استفاده از استامی پراید برای مهار پسیل پسته

استفاده از استامی پراید برای مهار پسیل پسته

معرفی استامی پراید (کنترل آفات)

استامی پراید یک سم سیستمیک بسیار قوی می باشد که برای طیف گسترده ای از آفات مکنده از جمله پسیل پسته (شیره خشک) کاربرد دارد. این سم با سمی کردن کل گیاه و شیره گیاهی باعث می شود هر نوع آفتی که به درخت حمله می کند را از بین ببرد از این رو یکی از قوی ترین و خطرناکترین سموم بازار به حساب می آید.

در سال جاری با توجه به این که محصولی بر روی درختان پسته مشاهده نمی شد استفاده از استامی پراید یک راه حل بسیار کم هزینه به نظر می رسد، با توجه به قیمت محصول و اثر گذاری آن برای کسانی که کشاورزی ارگانیک ندارند به شدت توصیه می شود.

استامی پراید به دلیل خاصیت سیستمیک مدت زمان طولانی در شیره گیاهی باقی می ماند از این رو بایستی در باغاتی که تا برداشت محصول کمتر از 45 روز فاصله است مصرف نشود، در صورتی که استامی پراید در مغز پسته مشاهده شود پسته قابلیت صادرات خود را از دست خواهد داد.

زمان استفاده از استامی پراید برای درختان پسته

توجه به این نکته بسیار ضروری است که فاصله 45 روزه برای مناطقی است که قادر هستند آبیاری مرتب هر 24 روز یکبار انجام دهند در صورتی که مدار آبیاری شما طولانی است استامی پراید را 3 ماه قبل از برداشت محصول می توانید استفاده کنید و دقت داشته باشید استفاده از این سم هر سال توصیه نمی شود بهتر است یک سال درمیان یا دو سال در میان از این سم استفاده کنید.

در صورتی که آفت پسیل طغیان کرده است این سم زیاد کارایی نخواهد داشت بهتر است ابتدا با استفاده از سموم دیگر و سورفکتانت ها درخت را تمیز کرده و 10-12 روز بعد استامی پراید را استفاده کنید به دلیل خاصیت سیستمیک این سم در چنین حالتی حداقل 30 روز درخت شما تمیز خواهد بود اما اگر در زمان طغیان آفت از این سم استفاده کنید بعید است بیش از 14 روز نتیجه بگیرید.

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x