باغ و باغچه ای همیشه سبز با گیاهان همیشه سبز!

باغ و باغچه ای همیشه سبز با گیاهان همیشه سبز!
فهرست آنچه در این مطلب می خوانید: پنهان

انواع مختلف درختان همیشه سبز و مقاوم

درختان همیشه سبز در میان باغبانان محبوب هستند، زیرا آن ها برگ خود را از دست نمی دهند و به همین دلیل حتی در زمستان که شاخه های برهنه و ریزش برگ در درختان وجود دارد، باعث زیبایی باغ می شوند. نام “گیاهان همیشه سبز” از این واقعیت ناشی می شود که این درختان شاخ و برگ خود را در تمام طول سال حفظ می کنند، بنابراین به نظر می رسد که همیشه سبز هستند.

با این حال درختان همیشه سبز نیز برگ های خود را مانند درختان برگریز از دست می دهند، اما تفاوت در این است که آن ها این کار را به تدریج در طول سال انجام می دهند تا یک باره. بنابراین با تجدید مداوم شاخ و برگ، ریزش و رشد مجدد برگ ها به سختی قابل توجه است.

به طور کلی درختان همیشه سبز در طیف وسیعی از شرایط خاک رشد می کنند و مراقبت آن آسان و راحت است. این به این دلیل است که آن ها در تمام طول سال به رشد خود ادامه می دهند و می توانند مواد مغذی را از طریق خاک در طول سال جذب کنند. در حالی که درختان برگ ریز با از دست دادن برگ های خود به حالت خواب می روند.

کاربرد درختان و گیاهان همیشه سبز

درختان همیشه سبز علاوه بر رنگ ثابت، فواید بسیاری نیز دارند. اگر یک ردیف درخت همیشه سبز بکارید، آن ها در طول سال به عنوان بادگیر عمل کرده و می توانند سر و صدا را مسدود کنند. اگر به فکر حفظ حریم خصوصی هستید، می توانید از درختان همیشه سبز به عنوان پرچین استفاده کنید یا تعدادی از آن را در قسمت جلوی در بورودی منزلتان بکارید. با این کار حریم خصوصی شما بدون توجه به فصل سال همیشه سبز بوده و حفظ می شود.

درختان همیشه سبز هنگام کاهش دما یا هنگام بارندگی، پناهگاه پرندگان و سایر حیوانات وحشی هستند. برخی از درختان همیشه سبز در فصل تابستان گل می دهند.

بسیاری از گیاهان همیشه سبز نیز شاخ و برگ معطر یا شکوفه های معطر دارند، در حالی که برخی دیگر می توانند میوه های خوراکی تولید کنند. در ادامه تعدادی از درختان همیشه سبز معرفی می شوند تا دریابید که انواع درختان همیشه سبز در چه آب و هوایی رشد کرده و مناسب می باشند.

کاربرد گیاهان همیشه سبز

1.درختان همیشه سبز صنوبر (Fir trees)

نام علمی:  Abies

ارتفاع: بیش از 76 متر (250 فیت)

نور: آفتاب کامل تا سایه جزئی

آب: نیاز به رطوبت مناسب

خاک: اسیدی با زهکش خوب

2.درختان سدروس (Cedar trees)

نام علمی:  Cedrus

ارتفاع: بیش از 48 متر (160 فیت)

نور: خورشید کامل

آب: نیاز به رطوبت مناسب

خاک: زهکش عالی

3.درختان و گیاهان همیشه سبز سرو (Cypress trees)

نام علمی: Cupressus

ارتفاع: بیش از 39 متر (130 فیت)

نور: آفتاب کامل

آب: نیاز به رطوبت متوسط

خاک: زهکش عالی

4.درختان مرکبات (Citrus Trees)

نام علمی: Citrus

ارتفاع: بیش از 15 متر (50 فیت)

نور: آفتاب کامل

آب: نیاز به رطوبت متوسط

خاک: خنثی، زهکش خوب، حاصلخیز

5.درختان صمغ (Gum Trees)

نام علمی: Eucalyptus

ارتفاع: بیش از 30 متر (100 فیت)

نور: آفتاب کامل

آب: خاک مرطوب باشد.

خاک: زهکش خوب، حاصلخیز

6.درختان سبز زیتون (Olive Trees)

نام علمی: Olea europaea

ارتفاع: بیش از 15 متر (50 فیت)

نور: آفتاب کامل

آب: نیاز به رطوبت متوسط

خاک: زهکش خوب، حاصلخیز

7.درختان همیشه سبز کاج نوئل (Spruce Trees)

نام علمی: Picea

ارتفاع: بیش از 60 متر (200 فیت)

نور: آفتاب کامل

آب: نیاز به رطوبت متوسط

خاک: اسیدی، زهکش خوب

8.درختان همیشه سبز کاج (Pine Trees)

نام علمی: Pinus

ارتفاع: بیش از 76 متر (250 فیت)

نور: آفتاب کامل

آب: نیاز به رطوبت متوسط

خاک: زهکش عالی

درختان همیشه سبز و مقاوم

انواع درختچه و گیاه همیشه سبز برای باغ و بالکن منازل شما

بوته ها و گیاهان همیشه سبز با شادابی و سرسبزی خود زندگی را به مناظر خشک و کسل کننده زمستانی می بخشند. مانند بوته ها و گیاهان همیشه سبز مخروطی، بوته های همیشه سبز یک چارچوب همیشگی برای کاشت های فصلی باغ و باغچه شما ایجاد می کنند. برخی از درختچه های همیشه سبز با گلدهی جذابیت آن ها را در طول سال گسترش می دهد. با این حال بیشتر بوته های همیشه سبز که معرفی می شوند، به دلیل شاخ و برگ انعطاف پذیر و توانایی رشد در آب و هوای سرد در زمستان مورد استقبال قرار دارند، ارزشمند هستند.

1.گیاه خاس نرم (Inkberry holly)

نور: جزئی تا آفتاب کامل

ارتفاع: 60 تا 91 سانتی متر (24 تا 36 اینچ)

رنگ شاخ و برگ: سبز تیره

درختچه همیشه سبز خاس، بومی آمریکای شمالی است و یک گزینه عالی در کنار درختچه شمشاد (boxwood) است. این درختچه ها به شکل بوته ای متراکم و منشعب روی زمین رشد می کند.

درختچه های خاس نرم خاک اسیدی مرطوب را دوست دارند، و آن را به گزینه ای ایده آل برای مکان های مرطوب، از جمله باغ های جنگلی یا مکان های نزدیک جویبارها یا برکه ها تبدیل می کند. چندین گیاهچه مرکب بکارید تا یک پرچین کوچک همیشه سبز داشته باشید. بهتر است هرس آن را برای شکل دادن در اواخر زمستان انجام دهید. از آنجا که درختچه های خاس رشد کندی دارند، معمولاً به هرس کمی احتیاج دارند مگر اینکه به عنوان پرچین استفاده شود.

2.گیاه آزالیای همیشه سبز (Evergreen Azalea)

نور: سایه جزئی

ارتفاع: 60 تا 76 سانتی متر (2 تا 2.5 فیت)

رنگ شاخ و برگ: سبز تیره

آزالیای همیشه سبز یک درختچه جمع و جور است که در بهار مملو از خوشه هایی از گل های پر رنگ مشابه گل رز است که جای خود را به شاخ و برگ های سبز براق می دهد. در زمستان، شاخ و برگ ها رنگ قرمز جذابی پیدا می کنند.

شما می توانید از آن به عنوان پرچین در امتداد مسیر پیاده روی استفاده کنید. همچنین از آن ها برای کاشت در گلدان و یا در بالکن استفاده می شود. دقت کنید که آزالیای همیشه سبز را در مناطقی که در برابر وزش باد شدید محافظت شده است، بکارید.

توصیه می شود آزالیای همیشه سبز را بلافاصله بعد از گلدهی هرس کنید تا اندازه و شکل آن کنترل شود و شاخه های بیمار و آسیب دیده از بین برود.

3.درختچه همیشه سبز شمشاد (boxwood)

نور: آفتاب یا سایه

ارتفاع: 60 تا 121 سانتی متر (24 تا 48 اینچ)

رنگ شاخ و برگ: سبز روشن

درختچه شمشاد بهترین گیاه همیشه سبز برای شکل دادن و هرس کردن هستند، به همین دلیل است که باغبانان آن ها را اغلب برای ایجاد پرچین های رسمی انتخب می کنند. نوع Sprinter نوعی شمشاد است که سریع تر از انواع دیگر رشد کرده و پر می شود. کاشت و پرورش درختچه شمشاد در گلدان به عنوان گیاه همیشه سبز آپارتمانی نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

شمشاد درختچه ای عالی برای باغ های نیمه سایه می باشد. این درختچه زیبا خاک مرطوب و زهکشی شده را ترجیح می دهد. برای جلوگیری از سوختگی برگ در فصل زمستان، آن را در منطقه ای قرار دهید که از وزش باد شدید زمستانه دور باشد. هرس شمشاد به ندرت مورد نیاز است، اما ممکن است در فصل تابستان اصلاح لازم باشد.

4.گیاه اِریکا کارنیا یا خلنگ (Winter Heath)

نور: جزئی تا آفتاب کامل

ارتفاع: بیش از 45 سانتی متر (1.5 فیت)

رنگ شاخ و برگ: سبز

این بوته مقاوم، بومی اروپا به دلیل شاخ و برگ کوچک سوزنی و خوشه های ماندگار گل های صورتی زنگوله ای ارزش دارد. پس از گل ها شاخ و برگ جدید بهاری ایجاد می شود که به رنگ سبز جنگلی تبدیل می شود.

بوته اریکا کارنیا یا خلنگ حتی در مناطق شمالی و سرد در زیر برف نیز به رشد خود ادامه می دهد.

این درختچه بوته ای و کم رشد برای استفاده در پوشش های زمینی ، باغ های صخره ای و حاشیه های کم بسیار مناسب است. به دلیل ترجیح آن برای زهکشی شدید ، همچنین انتخاب بزرگی را برای جمع شدن در حاشیه ها و دامنه ها ایجاد می کند.

بهترین شرایط برای گلدهی در آفتاب کامل اتفاق می افتد، اما گیاهان زمستانی معمولاً سایه بعد از ظهر را در طول تابستان ترجیح می دهند. برای تشویق رشد جدید و فشرده نگه داشتن این گیاه، بعد از گلدهی هرس انجام دهید.

5.درختچه انگور اورگان (Oregon Grape)

نور: سایه جزئی تا کامل

اندازه: 91 تا 182 سانتی متر (3 تا 6 فیت) با گسترش 60 تا 152 سانتی متر (2 تا 5 فیت)

رنگ شاخ و برگ: سبز و قرمز تیره در پاییز و زمستان

درخت انگور اورگان بومی غرب آمریکای شمالی است و در طول چهار فصل رنگ تولید خواهد کرد. گل های زرد در بهار، خوشه های آبی تیره در اواخر تابستان و برگ های سبز براق که در پاییز قرمز تیره می شوند، تولید می کند.

بهترین مکان برای رشد آن منطقه ای است که سایه کامل داشته و خاک مرطوب با زهکشی خوب باشد. برای جلوگیری از سوزاندن برگ ها در فصل زمستان، آن ها را دور از باد و آفتاب زمستانه نگهداری نمایید.

انگور اورگان به هرس کمی احتیاج دارد، مگر اینکه بخواهید گسترش و رشد آن را کنترل کرده یا فضای خیلی بزرگی اشغال کرده باشد. بهترین زمان برای هرس اواخر زمستان یا اوایل بهار قبل از شروع رشد جدید است.

6.درختچه همیشه سبز زرشک زینتی (bearberry)

نور: جزئی تا آفتاب کامل

اندازه: 30 سانتی متر (1 فیت) با گسترش 91 تا 182 سانتی متر (3 تا 6 فیت)

رنگ شاخ و برگ: سبز تیره با پشت خاکستری نقره ای، شرابی در پاییز و زمستان

این درختچه کم رشد دارای برگ های براق کوچک و گرد شده و دسته ای از گل های سفید کوچک مایل به صورتی در بهار و به دنبال آن توت های قرمز است که تمام زمستان ادامه دارد. این درختچه بسیار مقاوم در برابر زمستان است و باد یا طوفان شن آن را آزار نمی دهد.

زرشک به دلیل توانایی زنده ماندن در شرایط سخت، راه حل خوبی برای مکان های سخت و دشوار است. برای کنترل فرسایش خاک در دامنه ها، تپه ها یا طبیعی سازی یک باغ صخره ای به عنوان پوشش زمین استفاده می شوند. همچنین برای مناطق ساحلی درختچه های خوبی محسوب می شوند.

این بوته با نگهداری کم به هرس زیاد احتیاج ندارد، مگر در مواردی که برای کنترل اندازه آن یا از بین بردن شاخه های مرده لازم باشد.

معرفی 20 گل و گیاه همیشه سبز و چهار فصل مناسب باغچه منازل

اگر دوست دارید در تمام طول سال باغچه و بالکن خود را سرسبز، شاداب و تازه نگه دارید، گل های یک ساله گزینه بسیار خوبی می باشند! این گل ها به سرعت رشد کرده و گل می دهند. به طور معمول برای فصل رشد خود کاملاً شکوفا و شاداب می مانند.

اما فصل رشد دقیقاً چیست؟

فصل رشد زمانی است که هوا و دما به گیاهان اجازه رشد می دهد. برای بعضی مناطق، فصل رشد می تواند به چهار ماه کوتاه برسد. برای مناطق گرم تر و گرمسیری، یک فصل رشد می تواند نزدیک به یک سال طول بکشد. این نکته نباید با فصلی که معمولاً بهار، تابستان، پاییز و زمستان می شناسیم اشتباه گرفته شود.

گل های یک ساله می توانند نسبت به زمان سالی که در آن رشد می کند و همچنین شرایط آب و هوایی آن منطقه پرمصرف و پرکاربرد باشند. درادامه به معرفی تعدادی گل های زیبا، همیشه سبز و شرایط نگهداری در هر فصل پرداخته می شود.

گروه اول: گل های یک ساله فصل بهار

بهار زمان رشد و شکوفایی گل های زیادی است که می توانند به باغچه ها و خانه های شما بازگشته و منظره جذابی ایجاد نمایند. اگر می خواهید گل های زودرس بهار را بکارید، مطمئن شوید که گل های شما می توانند تنش های سرما را تحمل کنند.

1.گل میمون (Snapdragon Flower)

گل میمون یک گل معطر با گلبرگ هایی شبیه دهان میمون است. این شکوفه ها در اشکال و رنگ های متنوعی وجود دارند که باعث می شود آن ها برای افزودن به هر دسته گل و کاشت در باغچه عالی باشند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 30 تا 106 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، صورتی، سفید

2.گل آفتابگردان آفریقایی (African Daisy Flower)

گل های آفتابگردان آفریقایی گل های شادابی هستند که برای مدت طولانی شکوفا می شوند و می توانند از گیاهان همیشه سبز به شمار آید و رنگ جذابی به باغ و باغچه منزل شما اضافه کنند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 60 تا 152 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، صورتی، سفید

3.گل مروارید یا گل عسل (Sweet Alyssum Flower)

گل های مروارید رایحه ای سبک دارند که می توانند عطر و بویی دلپذیر به باغچه شما ببخشند. این گل های زیبا و لطیف به راحتی با گل های بی نظیر در یک دسته گل جفت می شوند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک نمدار و نسبتاً مرطوب

ارتفاع: 6 تا 30 سانتی متر

رنگ های موجود: بنفش، صورتی، سفید

4.گل قلمفور (Dianthus Flower)

گل های قلمفور شکوفه هایی معطر و دارای شاخ و برگ های سبز و آبی زیبا هستند. بسیاری از افراد به دلیل شباهت، این گل زیبا را گل میخک می نامند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 15 تا 30 سانتی متر

رنگ های موجود: بنفش، صورتی، سفید

5.گل بنفشه (Pansy Flower)

گل بنفشه گل های کلاسیک باغچه ای در فصل بهار است که در بسیاری از خانه ها یافت می شود. رنگ های متفاوت این گل زیبا جلوه فوق العاده ای به باغچه ها می بخشد.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک مرطوب با زهکش خوب

ارتفاع: 15 تا 22 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، آبی، بنفش، صورتی، سفید

'گل های یک ساله فصل بهار،

گروه دوم: گل های یک ساله فصل تابستان

تابستان زمانی برای آفتاب کامل و گل هایی با رنگ روشن است! بدون گل های همیشه سبز که در فصل تابستان شکوفا می شوند، نمی توانید دسته گل ماندگار و تابستانه داشته باشید.

6.گل همیشه بهار (Marigold Flower)

مراقبت از گل همیشه بهار آسان است. آن ها به دلیل توانایی شکوفائی در تمام تابستان، سالانه محبوب هستند. رنگ های روشن آن ها باعث می شود که انتخاب محبوب دسته گل و حتی تزیین سالاد باشند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 15 تا 38 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد

7.گل شمعدانی (Geranium Flower)

شمعدانی ها صدها گونه مختلف دارند و جزئ گیاهان همیشه سبز محسوب می شوند. این گل به باغبانان و گل فروشان گزینه های زیادی برای چیدمان باغ و دسته گل می دهند. شمعدانی آبی بیشتر در طبیعت یافت می شود.

نیازهای نوری: آفتاب کامل، نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 22 تا 76 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، آبی، بنفش، صورتی، سفید

8.گل پریوش یا وینکا (Vinca Flower)

گل های یک ساله وینکا به عنوان گل کبود ماداگاسکار نیز شناخته می شوند. وینکا به دلیل شکوفایی بدون وقفه در تمام فصل تابستان و رنگ آبی محبوب مشهور است.

نیازهای نوری: آفتاب کامل، نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 22 تا 76 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، آبی، بنفش، صورتی، سفید

9.گل آهار یا زینیا (Zinnia Flower)

گل زینیا گل هایی با نگهداری کم است که رنگی زنده به گیاهان و دسته گل شما می بخشد. برخی از گونه های زینیا شباهت زیادی به گل محمدی دارند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 15 تا 76 سانتی متر

رنگ های موجود: زرشکی، قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، صورتی، سفید

10.گل حنا (Impatiens Flower)

ایمپاتیانس گیاهان ظریف عالی هستند و برای اکثر افراد رشد آن ها آسان است. این گل های جذاب همچنین به عنوان “مارمولک های شلوغ” در انگلستان و “بیمار خوش شانس” در ایالات متحده شناخته می شوند.

نیازهای نوری: سایه کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 7 تا 182 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، آبی، بنفش، صورتی، سفید

11.گل ذرت (Cornflower)

این شکوفه ها غنچه های گل گندم نیز نامیده می شوند و به طور سنتی رنگ آبی دارند. این گل های خوش رنگ عطر و طعمی شبیه میخک دارند و می توانند به عنوان یک تزیین و سفره آرایی استفاده شوند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 30 تا 90 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، آبی، صورتی، سفید

گل های یک ساله فصل تابستان،

گروه سوم: گل های یک ساله فصل پاییز

اگر سعی می کنید گل های سالانه را برای مکان سایه دار انتخاب کنید، فصل پاییز فصل بسیار خوب و مناسبی است. گل های زیبای یک ساله پاییزی جلوه گر پاییزی زیبا و دلنشین در باغچه منازل شما می باشند.

12.گل بگونیا (Begonia Flower)

بگونیا به لطف شکوفه های بزرگ و گونه های مختلف مورد علاقه و مناسب باغچه است. بگونیا همچنین دارای رنگ های متنوعی است که جفت شدن آن ها با هر باغ و باغچه ای یا دسته گل آسان می باشد.

نیازهای نوری: آفتاب کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 15 تا 45 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، صورتی، سفید

13.گل اطلسی (Petunia Flower)

گل اطلسی با اختلاف جزئی و رنگ های مختلف از جمله صورتی، آبی و قرمز وجود دارد. مراقبت از این گیاهان همیشهه سبز و یک ساله مقاوم آسان بوده و برای باغبانان تازه کار انتخابی صحیح و مناسب است.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 20 تا 30 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، آبی، بنفش، صورتی، سفید، سیاه

14.گل لادن (Nasturtium Flower)

گل های لادن یکی از گیاهان همیشه سبز بوده و در تمام رنگ ها در فصل پاییز وجود دارند. این گل زیبا و جذاب برای هدیه دادن، دسته گل و چیدمان در یک دفتر یا خانه بسیار مناسب می باشند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 24 تا 45 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، صورتی، سفید

15.گل سلوسیا (Celosia Flower)

گل سلوسیای مستحکم انتخابی است که باید برای دسته گل در نظر بگیرید، زیرا گلبرگ های آن به راحتی نمی ریزند. این گل بی نظیر و خوش نما پاییز جذاب را در باغچه ها به نمایش می گذارد.

نیازهای نوری: آفتاب کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب همراه با کود زیاد

ارتفاع: 15 تا 91 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، صورتی، سفید

16.گل همیشه بهار (Calendula Flower)

این گل خوراکی یک انتخاب محبوب برای سوپ و سالاد است. از گل همیشه بهار می توان در روغن های ضروری جهت بهبود و آبرسانی پوست استفاده کرد.

نیازهای نوری: آفتاب کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 30 تا 60 سانتی متر

رنگ های موجود: نارنجی، زرد، سفید

گل های یک ساله فصل پاییز،

گروه چهارم: گل های یک ساله فصل زمستان

گل های یک ساله زمستانی برای تحمل سرما و دمای سرد تر که در زمستان تجربه می شود لازم است. این گل های مقاوم گزینه های قدرتمندی برای شکوفا و پر نگه داشتن باغچه زمستانی شما هستند.

17.گل شب بو (Stock Flower)

بوی گل شب بو همانند میخک است که آن را برای دسته گل و یا برای پوشش یک منطقه در باغچه استفاده می کنند. گل های شب بو عطر بسیار عالی دارند که این عطر و بو در شب شدید تر می شود، به همین دلیل اسم آن را شب بو نامیده اند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک مرطوب با زهکش خوب

ارتفاع: 30 تا 91 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، زرد، آبی، بنفش، صورتی، شیری، سفید

18.گل پامچال (Primrose Flower)

گل پامچال انگلیسی محبوب ترین نوع پامچال و جزئ گیاهان همیشه سبز است و در بسیاری از رنگ های روشن برای روشنایی خانه شما در فصل زمستان خسته کننده وجود دارد. طول عمر این گل زمستانی که دیر شکوفا شده است، کم و محدود است.

نیازهای نوری: نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 22 تا 45 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، نارنجی، زرد، آبی، بنفش، صورتی، سفید

19.گل نخود (Sweet Pea Flower)

گل نخود به دلیل رایحه شیرین و لطیف معمولاً در عطر استفاده می شود. این گل ها می توانند تا ارتفاع  3 متر بالا بروند!

نیازهای نوری: آفتاب کامل

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 182 تا 304 سانتی متر

رنگ های موجود: قرمز، صورتی، سفید

20.گیاه همیشه سبز کلم پیچ گلدار (Flowering Kale)

گیاه همیشه سبز کلم پیچ گلدار به اندازه کلم خوراکی آن خوشمزه نیست، اما با برگ های بزرگ و زیبا آن را جبران می کند. کلم پیچ گلدار در شرایط آب و هوایی سردتر بهترین رنگ را تولید می کند.

نیازهای نوری: آفتاب کامل تا نیمه سایه

نیازهای آبی و خاکی: خاک با زهکش خوب

ارتفاع: 30 تا 45 سانتی متر

رنگ های موجود: بنفش، سبز، سفید

امیدوارم با مطالعه این مطلب بتوانید گیاهان همیشه سبز را پرورش دهید. ایام به کام.

گل های یک ساله فصل زمستان،

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

برگرفته از: www.trees.com

www.gardendesign.com

www.proflowers.com

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x