کشاورزی آنلاین پیوند دنیای کشاورزی با دنیای دیجیتال

کشاورزی آنلاین پیوند دنیای کشاورزی با دنیای دیجیتال

هر چه کشاورز نیاز دارد؛ فقط با یک کلیک!

در دنیای امروزی و با توجه به پیشرفت و فراگیر شدن تکنولوژی، انجام فرایندهای مختلف در تمامی عرصه‌ها آسان‌تر و راحت‌تر شده است. هر کس می‌تواند به کمک اینترنت و در کمترین زمان ممکن، اطلاعات زیادی را در ارتباط با آنچه می‌خواهد به دست آورد. کشاورزی آنلاین نیز یکی از پیشرفت‌هایی است که هم‌زمان با فراگیر شدن تکنولوژی پیش رفته است. با بهره بری از کشاورزی آنلاین دیگر نیازی به خرید و فروش سنتی نخواهد بود و حتی می‌توان به حد زیادی واسطه‌ها را دراین‌بین حذف کرد.

همچنین کشاورز به‌راحتی می‌تواند با سایت‌های اینترنتی نیاز خود را برطرف نماید و از علم روز در باغداری و کشاورزی خود بهره‌مند شود. کشاورزی آنلاین فواید زیادی دارد که در این مقاله از سایت پسته رفسنجان به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. با سایت پسته رفسنجان می‌توانید بهترین تجربه کشاورزی آنلاین را داشته باشید.

یک تماس تا پاسخ به تمامی سوالات شما در حوزه کشاورزی

کشاورزان در کار خود مانند هر شغل دیگری نیازهایی دارند که بدون رفع آن‌ها قادر به ادامه کار خود نخواهند بود. یک کشاورز از ابتدای شروع کار خود که کشت است تا پایان کار که فروش محصولات نهایی است به موارد زیادی احتیاج دارد که می‌تواند در بستر اینترنت بسیار آسان‌تر از قبل آن‌ها را رفع کند. به‌عنوان‌مثال به هنگام شروع یک کشاورزی و کاشت یک محصول، کشاورز نیاز به بذر و یا نهال مخصوص خود را دارد.

بعد از کشت محصول خود نوبت به نگهداری از گیاه و پرورش آن می‌رسد که در این راستا علاوه بر احتیاج به اطلاعات مربوطه، نیاز به خرید کودها، سم‌ها، ادوات کشاورزی و مواردی از این قبیل خواهد داشت. بعد از برداشت محصول چطور؟ بعد از برداشت نوبت به فروش می‌رسد و کشاورز قطعاً به خریدار نیاز خواهد داشت. علاوه بر این‌ها کارشناسان و متخصصانی باید باشند تا به کشاورز در طول مسیر کشاورزی کمک کنند. تمام این موارد و بسیاری از مواردی دیگر که کشاورزان با آن‌ها سروکار دارند در بستر اینترنت بسیار آسان قابل‌حل هستند.

شما تنها با یک تماس می توانید تخصصی ترین راه حل ها برای رفع مشکلات در حوزه کشاورزی را از تیم کارشناسی پسته رفسنجان بخواهید.

پاسخ به سوالات کشاورزی

پاسخ به سوالات کشاورزی

فواید کشاورزی آنلاین در دنیای امروز

در واقع به‌ منظور وجود یک سایت اینترنتی کشاورزی، پیج اینستاگرامی کشاورزی و مواردی از این قبیل است که کشاورز با مراجعه به آن‌ها بتواند کار خود را انجام داده و نیاز خود را به‌راحتی رفع کند. در کشاورزی آنلاین نیاز به مراجعه حضوری کشاورزان به‌شدت پایین آمده و کشاورز بیشتر کارهای خود را می‌تواند در هر مکانی که قرار دارد که البته نیاز به اینترنت است انجام دهد.

کشاورزی آنلاین فقط مخصوص خریدوفروش محصولات نیست. در سایت‌های اینترنتی مطالب مفید و دقیق زیادی توسط کارشناسان و متخصصان در هر زمینه‌ای ارائه‌شده است و کشاورز در هر زمانی که سؤالی برایش پیش آمد می‌تواند جواب خود را جستجو کند. همچنین می‌تواند از تجربیات و پیشنهادات سایر کشاورزان نیز به‌راحتی مطلع شود و حتی در بخش‌های پرسش و پاسخ، سؤال خود را به‌طور دقیق مطرح کرده و منتظر پاسخ از سوی کارشناسان باشد.

هر چه کشاورز نیاز دارد؛ فقط با یک کلیک!

مهم‌ترین فواید کشاورزی آنلاین 

  • کاهش صرف انرژی و اتلاف وقت و زمان
  • بهره بردن از کارشناسان و متخصصان در هر زمان و مکان
  • وجود اطلاعات و مقالات بسیار زیاد
  • بخش پرسش و پاسخ
  • افزایش تعداد خریداران و فروشندگان
  • کنترل قیمت‌ها
  • مدرن سازی کشاورزی
  • همکاری و ارتباط بین کشاورزان کشورهای مختلف
  • کاهش ایجاد آلودگی هوا و ترافیک

فواید کشاورزی آنلاین

کشاورزی آنلاین و کمک به خرید و فروش محصولات

خرید و فروش محصولات شامل تمام محصولات کشاورزی اعم از کودها، سم‌ها، بذرها، ماشین‌آلات، ادوات، گل و گیاه، محصولات نهایی و … در بستر اینترنت تنها یکی از مزایای بی‌نظیر کشاورزی آنلاین است. برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی این بستر خرید و فروش را فراهم کرده‌اند. در این صورت موجب رقابتی شدن قیمت‌ها شده و انتخاب کشاورزان را گسترش داده‌اند.

در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع مختلفی از برندها و کیفیت‌های متفاوت را با قیمت مناسب خریداری کنید. همچنین محصولات خود را نیز برای فروش به فروشگاه‌های اینترنتی بسپارید. در صورت خرید اینترنتی می‌توانید قبل از آن اطلاعات مفیدی از محصول نیز کسب کنید و با آگاهی کامل خرید را انجام دهید.

همچنین از پشتیبانی و مشاوره یا کارشناسان نیز بهره خواهید برد. به‌ عنوان‌ مثال هنگامی‌ که کشاورز به دنبال خرید یک کود مناسب است با مراجعه به سایت‌های مرتبط می‌تواند اطلاعات کافی از کود مورد نظر را کسب کند. در کنار آن می‌تواند اطلاعاتی از کودهای دیگر نیز به دست آورد و از قیمت سایر فروشگاه‌ها مطلع شود. در آخر نیز بهترین و با کیفیت‌ ترین کود را با قیمت مناسب انتخاب کند. علاوه بر آن نیازی به مراجعه و رفت‌ و آمد حضوری به فروشگاه‌های مختلف و متعدد نخواهد بود. خرید آنلاین در هر مکانی که شما بخواهید به شما تحویل داده می‌شود.

کشاورزی آنلاین و کمک به خرید و فروش محصولات

کشاورزی آنلاین و علم روز کشاورزی

با پیشرفت تکنولوژی مطمئناً روز به‌ روز علم کشاورزی نیز توسعه می‌یابد و راه‌ کارهای جدید به کشاورزان در هر زمینه‌ ارائه می‌شود. کشاورزی آنلاین و ارتباط با اینترنت بهترین راه برای اطلاع‌ رسانی همگانی است. کارشناسان و متخصصان علم کشاورزی مقالاتی را از علم روز، تحقیقات، مشاهدات و تجربیات گردآوری کرده و در سایت‌های اینترنتی بارگذاری می‌کنند.

همچنین آموزش‌های عالی از این روش به‌صورت آنلاین در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. در این صورت می‌توان امیدوار بود که کشاورزی به سمت مدرن شدن و پیشرفت حرکت کند و مزایای زیادی ازجمله روش‌های بهتر پرورش و کشت و برداشت محصول و همچنین تولید محصولات بیشتر و با کیفیت‌ تر را به همراه داشته باشد. به‌ عنوان‌ مثال روش درست و استاندارد آبیاری، کوددهی، سم‌پاشی و … و همچنین مقدار و زمان مناسب هر کدام از آن‌ها برای کشت‌های مختلف را در سایت‌های کشاورزی می‌توانید ببینید و بخوانید.

مشاوره رایگان با کشاورزی آنلاین

کشاورزی یک حوزه تخصصی است که کار هر کسی نیست؛ بنابراین اگر سؤالی در هر زمینه‌ای برای کشاورز پیش بیاید افراد دیگر نمی‌توانند به او کمکی کنند. کشاورزی آنلاین یک راه بسیار آسان برای ارتباط با سایر کشاورزان حرفه‌ای و همچنین کارشناسان مخصوص است. با مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌توانید مشاوره‌های تلفنی رایگان را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر آن بسیاری از سایت‌های کشاورزی بخش پرسش و پاسخ دارند که شما با مطرح کردن سؤال خود، پاسخ صحیح را از کارشناسان سایت دریافت خواهید کرد. به‌ عنوان‌ مثال در هنگام خرید بذر، یک مشاوره اشتباه می‌تواند ضرر و زیان زیادی را برای شما در پیش داشته باشد. خرید، نگهداری و پرورش آگاهانه منجر به یک محصول پربار و باکیفیت خواهد شد.

مشاوره رایگان با کشاورزی آنلاین

حذف واسطه‌ها با کشاورزی آنلاین

یکی از فواید فوق‌ العاده کشاورزی آنلاین حذف واسطه‌های بازار است. برای رسیدن یک محصول به دست مشتری و مصرف‌کننده در بازار معمولاً واسطه‌های زیادی دخیل هستند. قطعاً هر کدام از واسطه‌ها نیز درآمد و سودی از این واسطه‌گری می‌خواهند که وارد این عرصه شده‌اند؛ بنابراین قیمت یک محصول از مکان تولید تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد با نوسانات زیادی روبه‌رو است.

با عرضه اینترنتی محصولات، دیگر نباید نگران واسطه‌ها و افزایش قیمت باشیم؛ زیرا فروشگاه‌های اینترنتی به‌طور مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای محصولات را به دست مشتریان می‌رسانند. در این صورت اگرچه هزینه استاندارد حمل‌ونقل، انبارداری، جعبه و بسته‌بندی و مواردی از این قبیل بر قیمت تأثیر می‌گذارند اما میزان این افزایش قیمت به ‌اندازه افزایش قیمت حاصل از سودجویی دلالان نخواهد بود.

کشاورزی آنلاین با سایت پسته رفسنجان

این سایت یک بستر مناسب برای کشاورزی آنلاین فراهم کرده است. در این سایت علاوه بر خریدوفروش محصولات مختلف ازجمله کودها، سم‌ها، نهال، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، محصولات باغی مانند پسته و … می‌توانید اطلاعات کافی از این محصولات نیز به دست آورید.

 پسته رفسنجان مقالات متعددی را درزمینه کشاورزی به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و مطالعه مطالب به‌تمامی سؤالات خود پاسخ دهید. کارشناسان و تیم مجرب پسته رفسنجان همواره در تلاش ارائه بهترین خدمات کشاورزی به شما عزیزان هستند. شما می‌توانید به‌راحتی با آن‌ها در ارتباط بوده و از آن‌ها مشاوره بگیرید.

کشاورزی آنلاین با سایت پسته رفسنجان

سخن پایانی

کشاورزی آنلاین به‌منظور معرفی، اطلاع‌رسانی، آموزش، خریدوفروش، مشاوره و … درزمینهٔ کشاورزی و در بستر اینترنت است. همان‌طور که در این مقاله گفته شد با پیشرفت تکنولوژی اهمیت کشاورزی آنلاین به‌طور فوق‌العاده بالا رفته است. به‌طوری‌که در کشورهای خارجی این نوع کشاورزی مدت‌زمان زیادی است که فعالیت حرفه‌ای دارد و اینترنت یکی از نقش‌های اساسی در کشاورزی آن‌ها را به عهده دارد. در ایران نیز سعی بر این است که به‌طور پیشرفته به آن پرداخته شود تا کشاورزی کشور به سمت مدرن شدن پیش رود و از علم روز دنیا به بهترین نحو استفاده شود.

نویسنده: مهندس مریم ابولی

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
1 سال قبل

اینترنت و خدمات آنلاین در زمینه کشاورزی این روز ها خیلی مهمه، مخصوصا در زمینه پسته کاری و بودن سایتی مانند پسته رفسنجان

قایم
قایم
1 سال قبل

البته کار سختیه کشاورزای سنتی رو بخای با تکنولوژی آشنا کنی ولی کشورای خارج با همین صنعتی شدن کشاورزیشون محصولشونو دوبرابر کردن

مهرزاد
مهرزاد
1 سال قبل

کشاورزی آنلاین خوبه اما از اولی که بذر رو میکاری باید تجربه داشته باشی وگر نه هزینه و عمرتو هدر دادی…

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام
ممنون از سایت و ارسال محصولات با کمترین زمان.من کوهدشت هستم یه وسیله از دیجی کالا میخرم چندین روز طول میکشه پردازش کنند و یکی دو هفته ای بدستم می رسه ولی از شما هم کود با اتوبوس تحویل گرفتم و هم پسته از طریق پست حداکثر سه روز! بازم تشکر بابت ارزش قائل بودن برای وقت بقیه

hesam
hesam
1 سال قبل

سلام کاش یه بخش تو سایت درست میکردین که ما اونجا عکسا وفیلم های زمین میفرستادیم با یه پروفایل مشخص و تیم کارشناسی شما نظرات تخصصی می دادند.نظارت کارشناسا بر روی باغات خیلی به کشاورزا کمک میکنه

تشکر از به روز بودن سایتتون
یا علی

مهندس مرتضی زینلی
1 سال قبل

کشاورزی آنلاین هنوز جای کار داره، کشاورزی ما سنتیه حالا حالا کار داده بخواد دست بشه

6
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x