودک خود در برابر ابتلا به هر نوع نقص مادرزادی محافظت کنند.

بادام از نقص مادرزادی جلوگیری می کند

خواص بادام درختی برای مردان

رابطه بادام و نشاط مردانه

نشاط جنسی معمولاً مسئله مهمی برای مردان در هر سنی است. هر مردی آرزو دارد تا از نظر جنسی ،در تمام طول زندگی خود در اوج باقی بماند. اگرچه طبیعت روند خود را طی می کند و عملکردهای بدن با افزایش سن رو به زوال میگذارد، اما خوردن برخی غذاها به بهبود و طولانی شدن شرایط مطلوب کمک می کند.

این مغز لذیذ به عنوان یک ماده مغذی طبیعی مانند یک نجات دهنده عمل میکند. عملکرد جنسی مرد مستقیماً به سطح هورمون تستسترون در بدن بستگی دارد. مواد مغذی ضروری موجود در بادام باعث افزایش تولید تستسترون می شود. جای تعجب نیست که بادام یکی از غذاهایی است که از زمان های بسیار قدیم با نشاط مردانه مرتبط بوده است. محتوای سلنیوم، روی و ویتامین E در بادام باعث افزایش سلامت جنسی و تقویت قوای تولید مثل می شود. اسیدهای چرب امگا -3 موجود در بادام در بهبود جریان خون در اندام های جنسی مفید است.

تحقیقات علمی به وضوح تأکید کرده اند که آرژنین موجود در بادام برای بهبود شرایطی مانند گرفتگی عروق و اختلال در نعوظ بسیار مفید است.

رابطه بادام و نشاط مردانه

 افزایش قدرت جسمانی با مصرف بادام

پروتئین ضروری ترین ماده مورد نیاز برای افزایش توده عضلانی است.پروتئین ها در انواع مختلف، عملکردهای متابولیکی مانند انتقال اکسیژن به خون را انجام می دهند و به عنوان آنتی بادی در مبارزه با بیماری نیز عمل می کنند. یک اونس بادام حاوی 6 گرم پروتئین به شکل طبیعی و خالص است که مقدار آن حتی از تخم مرغ نیز بیشتر است. مصرف منظم بادام به مقدار توصیه شده (1 تا 1.5 اونس) به حفظ و تقویت قدرت عضلانی کمک می کند. از دیگر خواص بادام درختی افزایش سوخت و ساز بدن و تقویت کلی فیزیک بدن است.

جای تعجب نیست که از دوران باستان ، بدنسازان ، کشتی گیران و مبارزان حرفه ای خاور دور و مدیترانه بادام را در رژیم روزمره خود گنجانده اند. امروزه از بادام اغلب در تهیه مکمل های غذایی مهندسی شده مانند قرص و شربت های انرژی زا استفاده می شود. مواد معدنی ضروری مانند منگنز و فسفر موجود در بادام نه تنها بدن را تقویت می کنند بلکه به افزایش تراکم استخوان نیز کمک می کنند. یک اونس بادام 19 درصد منیزیم و 8 درصد کل نیاز کلسیم روزانه مردان را تأمین می کند.

قدرت بادام در جلوگیری از ریزش مو

ریزش و نازک شدن مو از مشکلات متداول ناشی از عواملی مانند استرس، آلودگی محیط زیست و کمبودهای غذایی است. مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم و روی برای سلامت موهای ما ضروری است.

بادام به اندازه کافی همه این مواد مغذی را دارد، بنابراین میتوانید بدون استفاده از محصولات گران قیمت مو و تنها با استفاده از این ماده مغذی ،تفاوت را احساس کنید. روغن بادام اگر که به طور منظم استفاده می شود باعث ایجاد موهای سالم، ضخیم و بدون شوره می شود. تنها کاری که باید انجام شود این است که به آرامی چند قاشق روغن بادام گرم شده را به پوست سر مالیده و بگذارید یک شب بماند.این کار اجازه می دهد تا تمام مواد مغذی مانند ویتامین E به پوست سر نفوذ کرده و شرایط اساسی را بهبود ببخشد. ممکن است فرد با کمترین هزینه، خیلی سریع از داشتن پوست سر سالم و پوشش بهتر مو لذت ببرد.

خاصیت بادام درختی تلخ به عنوان یک بی حس کننده طبیعی

وقتی صحبت از بخیه پوست، کشیدن دندان یا موارد دردناک دیگر می شود، روغن بادام می تواند نقش مهمی داشته باشد. به طوری که می تواند به عنوان ماده بی حس کننده استفاده شود. روغن بادام دارای یک ترکیب سمی به نام گلیکوزید آمیگدالین است که در عدم تحریک اعصاب بسیار موثر است.بنابراین با استفاده از آن ممکن است بی حس شوید. همچنین به خاطر داشته باشید که می توانید از روغن بادام تلخ فقط به عنوان بی حس کننده استفاده کنید و نه برای مقاصد دیگر

خطرات ناشی از مصرف زیاد بادام

اگرچه بادام برای سلامتی شما مفید است اما مصرف بیش از حد آن، اشکالاتی را نیز دارد. بعضی از افراد به دلیل مصرف بیش از حد بادام ممکن است دچار آلرژی شوند.

اگر خیلی بادام بخورید چه اتفاقی ممکن است بیافتد؟

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • مشکل در بلعیدن
  • اسهال
  • تنگی نفس
  • خارش شدید
  • افزایش وزن
  • مشکلات گوارشی
  • ممکن است منجر به سنگ کلیه شود
  • ممکن است به آلرژی دائمی نسبت آجیل دچار شوید
  • منجر به مسمومیت خواهد شد

خطرات ناشی از مصرف زیاد بادام

هشدار: اگر به مصرف بادام حساسیت دارید ، باید از مصرف این مغز اجتناب کنید زیرا این امر می تواند عوارض بیشتری ایجاد کند.

اکنون که فواید بادام را فهمیدید، در اینجا چند سوال متداول آورده شده است که برخی از جنبه های دیگر آن را روشن می کند. بادام می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، اما اگر بیش از حد مصرف شود نیز می تواند بسیار خطرناک باشد. این بدان معنی است که شما باید این آجیل را به طور متوسط ​​مصرف کنید.

چند بادام در روز می توانم بخورم؟

اگرچه بادام خوراکی سالم و مفیدی برای شما است و خواص بادام درختی بیشمار است، اما تنها مقدار مشخصی از آن را می توانید مصرف کنید. تعداد بادام مصرفی بستگی به این دارد که بدنبال افزایش وزن یا کاهش وزن هستید. بنابراین، اگر می خواهید افزایش وزن داشته باشید، می توانید روزانه 40 بادام بخورید. ولی اگر به دنبال کاهش وزن هستید، روزانه فقط 5 بادام را به همراه یک لیوان شیر به عنوان صبحانه باید مصرف کنید.

 آیا بادام سمی است؟

بادام دو نوع مختلف دارد: بادام شیرین و تلخ. بادام تلخ دارای خواص درمانی است به طوری که از آن برای تولید روغن بادام استفاده می شود و به عنوان بی حس کننده طبیعی در هنگام جراحی عمل می کند. این نوع، بسیار خطرناک است زیرا حاوی گلیکوزید آمیگدالین است که در صورت مصرف سمی است. وقتی بادام تلخ گرم می شود ، هیدروژن سیانید تولید می کند که یک کشنده سریع است.

حقایق ناگفته درباره خواص بادام درختی

  •  درختان بادام قدیمی ترین درختان اهلی هستند که قدمت آنها به 2000 تا 3000 سال قبل از میلاد در اردن باز می گردد.
  • بادام خطر کلسترول را کاهش می دهد.
  • بادام می تواند قند خون را تنظیم کند.
  • مصرف زیاد بادام می تواند باعث حالت تهوع ، اسهال ، تنگی نفس و مشکلات در بلع و غیره شود.
  • بادام یک مغز نیست، بلکه  یک میوه است.
  • بادام را می توان به مدت 2 سال در یخچال نگهداری کرد و این به دلیل محتوای بالای ویتامین E در آن است.
  • هندوستان بادام را غذای اصلی مغز کودکان می داند.

میتوانید خواص بادام درختی را در جدول زیر، به طور کلی ببینید.

مواد معدنی و مغذی موجود در بادام خواص آن بر سلامتی و زیبایی
ویتامین E خاصیت ضد پیری، عدم رویش موهای سفید، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان، برای بهبود بینایی
آنتی اکسیدان ضد سرطان، درمان آکنه و جوش های سر سیاه، کاهش بثورات پوستی، بهبود عملکرد قلب
سلنیوم سلامت جنسی
منیزیم افزایش رشد مو، تنظیم قند خون، بهبود عملکرد قلب
مس و آهن درمان کم خونی
ال کارتنین افزایش قدرت مغز و هوشیاری
ترکیبات پروبیوتیک بهبود عملکرد دستگاه گوارش
پتاسیم و کلسیم استحکام استخوان و دندان، بهبود عملکرد قلب
پروتئین افزایش توده بدنی، کاهش وزن
اسیدهای چرب امگا3 سلامت جنسی
فسفر  مفید برای استخوان و دندان
اسید فولیک جلوگیری از نقص مادرزادی
کربوهیدرات کاهش وزن، جلوگیری از پرخوری
منگنز بهبود عملکرد قلب

 

کلام آخر

بادام خواص مفیدی برای همه ما دارد و در نتیجه باید در حد مجاز مصرف شود. مصرف زیاد آن می تواند کشنده باشد. اگر به دنبال یک سبک زندگی سالم هستید، فراموش نکنید که آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

نویسنده: سرکار خانم بهاره رمضانلو

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

منابع

https://pharmeasy.in/blog/20-healthy-benefits-of-almonds-facts-and-faqs/

https://www.lifehack.org/369782/amazing-benefits-almond-5-refreshing-recipes

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی دوستی
مهدی دوستی
2 سال قبل

سلام خانم مهندس ، ارادت و مرسی از مطالب مفیدتون
خواستم پیشنهاد بدم خدمتتون اگه صلاح میدونین برای سهولت و دسترسی راحتتر عموم ، یک کانال تلگرام هم راه اندازی کنین و همین مطالب رو اونجا هم عرضه کنید ، بنظرم ازینم مفیدتر خواهد بود. سپاس از حسن نظرتون بانو??

مهندس پریسا سالاری
پاسخ به  مهدی دوستی
2 سال قبل

سلام
شما می توانید از طریق لینک https://t.me/pr365 عضو کانال تلگرام پسته رفسنجان شوید و از اخبار به روز و مطالب ارزشمند این کانال بهره ببرید. تشکر از همراهی شما

2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x