خرید پسته احمد آقایی

خرید پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی یکی از ارقام معروف پسته است که اولین بار در شهرستان رفسنجان شناسایی شده و پرورش یافت. ازآن‌پس تا به امروز، این رقم تولید انبوهی از پسته را به خود اختصاص داده است. پسته احمد آقایی مرغوب، پسته‌ای می‌باشد که در آب‌وهوای مناسب خود رشد کند. شهرستان رفسنجان به دلیل آب، هوا و خاک مناسب رشد پسته، باکیفیت‌ترین پسته احمد آقایی را با بهترین طعم و مزه دارا می‌باشد. در این مقاله از مجله کشاورزی پسته رفسنجان، به شما کمک خواهیم کرد که بهترین خرید پسته احمد آقایی را با قیمت مناسب تجربه نمایید.

شناخت پسته احمد آقایی

اولین موردی که باید در ارتباط با خرید پسته احمد آقایی بدانید، ویژگی‌های شکل و ظاهر آن می‌باشد تا بتوانید پسته باکیفیت را تشخیص دهید. پسته احمد آقایی زیبا و کشیده بوده و از پسته اکبری کوچک‌تر است اما از پسته فندقی بزرگ‌تر می‌باشد. این رقم پسته، طعم بسیار خوش و دلپذیری دارد و اکثراً مصرف آن برای آجیل می‌باشد.

قیمت پسته

ویژگی خاص این دانه

رنگ پوست سخت پسته احمد آقایی سفید استخوانی و رنگ پوست نازک رویی مغز قرمز است. جلوه‌ی زیبای این رنگ قرمز در کنار رنگ سفید استخوانی در قسمت خندانی میوه، موجب گردیده است که این رقم از بازارپسندی بالایی برخوردار باشد.

رنگ پوست نرم و تازه پسته نیز هنگام رسیدن قرمز روشن است که می‌تواند به شما در خرید پسته احمد آقایی تروتازه و فرآوری نشده کمک کند. رنگ غالب مغز این محصول خوشمزه، سبز یشمی می‌باشد.

بر اساس تجربیات به‌دست‌آمده از شهرستان رفسنجان، پسته احمد آقایی از ارقام مناسب و سازگار است که می‌تواند در آینده و در احداث باغ‌های جدید، مورداستفاده قرار گیرد و جایگزین مناسبی برای بسیاری از ارقام فعلی باشد.

قیمت پسته احمد آقایی

قیمت پسته احمد آقایی از پسته فندقی بیشتر و از پسته اکبری و پسته کله قوچی پایین‌تر است. همان‌طور که گفته شد این پسته طعم بسیار عالی دارد و به دلیل خوشمزگی طعم و کشیدگی مغز آن در تهیه خلال مغز پسته به کار می‌رود.

پسته احمد آقایی از جایگاه تجاری و صادراتی خوبی برخوردار است. کشورهایی چون اسپانیا، هلند و هند خواهان این نمونه پسته می‌باشند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز پسته احمد آقایی به صفحه قیمت پسته مراجعه نمایید.

خرید پسته احمد آقایی رفسنجان

آب، هوا و خاک شهرستان رفسنجان برای تولید پسته احمد آقایی بسیار مناسب است. پسته احمد آقایی در منطقه نوق از توابع شهرستان رفسنجان توسط احمد آقا فروتن شناسایی و تولید شد که امروزه جزو بهترین ارقام پسته‌ ایران و جهان می‌باشد.

شما می‌توانید برای خرید پسته احمد آقایی رفسنجان همین امروز و الآن اقدام کنید. کافی است به سایت فروشگاهی معتبر پسته رفسنجان مراجعه کرده و تنها با چند کلیک ساده سفارش خود را ثبت کنید. این فروشگاه مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین پسته احمد آقایی را با قیمت بسیار مناسب برای شما در هرکجای کشور باشید، ارسال خواهد کرد.

قیمت پسته احمد آقایی

خرید پسته احمد آقایی خام و شور شده

پسته احمد آقایی نیز مانند تمامی ارقام دیگر در انواع خام، شور شده و طعم دار به فروش می‌رسد. خرید پسته خام به علت تشخیص راحت‌تر کیفیت آن آسان‌تر است. پسته‌های شور شده و طعم دار به دلیل حرارت، بو و رنگی که می‌گیرند، علائم و نشانه‌های کهنگی و کیفیت نامطلوب آن‌ها پنهان می‌شود.

در مقابل پسته‌های شور شده و طعم دار مانند پسته احمد آقایی زعفرانی، بسیار خوشمزه و خو عطر هستند که تجربه خرید آن‌ها خالی از لطف نیست. می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی معتبر انجام دهید تا از کیفیت این محصولات نیز اطمینان خاطر داشته باشید.

خصوصیات درخت پسته احمد آقایی

یکی از مهم‌ترین و بهترین ارقام تجاری پسته کشور رقم احمد آقایی می‌باشد. درختان این نوع پسته دارای رشد متوسط، تاج گسترده و دارای برگ‌های ساده و مرکب می‌باشند که اکثر برگ‌های مرکب سه برگچه‌ای هستند. قرمزی رنگ مغز، سفیدی پوست استخوانی و درشتی میوه معرف پسته احمد آقایی هستند.

ازنظر زمان گلدهی، این رقم متوسط گل می‌باشد و در شرایط آب‌وهوایی رفسنجان از حدود ۱۳ تا ۲۵ فروردین‌ماه به گلدهی می‌رسد. زمان برگ دهی این رقم حدود ۲-۳ روز زودتر از گلدهی آن می‌باشد. رشد مغز نیز از ۱۰-۲۰ تیرماه شروع و تا اواخر مردادماه تکمیل می‌گردد که این مدت حدود ۳۹-۴۵ روز طول می‌کشد.

این رقم در دهه سوم شهریورماه قابل‌برداشت است و ازنظر زمان رسیدگی جز ارقام دیررس محسوب می‌شود. در زمان رسیدن به ریزش حساس می‌باشد و در اثر وزش باد و حمله پرندگان، درصدی از میوه‌ها از محل دم میوه جداشده و ریزش می‌نمایند. در حال حاضر یکی از بهترین ارقام پسته‌ی کشور به شمار می‌رود و اخیراً موردتوجه بسیاری از باغداران واقع‌شده است.

رشد رویشی

احمد آقایی جزء ارقام کم‌رشد است. برگچه‌ها در این رقم کوچک می‌باشند و به علت اینکه بیشتر برگ‌ها سه برگچه‌ای هستند، سطح برگ در این رقم، پایین است. بهترین فاصله‌ی کاشت برای این رقم، ۹ متر بین ردیف و ۴ متر روی ردیف خواهد بود.

پسته احمد آقایی

گلدهی و میوه دهی

این واریته تقریباً از ارقام متوسط گل محسوب می‌شود و میوه‌ی آن از اواسط شهریور قابل‌برداشت است. بر اساس برداشت سال ۸۷، در هر خوشه به‌طور متوسط ۱۹ دانه پسته وجود داشت که ازنظر تعداد دانه در خوشه، در ردیف بهترین ارقام خراسان به شمار می‌آید. درصد پوک آن نسبت به بسیاری از ارقام دیگر بالا بود و حدود ۱۰ درصد از میوه‌ها پوک بودند.

اندازه‌ی دانه‌های پسته در حد متوسط بود و در یک انس ۲۷ پسته وجود داشت. حدود ۹۸ درصد از پسته‌ها خندان و از هر ۱۰۰ گرم پسته‌ی خشک، حدود ۵۶ گرم مغز به دست آمد. سال آوری در این رقم بالا است و چنانچه مدیریت در سال بار ضعیف باشد، در سال بعد، روی درخت تقریباً میوه‌ای وجود نخواهد داشت.

دوره‌ی نونهالی در این رقم نسبتاً کوتاه است و در سال پنجم پس از پیوند، از هر هکتار در حدود ۵ تن پسته تر برداشت می‌شود.

برداشت محصول

پسته احمد آقایی جز ارقام متوسط گل می‌باشد؛ بنابراین می‌توان برداشت آن را از اواسط شهریورماه شروع کرد. قبل از این عملیات، باید درختان آبیاری شوند تا محصول شاداب‌تری برداشت شود. برداشت پسته معمولاً توسط کارگان ماهر انجام می‌شود و محصولات توسط ماشین‌های حمل به ترمینال‌های ضبط پسته منتقل‌شده و در آنجا فرآوری و خشک می‌شوند.

سخن پایانی

شما می‌توانید بهترین پسته احمد آقایی را از فروشگاه پسته رفسنجان به‌صورت آنلاین و با آسان‌ترین روش، سفارش داده و خریداری کنید. این فروشگاه علاوه بر پسته، سایر محصولات کشاورزی چون کود، نهال و ادوات کشاورزی را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. فروشگاه حضوری پسته رفسنجان در شهرستان رفسنجان فعالیت دارد اما فروشگاه اینترنتی و آنلاین آن پاسخگوی تمامی مشتریان در سرتاسر ایران می‌باشد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

برای عضویت در کانال تلگرام، اینستاگرام و آپارات پسته رفسنجان بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x