کود آب نگهدار چیست؟

کود آب نگهدار چیست؟

چرا نام این کود، آب نگهدار است؟

برای اولین بار در ایران مکملی آلی حاوی مواد نگهدارنده آب و عناصر غذایی توسط شرکت آب نگهدار کویر آریا تولید و به بازار عرضه شده است. این محصول حاصل تحقیق و پژوهش موسس شرکت دکتر احسان عسکری در دانشگاه معتبر ایوای آمریکا و تلاش برای تولید محصولی با قابلیت رقابت با انواع خارجی است.

یکی از ویژگی های شاخص این محصول کود دهی کمتر و آبیاری کمتر است و با توجه به بحران کم آبی در ایران، استفاده از این محصول گامی برای داشتن محصول بیشتر با آب اندک است.

کود آب نگهدار از چه اجزایی تشکیل شده است؟

کود آب نگهدار متشکل از دو بخش مواد آلی و مواد معدنی است و در سه تیپ مجزا تولید می شود. عناصر موجود ظرفیت تبادل کاتیونی در این کود 2 برابر خاک شنی و 7 برابر  خاک رسی است لذا عناصر غذایی موجود را در خود نگه داشته و از آبشویی آنها جلوگیری می کنند.

مواد آلی این کود را کود مرغی و گاوی تشکیل می دهد که در کنار مواد معدنی مورد نیاز گیاهان و درختان و مواد نگه دارنده آب باعث شده دو برابر کود مرغی کارایی داشته باشد و همچنین باعث افزایش چشمگیر راندمان آب شود و در نتیجه باعث رشد بسیار زیاد درختان و گیاهان شده و همچنین شادابی آنها را به دنبال خواهد داشت.

مواد آلی این کود (کود مرغی و کود گاوی پوسیده) وارد دستگاه آسیاب شده و تبدیل به پودر می شود، سپس آشغال گیری و حرارت دیده و بذر علف هرز آن گرفته می شود.

ساختار کریستالی عناصر موجود در این کود همانند لانه زنبور است که آب و مواد غذایی را در داخل این ساختار نگه داشته شده و به تدریج با نیاز گیاه در اختیار ریشه قرار می گیرند.

اثرات مهم و کاربردی کود آب نگهدار

از نظر اثر بخشی فقط در بخش عناصر آلی قابل جذب، کود هوشمند آب نگهدار دو برابر بیشتر از کود مرغی کارایی دارد. مقاومت در برابر کم آبی، پوکی، سرمازدگی و گرما زدگی از خصوصیات این کود معجزه آسا است.

به طور مثال بنا به گزارش یکی از کشاورزان مصرف آن در باغات پسته سبب شده که انس محصولشان پایین آید و پسته ها درشت تر شدن و پوکی به طور چشگیری کم شده و در زمان برداشت درخت همچنان شادابی خود را حفظ کرده است. این کود قابل استفاده برای تمام درختان و گیاهان می باشد.

مصرف این کود در چمن کاری های باغچه ها و گل کار ها و فضاهای سبز نیز بسیار موثر است. کشور امارات از این محصول استقبال چشمگیری نموده و میزان آبیاری را به یک سوم تا یک پنجم کاهش داده است این یعنی در یک کلام معجزه.

 

کود هوشمند آب نگهدار در کیسه های 25 کیلویی عرضه می شود.

قیمت هر کیسه 30000 تومان می باشد.

آدرس کارخانه:  منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

برای اطلاع بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

09916924189 مهندس غلامی

09916924189 مهندس علوی

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x