مصاحبه ای با آقای کاظمی یکی از صادرکنندگان پسته ایران به آمریکا

مصاحبه ای با آقای کاظمی یکی از صادرکنندگان پسته ایران به آمریکا

مصاحبه با آقای کاظمی یکی از صادرکنندگان پسته ایران به آمریکا

ابتدا باید از این نقطه شروع کرد که مشکل اساسی تولید پسته ایران در چه قسمتی می باشد؟

آقای کاظمی در جواب به سؤال چنین بیان کردند که تولید پسته ایران در بخش کشاورزی ونیز صنایع تبدیلی (پاک کردن وتفت وبسته بندی) دچار بحران می باشد. که می توان سرمنشع این مشکلات را ناآگاهی کشاورزان وتولیدگران بیان کرد.

زیرا اکنون که ما در سال 2005 هستیم وجهان دچار تحول و دگرگونی زیادی شده است ما هنوز در ایران از فنون کشاورزی سنتی و تولید پسته بصورت سنتی استفاده می کنیم می توان با آوردن روشهای جدید و تکنولوژی تولید پیشرفته و تخصص گرایی در این زمینه نیز مانند کشورهای دیگر به تولید و کیفیت خود بیفزاییم.

معذلات پسته ایران از گفته های آقای کاظمی تاجر پسته

مشکل دیگری که به چشم می خورد نبود انبار مناسب برای جمع آوری پسته می باشد و اکثر انبارهای ما دارای رطوبت می باشند که خود رطوبت موجب بوجود آوردن انواع آفات از قبیل سم افلاتوکسین می شود. با بوجود آوردن انبارهای صنعتی ما می توانیم کمک شایانی در امر تعدیل سم افلاتوکسین انجام دهیم.

که می توان یکی از معذلات پسته ی ایران را بالا بودن سم افلاتوکسین آن بیان کرد که اتحادیه اروپا نیزازهمین ضعف برای کاهش قیمت ویا بازپس فرستادن محصولات مااستفاده می کند. در سال اخیر خشکبار جهانی در مجموع 900 اخطار داده است که بالغ بر 600 تای آن برای ایران و محصول پسته آن می باشد.

آقای کاظمی با بیان اینکه ما در بخش بسته بندی محصولاتمان نیز دچار مشکلات زیادی هستیم و چون در جهان توجه بسیار زیادی روی بسته بندی محصولات می شود ما نیز بایستی این صنعت مفید را با بکار گیری دستگاههای بسته بندی چند منظوره و خلاقیت وابداع به کمال خود برسانیم.

در زمینه بازاریابی محصول پسته در جهان ما چون هنوزه مشکلات تولیدی وبالا بودن سم افلاتوکسین و مرغوب نبودن بسته بندی را داریم نمی توانیم چندان موفق عمل کنیم و چون محصول پسته ایران ازنظرطعم ومزه آن در جهان مشهور می باشد و اغلب کشورها خواستار پسته ایران می باشند در این صورت ما فقط با تصحیح روند تولید پسته می توانیم پیشرفت خوبی را در این صنعت مشاهده گر باشیم.

مصاحبه ای با آقای کاظمی یکی از صادرکنندگان پسته ایران به آمریکا

 

مشاهده تمامی محصولات فروشگاه

 

برای عضویت در کانال تلگرام، اینستاگرام و آپارات پسته رفسنجان بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

اینستاگرام
تلگرام
آپارات
ایتا
روبیکا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویس برامون!x