خرید عمده پسته رفسنجان

خرید عمده پسته رفسنجان

معمولاً شرکت‌های تولیدکننده محصولاتی مانند بستنی، کره پسته، خلال، پودر پسته، کیک و شیرینی و … به دنبال خرید عمده پسته رفسنجان هستند؛ بنابراین تمامی افرادی که کسب‌وکارشان به این دانه خوشمزه ربط دارد، باید از قیمت عمده پسته مطلع بوده و با نکات ضروری خرید عمده پسته آشنا باشند. به همین منظور در این مقاله از مجله کشاورزی پسته رفسنجان به‌تمامی نکات لازم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

خرید عمده پسته

خرید عمده پسته به دلایل متعددی انجام می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین خریداران این محصول شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی و خوراکی هستند که یکی از مواد موردنیازشان پسته است.

علاوه بر آن فروشندگان آجیل که فروشگاه‌های فیزیکی و حتی اینترنتی دارند، لازم است که برای تأمین موجودی، به دنبال خرید پسته به صورت عمده باشند.

اصلی‌ترین خریداران عمده پسته را نیز می‌توان صادرکنندگان این محصول به کشورهای دیگر دانست که ارسال آن‌ها به‌صورت تناژی خواهد بود. خرید عمده پسته به هرکدام از این دلایل که باشد، باید با قیمتی مناسب انجام گیرد.

قیمت پسته

پسته صادراتی

یکی از قطب‌های اصلی تولید پسته در ایران، شهرستان رفسنجان است که بخش عظیمی از صادرات این محصول را در دست دارد. ازآنجایی‌که این منطقه بیشترین سطح زیر کشت پسته را در اختیار دارد، می‌تواند درصد بالایی از بازارهای داخلی و خارجی را تأمین نماید.

وجود طرفداران پسته رفسنجان در کشورهای مختلفی مانند امارات، روسیه، عراق، عمان، ترکیه و …، صادرات این محصول را به یکی از ارزآورترین زمینه‌های تجاری ایران تبدیل کرده است؛ بنابراین خرید عمده پسته صادراتی رفسنجان می‌تواند یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری باشد.

خرید عمده پسته اکبری

ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پسته در جهان است که ارقام مختلف و بسیار مشهوری را تولید می‌کند. همان‌طور که در مقالاتی مانند مقاله خرید پسته گفته شد، پسته اکبری زیباترین و مرغوب‌ترین نوع پسته است که به پسته لوکس و اعیانی معروف است.

ازآنجایی‌که قیمت پسته اکبری از دیگر ارقام بیشتر است، بیشتر مصارف داخلی دارد. خرید عمده این رقم پسته با کیفیت بالا و درجه‌یک، معمولاً توسط آجیل فروشی‌های معتبر برای تهیه آجیل و خشکبار انجام می‌شود؛

اما پسته اکبری درجه سه که قیمت کمتری دارد، برای صادرات به کشورهای عراق و روسیه گزینه مناسبی است. اکثریت خرید عمده پسته اکبری از رفسنجان صورت می‌گیرد زیرا اصالت این رقم مرغوب، به این شهر برمی‌گردد.

خرید عمده پسته احمد آقایی

یکی از موفق‌ترین ارقام تجاری پسته در ایران، رقم احمد آقایی است که خریداران عمده پسته همیشه به دنبال آن هستند. این رقم هم مصارف داخلی داشته و هم صادراتی بوده و قیمت آن از اکبری کمتر و از فندقی بیشتر است.

تولید عمده پسته احمد آقایی مربوط به نوق رفسنجان و سیرجان می‌باشد. طعم بی‌نظیر و ظاهر زیبای این محصول بر روی قیمت عمده آن اثر می‌گذارد.

خرید عمده پسته احمد آقایی

خرید عمده پسته کله قوچی

پسته کله قوچی یکی از پرفروش‌ترین پسته‌های ایران است که در بازارهای داخلی و خارجی طرفداران خود را دارد. سالانه بسیاری از خریداران خارجی نسبت به خرید عمده پسته کله قوچی از ایران اقدام می‌کنند؛

زیرا این محصول دارای بازارپسندی زیادی در مارکت‌های خارجی می‌باشد. علاوه بر آن، تعادل قیمت این رقم نسبت به سایرین، موجب فروش خوب آن در بازارهای بین‌المللی شده است.

خرید عمده پسته فندقی

پسته فندقی یکی از ارزان‌ترین ارقام پسته است که خرید عمده آن قابل‌توجه می‌باشد. شرکت‌های تولیدکننده مواد خوراکی معمولاً نیازی به پسته‌های بسیار مرغوب، درشت و مجلسی ندارند؛ زیرا اکثراً پسته در این کارگاه‌ها، خرد خواهد شد.

از طرفی نیز صادرات پسته‌های درجه‌یک و درشت که قیمت بالاتری دارند، صرفه اقتصادی چندانی ندارد؛ بنابراین خرید عمده پسته فندقی که از قیمت کمتری برخوردار است، معمول‌تر می‌باشد.

خرید عمده پسته دامغان و رفسنجان

تولید پسته در ایران فقط مختص شهرستان رفسنجان نیست. استان سمنان و شهر دامغان یکی دیگر از تولیدکنندگان عمده این محصول پرطرفدار می‌باشد. برخی مواقع این سؤال پرسیده می‌شود که پسته دامغان بهتر است یا رفسنجان؟ خرید عمده پسته بیشتر از کدام شهر انجام می‌شود؟

ما پاسخ این سؤال را در مقاله‌ای به نام پسته دامغان بهتره یا رفسنجان داده‌ایم. به‌طورکلی و خلاصه می‌توان گفت که به دلیل شرایط متفاوت کاشت، قطعاً ویژگی‌ها و خصوصیات ارقام پسته در هرکدام از این شهرها با هم متفاوت است؛ اما این به معنی برتر بودن یکی بر دیگری نخواهد بود. معمولاً پسته رفسنجان به دلیل تولید بیشتر، خریداران عمده بیشتری دارد.

خرید عمده پسته رفسنجان یا دامغان

تشخیص کیفیت پسته عمده

قطعاً تشخیص کیفیت پسته در وزن‌های کم بسیار آسان‌تر از پست عمده است؛ اما نکاتی برای شناخت پست خوب تفکیک آن از پسته نامرغوب وجود دارد.

به این منظور از تمامی بار نمونه‌‌هایی را جدا کرده که تعداد این نمونه‌ها بستگی به وزن بار خواهد داشت. واضح است که هر چه تعداد نمونه بیشتر باشد، نتیجه‌گیری دقیق‌تر است. نکات زیر را در این نمونه‌ها بررسی نمایید:

  • حداکثر 6 درصد اختلاف رقم
  • حداکثر 1 درصد مواد غیرقابل‌خوردن مانند پوست استخوانی بدون مغز
  • حداکثر 6 درصد دهان بست
  • حداکثر 1 درصد مغز آزاد
  • حداکثر 6 درصد گو یا نارس
  • حداکثر 5 درصد آفت‌زده
  • حداکثر 2 درصد پسته بدرنگ
  • حداکثر 6 درصد رطوبت
  • بدون بو و مزه غیرطبیعی
  • یکسان بودن اندازه دانه‌ها

قیمت پسته عمده

معمولاً مهم‌ترین دلیل خرید عمده پسته، قیمت مناسب آن است. شما می‌توانید قیمت روز پسته رفسنجان به‌صورت عمده و تناژی را در صفحه‌ی قیمت پسته ببینید. در این صفحه قیمت عمده پسته احمد آقایی، پسته کله قوچی، پسته ارزان فندقی و … اطلاع‌رسانی می‌شود.

قیمت پسته به عوامل متعددی بستگی دارد. برای خرید عمده پسته با مناسب‌ترین قیمت، بهترین زمان بلافاصله بعد از فصل برداشت این محصول است. هرساله پس از برداشت، بازار خریدوفروش عمده پسته به اوج می‌رسد.

اگر بتوانید با تولیدکنندگان اصلی و کشاورزان ارتباط بگیرید، خرید عمده پسته با کم‌ترین قیمت انجام می‌شود. دلیل آن نیز حذف واسطه‌ها است که باعث کاهش قیمت می‌شود.

مرکز فروش عمده پسته رفسنجان

پخش عمده پسته رفسنجان به صورت‌های مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از این روش‌ها خرید عمده پسته به‌صورت حضوری است. بسیاری از کشاورزان تنها به‌صورت حضوری پسته خود را به فروش می‌رسانند. شما برای این نوع خرید می‌توانید شخصاً به بزرگ‌ترین شهر تولیدکننده پسته، رفسنجان بیایید و خرید خود را بدون واسطه از کشاورز انجام دهید.

یک نمونه مدرن دیگری نیز که با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، موردتوجه قرارگرفته است، خرید عمده پسته به‌صورت اینترنتی است. در این صورت بدون دردسرهای سفر و حمل‌ونقل، با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر آنلاین، سفارش خود را انجام می‌دهید.

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x