شناخت میوه و گروه بندی مختلف آن

شناخت میوه و گروه بندی مختلف آن

شناخت میوه و گروه بندی مختلف آن

از نظر باغبانی میوه عبارت است از قسمت گوشتی و خوراکی یک گیاه چند ساله که در وجود آمدنش قسمت های مختلف گل تاثیر مستقیم دارند.میوه ها از نظر احتیاجات حرارتی، به دو دسته تقسیم می شوند: میوه های مناطق معتدله و میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری.میوه های مناطق معتدله همگی خزاندار بوده و برای رشد مجدد احتیاج به یک دوره سرمای  زمستانه دارند تا از خواب بیدار شوند.میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری ممکن است همیشه سبز و یا خزاندار باشند و بیشتر درمناطق گرم و نیمه گرم دنیا می رویند و آنها که خزاندار هستند به سرمای بسیار کمی احتیاج دارند.برای شناخت میوه و گروه بندی مختلف آن در ادامه با ما همراه باشید.

گروه بندی میوه های مناطق معتدله

برای شناخت میوه ها باید بدانیم ،میوه های مناطق معتدله به دوگروه میوه های درختی و میوه های دانه ریز تقسیم بندی می شوند که میوه های درختی خود به میوه های دانه سیب، گلابی، به، میوه های هسته دار گیلاس ، آلبالو، زرد آلو، هلو، میوه های مرکب شاه توت و توت میوه های خشکبار فندق، گردو تقسیم بندی می شود.

میوه های دانه ریز به دو زیر گروه تقسیم می شوند:

  1.  آنهایی که میوه آنها سته یا حبه است مثل انگور.
  2.  آنهایی که میوه مجتمع دارند مثل تمشک و توت فرنگی.

گروه بندی میوه های مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری

میوه های این گروه همان طور که ذکر شد ممکن است خزاندار یا همیشه سبز باشند. از میوه های همیشه سبز می توان مرکبات، خرما، نارگیل، زیتون، پاپایا، انبه اشاره کرد و از میوه های خزاندار می توان انار، انجیر، پسته را نام برد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x