روش های نگهداری پسته خشک

روش های نگهداری پسته خشک

چگونه از پسته های خشک نگهداری کنیم؟

عمر نگهداری پسته در انبارها بستگی به مقدار رطوبت آن و دمای انبار دارد. از طرفی تا قبل از بسته بندی در بسته های غیر قابل نفوذ به رطوبت و در شرایطی که پسته در انبار های معمولی قرار دارد، رطوبت آن تحت تتاثیر رطوبت های های انبار قرار داشته و با آن به تعادل می رسد، یعنی اگر رطوبت انبار زیاد باشد پسته به راحتی رطوبت آن را جذب نموده و پس از رشد قارچ ها، مقدار آفلاتوکسین آن افزایش پیدا خواهد کرد.

کنترل رطوبت و درجه حرارت و نیز دفع آفات از عوامل موثر در حفظ خواص انباری و سلامتی پسته ها می باشد. دفع حشرات را با ضدعفونی کردن انبار با حشره کش های مخصوص (قرص های فتوکسین) انجام می دهند. رطوبت محصول در هر حال نباید از 6 درصد بیشتر باشد. رطوبت دانه کمتر ولی رطوبت محیط زیادتر می شود. بهترین روش نگهداری محصول به ویژه جهت جلوگیری از حملات قارچ ها و حشرات مغز خوار پسته نگهداری در انبار های سرد با درجه حررات صفر تا حداکثر 10 درجه سانتی گراد می باشد.

معمولاً دوام و مقاومت انباری پسته بیشتر از بادام و گردو می باشد. در ضمن هر چه میزان اکسیژن محیط انبار کم باشد طعم و مزه پسته مطلوب تر مانده و حشره کرم نارنجی کمتر به آن آسیب می رساند. بدیهی است که دود دادن انبار و ضدعفونی محصول از ایجاد آلودگی های مجدد پسته جلوگیری نموده و آن ها را سالم تر نگه می دارد.

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

برای عضویت در کانال تلگرام، اینستاگرام و آپارات پسته رفسنجان بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

منبع: پسته (کشاورزی، صنعت، تغذیه، درمان) مهندس شهرام مقصودی

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x