انواع گل رز موجود در جهان چیست؟ و نحوه پرورش آنها چگونه است؟

انواع گل رز موجود در جهان  چیست؟ و نحوه پرورش آنها چگونه است؟

گل رز انواع متفاوتی دارد و یک گل بسیار زیبا و چشم نواز است و هر انسانی با دیدن گل‌های رز شگفت زده می‌شود و به وجد می‌آید.

در ‌این مقاله ما می خواهیم انواع گل رز‌های موجود در جهان را بررسی کنیم.

محتوا پنهان

چگونه می توان گل‌های (رز نارنگی) را پرورش داد؟

با وجود همه صحبت‌هایی که  در مورد زیبایی می‌شود، سخت است که عاشق رنگ‌های عجیب و غریب گل رز نباشید. گلبرگ‌های نارنجی کم رنگ ارقامی مانند “جواهر نارنگی” و “رویای نارنگی” تخیلات را به طریقی بیدار می‌کند که رنگ‌های رز سنتی نمی‌توانند. ضرب المثل قدیمی تا آنجا صادق است که رنگ نارنجی گل رز را مشخص نمی‌کند. گل رز نارنگی می تواند فلیبورندا، بوته اییا گل رز صعودی باشد که هر کدام به مراقبت‌های متفاوتی نیاز دارند. با این حال، اکثر رزها فهرست کوتاهی از شرایط مورد نیاز برای رشد را دارند و اگر دستورات اولیه گل رز را رعایت کنید، احتمالاً گل رز خود را به درستی پرورش می‌دهیم.

انواع رزهای نارنگی رنگ سالم و مقاوم در برابر بیماری خریداری کنید و بکارید که مناسب منطقه شما باشد. اگرچه رزها به طور کلی در بیشتر مناطق رشد می‌کنند، اما هر نوعی برای هر منطقه مناسب نیست.

گل رز را در جایی که نور کافی خورشید دریافت می کنند بکارید. اکثر گونه‌های رز هر روز به شش ساعت یا بیشتر به آفتاب مستقیم نیاز دارند. رزهای نارنگی شما نمی‌توانند در سایه یا نیمه سایه رشد کنند.

خاک  و آبیاری  گل (رز نارنگی) چگونه باید باشد؟

اگر خاک شما به خوبی تخلیه نمی‌شود، گل‌های رز خود را در تخت های بلند بکارید. گل‌های رز برای رشد نیاز به خاکی با زهکشی خوب دارند زیرا خاک خیس باعث پوسیدگی ریشه و بیماری‌های دیگر می‌شود. اصلاح خاک رس سنگین برای تخلیه سریع کار دشواری است. اما ساخت یک تخت گل سرخ بلند در ارتفاع 12 اینچی از سطح خاک این کار را انجام می‌دهد.

گل‌های رز خود را به طور منظم، با دقت و مناسب آبیاری کنید. هم آبیاری کم و هم آبیاری زیاد می‌تواند گیاهان شما را از بین ببرد. آبیاری کافی برای مرطوب نگه داشتن خاک رز لازم است. پس از ارزیابی آب و هوا و نوع خاک، برنامه آبیاری را تنظیم کنید. رزهایی که در مناطق با مه صبحگاهی و عصرگاهی زندگی می‌کنند نسبت به گل‌هایی که در مناطق بیابانی خشک و بیابانی هستند به رطوبت کمتری نیاز دارند. از شیلنگ‌های خیس کننده یا سیستم آبیاری قطره‌ای برای کنترل میزان آب و جلوگیری از ورود آب به شاخ و برگ استفاده کنید.

کوددهی و کمپوست گل های (رز نارنگی)

رزهای خود را با استفاده از کمپوست ارگانیک یا کود کمپوست به عنوان مالچ در فصل رشد تغذیه کنید. یک لایه 3 اینچی روی زمین زیر هر بوته بمالید و مالچ را از ساقه گیاه دور نگه دارید. از کودهای حاوی نیتروژن بالا به گل‌های رز خود داری کنید. در حالی که این کودها رشد شاخ و برگ را زیاد می‌کنند، شته‌ها و بیماری های گیاهی را نیز زیاد می‌کنند. اگر pH خاک شما 7 یا بالاتر است، با پخش کنجاله یونجه، کنجاله پنبه یا پودر خون در اطراف گیاهان گل رز طبق دستورالعمل‌ها روی آنها عمل کنید و اسیدیته بیشتری را به طور طبیعی اضافه کنید.

 

نحوه مراقبت از گل رز پگی راکفلر (Peggy Rockefeller)

وقتی به نام راکفلر فکر می‌کنید و احتمالاً در ذهنتون خیریه نیکوکاری مجسم می‌شود نه یک گل رز. دیوید راکفلر، شوهر پگی، مبلغ قابل توجهی را برای بازسازی هزاران هکتار باغ رز گیاه شناسی نیویورک اهدا کرد. این باغ اکنون به نام خود اوست. و یک نوع گل رز نیز به نام او نیز ثبت شده. گل رز پگی راکفلر یک چای ترکیبی است که مانند سایر چای‌های ترکیبی از آن مراقبت می‌شود. گل‌های قرمز دوگانه آن شکوفه‌های بسیار زیبا و چشم نواز دارد.

برای آبیاری گل رز پگی راکفلر باید زمانی که خاک خشک شده است 2.5 سانتی متر آب به آن بدهید تا سطح زیرین خاک نفوذ کند. از آبیاری سربار گل رز که باعث ایجاد کپک و سایر بیماری‌های رز می‌شود خودداری کنید.

در اواخر زمستان یا اوایل بهار که جوانه‌ها شروع به بزرگ شدن می‌کنند، چای های ترکیبی را کود دهید. در غروب آفتاب استفاده از کود نیتروژن بالا (به عنوان مثال، 20-10-10) یا کود مخصوص گل رز را توصیه می‌کند. کود را هر شش هفته استفاده کنید؛ آخرین برنامه کوددهی را در پاییز، حداقل شش هفته قبل از اولین یخبندان مورد انتظار انجام دهید.

 

نحوه هرس و مالچ پاشی گل رز پگی راکفلر

گل رز پگی راکفلر را در اواخر زمستان، یک ماه قبل از آخرین یخبندان مورد انتظار، هرس کنید. ضعیف ترین شاخه ها، شاخه های بد شکل، مرده و غیرمولد را بچینید. سه تا پنج ساقه قوی را که به طور مساوی از هم فاصله دارند، نگه دارید. سپس تا یک سوم شاخه های بالا و کناری را از این ساقه ها جدا کنید. برش‌های زاویه دار درست بالای جوانه‌های رو به بیرون ایجاد کنید. در پایان، گیاه شما شبیه یک گلدان باز و بی برگ می‌شود.

2.5الی 3.5 سانتی متر مالچ، مانند پوست خردشده، کمپوست یا تراشه‌های چوب، در اوایل بهار قبل از گرم شدن بیش از حد دما، در اطراف گیاهان گل رز بمالید. مالچ خاک را برای تابستان خنک نگه‌می‌دارد، علف های هرز را سرکوب می کند و آب را حفظ می‌کند. بین ساقه گل رز و مالچ یک فاصله 5 سانتی متری بگذارید.

گل‌های رز را بچینید و از زیبایی آنها در خانه استفاده کنید. تا پگی راکفلر تشویق شود و شکوفه‌های جدید بزند. گل‌ها را درست بالای اولین جوانه‌های برگ به سمت بیرون ببرید.

چگونه می توان رز رنگین کمان را به طور طبیعی پرورش داد (Rainbow Rose)

“رزها عاشق آفتاب هستند، بنفشه ها عاشق شبنم …” این آهنگ قدیمی است و باعث می شود باغبانانی که دارای حیاط سایه دار هستند نگران باشند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، اکنون رزهای رنگین کمان وجود دارد، رزهای رنگی که در مناطق عمدتا سایه دار رشد می کنند. Rainbow Knock Out Rose (Rosa x “Radcor”) در مناطق کشاورزی مناسب به خوبی رشد می‌کنند.

 

مواردی که باید در مورد گل رز رنگین کمانی بدانیم

افسوس، رز رنگین کمان هیچ عطری ندارد، اما گل‌ها دوست داشتنی هستند. در هر یک از این گل‌های پنج رنگ ساده وجود دارد. عرض آنها حدود 5 سانت با مرکز زرد است. پایین گل به رنگ قرمز نارنجی جذاب است و برگ‌ها در پاییز رنگ قرمز بورگوندی دوست داشتنی به خود می‌گیرند.

درباره مشخصات ظاهری گل رز رنگین کمانی ( Rainbow Knock Out Roses)

این درختچه جمع و جور در حدود 30 سانت ارتفاع دارد و پیوسته شکوفه‌های مرجانی با مرکزهای زرد از بهار تا اولین سرما تولید می‌کند. بر اساس گزارش “Knock Out Roses”، که توسط “Star Roses and Plants” تولید می‌شود، شاخ و برگ جدید روی رز رنگین کمانی ابتدا به رنگ بورگوندی تیره ظاهر می‌شود و سپس به رنگ سبز تیره در می‌آید.

رزهای رنگین کمان علاوه بر شکوفه‌های فراوان، مقاومت فوق العاده‌ای در برابر بسیاری از بیماری هایی که گل رز معمولاً از آن رنج می برد، مانند بیماری‌های زنگ زدگی معمولی، کپک و لکه های سیاه و سفید، نشان می‌دهد.

“Rainbow Knock Out Roses” یک نوع گل رز است که دارای رنگ‌هایی که از زرد پاستلی به صورتی مرجانی تیره تا صورتی کم رنگ تر همه را داراست.

 

آماده سازی باغ یا باغچه برای رزهای رنگین کمانی

گل‌های رنگین کمان را درخاک‌های لومی (ترکیب چند خاک و ایجاد بافت مناسب برای رشد مناسب گیاه) با زهکشی خوب پرورش دهید. گل رز خاک‌های کمی اسیدی را دوست دارد، بنابراین قبل از کاشت PH را بررسی کنید.

درختچه‌های اطراف را پاک کنید تا رزهای رنگین کمان شما روزانه سه ساعت در معرض نور آفتاب قرار گیرند و آنها به شدت رشد می‌کنند و شکوفا می‌شوند. برخلاف بیشتر رزها، رز های رنگین کمانی

(Rainbow Knock Out) در مکان‌های سایه دار رشد می‌کند.

فاصله رزهای رنگین کمانی  از یکدیگر

رزهای خود را به اندازه کافی از هم فاصله دهید تا شاخ و برگ بالغ و 90 سانتی آنها، شاخ و برگ درختان کناری خود  را خرد نکند. اینکار باعث گردش خوب هوا می‌شود و از بیماری‌های مربوط به آنها جلوگیری می‌کند. گل رز رنگین کمان با چین کم، شاخ و برگ نازک برای ورود هوا به مرکز گیاه دارند.

نکاتی برای مراقبت بیشتر و بازده بهتر گل رز رنگین کمانی

گل‌های رنگین کمان خود را به طور منظم صبح زود قبل از گرمای روز آبیاری کنید. برای آبیاری یک سیستم قطره ای یا شیلنگ خیس کننده انتخاب کنید و از آبیاری سربار خودداری کنید.

این رزها را با مواد آلی مانند کمپوست یا برگ‌های خرد شده مالچ کنید تا رطوبت را در خاک حفظ کرده و علف‌های هرز را کاهش دهید. مالچ همچنین به تنظیم دمای خاک کمک می‌کند.

برنامه‌ی کوددهی رز رنگین کمانی

برای اینکه زمان زیادی صرف کود دهی نشود، از کودهایی که در طول زمان آزاد می‌شوند برای گل رز رنگین کمان استفاده کنید. در اوایل بهار از کود دانه‌ای استفاده کنید که مواد مغذی متعادل را به آرامی طی چهار تا شش ماه آزاد می‌کند. برچسب راهنمای کود را بخوانید تا مقدار پاشیدن اطراف درختچه‌ها مشخص شود. دوز دقیق در بین محصولات متفاوت است.

از گذاشتن هرگونه گرانول روی شاخ و برگ خودداری کنید. آبیاری خوب انجام شود. کود را مجدداً در اواخر تابستان اعمال کنید، اما کودی را انتخاب کنید که فقط دو ماه دوام داشته باشد تا با نزدیک شدن به فصل زمستان، گیاهان خود را برای رشد تحریک نکنید.

 

هرس رز رنگین کمانی چگونه است ؟

درختچه های رز رنگین کمان را در دوران خواب در اواخر زمستان هرس کنید تا آنها را شکل داده و شاخه‌های مرده را جدا کنید. به عنوان بخشی از پاکسازی سالانه، تمام برگ‌های مرده را از روی زمین یا بوته‌ها در اوایل بهار بردارید و بسوزانید.

در طول فصل رشد به صورت دوره‌ای تکرار کنید. تا به گل‌های رز آسیب نرسد و خودتان به زحمت نیفتید. اینکار به عنوان تمیز کردن یا همان هرس گل رز رنگین کمانی ست.

مراقب بیماری ها  گل رز رنگین کمانی باشید!

مراقب علائم بسیاری از بیماری‌هایی باشید که بر گل رز تأثیر می‌گذارد، به ویژه لکه‌های سیاه، کپک پودری و زنگ زدگی.

اما شما هیچ نگرانی ندارید.

رز رنگین کمان در برابر همه این بیماری‌ها مقاومت فوق العاده‌ای دارد و به گفته “باغ گیاه شناسی میسوری”، نیازی به استفاده از قارچ کش‌های پیشگیرانه نیست. از استفاده از محصولات سمی برای مبارزه با آفات حشرات مانند شته خودداری کنید، زیرا حشرات مفید، از جمله کفشدوزک‌هایی که شته می‌خورند، همراه با پروانه‌هایی که در این گیاه شایع هستند نیز می‌میرند.

به طور خلاصه به چیزهایی که در طول رشد و مراقبت گل رز رنگین کمانی به آن نیاز دارید:

  • کیت آزمایش کننده خاک
  • دستگاه های برش باغ
  • سیستم قطره ای یا شیلنگ های خیس کننده
  • کمپوست ارگانیک یا برگ‌های خشک شده خرد شده
  • کودهای که در طول زمان آزاد می‌شوند

 

هشدار: سعی نکنید این گیاه ثبت شده را از قلمه پرورش دهید. تکثیر غیراصولی مطابق قانون ثبت اختراع ممنوع است.

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

نحوه مراقبت از گل رز  آدری هپبورن (AudreyHepburn Roses)

شکوفه های صورتی خوش رنگ گل رز چای “آدری هپبورن” (رزا “TWOadore”) که به “TWOadore” و “Joan’s Desire” نیز معروف است، در نسیم بهاری به آرامی تاب می‌خورد. گل رز “آدری هپبورن” که توسط Jerry F. Twomey توسعه یافته و در سال 1992 ثبت شده است، دارای گل متوسط تا بزرگ است و در طول فصل رشد شکوفا می‌شود. این گل رز چای، همچنین به عنوان گل رز ماهیانه یا همیشه سبز شناخته می‌شود، بومی چین است. بیشتر رزهای مدرن چای ترکیبی هستند. رزهای اصلی چای با رزهای “ترکیبی دائمی” ترکیب شده بودند و شکوفه‌های دوست داشتنی خوش رنگ و شگفت آوری پدید آوردند.

شرایط کاشت و پرورش گل ادری هپبورن

رز “آدری هپبورن” خود را در مکانی آفتابی و با زهکشی خوب بکارید. از شلوغ شدن گل رز خود در میان سایر گل‌ها و گل‌های رز خودداری کنید، زیرا برای جلوگیری از کپک‌ها و به گردش هوا در اطراف ساقه‌ها، برگ‌ها و شکوفه ها نیاز دارد.

“آدری هپبورن” در هوای گرم به دوبار آبیاری در هفته نیاز دارد. در هوای خنک، زمانی که خاک در مایل به خشک است، آبیاری کنید. یک لایه مالچ 10 سانتی متری به دور گل رز اضافه کنید و آن را 10 سانتی متر از ساقه گل رز به عقب بکشید. مالچ تبخیر آب را کند می‌کند و آب را در زمان بیشتری حفظ می‌کند. همچنین به حفظ سطح رطوبت ثابت در خاک کمک می‌کند.

در فصل بهار و پاییز با یک کود متعادل مانند کود( 10-10-10) به آرامی کود دهید. باغبانانی که روش‌های ارگانیک را ترجیح می دهند ممکن است مالچ را پس گرفته و 2.5 سانت کود را به ریشه گل رز اضافه کنند. از یک سطل چای کمپوست دو بار در آبیاری خود برای افزودن ریزمغذی ها به خاک در طول فصل رشد استفاده کنید.

آفات و بیماری‌های گل رز آدری هپبورن

گل رز را از نظر کپک، کپک پودری و سایر بیماری ها و شرایط کنترل کنید. گردش هوا و آبیاری صبح هنگام و خشک شدن آنها قبل از عصر ممکن است برای جلوگیری از ایجاد قارچ کافی باشد. در موارد شدید، قارچ کش یا روغن باغبانی مانند روغن چریش را روی بوته گل رز بمالید.

آفت‌های برگ‌ها را، مانند شته‌ها، کنه‌های عنکبوتی و مگس‌های سفید، از بین ببرید و با جریان قوی آب در صبح زود به رشد بهتر گل رز کمک کنید. گل رز را با محلول صابون، آفت کش‌ها یا روغن‌های باغبانی اسپری کنید، اما زمانی که دمای هوا بالای 32 درجه سانتیگراد است، از سمپاشی خودداری کنید.

در اواخر زمستان یا اوایل بهار، قبل از متورم شدن جوانه‌ها، باید گل را هرس کنید. ساقه‌های مرده، آسیب دیده و شلوغ را بردارید و پایه گل از سه تا پنج ساقه باقی بماند. حداکثر یک سوم هر ساقه، یک چهارم سانت بالای جوانه را رو به بیرون ببرید. تمام شاخه‌ها و جوانه‌های زیر پیوند و مکنده‌هایی که از زمین بلند می‌شوند را جدا کنید، زیرا اینها از پایه هستند و گل‌های “آدری هپبورن” تولید نمی کنند. تمام برگ‌ها، شاخه‌ها و ساقه‌های مرده را بردارید تا از نفوذ اسپورهای کپک و کپک به بوته گل رز جلوگیری شود.

اگر می‌خواهید در مورد کاشت و پرورش گل رز بیشتر بدانید لطفا مقاله من را در این باره بخوانید:

گل رز و همه چیز راجب چگونگی کاشت و پرورش آن

 

چگونه از گل رز چای مراقبت کنیم؟ (Tea Rose)

از بین انواع مختلف گل رز، گل رز چای (Rosa spp.) در میان باغداران محبوب‌ترین است. گل‌های رز چای، یک گل بزرگ در انتهای ساقه هست. رزها در بسته به نوع آنها، ارتفاع گیاهان 2 تا 8 فوت است. گل رز چای در همه نوع رنگی جز مشکی و آبی موجود است. pH سطح باید خاک بین 6.0 تا 6.5 باشد.

آبیاری گل رز چای چگونه باید باشد؟

بر اساس آب و هوا و ویژگی های خاک گل رز چای خود را در صورت نیاز آبیاری کنید. خاک‌های شنی یا رسی بیشتر از خاک‌های لومی به آبیاری مکرر نیاز دارند. به عمق 30 تا 60 سانت آن‌ها را آب دهید. آبیاری در بهار و پاییز هفتگی است اما آبیاری در تابستان باید بیشتر و در زمستان کمتر باشد. از آبیاری سربار خودداری کنید و صبح آب دهید تا گیاه بتواند در آفتاب صبح خشک شود.

 

نحوه کوددهی و  هرس علف‌های هرز برای گل رز چای

سه بار در سال از کود گل رز یا کود متعادل عمومی استفاده کنید. اولین بار را در بهار قبل از ظاهر شدن رشد جدید انجام دهید. بار دوم را هنگامی که گیاه شروع به شکوفه می‌کند، انجام دهید. سومین بار را در تابستان انجام دهید. و طبق دستور العمل روی کودها عمل کنید. کود را روی خاک تازه آبیاری شده قرار دهید و بعد از کود دادن، آن را آبیاری کنید.

اطراف بوته گل رز را عاری از علف‌های هرز و بقایای گیاهی نگه دارید. یک لایه 2 تا 3 اینچی مالچ ارگانیک را در اطراف هر گیاه اضافه کنید و مالچ را در هر فنر گل جایگزین کنید. مالچ را حداقل 6 اینچ از پایه گیاه فاصله دهید.

گل‌های رز را در دوره خواب در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس کنید. عصاهای مرده، مکنده‌ها، عصاهایی که از روی دیگر عصاها عبور می‌کنند یا به سمت مرکز گیاه رشد می‌کنند و عصاهای قدیمی که دیگر آنطور که باید گل نمی‌دهند را بردارید و آنها را به پایه گیاه برگردانید. بقیه عصاها را یک سوم تا نیمی از طول خود یاتقریباً 2 فوت بالاتر از سطح زمین برش دهید. با قیچی یا لوپر هرس، برش بزنید. جوانه‌های رو به بیرون با زاویه 45 درجه 1/4 اینچ برش دهید.

اگر می‌خواهید درباره کوددهی آسان گل رز بیشتر بدانید مقاله زیر بهتون می‌تونه کمک کنه:

آموزش چگونگی کود دادن آسان به گل رز در سه مرحله در باغ های کوچک یا باغچه های منزل

 

یخ زدگی ،آفات و بیماری‌ها گل رز چای

در صورت یخ زدگی، گل‌های رز جوان را بپوشانید. خاک را در اطراف پایه گیاه در بالای پیوند، پیوند بزنید تا پیوند عایق شود.

بوته گل رز را اغلب از نظر علائم بیماری یا آفات بررسی کنید. کنه‌ها و شته‌ها از شاخ و برگ گل رز چای تغذیه می‌کنند. برای کنترل آفات، گیاهان را با انفجار آب اسپری کنید یا برگها را با آب صابون بشویید. کپک پودری به صورت تکه‌های سفید روی برگ ها ظاهر می‌شود. می توان آن را با گوگرد کنترل کرد. اگر گیاه تحت تأثیر بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی قرار گرفته است، در صورت لزوم، عصاهای بیمار را 4 تا 6 اینچ به چوب سالم برگردانید.

 

نحوه مراقبت از گل‌های چای ترکیبی Gold Glow

گل رز “درخشش طلا” (رز “درخشش طلایی”) به طور مداوم شکوفه‌های زرد تک ساقه‌ای ایجاد می‌کند که هر دو ویژگی طبقه بندی گل رز چای ترکیبی است. گل‌های پهن و عرض 4 اینچی با رشد به رنگ تیره در می‌آیند و یک پالت رنگ زنده به چشم انداز اضافه می‌کنند. گل رز “Gold Glow” در زیر نور کامل خورشید و خاک لومی غنی از مواد مغذی، با زهکشی سریع و pH 5.5 تا 6.5 رشد می‌کند.

چگونه علف‌های هرز گل‌های چای ترکیبی Gold Glow جدا کنیم و مالچ بپاشیم؟

علف‌های هرز که در اطراف بوته گل رز “Gold Glow” رشد می‌کنند را بکشید. هرگونه سنگ بزرگ را بردارید. برگ‌ها یا شاخه‌های افتاده را بلند کرده و آنها را در سطل زباله یا روی یک کمپوست قرار دهید. یک لایه 2 تا 3 اینچی از کاج کاغذ یا مالچ خرده چوب را دور گل رز با چنگک پخش کنید. مالچ را 6 اینچ از ساقه اصلی گل رز دور نگه دارید. هر بهار مالچ را پرکنید.

 

آبیاری گل رز گلدن به صورت زیر است

آبیاری رز گلد زمانی انجام می‌شود که سطح 1 تا 2 اینچی بالای خاک خشک شود. 2 اینچ آب را از شلنگ باغ مستقیماً به زمین اطراف گل رز بمالید تا خاک تا عمق 12 اینچ مرطوب شود. آب را به برگ‌های گیاه نپاشید. گل را در ساعات صبح آبیاری کنید تا زمان شاخ و برگ مرطوب شده قبل از شب خشک شود. هرگز اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک یا خیس شود.

 

 

نحوه کوددهی  گل رز گلد چگونه است

گل رز “درخشش طلایی” را با کود دانه‌ای نیتروژن، فسفر، پتاسیم 5-10-5 در بهار درست پس از ظاهر شدن برگ‌های جدید کود دهید. 1 قاشق غذاخوری کود سرشار از گیاه را در فاصله 4 تا 6 اینچی از ساقه گل رز پخش کنید. دانه‌ها را با چنگک در 3 اینچ بالای خاک مخلوط کنید. منطقه را کاملاً آبیاری کنید. در طول فصل رشد، هر شش هفته یکباریک برنامه یکسان تهیه کنید و آنرا کود دهید. کوددهی گل رز را 6 تا 8 هفته قبل از اولین تاریخ متوسط ​​سرمازدگی پاییز متوقف کنید.

 

آفات و بیماری‌های موجود در گل رز گلد و روش درمان

سطوح برگ‌ها، گل‌ها و جوانه‌های گل رز را هربار که آب می‌دهید برای تار عنکبوت، شته‌های سبز رنگ و تریپس‌های نازک سیاه تا زرد بررسی کنید. برای از بین بردن کنه‌ها و صابون حشره کش یا روغن باغبانی برای از بین بردن شته‌ها و تریپس‌ها، یک سم کش را روی مناطق آلوده اسپری کنید.

 

برگ‌ها را به صورت دوره‌ای از نظر لکه‌های سفید و پودری که مشخصه کپک پودری هستند و لکه‌های سیاه با حلقه زرد نامنظم و سیاه رنگ بررسی کنید. به دنبال لکه‌های خاکستری تا قهوه‌ای روی گلبرگ‌های باز و جوانه‌های افتاده شده مبهم باشید. این نشانه‌ی بیماری زخم بوتریتیس باشید. گیاهان آلوده را با قارچ کش برای درمان این بیماری‌های قارچی اسپری کنید.

چگونه می‌توان رز “لوئیز اودیر” را پرورش داد (Louise Odier”)

 

Louise Odier (رز ‘Louise Odier’) یک رز بوربونی است که در فرانسه توسعه یافته است. دارای شکوفه‌های خوشبو و صورتی روشن است و تا 6 فوت ارتفاع و 4 فوت عرض رشد می‌کند. لوئیز اودیریک بوته رز مقاوم است که به طور کامل تا قسمتی در آفتاب رشد می‌کند و آفتاب کامل به رنگ شکوفه‌ها جلا می‌بخشد. هنگام کاشت در زیر نور آفتاب، بهتر است آفتاب صبح هنگام به گل رز بتابد تا برگ‌ها خشک شوند و از بیماری‌های ناشی از رطوبت جلوگیری شود.

رزهای لوئیز اودیر خاک کمی اسیدی را با pH 5.6 تا 6.5 ترجیح می‌دهند. خاک را آزمایش کرده و با پیتماس ​​یا سولفات آلومینیوم  آنرا اصلاح کنید تا در صورت لزوم pH آن کاهش یابد. پرلیتیا ورمیکولیت را برای زهکشی اضافه کنید.

نحوه پرورش گل رز ریشه نیشکری خشک (Dried Cane Bare Root)

گل رز با هر نام دیگری که بود قابل قبول بود اما این  اسم شبیه یک خوراکی شیرین ست! وقتی در زمستان برای خرید گل رز می‌روید، انتظار شکوفه‌های شاداب و بوهای شیرین را نداشته باشید. به نظر می رسد رزهای ریشه برهنه چوب‌های قهوه‌ای بی‌رنگی هستند که در پلاستیک پیچیده شده‌اند، اما برای تولید ریشه، ساقه، برگ و گل به اندازه کافی نیاز دارند. آنها گیاهان خفته‌ای هستند که در پاییز برداشت می‌شوند و از همه شاخ و برگ و خاک جدا می شوند. آنها ممکن است در حال حاضر زشت باشند، اما اگر این واقعیت را بپذیرید که در بهار به بوته‌های سبز و رو به رشد تبدیل می‌شوند، مقرون به صرفه هستند. برای تهیه گل‌های ریشه نیشکری خشک برای کاشت زمستانی، فقط خاک را خیس کنید، و گل را هرس کرده و آنها را در زمین بکارید.

نحوه رشد گل رز ایو پیاژه “Yves Piaget”

گل رز چای ترکیبی صورتی “ایو پیاژه” (رز”ایو پیاژه”) همچنین دارای چندین نام دیگر است، از جمله “ملکه آدلاید” و “رویال برامپتون”، اما بدون توجه به نام آن بوی بسیار شیرینی می‌دهد. اندازه دو شکوفه “ایو پیاژه” حدود 4/1 اینچ عرض دارد و خود بوته به ارتفاع 2.5 پا رشد می‌کند.

 نوع خاک، نحوه کوددهی، آبیاری گل رز ایو پیاژه

گل رز “ایو پیاژه” را در خاک لومی شنی پرورش دهید. خاک می‌تواند مقداری خاک رس داشته باشد و باید pH آن بین 5.5 تا 7.5 باشد. خاک باید مرطوب باشد، اما به خوبی تخلیه شود. گل رز تقریباً به 1 اینچ آب در هفته نیاز دارد، چه از بارندگی و چه از طریق آبیاری. چندین اینچ مالچ را روی خاک پخش کنید تا رطوبت را حفظ کرده و به کنترل علف‌های هرز کمک کند. گل رز “ایو پیاژه” را در جایی بکارید که روزانه حداقل شش ساعت آفتاب کامل دریافت می‌کنند.

گل‌های رز “ایو پیاژه” را دو بار در سال با کود عمومی، مانند 10-10-10 یا 12-12-12 کود دهید، 1/2 تا 1 فنجان کود را در اطراف گیاه در محیط 18 اینچی پخش کنید. کود را به خاک بریزید و بوته گل را آبیاری کنید. در بهار و اواسط زمستان آن را کود دهید.

 

آیا گل رز خزه برای موندن باید کله پا شود؟

این که آیا گل رز خزه (Portulaca grandiflora)  ماندگاری دارد یا نه تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا سال آینده گل‌های جدیدی می‌خواهید. گل رز خزه خود آراسته است، به این معنی که وقتی شکوفه گل‌ها تمام می‌شوند، گل‌های خود به تنهایی می‌ریزند. رزهای خزه‌ای نیز یکساله هستند، بنابراین برای ظاهر شدن دوباره گیاهان در بهار بعدی، باید به آنها اجازه دهید تا گل‌های خود را به اندازه کافی برای تولید و ریختن بذر حفظ کنند. اگر نمی‌خواهید آنها بذر کنند، هنگامی که گل شروع به محو شدن می‌کند، شکوفه گیاه را در حدود یک چهارم اینچ به ساقه بچسبانید.

 

درباره رز  Portulaca Grandiflora

گل رز خزه حدود 8 اینچ رشد می‌کند و باید حدود 12 اینچ از هم فاصله داشته باشد. به آفتاب کامل و خاکی با زهکشی خوب نیاز دارد که اجازه داده شود بین دو آبیاری خشک شود. عرض شکوفه‌ها در حدود 1.5 اینچ در بالای ساقه با برگ هایی شبیه سوزن است. این  گل‌ها ممکن است چندین رنگ شامل قرمز، نارنجی و صورتی داشته باشند. شکوفه‌ها در شب یا در هوای ابری بسته می‌شوند. بذرها را می‌توان در هر زمان بعد از آخرین تاریخ سرمازدگی کاشت.

 

نحوه مراقبت رز زرد ایرانی

گل رز زرد ایرانی (Rosa foetida) که در سال 1837 کشف شد، یک گل رز قدیمی محسوب می‌شود. رشد این گل رز آسان نیست، زیرا مستعد بیماری و لکه سیاه است. با این حال، برخی باغداران احساس می‌کنند که شکوفه‌های زیبا ارزش تلاش لازم برای حفظ سلامت این گیاه را دارد. (Rosa Rose Persian Yellow) با خارها، شاخ و برگ معطر تمایل به پخش در محیط باغ  یا محیط خارج از باغ را دارند.

نکاتی که باید درباره رز زرد ایرانی بدانیم

بلافاصله پس از پایان گلدهی گل رز، چوب مرده و آسیب دیده را قطع کنید. برش را با زاویه 45 درجه، درست در بالای جوانه برگ؛ یک شاخه جدید از گره رشد می‌کند.

تمام مکنده‌های ریشه را بردارید یا جدا کنید

هر شاخه گلدار را فقط چند اینچ عقب ببرید، زیرا رز زرد ایرانی رز هرس سنگین را دوست ندارد.

راجب گل رز اسکارلت پل چه میدانید؟

دیوارها، طاقچه‌ها و نرده‌های باغ تابستانی خود را با توده‌های چشمگیر برگ‌های براق، سبز متوسط ​​و شکوفه‌های دو رنگ قرمز و مایل به قرمز از گل رز اسکارلت پل (رز “صخره نورد  پل قرمز “) بپوشانید. این گل قدیمی در سال 1916 معرفی شد و طی چند هفته در بهار شکوفا شد. برخلاف بسیاری از گل‌های رز، از نور شمال و سایه و همچنین آفتاب استفاده می‌کند. نواقص آن شامل حساسیت به کپک در مناطق خشک و شته، کنه عنکبوت و آلودگی هاست. گل اسکارلت پل را در هر زمان در مناطق غروب آفتاب بکارید. مانند همه گل‌های رز بالا، به مراقبت، مواد مغذی، آب و هرس نیاز دارد.

 

چگونه از گل‌های  رز همیشه بهار مراقبت کنیم؟

گل‌های رز همیشه بهار (سبز) یا چای‌های ترکیبی در طول تابستان مقدار زیادی گل تولید می‌کنند. این نوع درختچه گل رز با پیوند از دو گونه قدیمی گل رز ایجاد شد. گل‌های رز همیشه جوانه می‌زنند. جوانه‌های بلند و نوک تیز روی ساقه‌های جداگانه تولید می‌کنند. این گل‌ها به خاطر همیشه سبز بودنشان، بیشتر برای منظر دیدنی و تفریحی مناسب هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x