بهترین رژیم کوتاه مدت آب میوه برای سم زدایی بدن

بهترین رژیم کوتاه مدت آب میوه  برای سم زدایی بدن

برنامه ای برای رژیم خود انتخاب کنید

اکنون به جایی رسیده ایم که شما با رژیم آب میوه راحت هستید؛ یعنی از آن مطمئن و نسبت به فواید روحی و جسمی بالقوه ی آن شگفت زده شده اید. من اولین کسی هستم که به خاطر شما هیجان زده ام، زیرا شما دارید به تجربه ای نزدیک می شوید که زندگی تان را تغییر می دهد و می تواند به لحاظ سلامتی، دورنمای زندگی تان را از عادت های خوردن گرفته تا کنترل وزن تغییر دهد.

ممکن است فکر کنید کمی دیوانه شده ام، اما بر این عقیده استوارم که اگر تاکنون رژیم نگرفته اید به پایان رساندن موفقیت آمیز اولین رژیم میتواند یکی از ارزشمندترین لحظات زندگی باشد. حتی ممکن است با دریافت یک ترفیع شغلی که مدتهای طولانی منتظرش بودید، با شنیدن این مطلب که به عنوان شهروند مهم جامعه برگزیده شده اید، قابل مقایسه باشد.

اگر بنا بر دلایلی هنوز نسبت به این رژیم احساس خوبی ندارید یا از فواید آن هیجان زده نشده اید، پس پیشنهاد می کنم کنار بایستید و انگیزه تان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. همان طور که قبلا گفتم، و به گفتن آن در سرتاسر این مطلب ادامه خواهم داد، اگر وقت مناسب فرا نرسیده یا اگر دلتان با این رژیم نیست، پس مطمئن باشید که بدنتان نمی تواند آن را به طور کامل به پایان برساند اگر امیدوارید که بتوانید حداکثر فواید آن را به دست آورید بایستی آماده باشید.

به مدت زمانی که می خواهید رژیم بگیرید بیاندیشید

سؤالی بدیهی که افراد آماده ی حرکت و شروع رژیم از خود می پرسند این است که چه مدت باید رژیم بگیریم؟ در جواب باید گفت: چنانچه اولین بارتان است در ابتدا مدت کوتاه تری رژیم بگیرید. آن را با دوی آهسته مقایسه کنید. اگر تصمیم بگیرید که دوی آهسته را به عنوان راهی برای خلاصی از استرس یا کم کردن وزن ناخواسته تان برگزینید، هرگز در روز اول وارد ماراتونی ۵ ساعته و یا حتی مسابقه ای ۱۰ کلیومتری نخواهید شد ( باید بگویم اگر عقل داشته باشید چنین کاری نخواهید کرد).

ابتدا با قابلیت های خود آشنا می شوید، سپس در روز اول، خود را گرم کرده و آن گاه دور ساختمان خود یا در پارکی که در همسایگی تان است یک دوی آهسته خواهید داشت و سپس بدن خود را سرد کرده و استراحت می کنید. تا زمانی که بدنتان با دوی آهسته سازگار شود از شرکت در مسابقه ای با مسافتی طولانی می پرهیزید.

می خواهید قبل از ورود به مسابقه ای طولانی برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود از وضعیت بدنتان به خوبی آگاهی پیدا کنید. چنین اصولی می تواند برای رژیم هم مورد نیاز باشد.آهسته شروع کنید، به اصطلاح مزاحم خودتان نباشید. اگر متوجه شدید که دارید از این تجربه و فواید دویی آهسته (رژیم) لذت می برید، آن گاه به آن تکیه کرده و مدت دوی خود ( رژیمتان) را طولانی تر کنید.

تا وقتی که به هدف نهایی تان که همان مسابقه ی ۱۰ کیلومتری ( یک رژیم ۷ روزه) یا حتی یک دوی ماراتون ( یک رژیم طولانی دو هفته ای یا بیشتر است) دست یابید. نکته ی مهم این است که اگر سعی کنید آن را بیش از اندازه انجام دهید، خیلی زود خسته و ناراضی شده و با بازنشسته کردن کفش های ورزشی خود ( آب میوه گیری) و انتقال آن به داخل انباری، جایی که دیگر نور خورشید را نخواهند دید آن را به پایان خواهید رساند.

رژیم اولی ها، با احتیاط شروع کنید

چنانچه فراتر از این کتاب روی رژیم آب میوه تحقیق کرده اید ( به ویژه از طریق اینترنت) احتمالا به اطلاعاتی رسیده اید که می گوید این رژیم کاملا خوب و سودمند است. البته نه برای همه. اگر قبلا رژیم گرفته اید و مستقیما تأثیرات جسمی و روانی آن را میدانید  که اغلب به همراه یک رژیم طولانی مدت حاصل می شوند.

اگر گمان می کنید که وقت مناسب آن در زندگیتان فرا رسیده، پس شروع کنید و در کل مسیر از انجام آن لذت ببرید. اما اگر رژیم اولی هستید، پیشنهاد می کنم که این اطلاعات را نادیده بگیرید. در حقیقت آن را از ذهنتان خارج کنید. به حرف این افراد گوش ندهید.

در اینجا می توانم ادب را رعایت کرده و بگویم که هر کسی حق دارد عقیده ای داشته باشند و اینکه هر متخصصی که پیشنهاد می کند ۱۴ روز، مدت مناسبی برای یک رژیم اولی است شاید چیزی می داند که من نمی دانم. با این حال صادقانه بگویم سلامتی شما مهمتر از مؤدب بودن است، بنابراین اجازه دهید مطالب زیر را بیان کنم.

من یک پزشک بالینی هستم، از یک دانشگاه پزشکی درجه یک فارغ التحصیل شده ام و بیش از سه دهه در طبابت خود از داروهای سنتی و قدیمی استفاده نموده ام. در همان هنگام روی داروهای طبیعی نیز تحقیق کرده و آنها را به کار بستم.

براساس نوشته های علمی رژیم های طولانی تر از دو روز برای رژیم اولی ها مناسب است، اما این نظر کاملا اشتباه است و من قصد دارم علت آن را توضیح دهم. البته اول می خواهم در یک پاراگراف به این مطلب اشارهکنم که علاوه بر دلایل و فواید رژیم یک روزه، در مورد دلایل و فواید رژیمهای ۲ روزه، ۳ روزه، ۷ روزه و رژیم های ۱۴ روزه و طولانی تر هم در این فصل بحث خواهم کرد.

البته همه ی اینها هنگامی گفته می شود که شما در حال نوشیدن آب میوه ها و سبزیجاتی طبیعی هستید. خوب، ما به چند عمل سودمند دیگر مانند قولون و تنقیه، ماساژهای برس خشک، و حمام های بخار نیز اشاره خواهیم داشت، 

 رژیم یک روزه آب میوه چگونه است؟

رژیم یک روزه هرکسی که وضعیت جسمی و روانی خوبی دارد و خیلی کم سن یا خیلی پیر نیست می تواند به راحتی و بدون خطر، رژیمی یک روزه بگیرد، حتی با وجود اینکه تجربه ی هیچ گونه رژیمی نداشته است. گمان می کنم شما به خاطر چیزهای مثبت زیادی شگفت زده شده اید که می تواند از کاری به سادگی جایگزینی رژیم غذایی معمولتان- که البته برای اغلب ما آنقدرها هم عالی نیست .

با آب میوه و سبزیجات تازه، آن هم تنها به مدت ۲۴ ساعت بوجود آید ( در فصل هفتم دستورالعمل های زیادی را در مورد انجام دقیق آن خواهید یافت!)برای بسیاری از شما ممکن است اینطور به نظر برسد که ۲۴ ساعت بدون غذا سرکردن واقعا معضل بزرگی است، مخصوصا اگر به خوردن ۲ یا ۳ وعده ی غذایی کامل همراه با یک، دو، سه یا حتی چندین میان وعده در روز عادت داشته باشید. اما به من اعتماد کنید.

آنقدرها هم دشوار نیست؟برای شروع کنندگان، اگر رژیمتان را در شب روز اول شروع کنید، پس از شام – که البته شامل میوه ها و سبزیجات خام است، نه استیک و سیب زمینی سرخ کرده – زمان خواب و هنگامی که صبح روز بعد بیدار می شوید، نیمی از زمان رژیمتان گذشته است. در این هنگام فقط باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت را بدون غذا سپری کنید تا هنگام شام در شب روز دوم، اما دوباره شام شما بایستی شاملمیوه ها، سبزیجات و شاید کمی لوبیا یا کمی آجیل باشد، نه پیتزا و نوشابه.

برای داشتن یک رژیم خوب به غذاهای قبل و بعد از رژیم خود بنگرید

من باید با شما صادق باشم و بپذیرم که غذاهایی که به رژیم یک روزه منتهی میشوند، همان هایی که بلافاصله در پی آن خورده می شوند، نباید لزوما همانند رژیم های طولانی مدت عاری از چربی، شکر، ادویه و کربوهیدرات باشند.

در حقیقت برخی از رژیم گیرندگان با سابقه می گویند که بخشی از زیبایی رژیم یک روزه، این است که به چیز زیادی مثل آمادگی قبل از شروع، یا هر گونه تغییری در رژیم غذایی معمولتان بعد از رژیم نیاز ندارد. اگرچه از منظر پزشکی با مسائل مربوط به سلامتی قادر به مخالفت با این نقطه نظر نیستم ( حداقل نمی توانم شدیدا چنین کنم)، اما آن را بی نهایت کوته بینانه یافتم.

برای اینکه در این نظر هدف طولانی مدت رژیم که همان بهبود رژیم غذایی کلی شما و در نتیجه کاهش ورود سموم به بدنتان می باشد نادیده گرفته شده است.هدف طولانی مدت رژیم، بهبود رژیم غذایی کلی شما و در نتیجه کاهش ورود سموم به بدنتان می باشد.

مخالفتی ندارم که رژیم یک روزه، حتی اگر آن را به زور بین غذاها مثل استیک و پیتزا جای داده باشند، هنوز هم می تواند کلی مفید باشد. همانطور که می دانید هر انسانی از برخی جهات با دیگران متفاوت است و هر کسی نسبت به رژیم تا حدی واکنشی متفاوت نشان میدهد.

بنابراین گفتن اینکه هر کس به طور خاص چگونه از رژیم یک روزه بهره خواهد برد دشوار است. با این حال در حالت کلی یک رژیم غذایی ۲۴ ساعته که در آن چیزی جز آب میوه و سبزیجات خام خورده نمی شود به بدنتان فرصت میدهد تا به برخی از اعضای خود استراحت داده و برای مدتی روی تصفیه و ترمیم خود متمرکز شود.

اگر در یک شرکت بزرگ کار کرده باشید، پس احتمالا با تمیز کاری کارکنان در شب آشنا هستید، هنگامی که همه ی کارها به جز ضروری ترین آنها خاتمه یافته است کارهایی مثل جمع آوری آشغالها، جارو کردن کف اتاق ها و راهروها برای آماده کردن شرکت یا ساختمان برای یک روز کاری دیگر انجام می شود، مانند همان کاری که در رژیم روی می دهد.

در رژیم یک روزه (رژیم های طولانی تر) بدنتان می تواند موقتا هضم غذا و انباشت سموم را فراموش کرده و در عوض روی تصفیه ی خود، رهایی از مواد شیمیایی و جایگزینی بافتهای آسیب دیده یا بیمار متمرکز شود. نیرویی که به طور معمول صرف هضم غذا می شود، در طول رژیم، صرف بازسازی و ترمیم خواهد شد.

رژیم یک روزه آب میوه، شروعی خوب در سم زدایی خود داشته باشید

اکنون قصد ندارم ادعا کنم که رژیم یک روزه می تواند سلامتی تان را برگردانده، بیماری تان را درمان کرده، یا از شر درد و ناخوشی خلاصتان کند. اما افراد بسیار زیادی با من در این حقیقت هم عقیده اند که رژیم یک روزه می تواند شروعی خوب را در سم زدایی بدن برایتان به ارمغان آورد.

اگر شما رژیم یک روزه ی خود را با رژیم هایی طولانی تر دنبال کنید، آنگاه بهبودتان بسیار سریع تر حاصل خواهد شد و مطمئنا بسیار قابل توجه خواهد بود. این امر همچون کار افرادی است که عمل تمیز کاری را انجام میدهند.

اگر آنها برای چند سال یا چند دهه در برق انداختن کف آشپزخانه کوتاهی کنند آنگاه اولین شست وشو تفاوت زیادی ایجاد نمی کند. اما با هر شست وشوی موفقیت آمیز، کف آشپزخانه تمیز و تمیزتر می شود و با کمی استمرار مثل روز اول می درخشد.

فایده ی دیگر رژیم یک روزه، آموزش شما برای کنترل امیال و خواسته های خود نسبت به غذاهای ناسالم می باشد. مقدار قابل توجه ی از آنچه می خوریم واقعا کار مفید برایمان انجام نمی دهند و فقط ما زنده نگه می دارند.

در واقع در بسیاری از موارد به ما صدمه می زنند. اما ما تمایل داریم در همان را همیشگی با خیال راحت گام برداریم تا زمانی که فشار خونمان سر به فلک گذارد، یا کلسترول خونمان شروع به بالا رفتن کند، یا قلبمان با سکته ای به تمام رفتارهای بیمارگونه ی ما اعتراض کند، یا گاهی اوقات تا وقتی که از روبه رو شدن با آینه ها به واسطه ی نشناختن شخصی که در آن به ما نگاه می کند دوری کنیم، یا اینکه گاهی حتی به آن مشت بکوبیم.

علت هرچه باشد، بسیاری از ما تا زمانی صبر می کنیم که دیگر برای توجه و مراقبت از سلامت بدنمان خیلی دیر است (تا زمانی که یک بحران سلامتی اساسی سر بر می آورد. به هر حال از آن لحظه، اولین رژیم خود را شروع کرده و دوباره به کشف اصولی می پردازم که زمانی به عنوان یک کودک یا نوجوان پاد گرفته و سپس آنها را در برخی از جنبه های زندگی کنار گذاشتیم.

در پایان اولین رژیم موفقیت آمیز خود، حتی اگر فقط یک روز طول کشیده باشد، خواهید فهمید که چقدر خوب است برخی از آن اصول کنترلی را به زندگیمان برگردانیم. امتحانش کنید خواهید دید؟

فواید رژیم کوتاه مدت آب میوه 

مسلما یک رژیم یک روزه، چند کاره ترین رژیم نیز هست. در حالی که بسیاری از افراد در نهایت به سمت رژیم هایی طولانی تر می روند، اما من متوجه شده ام که شمار کثیری از رژیم گیرندگان تمایل دارند باز هم به رژیم ۲۴ ساعته ادامه دهند. من بیشترین علت ها را ناشی از چند کاره بودن و عملی بودن آن می دانم:

  • باعث صرفه جویی در وقت می شود. 
  • به آمادگی کمی نیاز دارد.
  • میتواند منجر به کاهش وزن گردد.

 البته اگر به صورت یک روز در میان اول، اینکه شما مجبور نیستید محدوده ی زمانی خاصی را برای رژیم یک روزه تعیین کنید. می توانید آن را در روزی انجام دهید که یا اصلا کاری ندارید، یا کار کمی برای انجام دارید، یا احتمالا در آخر هفته قرار است در خانه بمانید.

یک رژیم ۱۴ روزه، در مقایسه با رژیم یک روزه، برنامه ریزی بسیار پیشرفته تری را می طلبد. یک رژیم طولانی بسته به شخصیت و توان شما می تواند منجر به یک تغییر اساسی در فعالیت های معمولتان گردد.دوم، اینکه در رژیم یک روزه کمترین حد آمادگی وجود دارد، و اتمام رژیمی به این کوتاهی در مقایسه با سایر رژیم ها راحت و بی دردسر است.

به علاوه، وقتی تنها یک روز رژیم می گیرید، می توانید تکرار آن را به طور قابل توجه ی افزایش دهید. برخی از افراد یک روز در هفته را به رژیم آب میوه اختصاص می دهند (۵۲ روز درمانی در سال!)، در حالی که سایرین به ویژه آنهایی که علاقه مند به کم کردن وزن هستند، در دوره ای معین مثلا در مدت ۱۰ روز تا ۲ هفته، یک روز در میان رژیم می گیرند.

دلیل سوم اینکه، از آنجایی که می توانید از طریق رژیم آب میوه روزانه ۴۵۳ گرم وزن کم کنید، انجام رژیم به طور یک روز در میان راهی بینهایت خوب و مفید برای کاهش وزن ناخواسته تان می باشد. به خاطر داشته باشید که این روش، زمانی موثر خواهد بود که در روزهای غیر رژیمتان به طور متعادل غذا بخورید.

حتی آن هنگام هم بیشتر میوه و سبزیجات همراه با کمی ماهی، تخم مرغ با جوجه بخورید که دارای پروتئین است و برای تان تنوع ایجاد می کند، اما سعی نکنید که در هنگام خوردن در آن روزها کمبود کالری خود را جبران کنید، زیرا در این صورت رژیم یک روز در میانتان جز اتلاف وقت چیزی برای تان نخواهد داشت و وزنتان را کاهش نخواهد داد.در مورد پروتئین بدنتان نگران نباشید.

اهمیت پروتئین در رژیم غذایی انسان را نمی توان نادیده گرفت، اما بهتر است این مطلب را هم بدانید که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات پروتئین وجود دارد. به عنوان مثال، کتاب راهنمای (ارزش غذایی خوراک های آمریکایی در میزان معمول) ، درصدهای پروتئینی موجود در غذاهای گیاهی را فهرست کرده است

  • اسفناج، ۴۹ درصد 
  • بروکلی، ۴۵ درصد 
  • کاهو، ۳۴ درصد
  • کلم برگ، ۲۲ درصد
  • لیمو، ۱۶ درصد
  • پرتغال، ۸ درصد
  • هندوانه، ۸ درصد
  • انگور

 ۸ درصد میوه ها و سبزیجات بسیار دیگری نیز حاوی پروتئین هستند. اما اگر شما فکر میکنید که هنوز هم به پروتئین بیشتری نیاز دارید، روزانه یک قاشق چای خوری پودر پروتئین را به یکی از ترکیبات آب میوه ی خود بیافزایید.

به هر تقدیر یک رژیم یک روزه (خواه یک بار در سال، یکبار در هفته، یا یک روز در میان برای مدتی کوتاه انجام شود)، کارهای مفیدی را برای سلامت کلی بدنتان انجام می دهد و انرژی قطعی مضاعفی را به سیستم ایمنی و به زندگیتان خواهد بخشید.

رژیمی دو روزه آب میوه چگونه است؟

سطح بعدی رژیم آب میوه، رژیم دو روزه است که اغلب به نام ( رژیم آخر هفته)نامیده می شود ( زیرا این زمانی است که اکثر افراد انتخاب می کنند). دلایل بسیاری برای رژیم گرفتن در آخر هفته وجود دارد. اگر چهارشنبه شب پس از اینکه از سرکار به خانه برگشتید و کمی استراحت کردید و سرفرصت غذا خوردید، رژیم خود را شروع کنید، آن گاه می توانید آن را جمعه شب به پایان برسانید.

آن وقت می توانید شام بخورید و صبح روز بعد سرحال و پرانرژی و آماده برای شروع یک هفته ی کاری از خواب بیدار شوید. باور کنید که نسبت به بسیاری از دوستان و همکاران خود یا دست کم نسبت به آنهایی که آخر هفته ی خود را با نوشیدن نوشابه و خوردن غذاهای معمولی گذرانده اند، احساس خیلی بهتری خواهید داشت.

رژیم دو روزه و سه روزه، معمولا کارهای یکسانی انجام می دهند: به بدنتان استراحت داده و سلامتی تان را به مسیر درستش بر می گردانند. انرژی ای که معمولا برای هضم و متابولیسم مورد استفاده قرار می گیرد، حالا با این رژیم ها صرف ترمیم سلولهای ملتهب و انجام وظایف تصفیه ای گوناگون می گردد.

به همین علت است که رژیم های دو روزه و سه روزه را رژیم های احیا کننده می نامند. بدن شما بی صدا و آرام کار تمیز کاری عمومی خود را انجام می دهد، کاری که ممکن است شما به عنوان صاحب خانه، آن را ظرف ۲ یا ۳ روز آخر من انجام دهید.

ممکن است متوجه شده باشید که من دائما رژیم گرفتن را با تمیز کردن خانه یا محل کارتان مقایسه می کنم. باید اعتراف کنم که این مقایسه ها، کمی کلیشه ای به نظر می آید، اما در عین حال فوق العاده درست و دقیق هستند. امیدوارم که این مقایسه ها، برخلاف اصطلاحات بسیار تکنیکی من که ممکن است خسته کننده و حتی گیج کننده باشند، بتوانند تصویر ذهنی بهتری را نسبت به کارایی رژیم به شما ارائه دهد.

رژیم های کوتاه تر آب میوه می توانند چالشی واقعی باشند

ممکن است بسیاری از خوانندگان این کتاب حرف های مرا باور نکنند، اما یک رژیم ۲ یا ۳ روزه مخصوصا برای رژیم اولی ها می تواند دشوارترین رژیم باشد. این بدان جهت است که روزهای دوم و سوم هر رژیمی معمولا سخت ترین روزها هستند، روزهایی که در آن بدن شما برای استفاده از منابعی که در بدنتان انباشته شده اند سازگار می گردد در حالی که قبلا کالری خود را از طریق غذاها و میان وعده ها تامین می نمود.

در طول ۲ تا ۳ روز اول یک رژیم، اکثر افراد بدین خاطر که دیگر معده شان را پی در پی پر نمی کنند، احساس گرسنگی را تجربه خواهند کرد. باید اشاره کنم که یک عنصر روانی نیز وجود دارد، اما گاهی افرادی که رژیم می گیرند فشارهای روانی یا احساسی زیادی تجربه می کنند زیرا در گذشته این افراد از غذا برای خلاصی از شر استرس های زندگی روزانه استفاده می کنند نه به عنوان وسیله ای برای سم زدایی و بازسازی سلول ها و به دست آوردن انرژی.

در روز چهارم یک رژیم طولانی تر، تقریبا همه این احساسات ناخوشایند و معمولا مختصر اولیه را گذرانده اند. در آن لحظه رژیم آب میوه، تقریبا همیشه مثل آب خوردن راحت می شود. زیرا هنگامی که بدنتان با این شرایط جدید سازگار شود مثل این است که دکمه ی خودکار را روشن کرده باشید. آنگاه مشغول تمیزکاری و بازسازی خود می گردد، مثل جاروبرقی که با زدن یک دکمه روشن شده و به تمیز کردن سطوح می پردازد.

رژیم های طولانی تر آب میوه، پالایش دهنده های عمیق تر

در روز هفتم یک رژیم، بدن شما به وضعیت پالایشی عمیقی تغییر می کند و حالا به گونه ای جدی آماده ی خلاصی از شر سمومی می باشد که طی سالها در خود انباشته است، کبدتان به طور جدی شروع به تصفیه ی خود می کند.

همه ی انواع مواد شیمیایی خطرناک و سمی ( از نگهدارنده های مواد غذایی و سموم آفت کش گرفته تا آلوده کننده های هوایی که وارد ریه های تان شده اند) در حال خروج از سلول ها و دفع از طریق جریان خون، صفرا، عرق یا ادرار هستند. دیگر متخصصان رژیم گفته اند که در این لحظه بدنتان در حال مبارزه با آلوده کننده هایی است که در هر لحظه وارد بدنتان شده اند.

من با این گفته کاملا موافقم. به عنوان مثال، وقتی اشتباهی غذایی مسموم می خورید، چه می کنید؟ آن را بالا می آورید! این همان کاری است که بدنتان بدون هیچ تأملی برای حفاظت از شما انجام میدهد. وقتی روز هفتم را پشت سر می گذارید و به سمت تکمیل رژیم ۲ هفته ای خود یا حتی رژیمی طولانی تر پیش می روید، متوجه خواهید شد که باز هم تغییرات شگفت انگیز بیشتری اتفاق می افتد.

اکنون شما در عرصه ی پالایش عمیق بافت های بدنتان هستید که در آن ذرات مضر باقیمانده در خون و مایعات لنفاوی در معرض جداسازی و دفع قرار گرفته اند و اعضای بدنتان دوباره حیاتی تازه می یابند. این زمان در هر رژیمی بسیار شگفت انگیز است و احساساتی که ممکن است به شما دست دهد می تواند از شادی و هیجان گرفته تا اندوه و زودرنجی متغیر باشد. اکثر افراد گزارش می دهند که احساسات خوشایند بیشتری را تجربه کرده اند.

توجه: در اینجا باید چیزی را درباره ی طول مدت رژیم ها متذکر شوم. قبل از اینکه وارد رژیمی ۷ روزه یا طولانی تر شوید بایستی جزء یک یا هر دو دسته ی زیر باشید:

  • شما یکی از رژیم گیرنده های با تجربه هستید که می داند واقعا درگیر چه چیزی میشود و به چه چیزی خواهد رسید.
  • شما همانند کسی که خود تجربه می کند، دارید با اطلاعاتی درباره رژیم توسط پزشک یا متخصص درمان از طریق راه های طبیعی، راهنمایی می شوید.

اصول رژیم آب میوه کوتاه مدت

در حالی که رژیم آب میوه دارید، نیاز است که در طول هر دوره ی ۲۴ ساعته، بسته به وزن و سن خود، حدود ۷ تا ۱۱ لیوان آب میوه ی طبیعی بنوشید. افرادی که معده ی حساسی دارند، بهتر است آب میوه شان را با آب رقیق کنند.

در همه ی این برنامه های رژیمی، 2 تا 8 لیوان آب را در طول هر دوره ی ۲۴ ساعته بنوشید. اگر معده تان نفخ کرد، می توانید آب میوه ها را بیشتر رقیق کنید. صبح، ظهر و عصر، ۳ لیوان آب میوه ای که دوست دارید بنوشید، سپس بقیه اش را در چند ساعت آینده بنوشید (عده ی کمی از افراد می توانند ۳ لیوان آب میوه را به یکباره بنوشند).

برخی از افراد دوست دارند ساعتی را در آشپزخانه یا روی کامپیوترشان تنظیم کنند تا نوشیدن چند لیوان آب میوه را (همراه با آب) به آنها یادآوری کند.

ممکن است بخواهید دفترچه یادداشت کوچکی داشته باشید تا میزان آب یا آب میوه هایی را که روزانه می نوشید بنویسید. اگر مشغله زیادی دارید، به یاد داشته باشید که می توانید بلافاصله پس از آبگیری میوه های تان، آن را منجمد کرده و سپس همراه خود ببرید و پس از اینکه یخش باز شد، آن را بنوشید.

رژیم یک روزه،یک رژیم انرژی زا

رژیم یک روزه ی انرژی، احتمالا شناخته شده ترین رژیم است. زیرا راحت و بی زحمت بوده و با هر برنامه ای تطبیق می کند، در ضمن فوایدی هم در رابطه با سلامتی دارد. برای مثال، رژیم یک روزه به شما کمک می کند تا میل خود را به خوردن غذاهای ناسالم کنترل کنید، در حالی که به بدنتان اجازه می دهد تا به برخی از سیستم های خود استراحت داده و در عوض به عمل ترمیم و تصفیه بپردازد.

اما تاثیرات نیروبخش رژیم یک روزه، در درجه ی اول به انتخاب آب میوه های شما بر می گردد. در اینجا پیشنهاد می کنم که روز خود را با نوشیدن یک لیوان متوسط آب خالص حاوی آب یک لیمو ترش شروع کنید و سپس در طول روز از سه ترکیب آب میوهای زیر بهره مند شوید :

  • صبح: ترکیب ۲۷ (۲ لیوان)
  • ظهر: ترکیب ۳۸ (۲ لیوان) 
  • عصر: ترکیب ۴۷ (۲ لیوان)

اگر می خواهید رژیم یک روزه ی خود را با افزایش انرژی فوق العاده ای شروع کنید، به محض اینکه از خواب بیدار شدید، پنج دقیقه حرکات کششی سبک انجام دهید سپس ۶۰ ثانیه نفس عمیق بکشید، و آن گاه یک لیوان آب به همراه آب لیموترش بنوشید.

سپس قبل از نوشیدن اولین لیوان آب میوه ی طبیعی و تازه آن روز، به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید. من تضمین میدهم که در صورت رعایت این برنامه طولی نمی کشد که شما به سطح بالایی از انرژی می رسید.نکته مهم است به یاد داشته باشید که ترکیبات آب میوهای پیشنهادی من ، سلیقه ی شخصی بنده هستند، آب میوه هایی که می دانم افزایش انرژی را به همراه خواهند داشت.

اما اگر شما با ترکیبات آب میوه ای دیگری آشنا هستید که به نظر می رسد برای تان انرژی بخش باشند، یا اگر دچار بیماری هستید که از ترکیب آب میوه ای خاصی استفاده می کنید، آن را جایگزین ترکیبات پیشنهادی من کنید.

رژیم دو روزه ی سم زدا رژیم مورد علاقه ی شخصی من، رژیم دو روزهای سم زدا است. این رژیم خیلی راحت است (می توان آن را در طول دو روز آخر هفته انجام داد. بدین ترتیب مزاحم کار یا مدرسه نخواهد بود) و فواید مربوط به سلامتی بسیار قابل ملاحظه ای نیز دارد.

در این رژیم، بدن شما برای مدت ۴۸ ساعت استراحت دارد و فارغ از فعالیت های معمول همچون هضم غذا و انباشت تمامی اقسام سموم خطرناک می باشد. این رژیم در جای خود می تواند روی ترمیم سلول های آسیب دیده و رهایی از شر سموم آفت کش، علف کش و نیز دیگر مواد شیمیایی مضری که به طور معمول اکثر ما آنها را می بلعیم، متمرکز شود.

من اولین کسی خواهم بود که به شما می گویم رژیم دو روزه ی سم زدا قرار نیست تمام آسیبهای مربوط به سمومی را که طی سالها ایجاد شده اند جبران کند. اما با این حال هنوز هم اولین گام مثبت به سوی سلامتی در روند ترمیمی است.

ترمیم هر چیز آسیب دیده ای ( مثل یک ماشین، یک خانه، یک اثر هنری ارزشمند) یک شبه اتفاق نمی افتد. اما بایستی از یک جایی شروع کنید. من برای یک رژیم دو روزهای سم زدا، ۵ تا ۱۰ دقیقه کل بدن را با یک برس خشک ماساژ میدهم سپس یک حمام یا دوش آب گرم می گیرم تا باعث تحریک و باز شدن منفذهای پوستم شود و از شر سموم خلاص شوم.

بهترین ترکیب میوه ها برای رژیم کوتاه مدت

روز اول

  • صبح: ترکیب ۵ ( حدود ۲لیوان)
  • ظهر: ترکیب ۱۸ ( حدود ۲ لیوان)
  • شب: ترکیب ۳۰ ( حدود ۲ لیوان) روز دوم

طبق روز اول عمل کنید یا 

  • صبح: ترکیب ۳۹ (حدود ۲ لیوان)
  • ظهر: ترکیب ۶( حدود ۲ لیوان) 
  • شب: ترکیب ۴۲ ( حدود ۲ لیوان)

نکته مهم است به یاد داشته باشید که ترکیبات آب میوه ای پیشنهادی من ، سلیقه شخصی بنده هستند ( آب میوه هایی که آنها را برای سم زدایی بدنم مفید یافته ام). اگر شما با ترکیبات آب میوه ای دیگری آشنا هستید که به همان اندازه مفیدند یا اگر دچار بیماری هستید که از ترکیب آب میوهای خاصی استفاده می کنید، آن را به تمام معنا جایگزین ترکیبات پیشنهادی من کنید.

رژیم سه روزه ی آبمیوه ( احیا کننده ) چگونه است؟

بنا به تعریف، احیا کردن یعنی ” دوباره جوان و شاداب نمودن“، ”نیرویی تازه بخشیدن به، و به حالت اولیه برگرداندن. من آنقدر بی باک و احمق نیستم که ادعا کنم یک رژیم سه روزه ی احیا کننده با آب میوه و سبزیجات تازه، کاملا بدن شما را احیا و شاداب خواهد کرد، اگرچه در برخی از موارد خیلی به آن نزدیک می شود. اما من می خواهم بدون هیچ تردیدی بگویم که رژیم آب میوه می تواند حیات تازه ای در کالبد شما بدمد.

رژیم سه روزه ی احیا کننده، همانند رژیم دو روزهای سم زدا به بدنتان اجازه میدهد تا فارغ از فعالیتهای هر روزه ی مربوط به هضم غذا کمی استراحت کند.همان گونه که شما خانه خود را تمیز و مرتب می کنید، بدن رژیم دار شما نیز به جای فعالیت های معمول خود چنین خواهد کرد.

یک رژیم سه روزه ی احیا کننده، چه به صورت رژیمی مستقل انجام شود، چه یکی از چند سری رژیم سه روزه باشد، به بدنتان نیرویی تازه خواهد بخشید. به هرحال پیشنهاد می کنم، رژیم خود را روزانه با یک حمام سونا یا حمام بخار و فعالیتهای معمول تکمیل کنید، این فعالیت ها می تواند هر کاری باشد، از پیاده روی در اطراف منزل گرفته تا صرف زمانی برای کندن علفهای هرز باغچه، یا تمیز کردن گاراژ.

برای این رژیم خاص، شش ترکیب آب میوه ای متفاوت را پیشنهاد می کنم (۴ لیوان تا ۶ لیوان در روز):

ترکیب شماره: ۸، ۲۹ ، ۳۳، ۳۴، ۳۷، ۴۲

من معتقدم در هر یک از رژیم ها ( بدون در نظر گرفتن مدت آن) بایستی حداقل سه بار در روز آب میوهای طبیعی و تازه نوشید، صبح، ظهر، و شب.

چرا رژیم آب میوه می بایست متنوع باشند؟

 ۱. از آب میوه ها خسته نشوید.

 ۲.همه ی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدنتان تأمین شود. اما ظاهرا نمی توانم از اغلب رژیم گیرندگان انتظار داشته باشم که به اندازه ی کافی میوه ها و سبزیجات مختلف را پیدا و خریداری کنند تا برای دوره ای طولانی سه ترکیب متفاوت (بیشتر) را در روز بنوشند.

بنابراین اگر رژیم شما بیشتر از دو روز و کمتر از یک هفته طول خواهد کشید، پیشنهاد می کنم چهار تا شش دستور تهیه آب میوه را بیابید تا احتیاجات بدنتان را تأمین کند و در عین حال با ذائقه ی شما سازگار باشد، و سپس این دستورات را در طول رژیم جایگزین یکدیگر کنید. رژیم آب میوه می تواند سالمترین چیز باشد، اما اگر عملی نباشد، اکثر افراد همان اول آن را رها می کنند.

رژیم هفت روزه آب میوه ( روزهای پالایش جامع ) چگونه است؟

نوشیدن آب میوه و سبزیجات طبیعی ( نوشیدن آب را فراموش نکنید) به مدت هفت روز متوالی، تمام فواید رژیم آب میوه را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بدنتان برای سم زدایی زمان کافی دارد. ۱۶۸ ساعت پی در پی به ترمیم و جایگزینی بافتهای آسیب دیده اختصاص داده شده است.

مدت این رژیم، زمان کافی برای درمان های تکمیلی را در اختیارتان قرار میدهد که ( بسته به سلیقه شخصی شما می تواند شامل تصفیه قولون، حمام سولفات منیزیم ،پوشش بدن، حمام های سونا و بخار، حمام در چشمه های آب معدنی، و حمام با سرکه ی سیب گردد. انتخاب با شماست.

پیشنهاد می کنم هر کسی که رژیم هفت روزه را در پیش می گیرد، در روز دوم قولون خود را تصفیه و پاک کند. چندین راه برای این کار وجود دارد، می توانید از تنقیه (برای سه روز متوالی) و یا مسهل گیاهی استفاده کنید. البته انتخاب با شماست.

همچنین یک رژیم هفت روزه بقدر کفایت طولانی هست که به بدن شما استراحت بدهد و زمان کافی را برای ترمیم و جایگزینی بافت های آسیب دیده صرف کند. و در عین حال، یک رژیم هفت روزه، هدفی واقع بینانه برای تقریبا هر کسی است که آرزوی داشتن بدنی سالم تر را دارد و قبلا هم چند رژیم کوتاه مدت تر داشته است.

همان طور که درباره احیا کنندگی رژیم سه روزه گفتم، معتقدم که در یک رژیم به هر مدتی، بایستی حداقل سه بار در روز آب میوه ای تازه بنوشید: صبح، ظهر، و شب. شما بایستی ترکیبات آب میوه ای متنوعی بنوشید تا مطمئن شوید که: ۱

. از نوشیدن آب میوه ها خسته نمی شوید. 

۲. همه ی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدنتان را دریافت می کنید.

اما ظاهرا نمی توانم از اکثر افراد انتظار داشته باشم که به اندازه ی کافی میوه و سبزیجات متفاوتی را یافته و خریداری کنند تا برای دوره ای طولانی سه ترکیب متفاوت (بیشتر) را در روز بنوشند. بنابراین اگر قرار است رژیم آب میوه ی شما ۷ روز یا بیشتر طول بکشد، پیشنهاد می کنم شمار مناسبی از دستورات تهیه ی آب میوه را بیابید که بتواند احتیاجات بدن شما را تأمین کند، و در عین حال با ذائقه تان سازگار باشد و سپس این دستورات را در طول رژیم جایگزین یکدیگر کنید. رژیم آب میوه می تواند سالم ترین چیز باشد، اما اگر عملی نباشد، اکثر افراد همان اول آن را رها می کنند.

برای رژیم هفت روزه ی پالایش جامع، ترکیبات آب میوهای زیر را پیشنهاد می کنم (۲ لیوان تا ۳ لیوان در روز): ترکیب شماره: ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۳۰، ۳۹، ۳۴، ۴۸، ۴۷ ، ۴۳۴۲ ، ۵۹

فعالیت های سودمند دیگر  برای سم زدایی را نیز امتحان کنید

تا کنون دریافتند که فایده ی اولیه ی رژیم، خلاصی از شر مواد زائد سمی و خطرناک بدن است. همان طور که قبلا اشاره کردم قولون و پوست در راه اصلی دفع این مواد هستند. به عنوان نکته ای با اهمیت باید گفت که تقریبا یک سوم آلودگی ها و مواد زائد از طریق پوست، و بقیه از طریق قولون دفع می گردند.

به همین علت، کارآمد و مؤثر نگه داشتن این دو سیستم، در طول رژیمهای طولانی تر از ۲ روز، امری حیاتی است. برای رژیم یک یا دو روزه نباید مشکلی در این زمینه داشته باشید، اما ممکن است هنوز هم بخواهید در مورد حرف های من فکر کنید.

پالودن قولون در طول رژیم آب میوه چگونه است؟

یک بخش ضروری رژیم، پالودن قولون می باشد. وقتی خوردن غذاهای جامد قطع می گردد، غذاهایی که قبلا وارد قولون شده است چیزی پشت سر خود ندارند که آنها را به سمت بیرون هل دهد. البته این مطلب در رابطه با فرآیند واقعی بیش از حد ساده بیان شده ، اما معنای واقعی آن این است که غذای باقیمانده در قولون می تواند متعفن شده و در نتیجه منجر به تولید سمومی در بدن گردد.

این دقیقا همان چیزی نیست که در چنین زمانی که سعی در سم زدایی بدن دارید، می خواهید. برای اصلاح این وضعیت و تخلیه ی قولون و روده ها، چندین راه متفاوت وجود دارد که همگی خوب و مفید هستند. فقط شرایط و احساسات خود را درباره ی این راه ها در نظر بگیرید و سپس راحت ترین و عملی ترین آنها را انتخاب کنید.

راه اول:

 ترجیحا برای روز دوم رژیم، قرار ملاقاتی با یک متخصص گوارش ترتیب دهید و از او بخواهید قولون شما را تنقیه کند. این سریع ترین و برای بسیاری از افراد راحت ترین راه است

راه دوم:

 بنا به دلایلی مثلا زندگی در ناحیه ای دور افتاده، مراجعه به چنین متخصصی برای تان بیش از حد خرج بر میدارد. راه اول برای شما مناسب نیست، پس خود میتوانید از روز دوم رژیم، به مدت سه روز متوالی از طریق دستگاه تنقیه این کار را انجام دهید.

شما می توانید از داروخانه محل زندگی تان هر آنچه را که برای تنقیه در خانه بدان نیاز دارید تهیه کنید. هنگامی که برای استفاده از دستگاه تنقیه با موانع ذهنی مواجه شدید، فقط آن را امتحان کنید. خواهید دید که بدون درد و بسیار مؤثر است.

راه سوم: 

شما می توانید از مسهل گیاهی استفاده کنید ( آن را از عطاری ها تهیه نمایید). اگر چه این راهی نیست که من به بیشتر افراد پیشنهاد می کنم، اما اگر فکر می کنید که بهترین راه برای شماست پس از آن استفاده کنید.

خلاصه ی کلام اینکه، اگر قصد در پیش گرفتن رژیمی طولانی تر از یک یا دو روز دارید، باید قولون خود را پالایش کنید. انجام ندادن این کار صدمه ای آنی به شما وارد نمی کند، اما احتمال بروز مشکلات مربوط به سلامتی و میزان سموم باقی مانده در بدنتان در طولانی مدت به تناسب بالا خواهد رفت در حالی که این سموم با یک پالایش قولونی از بین خواهند رفت.

 هشدار: عادت به استفاده از تنقیه بیش از نیاز واقعی، بسیار بد است. حتی برای رفع یبوست شدید، و پالودن قولون. عادت به این کار، خطر تضعیف روند طبیعی دفع و ایجاد مشکلات وخیم طولانی مدت را به همراه خواهد داشت، اما اگر تنقید صرفا بنا به هدف رژیم، آن هم فقط در ابتدای آن صورت پذیرد کاملا بی خطر است.

پالودن پوست در رژِیم آب میوه چگونه است؟

تمیز و باز نگه داشتن منفذهای پوست در طول رژیم، راه دیگری برای سرعت بخشیدن به فرآیند دفع و تا حد امکان نتیجه بخش نمودن آن می باشد. در واقع، در هر زمانی که رژیم هستید، پالودن پوست حتی مهم تر از زمان های معمول است، زیرا مواد شیمیایی و دیگر سمومی که از طریق پوستتان بیرون خواهند رفت می توانند سبب جوش، کورک، کهیر و… شوند.

بوی بدن نیز می تواند نسبت به زمان های معمول مشکل بزرگتری باشد.خبر خوب این است که چند راه آسان، سلامت، و لذت بخش برای پاکیزه نگهداشتن پوست و تنفس کامل آن وجود دارد . می توانید تنها با افزودن ماساژ برس خشک به حمام های روزانه ی خود این کار را شروع کنید.(یک برس زبر پلاستیکی نباشد!)

با دستهای بلند تهیه کنید، و ۵ تا ۱۰ دقیقه از وقت خود را قبل از دوش گرفتن یا حمام رفتن به ماساژ تمام بدن با این برس اختصاص دهید. برس را با شدت و محکم روی پوست خود نکشید، فقط جریان خون را تحریک کنید.

بهترین راه های سم زدایی بدن از طریق پوست کدام است؟

این یکی از آسان ترین روشهای سم زدایی، و در عین حال راهی بسیار مؤثر در تحریک پوست برای بیرون فرستادن سموم می باشد. برخی از گزارشات حاکی از آن است که ماساژ برس خشک منجر به از بین رفتن سلولیت رسوبات چربی زیر جلدی نیز می گردد. راه های دیگر پالودن پوست و باز کردن منفذهای آن شامل؛

  • حمام سولفات منیزیم، که تعریق را افزایش داده و برای کمک به دفع سموم از طریق تعریق عالی است.
  • ماساژی که به دنبال حمام سولفات منیزیم (۲ فنجان در یک وان آب) انجام شود، می تواند باعث جداسازی سلول های پیر و مرده از پوست شده و آن را کاملا پالایش نماید ( این روش برای افرادی که بیماری قلبی و دیابت دارند مناسب نیست).
  • پوشش بدن که همانند سونا عمل کرده و به دفع مواد زائد سمی از طریق تعریق کمک می کند.
  • سونا، حمام بخار و تعریق، سموم را از بدن و پوست خارج می کند. 
  • حمام با آب معدنی قابل دسترس با هر کیفیتی ( دستورالعمل آنها روی شان نوشته شده است)، یا حمام در چشمه های معدنی.
  • حمام با سرکه ی سیب (۲ فنجان سرکه ی سیب در یک وان آب گرم) که علاوه بر پالایش پوست، خارش آن را نیز تسکین می دهد.

پیشنهاد آخر من این است که هر وقت ممکن بود از خانه بیرون بزنید. کمی حمام آفتاب بگیرید و مقداری هوای تازه استنشاق کنید( به شرط آنکه هوای محلی که در آن زندگی می کنید واقعا تازه و پاک باشد). این ترکیب برای کمک به پوست و کسب آرامش روح می باشد، چه رژیم باشید چه نباشید، این اعمال موجب می شوند که از زندگی لذت ببرید.

منبع:

پاکسازی کبد چرب کلیه پوست غدد لنفاوی روده بزرگ با استفاده از آب میوه های طبیعی (دکترساندرا کبوت)

برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x